Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Interstate '82

2000.01.31. 00:00 | szerző: Peac | Ismertető/teszt

Jópár éve megjelent egy játék, ami lázba hozta a fél világot, és megjelenése után egy hónappal, már szállóigévé vált a játékban hallott "What's that shit cowboy?" beszólás. Igen ez nem volt más, mint az Interstate '76. A folytatást már régen beharangozták, képek is napvilágot láttak már a játékból, és most végre kikerült a reflektorfénybe. Igaz, okosak a gépi ellenfelek, na meg külsőre is szép a program, mégsem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Interstate '82

Sajnos felhagytak az általunk jól megszokott engine-nel, és igencsak Driver-szagúvá vált a játék, azzal a különbséggel, hogy az autók közel sem irányíthatóak olyan könnyen, mint elődjében, vagy akár a Driverben. Ez roppant zavaró tényező, de azért meg lehet szokni. A kézifék, ami egy ilyen játékban létfontosságú volna, nem sikerült valami fényesen, de néhány igen szorult helyzetben jól jöhet. A szorult helyzeteket mellesleg nem nehéz előidézni, ugyanis két fő játékmód van a választási lehetőségek között. Mindkettő szerepelt már - és jól vizsgázott - az I'76-ban, és ebben a játékban sem okozott csalódást ez a két játékforma. Ezek a Trip és az Instant Action módok, a már megszokott felállásban: a Trip a küldetéseket tartalmazza, az Instant Action pedig a rögtönzött értelmetlen - de izgalmas - gyilkolás közepébe "dob". Az utóbbi játékmód mellesleg egy az egyben olyan, mintha hálózatban játszanánk barátaink ellen. Ez csak azért lényeges, mert egészen okosak a gépi ellenfelek és nem kétforintos dolog őket elverni. De, ha esetleg ez valakinek nem volna elegendő, használhatja nyugodtan a multiplayer funkciót is.

Ha már játszunk, használhatunk jónéhány fegyvert is, mint ahogy azt már megszokhattuk az I'76-ban, a gépágyútól egészen a lángszórón és a rakétán keresztül a lézerágyúig. Erre számítani is lehetett, mert, mint tudjuk, a I'76-ban is elhalmoztak bennünket pályákkal, járművekkel és fegyverekkel. Autókat négy kategóriából lehet választani: kompakt (pl. egy kisebb BMW vagy egy Trabant, persze egyik sem a valódi nevén), középkategória (Chevroletek), nagyméretű autók (tipikus amerikai járgányok), valamint egyéb járművek (teherautók, tankerek, stb.). Az összes rendelkezésre álló járművek száma 33. Ezeknek többsége felszerelhető fegyverrel, és ha véletlenül kifogyna, akkor sincs nagy vész, ugyanis ekkor lép be a gyalogos-funkció. Ilyenkor természetesen elég egy kis baleset (mármint ha elütik gyalogosunkat), és már nem is élünk tovább, de ha mindez Instant Actionben történik velünk, akkor csak a pontjainkon hagy nyomot.

Interstate '82

Emberünkkel tehát tetszés szerint lehet ki-be szállingózni a kocsiból/ba. Ez maga egy nagy ötlet, mer ad egy kis GTA-jelleget a játéknak, csak 3D-ben. Egyedül abban hibázik a dolog, hogy az ember és autó közi arány nem igazán elégít ki néhány realisztikusságra vonatkozó igényt. Ezzel a jelenséggel kapcsolatban az sem sikerült igazán jól, hogy (bár ez csak grafikai hiba) az ajtók zárva vannak, és egyszer csak a zárt ajtón keresztül kiugrik egy emberke, egy pisztollyal a kezében. Az emberke mozgása is buta egy kicsit, de ez nem feltűnő, mikor az ember az életéért fut.

Még az a szerencse, hogy ehhez a - világklasszisnak nem mondható - játékhoz igen szép fényhatásokkal teletűzdelt grafika társul, melynek hiányairól már esett szó. Az is további gond, hogy nem lehet belátni az autók üvegein, de az összes rossz közül a legrosszabb, hogy az autót ha találat éri, csak kormos lesz azon a helyen az autó, és semmi "igazi" sérülésnek nincs nyoma. A robbanás is (mármint amikor az autó felrobban) egy kissé furcsán sikerült, az I'76-ban azért szebb robbanást láthattunk. A rakéták becsapódásakor keletkezett robbanás ellenben igen szépen sikerült, és az elsuhanó rakéta maga mögé engedő csíkja is igen szépen sikerült. A lövöldözésben, ahogy azt már megszokhattuk, segít bennünket a radar, ami már a '76-osban is igen sokat segített, csakhogy most pontosabb és szebb, mint valaha. Amit viszont joggal hiányolhatunk ebből a magas-színtű grafikából az a realisztikus belső-nézet és az autó belseje, mely az I'76-ban olyan jól sikerült.

Interstate '82

Az eleinte olyan jól beharangozott "városlekoppintás" sem sikerült olyan jó, mint ahogy annak sikerülnie kellett volna, de viszont van a grafikában egy nagyon nagy újítás. Nevezetesen a vízről van szó. Igaz, nem tudunk benne elmerülni, de színtiszta és pengeéles tükörképet ad, és ahogy végigmegyünk a felszínen, csodaszép gyűrűket kapunk. Mondjuk a tükröződése nem igazán mondható realisztikusnak, de legalább szép.

Ami a játékot nagyon elrontja, az a zenéje. A CD-n 11 db audio track van, és természetesen erről megy a játék közbeni zene, és ez azért nem túl jó hír, mert egyszer emiatt már mindenki összeszidta a Carmageddont, hogy beszaggat a játék, mikor tölti a következő zenét. Ez a probléma természetesen ennél a játéknál is fennáll, de ha csak ez volna a zenével a gond, azt mondjuk, hogy: "mindegy, lenyeljük". De az is további furcsa jellemzője a zenének, hogy valami szörnyen rossz. De ha van valaki, akinek ez tetszik, annak is alá kell írnia, hogy ezek a zenék nem passzolnak a játék stílusához. És, hogy még egy rossz jellemzőt megemlítsünk, sajnos a hangok sem ütik meg a szintet. Mondhatnánk, kb. olyan szintű, mint elődje.

Interstate '82

Bármilyen nehéz is kimondani, igencsak ereszkedőben van az Interstate-csillag, és, ha nem adnak ki sürgősen egy javított verziót a fejlesztők, igencsak nagy gondban lesznek. ■

Interstate '82Interstate '82

értékelés

Interstate '82

Pozitívumok
  • Szép víz
  • Sok autó
  • Izgalmas Insant Action játékmód
  • Jól kidolgozott pályák
  • Intelligens ellenfelek
Negatívumok
  • Rossz zene
  • Nehezen irányítható járművek
  • Multimédiás hiányosságok
Minimális rendszerigény: Pentium 233, 32 MB RAM, 4xCD-ROM, 3D gyorsító
7,6
Interstate '82
A legutóbbi Interstate '82 cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.