Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Need for Speed III: Hot Pursuit

1998.12.08. 00:00 | szerző: Dág Rossz | Ismertető/teszt

Már nagyon régóta vártam ezt a programot. Már csak azért is, mert az első része az egyik kedvencem volt. A második rész viszont egyáltalán nem tetszett, ezért lelkesen vártam erre a pillanatra, amikor az Electronic Arts kijavíthatja eddigi hibáit.

A Windows alatt futó program igen szépen kidolgozott intróval kezd. A menü jól kezelhető, egyértelmű. Bár az első játéknál elég sokáig tart mire minden menüt, opciót végignézünk, de utána már tudjuk, mit hol lehet beállítani.

Miután eldöntöttük, hogy egy- vagy kétszemélyes, illetve hálózati játékot szeretnénk játszani, választanunk kell a versenytípusok közül. A hagyományos egyszerű versenyből, és az összes pályán végigvivő tournamentből álló választékot két új ötlet egészíti ki, a kieséses verseny, valamint a játék alcímét is adó "forró hajsza" (hot pursuit), azaz autós üldözés. Az előbbi során nyolc autó versenyez kétkörös pályákon, és aki utolsónak ér be a célba, kiesik a versenysorozatból. Az utóbbi játékmódban irányíthatunk egyet a nyolc versenyző közül, akik egymással és a rendőrséggel szállnak szembe, de választhatjuk a másik oldalt is, a rendőröket, lekapcsolva a gyorshajtókat.

A megfelelő autók kiválasztására kicsit több időt szentelhettek volna a program készítői, mert többek között a Mercedes SL nem utal valami nagy fantáziára. Néhány értékes autóhoz juthatunk azonban az egyes versenytípusok megnyerésével. Az autók egyébként szépen kidolgozottak, azonban elég nagy kár, hogy 3D gyorsítókártya használata esetén csak az láthatja vezetés közben a műszerfalat, akinek egy 12Mb-os Voodoo II-ese van. Az autót a gyári színeknek megfelelően festhetjük át, vagy ha ez nem elég, keverhetünk magunknak saját színt. Kedvünk szerint még tuningolhatjuk is az autókat, ami igen hasznos tud lenni. Ilyen az esőgumi választása, az aerodinamikai változtatások, a váltóáttétel módosítása, és még sok más. Az egyes autók bemutatása most sem maradt el, megnézhetjük a műszaki adatokat, és jó pár szép felvételt, bár a video nagyon hiányzik. Helyette az autó belsejében nézhetünk körül. Ha nem elég nekünk a négy sportkupé (98 Corvette C5, Aston Martin DB7, Jaguar XK8 és Mercedes SL600), az öt olasz autókülönlegesség (két Ferrari - 355F1 Spider és 550 Maranello -, két Lamborghini - Countach 25th és Diablo SV - és az Italdesgin Scighera), a Jaguar Sport XJR-15, a Mercedes CLK GTR, valamint a két rendőrautó, akkor sincs gond, hiszen az NFS homepage-ről letölthetünk pár új járművet.

Sokféle pálya közül választhatunk, most is mehetünk rajtuk fordított irányba, sőt még éjszaka is vezethetünk. Természetesen az időjárás kapcsolót is átállíthatjuk, így esőben és hóban is vezethetünk. Itt nézhetjük meg a pályarekordokat is, melyeket egy mozdulattal akár törölhetünk is, hogy csak a mi eredményeink szerepeljenek ott :-)

Különféle vezetési segítségeket is bekapcsolhatunk a normál és az üldözéses versenyekben, ilyen például a kanyar előtti fékezés túl nagy sebesség esetén, a bóják által jelzett legjobb nyomvonal (bekapcsolt forgalom esetén nem ajánlom). Választhatunk még a főmenüben, hogy melyik zene szóljon játék közben (rockos és technós zenék vannak). Azt is beállíthatjuk, hogy autónknak analóg vagy digitális kijelzői legyenek, illetve a sebességet km/h-ban vagy mérföld/órában jelezze. Kicsit mondjuk durva, hogy analóg kijelzőnél 400 km/h a maximum a skálán. Ha mindent beállítottunk, kezdhetjük is a versenyt.

Nem értem, hogy miért kell kipörögnie az autó kerekének elinduláskor és váltáskor, ha automata váltót választok, sőt az autó még üresben, gáz nélkül is képes elindulni. Egyébként érezhető a különbség automata és manuális váltó között, nem csak a gyorsulásban. Jól érzékelhető az, hogy az egyes autók különböző tulajdonságokkal rendelkeznek, de mindegyik ugyanolyan nagy ívben képes csak kanyarodni, ezért sokszor kell a kanyarokba fékezni, akár kézifékkel is, amely azonban csak erre használható, mármint farolásra. Valószínűleg megnyúlhatott a bowden (de attól a kerekek nem füstölnének fékezéskor), és így nem képes megfogni az autót például egy lejtőn, valamint megállni is gyorsabb a hagyományos fékkel. A tuningolásnál sajnos nem lehet kézifék-bowdent állítani, így hát ezt meg kell szokni. Az autónk szépen mutat a pályán, kár hogy nem illik a környezetébe, pontosabban a környezet nem illik az autóhoz. A pálya kidolgozása sajnos gyengére sikeredett, gondolok itt a változó színű útra, a fákkal telefestett oldalfalra, a farostlemez vastagságú fákra. Kár, hogy nem lehet lemenni a pályáról az erdőbe, csak néhány helyen, bár az is elég furcsán van megoldva. Szívesen ugrattam volna néhány pályán, de a rámpaszerű földdarabokra nem sikerült autóval felmenni. Ha az út mellett megyek, szépen felverik a kerekek a port, vagy a havat a kamerára, sőt, hóban az autó kicsit el is süllyedhet. Esőben és hóban az úttest a grafika beállításától függően tükröződhet is, szép és ötletes megoldás, csakúgy, mint a tükröződő hátsó szélvédő. A forgalomban résztvevő többi autó lehetne szebb kidolgozású, és legalább változó színű, ha már nem túl nagy a választék, mert nem hiszem, hogy csak piros V70-es Volvók, és fekete 5-ös BMW-k léteznek. Elég ötletes viszont az, hogy az egyes autók csak bizonyos pályákon fordulnak elő. Az éjszakai vezetés igen élvezetes, hála az első fényszóróknak, melyek jól bevilágítják az utat, bár valamivel lehetne realisztikusabb a megvalósításuk. Azt, hogy a világosban való vezetésnél miért nem látszódik például az alagútban, hogy ég a távolsági reflektor, azt ezek után nem igazán értem.

Játékállás mentésénél az egyes versenytípusokat külön kezeli a program, sőt, ún. szellem-játékként is elmenthetünk pályákat, így ezt visszatöltve egy átlátszó autó képében magunkkal versenyezhetünk. A versenyek után vissza is játszhatjuk azokat, ami ráadásul igen látványos, a program ugyanis nagyon jól kezeli automatikusan a kameraállásokat.

A hibák ellenére nagyon szép és jó autó-szimulátort hozott össze az Electronic Arts, melyet mindenki meg fog szeretni. A kisebb hibák kijavítására és az internetről letölthető autók miatt bizonyára ebből is lesz Special Edition, kíváncsi leszek, hogy ezeken kívül lesz-e benne valami más újítás is, vagy azokat a negyedik részre tartogatják. ■

Need for Speed III: Hot Pursuit

értékelés

Need for Speed III: Hot Pursuit

Pozitívumok
  • Szépen kidolgozott autók
  • Hot Pursuit mód
  • Éjjeli vezetés
Negatívumok
  • Nem túl realisztikus
  • Bosszantó apró hibák: lámpa, kézifék, stb.
Minimális rendszerigény: Pentium 133, 16 MB RAM, 4xCD-ROM
9,1
Need for Speed III: Hot Pursuit
A legutóbbi Need for Speed III: Hot Pursuit cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?