Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Superbike 2000

2000.06.16. 00:00 | szerző: Peac | Ismertető/teszt

A PC-s játékpiacon már szinte minden sportot szimuláló játékról - több-kevesebb sikerrel - lehúzták az összes bőrt, kivéve talán a gyorsasági motorversenyt. Kb. egy évvel ezelőtt jelent meg a Milestone (ld. Screamer sorozat) és az EA együttműködésének eredményeként a Superbike World Championship, ami az első volt a nagy port kavaró motoros-játékok között.

Superbike 2000

Most ennek folytatásával foglalkozunk. Ugye a nagyobb körutak és hidak közelében lakók nagyon jól tudják, milyen az, amikor az ember éjjeli két órakor arra kapja fel már nyugalomba hajtott fejét, hogy egy bőgő motorral és embertelen benzinfogyasztással megáldott dinamikus alakú szépség közeledik, és amikor elhalad, legjobb esetben halláskárosult emberek távoznak a környékről. De soha senki nem gondol bele, milyen is lehet egy ilyen csodagépet igazából vezetni, és azt a hihetetlen erőt kordában tartani. Ezen a játékon keresztül talán kiderül, hogy nem olyan egyszerű ez a történet, mint amennyi átérződik a TV-képernyőn, amikor Superbike versenyt nézünk.

A versenyzés roppant összetett. A legkülönbözőbb dolgokra kell odafigyelni a kanyar előtti 100-150 méteren. Részlet egy játékos vallomásából: "Húzom a gázt, mint aki meg van őrülve, amikor második sebességi fokozatba váltok, ráfekszem a benzintankra, és pár pillanat múlva azon kapom magam, hogy 300km/h-ás sebességgel száguldok a kanyar felé. Ekkor hirtelen elengedem a gázt, a fordulatszám lassan 10.000 alá kúszik, akkor leváltok - ezt eljátszom minden egyes sebességi fokozatnál, egészen a második fokozatig. Mindeközben felkelek a benzintankról, hogy jobban lassuljak. Amikor a kanyar bejárati ívéhez érek, akkor látom meg, hogy be tudom-e venni a kanyart vagy sem. Ha véletlenül sikerülne bevenni a kanyart, az utolsó negyeden elkezdem húzni a gázt, úgy bőg a motor, hogy iszonyat, de nem gyorsulok olyan jól. Jézusom! Az első kerék a levegőben van, de miért? Nem érdekel, majd a kanyar előtt fékezek! Jaj-jaj, úgy néz ki, nem érek el odáig, és nagyon úgy néz ki, és ebben a pillanatban kirepül alólam a motor. Na most megint futhatok oda a motorhoz…" Hogy kiderüljön, miért is esett el a játékostárs, hát azért, mert nem feküdt rá a benzintankra, és ha egyenesen ülve akar valaki mókázni, ahhoz autóba kell ülni.

Superbike 2000

A sztoriból kiderül, hogy tényleg mennyi mindenre kell odafigyelni versenyzés közben. Valóban külön gombokkal lehet például fel- és lefektetni az általunk irányított versenyzőt. Persze ezt a mozgást is lehet automatizálni, ahogy szinte mindent a programban. Segítségnek kérhetjük a plusz fékerőt - 300%-ig, az automata váltót, az automata féket, a kipörgés-gátlót, a blokkolásgátlót és az ideális ívek felfestését az útra. Nehézségi szinteknél négyféle szint közül lehet válogatni: rookie (kezdő), amateur (amatőr), pro (profi), real (valós). Ennek függvényében nő illetve csökken az esélyünk a kanyarok bevételére, és a két keréken maradásra. A segítségek kikapcsolásával egyébként egy csomó turpisságra képesek leszünk. A leglátványosabb, és az életben a legbüdösebb, az a kerékfüstölés. Ez annyit takar, hogy a motor egyhelyben áll, a hátsó kerék pedig forog, és ontja a füstöt.

A versenyzést egyéb módon is lehet nehezíteni. Az időjárási tényezőket is beállíthatjuk. Ha véletlenszerűre állítjuk, akkor csak verseny előtt kapjuk meg az információt, hogy mire számítsunk. Ha például nem a hőmérsékletnek megfelelő gumit választunk, sokkal jobban/kevésbé csúszik a motor. Ugyanis ötféle gumitípus közül választhatunk: qualify (kvalifikációs - nagyon gyorsan kopik, és nagyon jól tapad), soft (lágy), medium (közepesen kemény - hosszabb versenyeken és meleg aszfalton ajánlatos használni), hard (kemény - nem tapad túl jól, nagyon hosszú versenyen és nagyon meleg aszfalton használatos) és végül, de nem utolsó sorban rain (esős pályákon használatos). Természetesen a gumikon kívül még rengeteg beállításon változtathatunk. Értem ez alatt a kormányzás geometriáját, a felfüggesztést és a sebességváltót. Ezeken mind változtathatunk, és ki-ki a maga vezetési stílusához igazíthatja a motor viselkedését ezekkel a beállításokkal. Talán így meg tudjuk menteni magunkat az örökös esésektől is, és így talán lépést tudunk tartani a többiekkel, akiknek tempóját és vezetési agresszivitását ugyancsak szabályozhatjuk. Visszatérve a bukásokhoz, roppant érdekes, amikor például ráhajtunk egy bukkanóra és a motor hátsó része elkezd ide-oda kacsázni, és a végén már nincs hova korrigálni, és kirepül alólunk a gép. Ugyanez a sorsunk akkor is, amikor nagyon nagy sebességről szeretnénk hirtelen lelassítani ideális kanyarvételi tempóra. A kerekek csúsznak, amit a képernyő felső részén jelez egy kis kerék benne egy villámmal. Ezen kívül még egy ábra segíti a versenyzésünket a pályán. Ha egy feltartott kis fekete tenyeret tátunk, akkor lassítanunk kell, mert hamarosan kanyarhoz érünk.

Superbike 2000

A hihetetlen sebességeket viszont meg lehet válogatni. Ha valakinek rosszul megy a versenyzés egy erősebb motorral, az válasszon egy gyengébbet, amivel nem érhetők el ekkora sebességek! Az arzenálban minden gép megtalálható, ami a Superbike sorozatban is, és minden versenyző is szerepel a játékban. A gépek: Suzuki Alstare GSX-R750, Castrol Honda RC45, Ducati Performance 996 SPS, Kawasaki ZX-7RR, Yamaha Racing Team YZF R7, Aprilia Dececco Racing RSV 1000. Hengerűrtartalom tekintetében 750 és 1000 cm3 között mozognak a gépek, teljesítményben pedig 150-160 lóerő az átlag. Összehasonlításnak a legjobb lehetőség a hálózati funkció, ugyanis a CPU-ellenfeleknek roppant érdekes a vezetési stílusuk. Hálóban a szokásos módok választhatók: LAN és internet áll rendelkezésünkre.

Azon kívül, hogy a fizika, a mozgás, a rugózás, az esések tökéletesen élethűek a játékban, a grafikáról sem szólhatunk egy rossz szót sem. A hangok is kiválóak. Versenyzésünket valaki mindig kommentálja, a motorok bőgő hangja nagyon szép, az esési effektek is jól sikerültek. A grafika roppant finom és szépen kidolgozott, ezért szinte öröm vele játszani. Igazság szerint nincs is túl nagy különbség az előzetes intro és a játék képe között. Játék közben szépen be lehet látni a versenyző sisakjába, és ha oldalról látjuk a pilótát, nagyon szépen át lehet látni a sisakrostélyon. Nagyon jól eltalálták a rendelkezésre álló nézeteket is. A 7-8 féle nézet kétfelé van osztva: belő, illetve külső. A belső nézet hihetetlenül szép. A motort testközelből látjuk, és a szélvédőnkön nagyon szépen megtörik a fény. Ebből a kameraállásból jól látható, amikor az emberünk gázt ad, fékez, vagy éppen a kuplunggal machinál.

Superbike 2000

Egy szó mint száz, egy hihetetlen élmény ez a játék, és aki igazán szerei a száguldást két keréken, vagy legalább szereti a szépen kidolgozott játékokat annak kötelező anyag ez a játék. ■

Superbike 2000

értékelés

Superbike 2000

Pozitívumok
  • Fizikai hatások
  • Sebességfüggő kanyarvétel
  • Csodaszép grafika
  • Gyorsítási realizmus
Negatívumok
  • Emberünk egy kissé "szálkás"
Minimális rendszerigény: Pentium 200, 32 MB RAM, 4xCD-ROM
9,2
Superbike 2000
A legutóbbi Superbike 2000 cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.