Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Fighter Pilot

1999.01.05. 00:00 | szerző: Viper | Ismertető/teszt

Kíváncsian ültem le a számítógép elé, amikor a Fighter Pilot tesztelésébe kezdtem. Mikor még félkész állapotban láttam a játékot, nem túl sokat lehetett sejteni, hogy igazándiból mi is vár ránk, de az már akkor is látszott, hogy a készítők a fejlesztés során különösen ötletes és látványos grafikai elemekkel tűzdelik tele programjukat. Ennek eredményeként a teljes tesztverziót látva hosszú és izgalmas órák teltek el a botkormányt tekergetve.

A Fighter Pilot alapvetően egy lövöldözős játék, vagyis senki ne számítson olyan realisztikus repülési elemekre, mint az mondjuk egy repülős szimulátor esetében elvárható lenne. Ennek megfelelően nem hinném, hogy bárkinek is problémája adódna valamivel is a játékmenet során., hiszen az eligazítás is teljesen egyértelmű, illetve az irányításhoz sem kell egy-két billentyűnél többet használnunk. De azért szerencsére nem minden ilyen egyszerű a játékban, legfőképpen az egyes küldetések végrehajtásánál kell ügyességünket bizonyítani.

A játék során küldetés küldetést követ, vagyis nem sok időnk jut kifújni magunkat egy misszió után, ennek köszönhetően már a kezdetektől rendkívül pergő hangulat fogad minket. Elsőként egy hosszú listában láthatjuk a ránk váró küldetéseket, amelyeken szép sorjában részt kell vennünk. Itt nincs is választási lehetőségünk, automatikusan a soron következő küldetésen kell elindulnunk. A előttünk álló eseményekről itt még csak annyit tudhatunk meg, hogy milyen géppel is fogunk repülni: F-18, F-117, F-22, vagy Su-35, illetve pár szóban olvashatunk a küldetésünkről. Felszállás előtt még át kell esni egy eligazításon is. Itt aztán részletesen is megismerkedhetünk a feladattal. Egy nagy térképen láthatjuk pirossal megjelölve, hogy hol helyezkednek el az ellenséges objektumok, amelyek lehetnek vadászgépek, vagy földi létesítmények. Ezek közül pár ki van jelölve mint elsődleges, másodlagos stb. célpontok, vagy pedig egy szövetséges gép elkísérése esetén az kék színnel van jelezve a sok-sok piros közt. A célpontok sűrűjében egy repülési útvonal is látható, amelyet a sikeres küldetés érdekében ajánlatos követni. Olykor választhatunk további légi kíséretet is, akik nekünk fognak segíteni. Ez nem mindig áll rendelkezésünkre, de ha igen, akkor általában az F/A-18, F-22, EF-111, F-4G géptípusok valamelyikét jelölhetjük meg, vagy pedig egy AWACS-ot. A küldetésekről csak annyit, hogy rendkívül változatos feladatokat kell végrehajtanunk; a teljesség igénye nélkül példaként: egy gépnek kíséretet kell adnunk, ellenséges vadászgépeket kell megsemmisítenünk, katonai célpontokat kell hatástalanítanunk, drogkereskedők elleni akcióban kell kommandósokat védelmeznünk stb. Ha végigkövettük az eligazítást, ellenőriztük az ellenséges objektumok helyét és számát, különösen figyelve a küldetés célpontjaira, nincs más hátra, mint a kivitelezés.

A repülést rögtön a levegőben kezdjük. Magunk előtt láthatjuk a feladathoz kijelölt gépünket hátulnézetben, valamint egy függőleges csík reprezentálja a bal oldalon a sebességet, egy másik a jobb oldalon a magasságot, az alsó részben pedig a radart, illetve a befogott ellenséges célpont képét vagy az aktuális fegyverünk képét láthatjuk. Az alsó részen található még egy nagyobb mező is, ahol a kommunikációs üzeneteket olvashatjuk, ami legtöbbször pilótánk elmés megjegyzéseit jelenti az ellenség megsemmisítésének nyugtázásaként. A kezelés mindössze pár alapvető billentyű használatából áll, mint fegyver váltása, következő célpont, nézőpontváltás, tűz stb. A radaron láthatjuk pirossal az ellenséges objektumok sziluettjeit, valamint a kijelölt repülési útvonalat egypár navigációs pont kíséretében. Értelemszerűen az aktuális fegyverrel vagy légi, vagy pedig földi célpontokat foghatunk be. Ha befogtuk a célt, azt egy villogó sárga karika jelzi számunkra, ekkor lehet tüzelni. Rakétáink javarészt nem nagyon ismerik a fizikai törvényeket, ezért sokszor a leglehetetlenebb helyzetekben is célba találnak, és csak nagyon nyakatekert szituációkban vétik el a célt. A mellétrafálás inkább a levegő-föld rakétánál fordul elő gyakrabban, ezért ajánlatos ellenőrizni, hogy rakétánk valóban célt ért-e. Ügyeljünk arra, hogy ha mozgó földi célpontot támadunk (tank, konvoj), inkább csak kis távolságból eresszük el rakétánkat, mert egyébként nagy valószínűséggel célt fog téveszteni. Ha pedig újra akarunk tüzelni, azt csak a rakéták újratöltődési idejének lejárta után lehet, ami pedig nagy mértékben függ a játék kezdetekor kiválasztott nehézségi szinttől:

Nehézségi szintÚjratöltődési idő
Novice1 sec
Veteran2 sec
Expert3 sec
Ace4 sec

A légiharcok közben általában praktikus gyakran használni a HOME billentyűt, amivel gépünk sebességét egyeztethetjük az ellenséges gép sebességével, vagyis így el tudjuk kerülni, hogy a nagyobb sebesség miatt túlrepüljünk a célgépen. Egyes küldetések során különböző speciális fegyvereket is igénybe vehetünk, amelyeknek a használata eltér a két alapfegyverétől:

Különleges fegyverGépParaméterekÚjratöltési időMennyiségHasználati pontszám
ImmunizerF-22Nem lehet eltéríteni flares-sel5 sec5-500
MIRVSu-35Bomba, mely kilövés után 5 részre esik szét8 sec3-1000
Super-chaffF/A-18Minden ránk lőtt rakétát eltérít1 sec5-100
Fuel-Air ExplosiveF-117Kimondottan hatékony bomba-1-1000

Ha sikeresen elvégeztünk a feladatunkat, amiről egyébként a bal felső sarokban levő lista segítségével tájékozódhatunk, a gép rögvest felteszi a kérdést, hogy be akarjuk fejezni a küldetést, avagy repkedünk még egy kicsit. Ha az előbbi mellet döntünk, akkor egy kis kiértékelés következik. Az eligazításon megismert térképen végigkövethetjük, hogy milyen útvonalon milyen feladatokat végeztünk el, és hogy összességében mennyi pontot kapunk. Ha az összesítéssel is végeztünk, jöhet a következő küldetés, vagy ha éppenséggel nem vagyunk megelégedve a kapott pontszámmal, akkor akár újra is repülhetjük a missziót.

Érdemes még figyelmet fordítani a multiplayeres játék néhány eltérő részletére. Természetesen ekkor a csata csak légiharcból áll, hiszen másnak nem lenne sok értelme. Eltérők az egyszemélyes játéktól a különböző fegyverek újratöltődési ideje, valamint az egyes speciális fegyverek mennyiségei. Ha biztosra akarunk menni, akkor mindenképpen az F-117-est érdemes választani, ugyanis nagyon jól ki lehet használni a gép Stealth tulajdonságait. A normál esethez képest ezt a gépet csak jóval kisebb távolságból érzékeli a radar, sőt ha engedélyeztük a "Special Weapons" funkciót is, akkor az F-117-es egyeltalán nem fog megjelenni semelyik radaron sem, ami azt is jelenti, hogy sem rakétával nem lehet befogni, sem a HUD-on nem látható semmiféle jel a gép helyzetéről. Vagyis nagyon meg kell szenvedni egy ilyen gép felfedezéséhez, nem is beszélve a megsemmisítéséről.

Mindezeket egybevetve egy nagyon jópofa programot sikerült összehoznia a fejlesztőgárdának. 3D kártyával kimondottan igényes a játék grafikája, hiszen a csaták hevében rengeteg szép effektel találkozhatunk: a gépágyú tűzvonalát követő segédvonalaktól kezdve a hőkövető rakéták után húzott füstcsíkon át a realisztikus felszín kidolgozásáig. A játék hangulatára sem lehet panasz, mert nagyon jól követi a lövöldözős játékok soha meg nem álló eseményeinek vonalát, és ezt a hatást még jobban alátámasztják pilótánk gyakori velős megjegyzései. Szerencsére a program kezelése is a stílusnak megfelelően egyszerű. A hanghatások is viszonylag találóak, és a zenéket is sikerült nagyon jól összeválogatni. Tehát aki egy kis könnyed lövöldözésre vágyik a magasban, annak érdemes botkormányt ragadnia, és kipróbálnia a Fighter Pilot-ot! ■

Fighter Pilot

értékelés

Fighter Pilot

Pozitívumok
  • Pergő játékmenet
  • Egyszerű kezelés
Negatívumok
  • A hangulat csak 3D gyorsítóval az igazi
Minimális rendszerigény: P133, 32 MB RAM
8,2

hozzászólások (1)

ricsikj
ricsikj 2007.12.15. 19:19
helo ha valki tudna olyan cimet monfani ahonan le tudom szedni azt megköszném klönben elég jo ez a játék csak már tul régi ujra át kéne dolgozni és akor naon ütös lenne
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?