Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Command & Conquer: Tiberian Sun: Firestorm

2000.04.11. 00:00 | szerző: Thomas | Ismertető/teszt

Igaz, hogy a Tiberian Sun nem teljesített mindent, amit a Westwood éveken át ígérgetett, mégis a tavalyi év legsikeresebb valós-idejű stratégiai programja lett. Nem technikai újításaival, hanem játszhatóságával lopta be magát a rajongók szívébe. A kiadás óta eltelt időszakban a készítők nem pihentek, hanem a kiegészítőn dolgoztak, mely Firestorm címmel nemrég került a boltokba.

Command & Conquer: Tiberian Sun: Firestorm

A történet ott kezdődik, ahol a Tiberian Sun abbamaradt. A NOD veresége után a GDI még nem pihenhet, ugyanis a tibérium még mindig halálos fenyegetést jelent. Ami valamikor olyan ritka és értékes volt, hogy harcolni kellett érte, az mostanra szinte az egész bolygón elterjed, kiszorítva onnan a lakosságot. Egyre több, eddig ismeretlen létforma bukkan fel, a visceroid-ok és az érlyuk-szörnyek (Veinhole monster) mellett két újabb, legalább olyan veszélyes mutáns is megjelent. Ezeken kívül több új és érdekes tibérium növénnyel is találkozhatunk, de azok legalább nem veszélyesek. A NOD-nak is megvan a maga baja, hiszen Kain halálával megüresedett vezetői posztra több jelentkező is akad. Az egyik legesélyesebb jelölt a fanatikus Anton Slavik parancsnok, akinek egyetlen célja a szétszóródott NOD erők egyesítése, akár erőszakkal is. Ehhez azonban szüksége van Kain központi számítógépét irányító mesterséges intelligencia, Cabal újraaktiválására. A GDI-nak is szűksége van Cabal segítségére, hogy dekódolni tudják a Tacitus-t. Remélik, hogy abból megtudnak valamit, amivel vissza tudják szorítani a tibériumot. Cabalnak ugyancsak vannak tervei, de abban az emberek csak a cyorgok előállításához szükséges nyersanyag formájában kapnak szerepet. A két hadjárat kilenc-kilenc új küldetést tartalmaz. Az eligazítást FMV-k (full motion video) formájában kapjuk meg, bár a korábbi nagy nevek (Michael Bien és James Earl Jones) hiányoznak a stáblistáról - sajnos a renderelt átvezető animációkkal együtt. A küldetések nehezek, átgondoltak és összetettek. Míg az elsődleges feladatot (pl. figyelmeztetni a lakosságot a támadásra), csak néhány egységgel kell teljesítenünk, addig a másodlagos feladathoz (irts ki minden ellenséges egységet) fokozatosan megkapjuk a teljes arzenált.

A Firestorm néhány új egységgel bővíti az amúgy se vérszegény kínálatot, és a meglévőket is módosították a még tökéletesebb kiegyensúlyozottság érdekében. Ilyen módosítás például, hogy az egyik legveszélyesebb NOD egység, a tüzérség érezhetően pontatlanabb és gyengébb lett. A GDI repülő gyalogosait kissé feljavították, gyorsabban mozognak és képesek az álcázott egységek detektálására is. Az EMP ágyú most már a földalatti egységekre is hatással van, azonnal a felszínre kényszeríti azokat. Cserébe a töltési ideje megnőtt egy kicsit.

Command & Conquer: Tiberian Sun: Firestorm

Új közös GDI/NOD egységek:

  • Mozgó hadiüzem - Segítségével a mindig mozgó frontvonalak közelében gyárthatjuk az egységeket. Ajánlott védeni, és a NOD-nál álcázni is.
  • Limpet Drone - Egy szonda, amely beássa magát a földbe, majd az első arra járó ellenséges járműre rátapad, ami egészen addig hurcolja magával, míg a szervizben el nem távolítják róla (persze, ha felfedezik). Az már csak bónusz, hogy a szonda még lassítja is az adott egységet. Nagyon jól használható az ellenség bázisának felderítésére, bár a NOD álcázón keresztül nem működik. Harci járműveknél nincs sok értelme használni őket, de a harvesterekre feltapasztva hasznos információkat tudhatunk meg. A beásott szondákat EMP-vel el lehet pusztítani.

    Command & Conquer: Tiberian Sun: Firestorm

    Új GDI egységek:

  • Juggernaut - Ez a GDI válasza a NOD ágyúra. Egy lépegető három ágyúcsővel, jelentős tűzerővel és nagy hatótávolsággal. Egyetlen hátránya, hogy nagyon pontatlan, főleg mozgó egységek ellen majdnem hatástalan. Mivel több másodperc kell, hogy a magasra kilőtt lövedék becsapódjon, a célpont addigra már messze jár. Néhány ilyen ágyú a fél harcmezőt betakarja, ezért a nagy tömegben érkező ellenséges egységek és az épületek ellen ideális. Másik hátránya, hogy a túl nagy szórás miatt a közelben lévő saját egységekre és épületekre legalább olyan veszélyes, mint az ellenségre.
  • Mobile EPM Cannon - Azt tudja, amit a fix telepítésű nagy testvére, csak kicsiben. Közepes hatótávolsággal rendelkezik és elég gyenge a páncélzata. Védekezésre is jó, de én inkább támadásra használtam. Egy ORCA teherszállítóra csatolva az ellenséges bázis közelében letéve szép kis meglepetést lehet okozni vele. Másik alkalmazási területe a harvesterek kiirtása volt, amik mindig leléptek, mire a repülőim a közelbe értek. Támadás előtt az EMP-vel megbénítva szépen nyugodtan megvárta a bombázókat.
  • Drop Pods - Az ejtőernyősök utódai. Hét veterán katonát dobhatunk le bárhol a pályán. Ezek főleg a gyalogosok ellen hatásosak, de az ellenséges bázis védtelenebb részein elég komoly károkat tudnak okozni. Van közöttük néhány gránátos is, tehát épületek ellen is használhatóak. Szerencsés esetben még arra is képesek, hogy az Ion ágyúval "megkarcolt" épületeket kivégezzék.

    Command & Conquer: Tiberian Sun: Firestorm

    Új NOD egységek:

  • Mobile Stealth Generator - A mozgó álcázó kisebb hatósugarú, mint a fix telepítésű változata és ki kell támasztani, hogy működjön, de mégis az egyik legveszélyesebb új egység. Nagy előnye, hogy független a bázis erőműveitől.
  • Reaper - A cyborg felsőteste egy hatlábú járórészre erősítve. Viszonylag gyors és olcsó. Hálókilövőjével egész gyalogos csapatokat képes lebénítani és a kettős rakétakilövőjével a repülőkre is veszélyes. Nagyon gyorsan regenerálódik a tibériumon. Az egyik legjobban használható NOD egység.

    Command & Conquer: Tiberian Sun: Firestorm

    Újabb opciókkal bővült a térképgenerátor is. Megadhatjuk, hogy hány érlyukat (Veinhole) szeretnénk a térképen és ezzel a NOD vegyi rakéta bármelyik pályán használható. Igény szerint mutánsokkal népesíthetjük be a pályát, bekapcsolhatjuk a napszakok változását és a véletlenszerűen megjelenő ionviharokat. Ezek az új generál térképek nem használhatóak az eredeti programmal.

    Új internetes multiplayer játékmódot is kaptunk, melynek a neve World Domination Tour. Ezzel lehetővé válik, hogy valamelyik oldalon beszálljunk a GDI és a NOD világ feletti uralomért folyó harcába. A különböző területeken folynak a harcok, és a nap végén ezeknek az eredményeit összegzik és számolják ki a frontvonalak új helyét. Mindegyik terület eltérő, más egységekkel, indulótőkével kezdünk, esetleg nem is használhatunk minden fejlesztést.

    A Tiberian Sun: Firestorm mindazt tartalmazza, amit egy kiegészítő lemeznek tartalmaznia kell, javításokat, új egységeket, új pályákat, új játékmódot és 18 jól kidolgozott küldetést a hozzá tartozó videókkal. Egyetlen C&C: Tiberian Sun rajongó se hagyja ki. A javítások és az új egységek tovább bővítik az amúgy is változatos játékmenetet és a felturbózott térképgenerátorral kitűnő új pályákat generálhatunk. Az csak magánvélemény, hogy a kiegyensúlyozás nem sikerült olyan jól. A tüzérséggel és a mobil javítóval eddig is a NOD volt előnyösebb helyzetben, de most a mobil álcázóval, a mozgó hadiüzemmel és a Reaper-rel kiegészítve tovább erősödött. Ezt a GDI mobil EMP-je és a Juggernaut-ja se tudja megfelelően kompenzálni. ■

értékelés

Command & Conquer: Tiberian Sun: Firestorm

Pozitívumok
  • Új egységek
  • Javított térképgenerátor
  • Jól kidolgozott hadjáratok
Negatívumok
  • Az oldalak kiegyensúlyozása nem tökéletes
  • Hiányoznak az összekötő animációk
Minimális rendszerigény: Pentium 166, 32 MB RAM, 4xCD-ROM, eredeti C&C: Tiberian Sun
9,0

hozzászólások (2)

hello22
hello22 2001.04.18. 17:34
Szevasztok!!! Azt szeretném megtudni honnan lehet letölteni a pályák megoldását, mert elakadtam az egyiken és már hetek óta hiába kinlódom.
Köszönettel!!!!
Blade Runner
Blade Runner 2001.04.18. 18:42
Ezen a címen megtalálod a FireStorm Strategy Guide-ot, és elolvashatod INGYEN az egész megoldást:

http://guides.ign.com/guides/13294/

Remélem segítettem.

Blade
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?