Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Ford Racing

1999.12.21. 00:00 | szerző: Dino | Ismertető/teszt

Az Empire Interactive nem kisebb márkanevet licenszelt új autóversenyéhez, mint a Fordot. Ennek eredményeként egyrészt új játékának nevébe is belekerült ez a név, a versenyek során pedig csak és kizárólag ilyen márkájú járművekkel találkozhatunk. A Ford Racinget az Elite fejlesztette, akik kb. egy évvel ezelőtt a Grand Touringet készítették. Előző játékuk ugyan nem lett tökéletes, de realisztikusság és grafika tekintetében egy igen színvonalas program volt. Sajnos az új játékról se mondható el ennél több.

Ford Racing

A játékban tehát csak Ford autókkal versenyezhetünk. Kezdetben egy KA és egy Escort közül választhatunk, ahhoz, hogy a többi típus (pl. Focus, Taurus, Mondeo, Puma, Cougar) is elérhető legyen, meg kell nyernünk néhány versenyt. Ráadásul - hogy a választék nagyobb legyen - mindegyik autónak több "évjárata" is szerepel a programban, igaz, a különbség látszólag csak a festésben van.

Az autók irányítása billentyűzetről rettentően nehéz, mindenképpen érdemes analóg eszközzel próbálkozni. Sajnos a beállítások száma minimális, ami azt jelenti, hogy összesen a sebességváltás két gombját állíthatjuk be. Én a Logitech WingMan Extreme szenzoros gamepaddel szerettem volna kipróbálni a játékot, az a korábbi autóversenyeknél remekül használható volt, a Ford Racing esetében viszont sajnos nem lehetett megfelelően beállítani. A program ugyanis csak és kizárólag a két tengelyhez volt hajlandó hozzárendelni a kormányzást illetve a gyorsítást/lassítást, aminek következtében a gamepadet az idő nagy részében teljesen előredöntve kellett volna tartani, ez pedig hosszú távon rettentő kényelmetlen. Furcsa még egyébként, hogy kézifék sincs a programban.

Ford Racing

Az irányítás amúgy nem csak a beállítási lehetőségek hiánya miatt rossz. Elég érdekes volt, amikor - amúgy billentyűzettel irányítva - egy nem túl nagy kanyarban az autó egyszerűen felborult. És ez nem csak a Ka esetében történt meg. Ha ez a valóságban is így lenne, akkor a jávorszarvas-tesztet a Fordok véleményem szerint igen bajosan teljesítették volna. Ha már a borulásról van szó, fontos még, hogy az autók egyáltalán nem sérülnek, nem törnek a játékban, ennek oka egyértelműen a licensz, ugyanis az autógyártók általában nem szeretik, ha összetörve mutatják be gépkocsijaikat.

A program legnagyobb erőssége a grafika. Már a Grand Touring is elég látványos volt, a Ford Racingben azonban sikerült a készítőknek ezen is túltenni. Az autók élethűen vannak modellezve, és a terep rajzolata ellen se nagyon lehet kifogásunk, maximum a lapos közönséget és a lapokból álló fákat kritizálhatjuk, de verseny közben ezek egyike se zavaró, ráadásul ma ezt a legtöbb program így csinálja. A részletekre is odafigyeltek a készítők, így például a vezető is látható a kormány mögött, igaz, mozgása nincs összhangban azzal, ahogy az autót irányítjuk. Mindenesetre néha jobbra-balra fordítja a fejét, hogy ne gondolhassuk, hogy csak egy bábu van ott.

Ford Racing

A Ford Racingben sajnos csak külső nézet van, ráadásul ezek közül a játékhoz mindössze egy használható. Ez az autó mögött, felül van. A többi nézet vagy szemből, vagy oldalról mutatja autónkat, ezekben a nézetekben viszont irányíthatatlan a játék. Sajnos az Elite előző játékában még meglévő lökhárítón lévő kamera se került bele a Ford Racingbe. A hátul lévő külső nézet amúgy nem minden autó esetében szerencsés, a terepjáró ugyanis olyan magas, hogy a pont előttünk lévő dolgokat eltakarja a kamera elől.

Pozitívum még a visszajátszási lehetőség. A játék verseny közben folyamatosan jegyzi a járművek útját, és ezt utána lejátszhatjuk. Lassíthatjuk és gyorsíthatjuk a visszajátszást, közben pedig tetszőleges kamerapozícióra válthatunk, sőt, megválaszthatjuk, hogy melyik autót kövesse a kamera. Ennek a módnak egyetlen hibája, hogy kameraváltáskor a program mindig visszaugrik saját autónkra, így ha más autót követtünk, és közben kamerapozíciót váltottunk, kezdhetjük újra a lépegetést a versenyzők között. A programnak játék közben is van egy közvetítési módja, melyet kétféleképpen használhatunk. Egyrészt bekapcsolhatjuk a jobb felső sarokba, ahol ellenfeleink útját követhetjük nyomon, de akár teljes képernyősre is állíthatjuk, viszont ilyenkor saját autónkat nem tudjuk irányítani.

Ford Racing

Még a játék hangjaira kell kitérni, de sajnos ezzel kapcsolatban se lehet sok jót elmondani. A zene átlagos, a hangok viszont elég gyengék. A legfeltűnőbb az, hogy bizonyos sebesség - kb. 50-60 km/h - fölé érve a motorhang konstans lesz, függetlenül attól, hogy közben az autó sebességet vált.

A Ford Racing egy külsőleg nagyon szép program, de kár, hogy az irányítással és a használható nézetek hiányával így elszúrták. A Ford licensz mindenképpen megérdemelt volna egy jobb programot, több odafigyelést, az eredményen sajnos meglátszik, hogy a készítők arra számítottak, hogy az eladhatóvá teszi a játékot. ■

Ford Racing

értékelés

Ford Racing

Pozitívumok
  • Szép grafika
  • Látványos visszajátszások
Negatívumok
  • Gyenge, rosszul konfigurálható irányítás
Minimális rendszerigény: Pentium 200, 32 MB RAM, 4 MB-os videókártya (pl. Voodoo chippel vagy RIVA TNT-vel), 8xCD-ROM
7,8
Ford Racing
A legutóbbi Ford Racing cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Alaposabban is kipróbáltuk a PlayStation VR-t

Egy rakás játékkal teszteltük a hamarosan hazánkban is elérhető VR-kütyüt.

Hearts of Iron IV – Together For Victory

Teszteltük a grand strategy első kiegészítőjét.

Grim Dawn

A Titan Quest korábbi fejlesztői új játékukkal is nagyot alkottak.

Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King

A sorozat PS2-re megjelent része is elérhető lett a Nintendo kézikonzolján.

Gurumin 3D: A Monstrous Adventure (3DS)

10 éves PSP-klasszikus látogatott el a Nintendo kézikonzoljára.