Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Superbike World Championship

1999.03.16. 00:00 | szerző: Devil [PCD] | Ismertető/teszt

Az Electronic Arts Moto Racer sorozata után egy újabb remek játékkal lepte meg a motoros játékok rajongóit. Igaz, hogy itt nem produkálhatunk extra motoros mutatványokat, de hát ez nem is csoda, hisz itt nem kroszmotorokról, hanem a sportmotorok legfelső kategóriájáról, a superbike-okról van szó.

Superbike World Championship

A főmenüben megtekinthetjük a Superbike történelmét, a versenyzők és a motorok adatait, valamint a pontozás menetét, de mindenekelőtt innen indíthatjuk a játékot. Háromféle játékmód van. A Quick Race rögtön a dolgok sűrűjébe visz minket, a beállítások kihagyásával kezdhetjük a versenyt. Akció módban és szimulációs módban lehet szimpla versenyeket, vagy világbajnokságot kezdeményezni. Ha az akció módot választjuk, akkor nem állíthatunk a motorunk tulajdonságain, és a versenyzés egyébként teljesen élethű menete is egyszerűbben zajlik, mint a másik esetben. Elég motort és pályát választanunk, és ezután már azt kell csak eldöntenünk, hogy az automata váltóban, vagy saját kézi váltásunkban bízunk jobban.

A szimulációs mód esetében már sokkal több dolgot állíthatunk. Választhatunk magunknak pilótát, és még a nevét is megváltoztathatjuk. Egy egyszerű verseny is élethűen egy teljes versenyhétvége. A motor beállítása szinte mindenre kiterjed, még a teleszkóp-rugók előfeszítését és a bennük lévő olaj viszkozitását is állíthatjuk. Az viszont kissé meglepő volt, hogy azt nem állíthattuk be, hogy hol legyen a motornyomaték maximuma. Tehát azt, hogy egy pörgős, illetve egy nyomatékos motorral akarunk száguldozni.

Superbike World Championship

A motorunkat ötféle típus közül választhatjuk ki: Honda, Ducati, Kawasaki, Suzuki illetve Yamaha. A motorok hangja és tulajdonságaik nagyon jól igazodnak a valós felálláshoz. A motorhang mindegyik motor esetében jellegzetes. A Ducati motorokra jellemző Desmo szelepvezérlés hangja is szépen felismerhető, és öröm hallgatni verseny közben. Bojban közlekedve is remekül követhetjük, hogy ki melyik irányból próbál meg leszorítani minket. A menettulajdonságok különbözősége is jól megnyilvánul a motorok viselkedésében. Pl. a vezető páros (Honda, Ducati) jobban húz, mint a konkurencia.

A grafika is kiváló minősítést érdemel. Az árnyékolásokat nagyon jól megcsinálták, mind a motorokét mind a környezetét. Egy-egy árnyékos, sötét kanyar jól meglepheti a száguldozó motorost. A felbontás és az élethűség szintén magas színvonalú, egyedüli kritika talán a külső nézetben látható pilóta testrészeit és a motor részeit érheti, ami néha kissé "lyukacsos" volt.

Superbike World Championship

Néhány szót kell ejteni a zenékről is. A tárház itt sokkal szegényesebb, mint mondjuk a Need For Speed III-ban. A menükben, a győzelmekhez, illetve a versenyzéshez mind-mind csak egy zene tartozik.

Menet közben négy nézet lehetséges: két külső, egy motorra szerelt fedélzeti kamera, és a pilóta szemszöge. A legutóbbi kissé szédítő érzés a kiülések és bedőlések miatt, ami persze valójában se más. Hátranézéskor lazán a hónunk alatt pillantunk át, mint ahogy azt a nagyok teszik.

Superbike World Championship

A motor irányítása nem könnyű feladat, hacsak nem állítunk be némi segítséget. Sajnos ezeknek a beállításoknak módosításához ki kell lépnünk a versenyünkből, így ameddig az ember nem találta meg a neki megfelelő színvonalat, addig mindig meg kell teljesen szakítanunk a versenyünket. A segítő lehetőségek közül legfontosabb a fék-kontroll, ami nélkül a nem sokat tapasztalt játékosok hamar elszállnak. A gyorsulásszabályzás hiánya miatt okozott nehézségeket hamar korrigálni tudjuk. Bekapcsolt gyorsításkontroll mellett nagyon könnyen produkálhatunk szép egykerekezéseket, ami nélkül nem is igazi egy győztes befutó. A kiülés automatikusra való beállítása ajánlott, mert amúgy minden fékezéskor és minden kanyarban nyomva kell tartanunk az S gombot. Az egykerekezés eléréséhez egyébként épp ez a funkció nyújt segítséget: egyszerűen 100-150 km/h alatt fullgázt kell adnunk, és nyomva kell tartanunk az előbb említett gombot. Ha ezek után csínján bánunk a gázzal, akkor fent is maradunk a paripán.

Lehetőség van még az időjárási viszonyok változtatására és vezetőkapuk kirakására, amik segítségével gyakorolhatjuk az ideális ívet és megfelelő időben elkezdett fékezést is. A megfelelő íven való haladás fontos dolog, mert hiába van automata fékezés beállítva, ha rossz ívet választunk, hamar a füvön találjuk magunkat.

Superbike World Championship

Ha sikeresen célba jutunk, megcsodálhatjuk az örömmámorban úszó motoros ökörködéseit (felállva motorozás, integetés, de sajnos nem egykerekezik :-). Ha elég ügyesek vagyunk, és megnyerjük a versenyt, akkor láthatjuk magunkat amint megkapjuk a kupát. Ebből a sima versenygyőzelem esetén két féle verzió van, de ha megnyerjük a világbajnokságot is, akkor az utolsó verseny teljesítése után kapunk egy kismotort ábrázoló díjat is.

A játék szerintem hosszú időre jó szórakozást nyújt mindenkinek, aki kicsit is kedveli az autós vagy motoros játékokat. ■

értékelés

Superbike World Championship

Pozitívumok
  • Jó megvalósítása egy örökzöld témának
  • Jó kidolgozás
  • Sok beállítási lehetőség
Negatívumok
  • Néhány kis kellemetlenség
9,0

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?