Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Myth II Soulblighter for Linux

1999.10.13. 00:00 | szerző: Delta | Ismertető/teszt

Már-már természetessé válik, hogy az eddig csak Windows alá elkészülő játékok megjelennek más operációs rendszerek alá is - sőt, a Theocracy készítői, a magyar Philos Laboratories csapata első nemzetközi piacra szánt játékukat Linux alatt fejlesztik, és Linuxos verzió is lesz belőle.

A játékok linuxos portjainak készítésére specializálódott csapat, a Loki Entertainment jóvoltából már beszámolhattunk a Civilization - Call to Power linuxos változatáról, most pedig a cég második portját, a Myth II Soulblightert volt alkalmunk kipróbálni, ami az első rész hagyományait követve szintén egy 3D-s stratégiai játék.

A játék grafikus telepítése minden gond nélkül végbement, a telepítés során a program két lehetőséget ajánl fel: telepíthetünk software renderelős illetve 3D gyorsítót használó futtatható állományokat. A dolog kis szépséghibája, hogy a jelenlegi utolsó nem fejlesztés alatt lévő grafikus felület (X Window system) nem igazán támogat egy közös API-t a 3D gyorsítók számára - bár ez az XFree86 4.0-ás verziójával már megoldódik - ezért a 3D gyorsítók közül csak a 3dfx alapú kártyákkal működik a játék, azzal viszont minden probléma nélkül.

A legelső dolog, ami szembetűnik a játékban, az a hangulata. A japán animátorok által készített rajzolt bevezető képsor nagyon jól illeszkedik a főmenü zenéjéhez és hangulatához, ami aztán az egyes pályák előtt látható animációkon és az egész játékon is végigvonul.

A játék grafikája alapvetően 3D épületekből áll, különösen szépre sikerültek a vár, a várfalak, ezek mellett nem is szembetűnő, hogy a fák még bizony mindig sprite alapúak - ám talán még ma is ez a legjobb ábrázolási módja. A környezet szépen kidolgozott, a szántóföldeket és az erdőket néhol folyók és hegyek szabdalják, és a környezet élővé is válik - a folyókban halak úszkálnak, a levegőben madarak repülnek.

A játék irányítása az első pillanatban elég szokatlannak tűnt, de miután belejön az ember, hasznára válhat a sokfajta kameramozgatási lehetőség. Egységeinket is rugalmasan irányíthatjuk, hasznos a csapatba rendezés és lehetőség van különböző formációk (szoros és lazább vonalak) kialakítására is, sőt, néhány helyen ez szinte elkerülhetetlen. A csapatoknak különböző feladatokat is adhatunk, például egy hely őrzése vagy akár csatából való meghátrálás. Fő egységeink között mind közel-, mind távoli harcra találunk megfelelő embert, például íjászt, harcost. Jópofa alak lett a törpe, aki tüzes fáklyákat hajigál az ellenre, és ezt rettentően élvezi, amit tudomásunkra is hoz. Szintén a környezet interaktivitására vall, hogy a törpe fáklyáitól meggyulladhat a fű, az eső elolthatja azokat, sőt akár a disznókat is felrobbanthatjuk vele - erre a gyakorlópálya külön fel is hívja a figyelmet :-)

A játék menete pályákra tagolódik, minden pálya teljesítése előtt végighallgathatjuk a pályák között eltelt események krónikáját, valamint a következő küldetés célját, mely elég változatos. Játék közben segítséget kaphatunk a programtól, melyben újra átnézhetjük az aktuális küldetés céljait, sőt hasznos tippeket kaphatunk a cél eléréséhez. A 25 küldetések nem sikerült túl könnyűre, ezért ajánlott sűrűn menteni, mert kellemetlen meglepetések érhetik az embert.

Természetesen a játékból nem maradt ki a multiplayer lehetőség sem, játszatunk belső hálózaton TCP kommunikációval, és a játékhoz jár egy Bungie.net előfizetés is, ahol mindig találhatunk magunknak ellenfelet. Sokfajta játékmód közül választhatunk a hálózati játék során. Van CTF jellegű, ahol a csapatoknak egymás zászlaját kell megszerezni, vannak gyűjtögetős játékok, ahol a pályán elhelyezett tereptárgyakból kell minél többet megszerezni. Nagyon jópofa a terelgetős játék, ahol a csapatnak disznókat kell terelgetni egy megadott ponthoz, amit persze a másik csapat véd, miközben ő is terelgeti a saját kondáját. Hasznos lehet a tervezőasztal, melyben csapatmunkánkat tervezhetjük meg a pálya térképén.

A játékmódokból ahogy láthattunk nincs hiány, biztosan megtalálja majd ki-ki a neki tetszőt, egy valami azonban közös bennük: a játék hangulata, ez ugyanis olyannyira jóra sikeredett, hogy a játékot ajánlhatom a stílust eddig nem nagyon kedvelőknek is, nyugodtan próbálják ki, nem fogják megbánni. ■

Myth II Soulblighter for Linux

értékelés

Myth II Soulblighter for Linux

9,0

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?