Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

John Saul's Blackstone Chronicles

1999.02.19. 00:00 | szerző: Delta | Ismertető/teszt

Elég sok idő telt már el azóta, hogy utoljára találkozhattunk hátborzongató játékkal. Ha volt is ilyen, az általában a valóságtól messzire elrugaszkodott, szinte elképzelhetetlen világban játszódott, főhősünknek hatlábú, nyolcszemű szörnyekkel kellett szintén képzelt világban harcolni, s ez néha egy kicsit a mesterkéltség, erőltetettség érzését keltette a játékosban. Ha ezek után arra vágynánk, hogy egy, a mi képzeletünkhöz kicsit közelebb álló, s ezáltal még izgalmasabb kalandjátékkal játsszunk, akkor a Blackstone Chroniclest nekünk találták ki.

John Saul's Blackstone Chronicles

John Saul hasonló címet viselő négykötetes könyvsorozata alapján készült ez a kalandjáték, melyben végigkövethetjük az alapjául szolgáló mű fejezeteit. A történet végig egyetlen házra koncentrálódik, mely a század elején egy Malcolm Metcalf nevű orvos által vezetett ideggyógyászati klinika, idegszanatórium volt. (Ennek megfelelően a játék menete alatt jópár érdekes emberrel fogunk találkozni.) Az eddig az emberek által messzire elkerült épületet napjainkban szándékozik a blackstone-i történelmi emléktársaság szanatórium-múzeumként megnyitni a széles nyilvánosságnak. Játékunk főhőse Oliver Metcalf, Malcolm fia, aki még a nyitás előtt ellátogat apja volt munkahelyére. A ház még nincs kész a nyitásra, dobozok hevernek szanaszéjjel, s az egész helyből borzalmas sejtelmesség sugárzik. Oliver szem elől veszíti a házban fiát, Joshua-t, majd hirtelen már halott apja hangjára lesz figyelmes. Rá kell jönnie, hogy ez a halott ház még mindig él, belakják az itt valaha megfordult ápoltak szellemei, akiknek sok szörnyűséget kellet megélniük ebben a házban, melyeket Malcolm ideggyógyászati kezelés címén vitt végbe velük. Valószínűleg ő szorult volna a legdrasztikusabb kezelésre a házban. Malcolm tehát saját "életművét" akarja folytatni halála után is, s mivel Oliver erre nem hajlandó, elragadta Joshuát, s nem habozik céljaiért feláldozni saját fia és unokája életét sem.

Oliver szerepében nekünk kell a játék során megkeresni Joshuát valamint megakadályozni Malcolmot, mielőtt az őrület újabb áldozatokat követel. A játék a házat sok színhelyre osztja (szobák, folyosók, konyha stb...) Minden helyszín gyönyörűen kidolgozott, 3D rendereléssel készült csakúgy, mint a helyszínek közötti átvezetű képek. A játékhoz egyébként 2 CD-t kapunk, egyik az alacsonyabb, a másik a magasabb felbontású átvezető animációkat tartalmazza. A nagyobb felbontású átvezetők bár nagyobb processzorterhelést jelentenek a MOV file-ok kitömörítése miatt, de kárpótol a látvány, mivel a mozgó képek minősége alig tér el az állóképekétol, tehát igazán profi munka. A helyszíneken forgolódhatunk, körülnézhetünk, mivel - a kalandjátékok hagyományaihoz híven - itt is az apróbb dolgokban van elrejtve a lényeg, meg kell szereznünk kulcsokat, mindenféle tárgyakat a továbbjutásunkhoz, és nem utolsósorban rengeteg információt. Ezeket maguk az ápoltak, illetve az ő szellemeik árulhatják el nekünk, amiért mindig várnak valamit cserébe. Utunk során találkozunk alkalmazottakkal is, valamint sokfajta beteggel: van, aki terhesnek képzeli magát, van, aki királynőnek, s akad köztük üldözési mániás és még szadista is. (Ez utóbbit Malcolm saját segédjének fogadta fel.) Minden szellemmel a rá jellemző tárgyon keresztül kommunikálhatunk (Ilyenek például egy fénykép, a beteg szobája, egy festmény, vagy akár egy, a betegek "kezelésére" szolgáló kínzóeszköz. Malcolm szentül hitte, hogy az elme betegségének gyógyítására egyetlen lehetoség kínálkozik: a test "megfegyelmezése"). A beszélgetések egyébként a szokásos klikkelgetos alapúak. A játék során minden apró információra figyelni kell tehát, s emellett sok ötletre is szükség van a sikerhez, s ezekre az ötletekre néha elég nehéz rájönni. Nekem is sikerült néha jópár órát eltölteni ugyanazon a helyszínen, míg a másikon pedig szinte egyértelműen adódott a megoldás. Természetesen a játék adventure jellegéből fakadóan szükség van egy szerényebb angoltudásra is. (A nyelv miatt izgalmas volt a találkozás a ház alagsorában egy ír vénemberrel, és megérteni, amit mondott, mivel késobb a mondatai természetesen kulcsszerepet játszottak.) Sok fejtörést okoznak még a játékmenetbe beiktatott logikai feladványok is, melyeket ha nem tudunk idoben megoldani, az bizony az életünkbe is kerülhet. Éppezért érdemes sűrűn menteni, nem tudhatjuk, mikor kell szembenéznünk ilyen időre menő feladvánnyal. A játék története egyébként elég lineáris, sőt, néha egy kicsit túlságosan is az. Előfordult, hogy néha nem kaptam meg az egyik ápolttól a szükséges információt, mert nem volt meg egy tárgy az inventorymban, amelynek ugyan az adott ügyhöz semmi köze nem volt. Ezért ha nem tudunk továbbjutni, érdemes újra beszélni a már meglátogatott szellemekkel, hiszen lehet hogy tudnak újat mondani. Ha valami helyrehozhatatlant csinálunk, és nem mentettük el az állásunkat, van a játékban undo opció is, bár ennek a lehetőségnek a bekapcsolása lecsökkenti a játék sebességét.

John Saul's Blackstone Chronicles

A játék irányítása és a tárgyak kezelése egyértelmű, tehát a kezelőfelület elég jól sikerült. Szintúgy eltalálták a játéhoz a zenét. A Presto studios által készített aláfestő zene az egész játékmenet alatt biztosítja a borzongós hangulatot, a hangeffektek is megállják a helyüket (Az üres ház süket csendjében csepegő csap nagyon fel tudja borzolni az ember idegeit...) Kevésbé előnyös a játék sebessége, egy P166-on, igaz ez az ajánlott minimum, elég sokat dolgozik a winchester, néha érthetetlen, miért. (Érdekes még, hogy például egy egyszeru fade effekt miért sikerült feltűnően lassúra...) Ha valakinek gyengébb gépe van, az egér jobb gomjának használatával lehetősége van, hogy az átvezető képsorok átugrásával kevésbé terhelje meg a processzort, így felgyorsítva a játékot.

A szokásos kalandjátékoknál a Blackstone Chronicles egy kicsit rövidebbre sikerült, a ma divatos 6-7 CD-n kijövő játékokkal szembeállítva az 1 korongnyi anyag nem tűnik túl soknak. Így a játék körülbelül 4 nap alatt végigvihető.

John Saul's Blackstone Chronicles

Összefoglalva a John Saul's Blackstone Chronicles hangulatát nagyon eltalálták a készítok, ez ellensúlyozza a program kisebb negatívumait. Mindenkinek, aki valamennyire kedveli az ilyen stílust, bátran tudom ajánlani ezt a játékot. ■

John Saul's Blackstone Chronicles

értékelés

John Saul's Blackstone Chronicles

Pozitívumok
  • Szép grafika
  • Jól eltalált hangulat
Negatívumok
  • Rövid a történet
Minimális rendszerigény: Pentium 166, 32 MB RAM, 8xCD-ROM
8,8

hozzászólások (0)

cikkajánló

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.