Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Skorpio90 blogja

WarRock- Multihent

Skorpio90 | 2007.10.20. 21:08 | kategória: játék | 0 hozzászólás

Mitől is lesz egy játék sikeres? A gyönyörű grafikától, a játékmenettől, történetétől, vagy elég egyszerűen a nagybetűs Hangulat?

A WarRock esetében ezt igen nehéz eldönteni, hiszen a grafika nem egetrengető, egy-két jobb pillanattól eltekinte kifejezetten elavult, történetről nem igazán lehet beszélni, lévén, hogy egy multira kifegyezett FPS-ről van szó, játékmenete két (el)ismert játékból van átemelve, a hangulat pedig mindenkinek mást jelent.

Nézzük először a játékmenetet. Adva van két csapat, a Derbaran haderő (homokszínűek) és a N.I.U. zsoldos sereg (zöldek). Ez a két fél küzd meg egymással kisebb-nagyobb pályákon, a nagyobbakon járművekkel teletűzdelve. Itt érhető tetten az egyik kölcsönzés, nevezetesen a Battlefield sorozatból, hiszen a közepes-nagy méretű pályákon különböző zászlókat kell elfoglalni, amik újraéledő pontként is funkcionálnak stratégiai fontosságuk mellet. Mindekét félnek van megadott pontszáma, ha a csapatban valaki meghal, egy pont minusz, és ez addig megy, amíg valamelyiknek le nem mullázódik. Különböző kasztok közül is választhatunk, mindegy más képességgel rendelkezik. Van mérnök, aki a járművek javításában jeleskedik, az orvos, ő gyógyítani tudja magát és a rászoruló bajtársakat, a terminátor szerepét betöltő katona, neki vannak a legkomolyabb fegyverei, a derék tankelhárító baka, az ő feladata a járművek leamortizálása, amit a rakétavetőjével illetve aknáival tud elérni, és a jó öreg mesterlövész.

A másik játékmód pedig a Counter Strike-ból lett koppintva, ez a mindenki által ismert bombatelepítős játék. Az egyik csapatnak a két megadott pont valamelyikéhez kell telepíteniük bombát, és megvédeniük a detonációig, vagy alternatív megoldásként likvidálni az ellenfelet. A másik fél feladata értelemszerűen a bombák elhelyezésének megakadályozása, vagy annak hatástalanitása, vagy ők is lemészárolhatják a gaz ellent.

Számomra fontos egy játéknál, hogy legyen motiváció, a WarRock ezt a különböző rangokkal próbálja meg elérni. Ebben nincs hiány, hiszen közel 80 rang van, nem kis kihívás a legmagasabb fokozatot elérni. Teljesítményünket nem csak a tapasztalati ponttal honorálja a játék, ami a fejlődésünkhöz szükséges, hanem pénzzel is, ami itt dínárban van megadva. Ebből a dínárból tudjuk megvenni a fegyvereinket, kiegészítőket. Sajnos itt jön elő a játék egyik legmocskosabb pofátlansága, mert annak ellenére, hogy ingyenesen letölthető, koránt sem vehetjük meg az összes fegyvert, csak akkor, ha valódi pénzen veszünk tagságot, és csak a prémiumjogok birtoklásával szerezhetjük meg az összes halálosztót és a kütyüket. (2k - gamers first...) Mondanom se kell mennyire aljas dolog ez, hiszen mennyivel egyszerűbb egy minigunnal lealázni mindenkit, villanógránátot használni vagy egyszerűen 2 gépfegyverrel útnak indulni. Persze az "ingyen megvehető" fegyverek sem rosszak, sőt, az alap szerzeményekkel is remek eredményeket érhetünk el, de azért mégis. Ráadásul olyan dolgokat kell nélkülöznie az ingyenélő játékosoknak, amiknek alap dolgoknak kéne lenniük. Ilyen az eldobható életerő-muníciós csomag, többféle célkereszt, ejtőernyő (ha nincs, akkor nem enged a játék kiugorni a helikopterből kb. 20 méter magasság felett...) saját szerver létrehozása esetén a szervernek a névadás, a pályák, amikkel játszhatunk, klánalapítás, stb.

Nagyon nagy hibának vélem a sebzésrendszert, illetve annak hiányát. Szerintem elég, ha annyit mondok, hogy Stalker, és mindenkinek világos lesz, miről beszélek. Hacsak nem fejre célzunk, akkor egy tárnál kevesebb golyóval nem ússzuk meg, hogy valakit megöljünk (ha fejre célzunk, akkor elég fél tár is).

Továbbá baj, hogy a kasztok olyannyira kiegyetlensúlyozatlanok, hogy szinte a katonán kívül nem éri meg mással lenni. Mivel nincsenek jelzések, mint például, "orvost ide", vagy "kövess", "javításra lenne szükségem", így nem tudja szegény mérnök, hogy segítségre szorul-e egy tank, csak akkor, ha már lángokban áll, és mire odérne, addigra már nincs szükség rá. Az orvos a fecskendőjével keveset és lassan gyógyít, ráadásul csak akkor felenik meg a kis kereszt a csapattársak felett, ha azok már elvérezhetnek, tehát, ha nem kapunk időben segítséget, elvérzünk, ráadásul olyan pörgős a játék, hogy egyszerűen erre nincs idő. Ez a játék törte derékba a mesterlövész karrieremet, hiszen az előbb említett sebzésrendszer miatt sutba dobhatjuk tudásunkat, mert az alap M24-es fegyverrel a fejlövés sem jelent biztos sikert. Ugyanez a baj a tankelhárítóval, nonszensz, hogy egy Hummer-be 3 rakéta kelljen, hogy felrobbanjon, a tanknál még több.

A közösség is elég érdeke, akivel akarva-akaratlan összefutunk. Úgy vettem észre, hogy az átlagnál gynegébb képességekkel megáldott emberek játszanak - vagy én vagyok nagyon jó, tessék válsztani:-) Tény viszont, hogy sok kört szoktam nyerni. Ilynekor jönnek elő a nevetséges beszólások. Nem egyszer van az, hogy megölök valakit, újraéled, megint lelövöm, újraéled, majd megint velem kerül össze, és megint én kerülök ki győztesen. Na, ezen alkalmakkor kapom az olyan beszólásokat, mint "lagger" (érdekes módon csak neki laggolok, ha pedig véletlenül lelő, akkor rejtélyes oknál fogva akkor épp nem laggoltam neki), vagy a csíter-hekker párosítás, majd a kirúás szavazás. Nem egyszer rúgott ki az atyaúristen szervergazda, egyszerűen azért, mert jobb vagyok nála. Már kész képgyűjteményem van ezekből a gyöngyszemekből, az iromány végén megosztok néhányat. Persze én is szoktam gyanús dolgokat látni, úgymint látszólag a falon keresztül lelövés (amit itt nem lehet), vagy igen távolról, de nem kezdek el károgni.

Sokat szidtam most a WarRock-ot, de az az igazság, hogy eme hibák ellenére én szeretem, mert van egy különleges hangulata, ami nagyon bejön nekem. Régóta játszom vele, már a 2005 végén kiadott alfa verzióval, és az azt követő két bétával toltam, meg hát a teljes verziót is aktívan nyüstölöm. Én azt mondom, hogy egy próbát megér, hátha magával ragad valakit a játék, akit meg nem, az adott egy pofont a szarnak.

És akkor néhány kép (figyeljétek a chat-et)

1
2
3
4
5
6
7
8

Utolsó módosítás: 2007.10.20. 21:10

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.