Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

xeLaR blogja

One Must Fall 2097 - "A" PC-s verekedős játék

xeLaR | 2011.01.27. 11:53 | kategória: játék | 5 hozzászólás

Mint ahogy azt már párszor említettem, nagyon szeretem a verekedős játékok műfaját, és nagyon remélem, hogy ebben az évben is megjelennek majd ilyen cuccosok. Azonban az utóbbi napokban újra felfedeztem egy régi, de nagyon élvezetes 2D-s verekedős játékot. A múltidézésnek igazán nem volt különösebb oka, csupán annyi, hogy megtudtam, hogy több mint 10 év elteltével még mindig van jelentős rajongótábora.

Pedig a One Must Fall 2097 első látásra nem is tűnik annyira jónak. Egy Mortal Kombat, vagy egy Street Fighter 2-höz képest pedig egyszerűen nevetségesen néz ki. Sokáig én se találkoztam ezzel az OMF-fel, és inkább egyéb „középszerű” verekedős játékokat próbáltam ki (pl. Brutal: Paws of Fury, vagy Rise 2: Resurrection). Aztán egyszer csak rátaláltam, és nagyon furcsállottam a címét. Volt egy halvány emlékem egy One Must Fall nevezetű játékról, ami egyáltalán nem volt jó. Kapott egy folytatást? 2097? Nem várva semmi jót ki is próbáltam a játékot jó sok évvel ezelőtt. Jól is tettem, ugyanis bármennyire is ocsmányul néz ki, a One Must Fall 2097-ben minden benne van, ami abban az időben egy ilyen játékhoz kellett, és egy olyan plusz található benne, amitől ki lehet jelenteni, hogy ez a PC-s platform egyik legjobb verekedős játéka.

Az 1994-ben kiadott One Must Fall 2097 mindössze két fejlesztő (plusz egy zenéért felelős egyén) gyümölcse. Mivel 90-es évekbeli verekedős játékról van szó, eltekintenék a történet elmesélésétől és a túlzott elemzésétől. Legyen elég annyi, hogy a jövőben ember vezérelte robotok harcolnak majd egymással különféle helyszíneken. A hagyományos egyjátékos módban az ezeket a robotokat gyártó vállalat „házibajnokságán” kell végigverni mindenkit, hogy végül a választott pilótánkkal megkapjuk a díjat, ami „mindössze” a Jupiter Ganümédész nevű holdján történő kolonizálás felügyelése. Persze az összes pilótának megvan a maga motivációja, hogy megnyerje a versenyt, de ettől is eltekintenék. Annyit azonban érdemes tudni, hogy a karaktereknek különféle harci tulajdonságaik vannak. Milano-nál például senki sem gyorsabb, de könnyen a padlóra lehet küldeni, míg Ibrahim állóképessége szenzációs, ám nagyon lassú. Ha megvan a tökéletes pilóta, akkor utána ki kell választani a használni kívánt robotot. Van köztük közelharcra szakosodott, de akár repülésre, vagy éppen trükközésre alkalmas masina is, így mindegyiknél más és más taktikákat kell alkalmazni. Miután megvan a legszimpatikusabb robot, akkor kezdődhet is a harc.

Még mielőtt jobban belemerülnék a játékmenetbe, egy picit írnék a játék grafikájáról, ami sajnos az évek során sokat csúnyult. Persze már megjelenéskor sem volt túlzottan szép, és összehasonlítva más akkoriban megjelent verekedős játékokkal pedig egyenesen ronda volt. Egyrészt a legtöbb benne lévő pilótának a portréi fura „animés” stílusban készültek el, csak még bénán is néztek ki. Másrészt meg az animáció és az arénák megvalósítása sem kápráztat el senkit. Persze azt nem szabad elfelejteni, hogy mindössze két fejlesztő dolgozott az OMF-en, de ha a látvány ocsmány, akkor már eleve hátrányból kezd a játék. Viszont a játékmenetre egy panasz nem lehet. Az irányítás nagyon egyszerű, vannak az iránygombok és mindössze két támadó billentyű, egy ütés- és egy rúgásgomb. Mindezt persze át is lehet állítani, és a billentyűzet két játékosnak biztosít helyet. Még a játék gyorsaságát is be lehet állítani, ha véletlen túl lassúnak tűnne a játékmenet. Egy újítása is van a One Must Fall 2097-nek, ami abból áll, hogy majdnem az összes arénában van valamiféle külső veszélyforrás. Például a sivatagos pályán egy idő után vadászgépek jelennek meg, hogy megsorozzák a harcoló feleket, vagy ott van még az elektromos ketrec is, ahol meg vigyázni kell, nehogy az egyik oldalának dobjanak. Tehát maga a játékmenet teljesen élvezhető és jól kivitelezett. A zenét is meg kell említenem, ami eszméletlen jól sikerült. Persze ennek a megítélése attól is függ, hogy mennyire vevő az ember az ilyen „muzsikára”.

De mégis mi olyan jó a One Must Fall 2097-ben, amiért ezt a legjobb PC-s verekedős játéknak tartják? Hát ez a másik egyjátékos opciójából fakad. A „Tournament Play” névre keresztelt módban nem kell karaktert, robotot kiválasztani, csak egy tetszőleges portrét találni, illetve egy nevet beírni, és már indulhat is a játék. Itt ugyanis bajnokságokat játszhatunk le, ahol minden egyes mérkőzésünk után előrébb vagy hátrább kerülünk a ranglétrán. A cél természetesen a különböző bajnokságok megnyerése lenne. Ehhez azonban fejleszteni kell nem csak a robotunkat, de a karakterünk képességeit is. Hogy ezt megtehessük, pénzre van szükség, amit győztes összecsapásokból kapunk, de ügyelni kell, hogy ne kapjunk túl sok pofont a mérkőzéseken, mivel az jelentősen lecsökkentheti a nyereményt, hisz valamiből ki kell javítani a sérült masinát. Elég pénz összegyűjtésével akár robotot is lehet cserélni, de akkor az összes eddigi fejlesztés hozzá elvész. Ez a játékmód az OMF szíve-lelke. Ez eszméletlenül jól meg lett csinálva. Nem elég, hogy ezzel jóval megnöveli a játékidőt, még nagy kihívást is jelent. Például annyi év után még mindig rettegek a Steel Claw névre hallgató cyborg-uraságtól, aki az idegesítő robotjával mindig péppé vert. A rendes egyjátékos módban lévő karakterek egyáltalán nem hatnak meg, a bajnokságoknál viszont sokkal érdekesebbek, szórakoztatóbbak a pilóták. Hihetetlen, hogy egy egyszerű játékmód ennyire megemeli egy játék színvonalát.

Ennyi lenne a One Must Fall 2097? Nem egészen. A játék rendelkezik jó pár érdekes opcióval, mint például a „hyper” verekedési beállítás, ami kicsivel izgalmasabbá teszi az összecsapásokat, vagy éppenséggel a már említett gyorsaság csúszka. Ezen kívül vannak még „kivégző” mozdulatok is a játékban, amit csak nemrég fedeztem fel, és ezeknek a használata létfontosságú ahhoz, hogy pár titkos karakterrel lehessen harcolni. Sőt, ha őket le tudod győzni, akkor extra képességekre is szert tehetsz, amit felhasználhatsz például a bajnokság módban is. És akkor ott van még egy titkos opció, melyben a játékmenettel lehet egy picit babrálni, mint például a „rehit” mód, ami még jobban segíti a kombózást.

Ha valakinek ez nem lenne elég, akkor vannak a játékhoz különféle kiegészítők, köztük egy bajnokságkészítő program is, amit sajnos a gépemen nem tudtam kipróbálni. A játék már 1999. óta ingyenes, és ajánlom mindenkinek, hogy mihamarabb kipróbálja.

Hozzászólások

Dark Archon
1 | Dark Archon 2011.01.27. 13:02
Hogy ezzel én mennyit játszottam anno :)
2 | KKroy 2011.01.27. 18:21
Hatalmas játék! Az egyik legnagyobb kedvencem. Még mindig.
3 | KKroy 2011.01.27. 18:25
Ja igen: és szerintem is nagyon eltalálták a zenét, pedig tőlem aztán elég távol áll ez a stílus :)
4 | Rage43 2011.11.06. 19:28
Ez egy jó játék de a Battleground része jobb SKOAL
OMFB
5 | Grund 2012.03.01. 19:31
Helló,

letöltöttem az OMF-t,régen nagyon sokat nyomtam.
Elkezdtem egy tournament-et,és megnyertem azt,amelyikbe be tudtam nevezni.
Viszont!
Nem enged tovább,sem robotot fejleszteni,sem új bajnokságba benevezni,meg semmi ilyesmi.
A robotra rázáródik egy ajtó,és kész.
Új játékot sem enged kezdeni,törölni sem engedi a profilt,bármire rákattintok,bejön a kép,hogy rázáródi ka robotra az ajtó.
Tudsz ebben segíteni?

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.