Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Quake III: Team Arena

2001.02.21. 00:00 | szerző: LeMon | Ismertető/teszt

A legtöbb játékos bevallása szerint a Quake III Arena nem igazán váltotta be ígéreteit. Csúnyán elmaradt a játszható opciók terén, a vele nagyjából egy időben megjelenő Unreal Tournament mögött. Persze szó sincs arról, hogy az id Software gagyit dobott volna ki. Épp ellenkezőleg. Ez csupán egy jól kitervelt üzleti fogás. Már a Quake III megjelenésével egy időben bejelentette a cég, hogy dolgozik egy hivatalos kiegészítőn. Ez a dolog persze nem csak pénzben éri meg, de növeli a játék szavatosságát is.

Quake III: Team Arena

A Team Arena teljesen átváltoztatta az egész játékot. Teljesen új lett mindenekelőtt a menü és a kezelőfelület. Fontos megemlíteni azt, hogy a Team Arena egy kiegészítés (tulajdonképpen MOD-gyűjtemény), vagyis szükséges hozzá a teljes Quake III Arena. Na de lássuk, miből is élünk. Csalódni abszolút nem fogunk a játékban, mert azt, amit ígért, meg is kapjuk. Új pályák, karakterek, fegyverek, és ami a legfontosabb, új játéktípusok.

Még mielőtt belevetnénk magunkat a játék sűrűjébe, érdemes alaposan átfutni a beállításokon. Sajnos azt kell, hogy mondjam, a Team Arena zabálja a memóriát. 256MB RAM-on úgy szaggat, mint ide Lacháza, úgyhogy amennyire igényeink engedik, próbáljuk meg lebutítani a játékot. A Light Map azért maradjon magasabb szinten, nem sokat segít, ha lejjebb vesszük. Valószínű egyébként, hogy azért ez a nagy akadás, mert az új pályák némelyike iszonyatos méreteket ölt. Van, hogy az egyes csapatoknak a főbázis mellet van még két lövésztorony, barikádok stb., és mindezeket egy kapisztrális nagyságú dombos környezetbe helyezték. Nem is tudom igazán, mi lehet az a konfiguráció, ami mellet tűrhetően fut a játék. Visszatérve a beállításokhoz, feltűnhet az is, hogy új billentyűparancsok is kerültek a játékba. Társainkat hergelhetjük például különböző beszólásokkal. Az igazat megvallva az Unreal Tournamentben értelmesebb mondások voltak. Aztán mivel az egész program a csapatjátékra épít, itt be is állíthatjuk az egyes parancsokat, melyekkel társainkat el tudjuk látni. A játékban van egy külön kis ablak, melyben látjuk az épen aktuális csapattagot, és a sok egyéb kütyü mellett azt is, hogy épp milyen parancsot teljesít. Ahhoz hogy új parancsot adjunk ki valakinek, nem kell a menüben kotorászni, egyszerűen kiválasztjuk a célszemélyt és kitűzzük új feladatát. Általában mindig az a csapatkapitány, aki Hostolta játékot, de a felelősség most is átruházható. Az Attack a legalapabb parancs, ilyenkor emberünk az ellenséges bázis vagy csapat ellen nyomul. A Defed paranccsal otthon marad és őrköd képességei szerint. A Follow-val utasíthatjuk emberünket, hogy kövessen minket. Az Escort üzemmódban az emberke azt kíséri, akinél zászló vagy koponya van. Ha botokkal játszunk, rögtön erre a módra állítják magukat, ha meglátják, hogy védelemre van szükségünk. Patrol paranccsal megmondhatjuk emberünknek, hogy cselekedjen saját belátása szerint. A Retrieve egyértelműen a saját zászló visszaszerzését adja ki parancsba. A botok általában hűségesen teljesítik utasításainkat, de a gyengébbek hamar feladják, és ilyenkor általában maradnak a saját bázison őrködni. De egy jól összeverődött humanoid csapatban úgyis mindenki tudja a dolgát.

Quake III: Team Arena

Mielőtt elkezdenénk egy új játékot, érdemes új karaktert beállítani, mert a normál Quake III-as emberünk az új játékokban nem használható. Négy faj közül választhatunk: Human, Undead, B'Rakku és Aidami. A játékban összesen négy új modell található, ebből kettő a sima Quake-hez használható (Fritzkrieg, Pi). A másik kettő egy férfi és egy női test. Az egyes fajok közti különbséget csupán a karakterek fejének lecserélése jelenti. Azt pedig, hogy milyen csoportba, klánba tartozunk (Strogg, Pagan, Intruders, The Fallen, Crusader) pedig a test skinjének megváltoztatásával különbözteti meg. Igaz ez nem túl sok újdonság a karakterek terén, de semmi panaszunk nem lehet a minőségükre. Félelmetesen jókra sikerültek, az egyik hölgyike még pislog is.

Az olyan régi játékmódok, mint a Tournament vagy a Team Deathmatch maradt a Quake III Arena fennhatósága alatt, ami annyit tesz csupán, hogy semmi újítás nem került beléjük. A Capture the Flag átkerült ugyan a Team Arenába, de csak azért, mert minden csapatjátéknak ez az alapja. Amúgy stílusában nem változott semmit. Újnak számít viszont a One Flag CTF, ami annyit jelent hogy a pálya közepén lévő fehér zászlót kell megszerezni és az ellenfél bázisára vinni. Az új pályák legzsúfoltabb része általában a középpont, ugyanis a Harvester-ben itt helyezkedik el egy ún. koponyagenerátor. Ennek a játéktípusnak az a lényege, hogy minden elhullott ember után a gép kidob egy koponyát, melynek színe megegyezik az elesett egyed csapatszínével. A feladat az, hogy minél többet gyűjtsünk össze az ellenség koponyáiból, a mieinket pedig azért szedjük fel, hogy az ne kerüljön ellenség kezei közé. Az ellenfél koponyái ilyenkor hosszú tömött sorban kígyóznak utánunk. Ahhoz, hogy küldetésünket befejezzük, be kell juttatni a koponyákat az ellenség bázisába. Szerintem ez az egyik legszórakoztatóbb játéktípus. Az Overload tulajdonképp nem szól másról, minthogy az ellenség bázisát kell "felrobbantani". Mindkét csapatnál van egy nagy koponya emlékmű. A feladat az, hogy az ellenség koponyáját szétlőjük. Nem egy egyszerű feladat, mert elég szívós a dög, sőt, időközben "gyógyul" is. A Team Arena egyik érdekessége amúgy, hogy látszik annyiban a sebzés, hogy a betalált lövedék helyén kis számok szállnak el. Legyen az ember, vagy éppen az ellenség eme koponya-obeliszkje.

Quake III: Team Arena

Feladatainkat különféle felvehető tárgyak segítik. Ilyenek például a csapat bázisán belül található különféle tulajdonságokkal felruházó Team Power-Upok. Egyszerre csak egy ilyen dolog lehet nálunk, és nem dobhatóak el. Viszont addig birtokoljuk, míg le nem szed minket valami pancser. Ilyenkor a kütyü visszakerül a helyére. A legfontosabb pedig az, hogy csak annyi szedhető fel, amennyi van a pályán, és csakis a saját bázisunkon belül. Ez akkor jelenthet gondot, ha egyszerre több embernek fáj a foga ugyanarra az eszközre. Ilyen például a Guard, ami folyamatosan gyógyít minket 200-ra, és felvételkor páncélzatunkat is feltuningolja. Utóbbi azonban nem javul. Az Ammo-Regen a lőszereinket növeli, sajnos elég lassan, viszont növeli a ható sugarát is a fegyvereknek. A Doubler megduplázza sebzési képességünket. Ha emellé még felvesszük a Quad Damage-et is, igazi terminátorként masírozhatunk végig a pályán. A Scout előnye hogy megnöveli a játékos sebességét, és villámgyorsan képes ellopni egy-egy koponyát vagy zászlót. A hátulütője viszont, hogy nem hordhatunk páncélt. Tapasztalataim szerint ez akkor a leghasználhatóbb, mikor az Interneten játszunk és iszonyatosan magas a Pingünk, vagyis nagyon szaggat a játék. Ilyenkor képtelenség pontosan célozni, de futkározni még jól tudunk. Aztán vannak olyan felvehető tárgyak, melyeket használatukhoz aktiválni kell. Az Invulnerablity, vagyis a sérthetetlenség egy védőburkot von emberünk köré, és lefagyasztja azt. Ennek előnyeit leginkább az Overload játékban tudjuk kihasználni. Érdemes olyan helyen használni, ahol van alattunk fegyver utánpótlás, és nem kell attól félni, hogy idő előtt kifogy a lőszer. A másik ilyen magunkhoz vehető ketyere a Kamikaze. Ha használjuk, az olyan, mint egy pokolból jött ördögi bosszú, elpusztít minden élőlényt körülöttünk óriási robbanásával. Hatását az egész pályán érzékelni lehet. Azt hiszem Leeloo erre mondja azt az Ötödik Elemben, hogy "nagy bada bumm..."

Három új fegyver került a játékba, név szerint a Prox Launcher, a Chaingun és a Nailgun. A leghasználhatóbb mind közül a Prox Launcher, vagyis az aknavető. Főként védelemre használható, körbeaknázni vele bázisunk bejáratait, zászlónk környékét stb. Akkor robban, mikor ellenséget érzékel, és viszonylag nagyot sebez. Érdemes kevésbé észrevehető és kikerülhető helyekre lőni vele, pl. ugró rámpákra, vagy függöny mögé. Egy idő után persze maguktól felrobbannak, érdemes tehát frissíteni a csapdahelyeket. Támadásra is lehet használni, ha nagyon megy, akár fel is aknázhatjuk az ellenséget, ilyenkor megjelenik nála egy visszaszámláló, és ha nem elég erős, agyő! A Chaingunt már ismerhetjük innen-onnan, szintén egy kellemes műszer. Sokat fogyaszt, de legalább jól megy. A Nailgun nem egyezik meg sajnos a Quake első részében megismert fegyverrel. Ez ugyanis nem sorozatot lő, hanem egyszerre enged útjára több szöget elég nagy szórásban. Sebzése elég magas, közeli ellenfélen jól alkalmazható.

Quake III: Team Arena

Szerintem csalódni nem fog senki a játékban. Csupán egy küldetéslemezről van szó, mégis olyan mértékben vannak újítások, hogy külön játéknak tekinthető. A számos holmi mellet vannak új zenék és olyan szemet gyönyörködtető dolgok, mint a Vortex Portal, melyben hipertér-ugrás segítségével egy másik helyszínen jelenünk meg. De vannak olyan helyek, ahol nagy kivetítőkön nézhetjük a szomszédos terem csatározásait. Összefoglalva, azt hiszem, joggal mondhatnánk azt is a Team Arenára hogy "Quake III és fél Arena". ■

Quake III: Team ArenaQuake III: Team ArenaQuake III: Team ArenaQuake III: Team ArenaQuake III: Team ArenaQuake III: Team Arena

értékelés

Quake III: Team Arena

Pozitívumok
  • Rengeteg újdonság
Negatívumok
  • Magas gépigény
Minimális rendszerigény: Eredeti Quake III, Pentium 233 MMX+8MB-os videokártya vagy Pentium II 266+4 MB-os videokártya, 64 MB RAM, 4xCD-ROM, OpenGL-t tám
8,5
Quake III: Team Arena
A legutóbbi Quake III: Team Arena cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?