Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Might and Magic VII: For Blood and Honour

1999.07.13. 00:00 | szerző: Đuke | Ismertető/teszt

Az AD&D sorozatkedvelők biztosan felkapják a fejüket a M&M sorozat hallatán. Nos igen, kijött a legújabb rész is, a hetedik. Én személy szerint ismerem a sorozat szinte valamennyi tagját, ezért igencsak nagy elánnal csaptam be a CD-ket a meghajtóba, hogy lássam: a program megfelel-e az 1999-es színvonalnak. Az előzményekre most nem térnék ki, az elég jó intróból szinte minden kiderül. Sokkal fontosabbnak tartanám egy kis segítséget adni a játék kezdetével kapcsolatban, mivel az első helyszínen ha túljutunk, feltárul előttünk egész Erathia és kezdődhetnek a kalandok.

Might and Magic VII: 
For Blood and Honour

A játék legelején karaktert kell generálnunk. Itt szinte minden a hagyományos módon történik. A generáláskor minden fajnak van 2 megváltoztathatatlan képessége (persze csak első szinten), és ezen felül további kettőt kell még hozzárendelni (mindegyik fajnál más), s így kijön a négy képesség. Az arckép és hang, valamint a pontok elosztogatása után már indulhatunk is. Nos had adjak néhány tippet azoknak, akik előröl kezdik a játékot.

A hajóút után az Emerlad szigetre érkezünk meg. Kedves hely, minden alapvető fontosságú üzlet megtalálható itt, ami a kezdeti boldogulásunkat elősegíti: van itt fegyverkovács, páncélkészítő, kocsma (ahol többek között ételt tudunk magunkhoz venni), gyógyító, gyakorlatozó (ahol különböző képességeket tanulhatunk, és megfelelő pont elérése után itt tudunk szintet is lépni), stb. A különféle céhekbe (Air Guild, Fire Guild, stb) csak úgy tudunk belépni, hogyha előtte tagdíjat fizetünk - ez már megszokott a M&M sorozatban. Miután kifizettünk a tagdíjat (ezt is ott a szigeten), már vásárolhatunk a megfelelő céhnél varázslatokat, képességet, tárgyakat, stb. Nyilvánvaló, hogy a Fire Guildben a tűzzel kapcsolatos varázslatokat lehet vásárolni (fáklya, fireball, firebolt, stb.). Természetesen minél drágább egy varázslat, annál hatékonyabb is. Szóval itt az Emerald szigeten rögtön hozzánk csatlakozik egy "idegenvezető" (Margaret the Docent), aki tanácsaival segíti az eligazodásunkat. Ha rámutatunk egy élőlényre, akkor az egér jobb oldali gombjával infót kaphatunk az aktuális dologról. Ha ezt tesszük a falubeliekkel, akkor hamar a név mellett megláthatjuk az illető képesítését is (pl. XY. the Healer). Ha leszólítjuk (és az illető nemcsak egy egyszerű paraszt), akkor felajánlja a szolgálatait. Ilyenkor megmondja, hogy mennyiért áll be hozzánk, és hogy a talált aranyból hány százaléknyi részesedésre tart igényt. Persze minél "hasznosabb" az illető, annál drágább is. A "Hire"-vel fogadhatjuk ez az ajánlatát, és ez a rendszer vonatkozik a játék többi részére is, mert minden faluban találni ilyen embereket. Szóval menjünk a sziget délnyugati részére, ahol egy rakás Dragonfly rontja a levegőt. Nos, úgy tűnik, hogy ezek még pénzt is rabolnak, mivel minden egyes leütött példány után pénzt találunk (ha felvesszük őket). Nem árt kiirtani az egész hordát, mert sok pénz gyűlhet így össze, ráadásul az ott lévő kis épületben található ládákban értékes cuccot találunk (pl. egy csomó aranyat is - nem árt tudni, hogy a Dragonfly-ok "újratermelődnek", így ha megszorulnánk, akkor mehetünk vissza kaszabolni őket). Itt érdemes a harcról is néhány szót ejteni. Az "A" billentyűvel lehet harcolni, de sokkal célszerűbb az "Enter" megnyomásával az időt leállítani és lépésről-lépésre kosztani a feladatokat (ez a hagyományosabb). Ilyenkor egy kéz jelenik meg, amely ha ökölben van, akkor mozoghatunk is. Jópofa ötlet, bár sok haszna nincs az üvöltésnek ("Y"), mely max. arra jó, hogy néha ráijesszünk valakire. A varázslásra nem vesztegetném a szót, mert az (is) teljesen egyértelmű, akárcsak azon az ikonok, amik lenn találhatóak. Tehát miután jól megszedtük magunkat, kicsit költsük a pénzt, amire jónak látjuk. Nem árt szintet lépni, jobb fegyvert, páncélt venni, belépni a céhekbe, varázslatokat venni, stb. Természetesen a HP-ket alvással tudjuk regenerálni, vagy a piros növény és az üres üvegcse kombinációjával HP-koktélt is tudunk magunknak keverni (más színű virágból természetesen más ital készítendő, ha van üres üvegcsénk). Ezek után nem árt meglátogatni a sziget északnyugati részén Markham szállását, ahol megtudhatjuk, hogy van egy verseny: 6 tárgyat kell megtalálni, azokat ide visszahozni, és Thomas bírónak átadni. Ha mi leszünk a leggyorsabbak (ez csak természetes), akkor megkapjuk Marmondale kastélyát, ami momentán egy kissé ütött-kopott, de tetszeni fog nekünk. Nincs más dolgunk tehát, mint a szigeten körbeszaglászni és összegyűjteni a dolgokat. Ez nem lesz nagyon megerőltető, hisz ha bejárjuk a szigetet, akkor mindent megtalálunk - érdemes a Holdtemplomba (Temple of the Moon) is ellátogatni. Ugyanígy érdemes a sárkányhoz is bekukkantani (a sziget nyugati részén), de tényleg csak egy beqkk erejéig, hogy gyorsan összeszegjük az ott lévő cuccokat beleértve azt az íjat is amit majd vissza kell vinnünk. Felesleges a sárkány megölésével próbálkoznunk! Egy pici gond lehet a hangszer megtalálásával: azt bizony meg kell venni a falu bárdjától (Alyssa). Ha minden megvan, akkor már csak vissza kell menni Markham szállására, és a bírónak átadni a tárgyakat. Ezek után irány a hajó (amivel jöttünk) és máris egy hatalmas földrészen találjuk magunkat, Marmondale kastélyával a hátunk mögött. A bonyolultabb feladat majd csak itt kezdődik. Mindenki megbízásokkal halmoz el, arról nem is szólva, hogy a falu határánál kismillió goblin van, akik csak arra várak, hogy lekaszaboljuk őket. Ott van még a meglehetősen megviselt állapotú kastélyunk is, melyet szintén goblinok szálltak meg, stb. Innen a lehetőségek száma végtelen, a kaland tulajdonképpen csak innét kezdődik!

Might and Magic VII: 
For Blood and Honour

Kezdetnek talán ennyi is elég, végül meg kell még emlékezni a program kivitelezéséről. Nos, őszintén szólva az egész nem rossz, de ezt a programot, ahogy van akár két évvel ezelőtt is kiadhatták volna. Szóval nem érzékelek rajta semmi forradalmian újat, nem érzékelem, hogy 1999-et írunk. Ok, persze a sorozat szelleméhez ragaszkodni kell bizonyos mértékig, de akkor is! Nem ártott volna szebb grafikát alkalmazni, váratlan eseményeket beletenni, több és változatosabb ellenfeleket alkalmazni (az intelligenciájukról nem is beszélve). Szóval hangulatilag nem rossz a proggy, és nagyon tetszik, hogy néhol kifejezetten izgalmas, a bejárható terület is óriási, de a kivitelezés - szerintem - nem felel meg 1999-nek. Ettől függetlenül ajánlom az AD&D megszállottaknak! ■

Might and Magic VII: 
For Blood and HonourMight and Magic VII: 
For Blood and Honour

értékelés

Might and Magic VII: For Blood and Honour

Pozitívumok
  • Hatalmas játékterület
  • Klassz hangulat
Negatívumok
  • Sablonos játékmenet
  • Bonyolult feladatok
Minimális rendszerigény: Pentium 133, 32 MB RAM, 4xCD-ROM
8,0

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?