Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Quake III Arena

2000.01.20. 00:00 | szerző: LeMon | Ismertető/teszt

Mikor az id Software bejelentette, hogy a nekilát a Trinity fejlesztésének, sokan azt hitték, hogy egy új Quake klón van születőben. Valójában csak a Quake 3 motorját kezdték el fejleszteni, s ezt illették a Trinity névvel. Később aztán kiderült, hogy tényleg a Quake harmadik része készül, és sokaknak felcsillant a szeme. Ám az új játékmenet hallatán, miszerint nem lesz történeti szál, csak hálózati játék és botok elleni küzdelem, nem jósoltak a játéknak nagy jövőt. Ugyan ez a felállás volt anno a Lucasarts X-Wing vs. Tie-Fighterénél, és ott nem igazán jött be a dolog. Hál' Istennek ez a Quake 3-nál nagyon is bejött. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az eladási rekordok világszerte. És azt sem szabad elfelejteni, hogy a Quake nagy riválisa az Unreal szintén ezekre a babérokra tör.

Quake III Arena

Viszont az id további ígéretei nem igazán teljesültek. Már az első teszt verzióból kiderült, hogy szó sincsen Bezier görbékről, csupán megnövelt poligonszámról, s ez teszi lehetővé az ívelt felületek létrehozását. De nem is igazán értem, hogy hogyan is gondolták ezt a görbés dolgot, hacsak nem NURBS objektumok felhasználásával, de az meg hülyeség lenne. Na de ebbe most nem akarok mélyebbre ásni. Nagyon is szépek így is az organikus formás. Csak kicsit keveslem őket. Rengeteg sok jó ötlet és új technikai elem van elrejtve a játékban, a gond csupán az, hogy nem igazán vannak kihasználva. Gondolok itt a tükörre, vagy a ködre. Rendben van, hogy van egy teljesen ködös pálya, de csupán egy, és szerintem a hangulata miatt lehetett volna több is. A legtöbbször köddel aztán csak akkor találkozunk, ha éppen lezuhanunk. Valószínű egyébként hogy teljesen organikus pálya azért sincs, mert a NASA gépei is kevesek lennének a futtatásához. Viszont volt még egy-két ígéret, aminek nem sűrűn láttam az eredményét, ez pedig a pályák típusra valamint a karakterek kasztokra bontása volt. Ígérték, hogy mindkét esetben három nagy csoport lesz, e helyet a pályák ömlesztve vannak és emberünknek is csak az alap életerejét tudjuk beállítani. Jó, ez igazából nem is annyira hiányzik, viszont a lángszórót igazán kipróbáltam volna. A fegyverek terén is történt egy-két olyan változás melyet nagyon sok rajongó fájlal. A rakéta sebessége idegesítően lassú lett (öröm a köbön, ha így is sikerül valakit kilométerekről fejbe lőni :), többeknek gondjai vannak a Railgunnal, a Shotgunnak túl nagy a szórása, ezért távolba nem is igazán lehet használni stb. Ennek ellenére még mindig a Quake 3 a király a lövöldözős játékok terén (Unreal és Wolfeinstein őrültek mellőzzenek) Ha valaki Grappling hookot (csáklya) keresné, szerintem nem fog találni. Viszont cheattel előhozható, de ki az az elvetemült, aki egy ilyen típusú játékban csalást használ. És amúgy sem éri meg a Grappling Hook, nem elég kifinomult, ezért is nem rakták bele a játékba. Több negatívumnak mondható vonás nem jut az eszembe, úgyhogy rátérnék játék objektív tárgyalására.

Annak ellenére, hogy a Quake III Arena, a halomra gyilkolásról szól, a készítők vittek egy kevéske történetet a programba. A botoknak mind van egy rövidke története, és az egész játék tulajdonképpen egy Mortal Kombat nagy puskákkal. A világ legnagyobb harcosai gyűltek össze, hogy egymáson próbálják ki harci tudásukat. A kivételesen szépre sikrerült bevezető animációban Sarge szerencsés elrablásának lehetünk tanúi. A játék menüje teljesen egyszerű, nem lehet benne eltévedni. Összesen 8 nagy fejezet van, mindegyik 4-5 pályát tartalmaz. A legtöbb pályán több bot ellen kel megküzdenünk, de van, ahol egyedül van a házigazda. Ezek a botok egyértelműen nehezebb prédák. Vannak külön Capture the Flag arénák, de csupán négy darab. De már a neten van az első kiegészítés, mely több ilyen pályákat tartalmaz. Eszembe jutott még egy hiányosság. Nagyon elvétve vannak csak olyan kapcsolók, melyekkel különböző csapdákat aktiválhatunk. Sőt, eddig csak az utolsó pályán láttam ilyet, amikor is a BFG egy olyan helyen van, ahol egy nagyobb platformot lehet az ellenfélre küldeni. Szerintem ilyenből azért lehetett volna több. Az arénák kinézetével és felépítésével egyébként nincsen gond. Gyönyörűre sikerültek a különböző felületek, és építmények. A karakterek kidolgozása szintén fenomenális. Nem egy szereplőn van mozgó textúra és különféle fényhatások. Mozgásuk szintén lenyűgöző. Kifinomult és egyedi. Kicsit magasra tette az id Software a mércét a külsős "bedolgozóknak". A zene már itt sem audio trackről megy, a zeneszerző viszont ugyan az a Sonic Mayem banda, aki a második résznél is közreműködött.

Quake III Arena

Azon kívül, hogy egyik-másik fegyver furán néz ki, és van valami szexepilje, tökéletesen használhatóak. Az alapfegyver a Gauntlet, ami egy kézi körfűrész és egy géppuska. A Shotgunról már leírtam a kifogásomat, közelről elég hatásos. A Grenade Launchernek még nem igazán vettem hasznát, szerintem a játék túl gyors ahhoz, hogy ilyen fegyverekkel vegyük fel a harcot. A Rocket Launcher lasabb és kisebb hatásfokú is lett. Ereje maradt a régi, és könnyedén használható a rocket jumphoz. Egyik pályán kötelező is, ha meg akarjuk szerezni a BFGt. A Lightning Gun érdekes fegyver, erősebb és látványosabb, mint elődje az első részben. A plasma gun egy újabb szép emlék a Doomos korszakból, szerencsére a fegyver még mindig fénykorát éli. A Railgunt sokan szidják, de én szeretem. Sajátos játékstílust vonz magával a fegyver, ugyan is az emberkék előszeretettel táboroznak le messzi célpontokra vadászva. Aki most fog megismerkedni a programmal, annak figyelmébe ajánlom a közelítés lehetőségét, amely minden fegyverre érvényes. A BFG 10k kisebb javításokon ment keresztül. Egy galacsin ugyan olyan halálos, mint rég, de jóval kisebb a hatótere, viszont feltűnően gyors fegyver. Páncél van most is 50-es és 100-as erősségű, életerőből szintén a szokásos.

Egyéb felvetető holmik közül nem hiányozhat a Quad Damage, ami fegyverünk erejét duplázza meg, a Mega Health, ami a 200-as életerő, az Invisiblity a láthatatlanság, a Haste a futás, a Battle Suit egy ruha sav és láva ellen, a Flight a repülés, és végül a Regeneration, ami folyamatosan növeli energiánkat 200-ig, és mindaddig gyógyít, amíg le nem jár. Magunkkal vihető viszont a Personal Teleport, ami véletlenszerűen elteleportál minket a meleg helyzetből, a másik pedig a Medkit, ami aktiváláskor életerőnket 100-ra állítja.

Quake III Arena

Ha egyszemélyes játékot játszunk, és azon belül is a "történet" szerint, begyűjthetünk különböző medálokat. Ezeket a medálokat megkaphatjuk más játék esetén is, de akkor sajnos nem mentődnek el. Az Excellentet akkor kapjuk, ha két másodpercen belül több fraget is szerzünk. Az Impressive-et minden második, sikeres Rail Gun találat után kapjuk. A Fragset minden 100-adik frag után kapjuk, természetesen nem egy játékon belül, hanem összesítésben. Az Accuracy tényleg csak a jó harcosok kitüntetése, ez ugyanis az egy játékon belüli 50%-os találati arány eredménye. A Gauntletet minden alkalommal megkapjuk, ha ellenfelünket a körfűrésszel küldjük másvilágra. A Perfect szintén a kemény mag erénye, ezt ugyanis akkor kapjuk, ha a meccs alatt egyszer sem lőttek le minket.

A botok viselkedéséről még nem beszéltem. Intelligensebbek, mint bármelyik bot a Quake szériában, de ügyességük csupán abban rejlik, hogy istentelen pontosan céloznak. Minél nagyobb szintre állítjuk a játékot annál biztosabb a halálunk. A Nightmare fokozaton akinek nincs rutinja a lövedék elhárításban, annak biztosítva van az utolsó hely a ranglétrán. Csapatjáték esetén egyébként természetesen mi is adhatunk utasításokat társainknak, ehhez az F3-mal csalható elő az alapparancsokat tartalmazó menü. Elküldhetjük őket például az ellenség bázisára a zászlóért, védethetjük velük a saját zászlónkat, vagy egyszerűen utasíthatjuk, hogy kövessen minket valamelyikük.

Quake III Arena

Panaszkodni nem kell, a "Quake-es" hangulat most is keményen megvan. A felsorolt hiányosságok pedig éppen arra valóak, hogy kiegészítésekben pótolják őket. Hamarosan az Internet úgyis hemzsegni fog a házi készítésű pályáktól és modellektől. ■

Quake III ArenaQuake III ArenaQuake III ArenaQuake III ArenaQuake III Arena

értékelés

Quake III Arena

Pozitívumok
  • Precízen kidolgozott grafika
  • Kitűnő hangulat
Negatívumok
  • A jó ötletek kevésbé vannak kihasználva
Minimális rendszerigény: Pentium 233 MMX+8MB-os videokártya vagy Pentium II 266+4 MB-os videokártya, 64 MB RAM, 4xCD-ROM, OpenGL-t támogató 3D gyorsító
9,5
Quake III Arena
A legutóbbi Quake III Arena cikkek, hírek

hozzászólások (3)

Porker
Porker 2004.12.27. 23:09
Jó a cikk: lenne valakinek kedve multizni?
Neurotoxin
Neurotoxin 2004.12.27. 23:30
És ez most így 2005 hajnalán dec.27.-én 23:25 perckor kívánod véghez vinni?szánalmas vagy!áááááááááááááááá de nem azért ,mert Q3-ozni akarsz ,hanem mert1 "ismertető" topicot nyitsz! keress rá inkább a all-seeing-eyes-ra!:-((:-((:-/
Porker
Porker 2004.12.28. 00:14
Igen, az vagyok.De akkor más is az, mert egy topikba oda nem tartozó szüveget írt be.És ez szerintem már sokakkal megtörtént.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?