Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

xeLaR blogja

Dragon Age elmélkedések - Kiegészítő fejezet

xeLaR | 2011.12.03. 14:44 | kategória: cikk | 0 hozzászólás

Nos, elérkezett December, közel az év vége, és én meg még mindig nem játszottam végig a Dragon Age 2-t. Ez nagyon is zavar, mivel már nagyon közel járok a végéhez, és emellett még a két DLC küldetéslemez is nagyon érdekel. Az egy teljesen más dolog, hogy nem tartom túlságosan jó folytatásnak a Dragon Age 2-t. Pedig rengeteg jó momentuma volt a játéknak, amikért érdemes volt végigszenvedni az unalmasabb küldetéseket és a társaink idióta beszólásaikat. Például meglepetést okozott az, hogy a Qunari Arishok, a játék egyik boss karaktere, egy „mezei” NPC, sokkal szimpatikusabb volt számomra, mint a társaim többsége. Aztán ott volt a Hawke-om sztorija, aki bár Kirkwall bajnoka lett, de közben elvesztette a családját. Ez egy igazán megindító, drámai történetszál lehetett volna, ha Hawke nem lenne alapjáraton egy orbitális nagy segg.

Szóval a DA2 bizonyos részei nagyon is megtetszettek nekem, ám a véleményemen ez nem változtat sokat. Elbaltázott folytatás lett, ami nem tudta azt hozni, mint az elődje. Az izgalmas, monumentális sztorit kidobták, míg a szimpatikus, jól kidolgozott karaktereket pedig elfelejtették beletenni. Fel lettek áldozva a gyorsabb, „eladhatóbb” játékmenet oltárán. Lényegében minden, ami tetszett az elődben, az le lett butítva. Persze még így is teljesen elfogadható elsőkategóriás játék, ám számomra egyáltalán nem jött be. A különböző eladási adatokban pedig azt lehet látni, hogy a sok változtatás ellenére lényegesen kevesebbet adtak el belőle, mint az Origins-ből.

Írhatnék még sokat a DA2-ről, de mivel még mindig nem végeztem ki a játékot, így az elmélkedésem tárgyát más fogja képezni. Ami nagyon zavar a második részben, az a kevesebb beszélgetési opciók a karakterekkel. Az első részben órákat pazaroltam arra, hogy megismerjem mindegyik karaktert, és ennek hatására megszerettem őket, míg a Dragon Age 2-ben sokkal kevesebb lehetőségem volt erre. Úgy tudom, hogy ez azért van, mivel sokaknak nem tetszett az órákon át tartó párbeszédek, és a fejlesztők valami miatt még hallgattak is rájuk. Azonban elkezdtem gondolkodni azon, hogy vajon ez a változás az új résszel jött, vagy már a Dragon Age: Origins kiegészítőiben is fellelhető? Vajon már ott elkezdődött a butítási folyamat? Ezek a kérdések nem hagytak nyugodni, és ennek köszönhetően visszatértem Fereldenbe, hogy végre valahára kijátsszam az első rész kiegészítőit is, amiket csak nemrég tudtam kipróbálni.


Dragon Age – Awakening
A hivatalos, nem DLC kiegészítő kb. húszórányi játékmenete egyáltalán nem volt olyan rossz, mint amilyennek gondoltam. Pedig ez nagyban hasonlít a Dragon Age 2-re, legalábbis a „butítás” szempontjából. Kevés helyszín, kevés karakter, még kevesebb párbeszédopció és unalmas küldetések jellemzik az Awakening-et. Viszont mégis jól tudtam szórakozni, ami annak volt köszönhető, hogy a történet még mindig érdekes maradt. Persze a sztori se egy nagy valami, de még mindig vannak benne olyan elemek, amik a világépítésről szólnak, ami számomra pedig érdekességként szolgál. Amaranthine csak egy kis szeglete Fereldennek, de még így is vannak olyan részei, amik újszerűen hatottak rám. A különféle miniküldetések, mint amikor a nemesekkel kellett először találkozni, vagy amikor ítéletet kellett mondani pár emberre, mind hoztak valami újat a Dragon Age univerzumba. Persze azért annyira jók nem voltak azok a küldetések, túlságosan is rövidek voltak, de ha ki lettek volna bővítve, akkor talán sokkal érdekesebb is lehetett volna. Viszont a legfontosabb világépítő elem a beszélő Darkspawn-ok bevezetése volt, ami az első trailerek megtekintésekor inkább nevetségesnek hatott. Egy unalmas, ezerszer látott marketingfogás, aminek minimális kihatása lesz a Dragon Age világára. Azonban mégis sikerült érdekesre megcsinálni ezt a cselekményszálat, és a főbb szereplői is meglehetősen bonyolult karakterek. Mellesleg meg a játékban meghozott döntéseink alaposan megváltoztathatják a világ jövőjét, amit egyáltalán nem vártam volna ettől a kiegészítőtől. Az ilyen dolgokat szeretem ebben a szériában, és bizonyos szinten ezért érdekel a Dragon Age 2 első DLC küldetéslemeze, amelyben tudomásom szerint valami hasonlóra lehet számítani.

Ami még egész kellemesen hatott, az a karakterek voltak. A Dragon Age 2-ben nem igazán tudtam megszeretni senkit, de ebben viszont viszonylag könnyen ment. Pedig ha azt nézem, hogy már ebben is jóval kevesebbet tudok a társaimmal beszélni, ez egyáltalán nem pozitív a DA2-re nézve. Mondjuk nem teljesen igaz, hogy kevesebb lenne a párbeszéd, mivel több hely van az Awakening-ben, ahol a karakterek beszédbe elegyedhetnek velünk. Igaz ez még az egymással való beszélgetésekre is, csak ezek jóval rövidebbek, mint az Origins-ben megszokottak, de nem is olyan jók. Visszatérve magukra a karakterekre, elég meglepő, hogy mennyire ki voltak dolgozva, annak ellenére, hogy jóval kevesebb alkalom volt arra, hogy jobban megismerhessük őket. A kedvencem valószínűleg Nathaniel Howe, aki egy látványos karakterfejlődésen megy keresztül a játék során, illetve mint harcostársnak is nagyszerű. Viszont sajnos nem minden társunk lett teljesen jó. Az elf Velanna a kiegészítő Morrigan-je szeretett volna lenni, csak sajnos semmi sem volt benne, ami Morrigan-t szerethetővé tette. Velanna iszonyatosan rossz karakter lett, akiben egyszerűen sose fogom meglátni azt a valamit, ami miatt megváltozhat ez a nézetem.

Összességében a kiegészítőt egy elég pozitív élménynek könyvelhetem el. Úgy vélem, hogy az ebben lévő butítást sokkalta jobban valósították meg, mint a DA2-ben. Félreértés azonban ne essék, a kiegészítő korántsem olyan jó, mint DA2. Picit unalmas, rövid, és néhány helyen elég nevetséges is. Viszont így is örülök, hogy kipróbáltam.


The Darkspawn Chronicles DLC
Az első DLC küldetéslemez, melyben egy csapat Darkspawn-nal kell felégetni Denerim városát. Fura dolog egy ilyen kiegészítővel kezdeni, de meglepő módon még működik is. A játékmenet pont eleget változott ahhoz, hogy egy új élményt hozzon, és a viccesebbnek szánt momentumai is szórakoztatóra sikeredtek (főleg mikor Oghren kijön a kocsmából). Az már teljesen más kérdés, hogy ez a DLC teljesen feleslegesen készült el. Semmit nem ad hozzá a Dragon Age világához, mindössze csak egy alternatív sztorit lehet benne végigjátszani, amiben a karakterünk nem él. Az sem segít a kiegészítő megítélésében, hogy a Denerim-i ostromot utálom a legjobban az alapjátékban. Egyszerűen nem tudok rájönni, hogy mégis ki gondolta ott a Bioware-nál, hogy ez egy jó kis DLC lesz? Egynek elmegy, de erre csak felesleges pénz- és időpocséklásként tudok tekinteni.


Leliana’s Song DLC
Leliana-t nagyon felkapta a Bioware, ami nem csak abban nyilvánult meg, hogy a Dragon Age 2-ben is viszontláthatjuk, de kapott egy saját DLC-t is, amelyben az Orlais-i bárdoktól való elszakadását játszhatjuk le. Egy szavam se lehetne a kiegészítőre, amelynek van normális sztorija, a karakterei is viszonylag jók, de még drámai jelenetek is vannak benne. Mégis ezt a DLC-t is feleslegesnek érzem. Ugyanis Leliana kalandját már hallottuk, és még ha elhallgatott, vagy megmásított részleteket, az igazából nem változtat semmit. Leliana izgalmas karakter, biztos el lehetett volna mesélni egy másik kalandját, mert ebben a küldetéslemezben sajnos nem tudott meghatni. Ha már előre tudod, hogy mi történik, akkor az elronthatja az élményt, és itt pont ez történt. Egyébként felhívom arra a figyelmet, hogy a DLC történetmesélése kísértetiesen hasonlít a DA2-re. Lehet, hogy ez is csak egy kísérlet lett volna a folytatás finomítására? Végül is ez teljesen mindegy, mivel szerintem Leliana éneke egyáltalán nem hozta a Dragon Age hangulatot.


The Golems of Amgarrak DLC
Ez a küldetéslemez visszatér ahhoz, amit a legjobban szeretek a Dragon Age-ben: a világépítéshez. Amgarrak katakombái sötét titkokat rejtegettek, amiket szívesen derítettem fel a végigjátszásom során. A játékmenete érdekes volt, és a végén lévő új, félelmetes szörnyről sem tudok rosszat mondani. Csak ebben viszont pont a történet minimális, ami nálam egy elég fájó pont. A karakterek, akik elkísérnek az utunkon, pedig rettentően unalmas sablonok. Pedig itt lett volna a nagy lehetőség, hogy egy érdekes és szórakoztató kalandot játszhassunk végig, de ehelyett csak egy egyszerű szörnyvadászatot kaptunk, plusz egy-két érdekesebb háttérinformációt. Bármennyire is tetszett a játékmenet, a hiányosságai miatt nem tudom pozitívan értékelni ezt a DLC-t se. Nálam ez a legrosszabb DA:O kiegészítő.


Witch Hunt DLC
Ez viszont a legjobb, ami egy elég nagy szégyen. A történet itt sem a legjobb, de legalább egy olyan témát választott, ami sokakat érdekelt: hová tűnt Morrigan? Itt is kapunk karaktereket, akik meglepően szórakoztatóak voltak a végigjátszás folyamán. Ebben is kapunk több érdekesebb információs a világról és pár mágikus tárgyról, így a számomra leglényegesebb tényezők ki is lettek pipálva. Azonban mégse tudok erről se pozitívan nyilatkozni, ami főleg annak köszönhető, hogy ez túlontúl rövid, illetve az egész küldetéslemezzel semmit sem érünk el. Persze, találkozunk Morrigan-nel, de igazán semmit nem tudunk meg róla, semmi érdekesebb dolgot nem tudunk meg (kivéve, hogy Flemeth él, de ezt kb. mindenki tudta). Minden rendben volt ezzel a kiegészítővel, csak nagyon rövidre sikerült, és nem akartak benne nagyobb dolgokat véghezvinni. Ez pedig nagy kár.


Folyt. köv...
Egyik szemem sír, a másik meg nevet. Sírok, mert a kiegészítők sajnos megmutatták nekem, hogy tényleg abba az irányba mentek el az alkotók, amit később a Dragon Age 2-ben is láthattunk. Sír, mert a DLC-k minősége a béka feneke alatt volt. És sír, mert a Dragon Age: Origins pont velük ért véget. Viszont nevetek, mert azért mégiscsak egy bitang jó játékkal játszottam. Ugyanis a kiegészítőket egy olyan karakterrel akartam végigvinni, amivel az alapjátékot is megnyertem. Így a Dragon Age: Origins-t is megtapasztalhattam a kiegészítőkkel együtt. Nagyszerű élmény volt végigjátszani. És aztán most kezdhetek újra sírni, hisz még hátra van az utolsó pár óra a Dragon Age 2-ből, azaz vár a gyorsabb, de unalmasabb játékmenet az unalmas karaktereivel. De remélem azért ez az utolsó szakasz meg tudja majd változtatni a véleményemet.

Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.