Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Legacy of Kain: Soul Reaver

1999.10.28. 00:00 | szerző: Castor | Ismertető/teszt

Vámpírok. E szó hallatán a legtöbb embernek égnek áll a hátán a szőr. Ezek a lények azok, akik az átlagnál nagyobb metszőfogakkal rendelkeznek, amikkel az emberek torkát szoktál harapdálni. Ez alapján az összes vámpírt gonosznak tekintjük. Csakhogy ez nem így van. Ugye mindenki emlékszik még a Blade című akciófilmre, ahol Wesley Snipes is egy ilyen jó szándékú lényt alakított? Nos, az Eidos legújabb játékában mi is kipróbálhatjuk, hogy milyen érzései lehetettek Pengének "sorstársai" gyilkolászása közben.

Legacy of Kain: Soul Reaver

A történet szerint Razielt alakítjuk. Mesterünk Kain - akit az első részből már megismerhettünk - most élőhalottakat toboroz, hogy lerohanja az emberek világát. Minden rendben is zajlik, amíg egyszercsak a leghatalmasabb vámpíristenek jóvoltából megelőzzük mesterünket a fizikai fejlődésben. Büntetésből lefokoznak minket és még a frissen kinőtt szárnyinkat is megtépázza Kain. Hamarosan a Holtak Tavának partjának találjuk magunkat. Itt a vízbe löknek minket és ezzel véget ér a vámpír pályafutásunk. Vagy mégsem? Mivel eddig halhatatlanok voltunk, nem lehet örök nyugalmunk addig, amíg bosszút nem állunk gyilkosainkon. Ebben a Mindenható siet segítségünkre. Egy alkut köt velünk: feltámaszt minket, de cserébe begyűjtjük a bűnös lelkeket és megküzdünk mesterünkkel.

Néhány szóban az engineről csak annyit, hogy támogatja többek közt a light-sourcing, és a Z buffering effekteket. A tónusokat és a ködösítést (fog) a gép saját magának állítja be. Ennek köszönhetően a leggyorsabban játszhatunk, és nem kell vacakolnunk az "Options" menüben.

Legacy of Kain: Soul Reaver

Ennek ellenére igen sok grafikai hiba fordul elő a programban, amit a Tomb Raider fanatikusok már szinte észre se vesznek. Gondolok itt arra, hogy a fal mellett állva a fegyver belelóg a sziklába, vagy ha eldobjuk a lándzsát, az leesik a földre, és a padló valósággal elnyeli. Ilyenkor csak az éles szemű játékosok veszik észre a néhány poligonra "fogyatkozott" fegyvert. Mert hát ugye az nem hátrány, ha felvesszük a küzdelem után.

Ezektől a kisebb grafikai hibáktól eltekintve az engine szinte tökéletes. A játék gyengébb gépen Voodoo kártyával is akadozás nélkül futott, szinte maximálisra állítva minden értéket. Sőt, RIVA TNT-vel, 64 MB RAM-mal már 1024*768-ban süvített a progi, minden akadozás nélkül...

Legacy of Kain: Soul Reaver

Raziel figurája több mint 500 poligonból áll. Ennek köszönhetően a mozgása is gyönyörű. Nézzétek csak meg az úszást, vagy a különböző harci technikákat. Vízről jut eszembe, hogy én ehhez foghatót csak az Outcast-ben láttam.

A hangeffekteken hallatszik, hogy igen profi munkák. Ugyanez mondható el a zenéről is, ami tökéletesen visszaadja a sötét középkor hangulatát. Amikor éjszaka játszottam, sokszor a frász jött rám. Hab a tortán, hogy a game támogatja a legújabb 3D-s hangkártyákat is.

Legacy of Kain: Soul Reaver

Játékmenet tekintetében már az első játéknál feltűnhet, hogy a program szakít az eddig megszokott 3rd person nézettel (Tomb Raider). Korszakalkotó kameramozgatás mellett követhetjük kedvenc vámpírunkat kalandozásai során. A harci rendszert is igen jól megcsinálták. A játék harci jelenetei a legjobb akció- és verekedős filmeket is megszégyenítik. Köszönhetően az újszerű kamerakezelésnek. Amit szinte az összes hazai szaklap hátrányként hoz fel, de nekem személy szerint nagyon tetszik.

Szintén tetszik, hogy a játékban nagyon nehéz meghalni, ugyanakkor szakít a már jól megszokott "százalékos" életpontokkal. Ehelyett egy csiga alakú skálán láthatjuk az életerőnket. Ha ez elfogy, akkor sincs gáz, ugyanis átkerülünk a Valós világból a Szellemvilágba, ahol folyamatosan "töltődünk", de rengeteg eltévedt lélekkel is találkozhatunk, amiket saját egészségünk szolgálatába állíthatunk. A visszatérés a Valós világba csak meghatározott helyeken lehetséges. Ezek lehetnek az emberi holttestek és különböző szertartási helyek is. Miután visszaérkeztünk, már maximális erővel folytathatjuk tovább a harcot.

A pályák megkövetelik, hogy ne csak az életerőnk elfogyása után látogassunk át a másik világba, hanem bármikor. Például ha van egy vaskapu a Valós világban, akkor azon nem tudunk átmenni. Azonban ha átlépünk a Szellemvilágba, hősünk felemelkedik pár centire a földtől a kapu előtt majd "átolvad" rajta, egy gyönyörű effekt kíséretében, és máris a másik oldalon vagyunk. Ezt legjobban a Terminátor második részében látottakhoz tudnám hasonlítani. Tudjátok, ahogy a T1000-es átmegy a rácson...

Nem véletlenül mondtam, hogy "nagyon nehéz meghalni", ugyanis nem lehetetlen. A Szellemvilágban pillanatok alatt megtörténhet velünk. Ez ellen csak azzal lehet védekezni, hogy ha ellenséget látunk, akkor rögtön átlépünk a másik világba, ahol a szellem már nem létezik. Ha már ennyire a filmeket hozom fel példának, akkor hát legyen: Mátrix.

Ha már a halálról beszélünk, akkor térjünk ki a gyilkolásra is. Szóval hősünk többféleképpen is el tudja pusztítani a vámpírokat. Első módszer: ha nincs a kezedben semmi, akkor megfogod és a napsugárba, vagy a vízbe hajítod. Második módszer: ha van nálad valami fegyver, akkor azt átszúrod a szívén. Miután megölted az ellenségeket, a lelkük megjelenik a holttestük fölött. Ilyenkor néhány másodperced van, hogy beszippantsd. Ilyenkor nyomd meg a D (alapbeállításban) betűt és Razier leveszi a száját eltakaró ruhadarabot, majd beszippantja a lelkeket. Itt látszik, hogy a teste nem teljesen épült fel "halála" után, ugyanis az álla (hát hogy is mondjam...) ... le van rohadva. Ha nem vagy elég gyors, akkor a lelkük visszaköltözik, és ellenfeled már erősebb lesz mint azelőtt.

Amit még feltétlenül meg kell említeni, hogy a játékban nincs töltési idő! Esetleg a gyengébb gépeken pár másodperc, de ez elhanyagolható például a Rainbow Six-hez képest.

A játékon igencsak meglátszik, hogy legelőször PlayStationra jelent meg. Erre bizonyíték a nyitóképernyő, ahol a "Press Start" gomb található. Ez ugyanis abszolút megegyezik a PSX-es verzióval. Vagy még említhetném a játékállás mentést, ami enyhén szólva nem az igazi. Ugyanis hiába mentesz a pálya végén, ha újra betöltöd az állást, akkor már a pálya elejéről indulsz. Szóval biztos vagyok benne, hogy napokon belül napvilágot lát egy javító patch.

Hogy kiknek ajánlom a progit? Aki szereti a John Woo féle pörgős akciófilmeket, vagy a Mortal Kombat sorozatot, az feltétlenül próbálja ki! Aki bolondul a Tomb Raiderért, az se hagyja ki. Higgyétek el, ha egyszer elkezditek, alig tudjátok majd abbahagyni... ■

értékelés

Legacy of Kain: Soul Reaver

Pozitívumok
  • Alacsony gépigény
  • Jó grafika és zene
  • Újfajta kamerakezelés
Negatívumok
  • Multiplayer hiánya
  • A vége felé már egyhangú lesz a küzdelem
  • Kisebb grafikai hibák
Minimális rendszerigény: Pentium 166 MMX, 16 MB RAM, Direct3D videokártya, 4xCD-ROM
8,2

hozzászólások (1)

Benzin
Benzin 2002.04.03. 22:34
Hi al!
Nagyon kir a játék, csak a végén akadtam el, nem tudom hova kell menni miután legyőztem a testvéremet, és azt se tudom milyen képeséget kaptam tőle. Ha valai tud légyszives segítsen. Amúgy akinek nincs meg sürgősen szerezze meg!!!
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?