Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Star Wars: Rebellion

1998.12.08. 00:00 | szerző: Viper | Ismertető/teszt

Nehéz idők járnak a lázadókra. Bár megsemmisítették az első Halálcsillagot, a Birodalom felfedezte támaszpontjukat a Yavin mellett, és minden valószínűség szerint ellencsapásra készülnek. A Coruscanton, a Birodalom szívében Vader nagyúr és a Császár a Felkelés eltiprására készülnek, és céljuk eléréséhez a teljes birodalmi gépezetet mozgásba lendítik. A Felkelés egy titkos támaszpontján a vezető politikusok több flottafejlesztési programot indítottak be, hiszen tudják, hogy megnyertek egy igen fontos csatát, de a Felkelés és a Birodalom közti háború csak most kezdődött el.

Ha valaki Star Wars rajongó, és ráadásul stratégiai érzékkel is megáldotta a sors, akkor neki feledhetetlen élményt nyújthat a Rebellion.

A játék első ránézésre a Commodore-64 számítógépek hőskorából ismert Supremacy játékkal mutat nagy hasonlóságot. A LucasArts ezen játékban a fantasztikusan gazdag Star Wars univerzum irányítását vállalhatjuk magunkra: hatalmas űrcsatákon, diplomáciai bonyodalmakon, a bolygók irányításán, és legfőképpen az ellenfélen kell úrrá lennünk. Természetesen először kiválaszthatjuk, hogy a szembenálló felek közül melyik oldalán kívánunk harcba szállni: a Felkelés, avagy a Birodalom a szimpatikusabb.

Ezek után el kell irányítanunk azokat a bolygókat, amelyek az általunk vezetett rendszerrel szimpatizálnak, illetve újabb bolygókat győzhetünk meg a magunk igazáról. Ezt kétféle úton is tehetjük: vagy katonai erőszakot, vagy a diplomáciát alkalmazva. Az arra alkalmas bolygókra különböző termelőegységeket telepíthetünk, mint pl. bánya, finomító, illetve a bolygó mellé hajógyárat az űrbe stb. A katonai részét a játéknak egy vagy több flotta irányítása illetve fejlesztése képezi. Kezdetben is számos jól ismert hajótípus áll rendelkezésünkre, de hajótervezéssel megáldott karaktereink segítségével újabbak is kerülnek kifejlesztésre. Egy bolygó szó szerint vett védelmét az oda kihelyezett katonai alakulatok látják el.

Fontos részét képezik a játéknak a különböző emberek. Természetesen szerepelnek a játékban a filmekből is jól ismert szereplők, de ezen túl bekerültek a játékba az eddig megjelent Timothy Zahn-féle Star Wars trilógiából összeszedett karakterek is. Mindegyik karakter saját adottságokkal rendelkezik, mindenkinek van egy területe, ahol kiemelkedően jó: diplomácia, hadvezetés, kémkedés, tervezőmunka stb.

A játék végső célja az ellenfél vezető személyiségeinek fogságba juttatása, valamint a fő bázis elfoglalása.

A játék első indításakor egy Shuttle pilótafülkéjében találhatjuk magunkat. Itt beállíthatjuk, hogy mekkora méretű galaxisrendszert szeretnénk elirányítani (standard – nagy – óriási), illetve a nehézségi szintet is megadhatjuk (könnyű – közepes – nehéz). A legfőbb kérdés azonban az, hogy a Felkelés, avagy a Birodalom harci szekerébe szeretnénk beülni. A végcélok:

Felkelés:

  • Elfoglalni a Coruscantot
  • Elfogni a Császárt
  • Elfogni Lord Vadert
  • Megvédeni Mon Mothamát
  • Megvédeni Luke Skywalkert

Birodalom:

  • Elfoglalni a Lázadók titkos támaszpontját
  • Elfogni Mon Mothamát
  • Elfogni Luke Skywalkert
  • Megvédeni a Császárt
  • Megvédeni Lord Vadert

Kiválaszthatjuk továbbá azt is, hogy a végcél mindössze csak az ellenséges támaszpont elfoglalása legyen a vezető karakterek elfogása nélkül. Természetesen, ha már van mentett játékállásunk, akkor azt is itt tölthetjük be, valamint innen indíthatunk hálózati / modemes / Internetes játékot is.

Ha mindent beállítottunk, megkapjuk a galaxis átnézeti térképét, majd a mellénk rendelt diplomáciai droid egy kisebb eligazításba kezd a galaxis jelenlegi állásáról. Ennek befejeztével miénk a terep. Először is vegyük sorra, hogy mit is láthatunk a képernyőn. Középen található a galaxis átnézeti térképe rajta a különböző szektorokkal. Ezek száma függ a játék eleji beállításoktól: természetesen minél nagyobb galaxist választunk, annál nagyobb lesz a központi gyűrűbe, ill. a külső gyűrűbe tartozó szektorok száma. Ha egy szektort kiválasztunk, megjelennek az oda tartozó bolygók képei. Egy – már felfedezett – bolygó mellett a következő jelek lehetnek: a bolygó alatti felső csík jelzi az energiafelhasználást – vagyis hogy hány épületet telepíthetünk; a középső csík a nyersanyagok mennyiségét jelzi – vagyis hogy hány bánya telepíthető; a legalsó csík pedig azt mutatja, hogy a bolygó melyik rendszerrel szimpatizál (vagy éppen semleges). A bolygó melletti ikonnal a bal felső sarokban a termelőegységeinket vezérelhetjük, a bal alsó sarokban a bolygó felszínén levő egységeinkhez férünk hozzá. A jobb alsó sarokban megjelenő ikon azt jelzi, ha valaki küldetésen van az adott helyen, végül a jobb felső ikonon keresztül a bolygó körüli flottát irányíthatjuk. A képernyő felső részén kapott helyet az időkijelző, itt állíthatjuk be az idő múlásának gyorsaságát is: 4 fokozat közül választhatunk + pause. E mellet láthatjuk azt a kis ablakot, amelyben a rendelkezésünkre álló nyersanyagok, finomított nyersanyagok számáról, ill. a rendelkezésünkre álló fenntartási költségekről kapunk információt.

Építkezés és fenntartási költségek: minden egyes egység megépítéséhez szükséges, hogy rendelkezzünk a megfelelő fenntartási költséggel, kivéve a bányákat, finomítókat és karaktereket. Vagyis minden egyes egység fenntartása ilyen speciális “fenntartási költség”-be kerül. Ha egy egységet megszüntetünk vagy megsemmisül, akkor az arra az egységre felhasznált fenntartási költségeket visszakapjuk. Minden egyes bánya és finomító pár 50 “fenntartási költség” pontot jelent, tehát minél több pár van a birtokunkban, annál nagyobb lesz ezen pontok száma. Viszont ha egy bolygó blokád alatt áll, akkor a bolygón levő bányák és finomítók leállnak. A fenntartási költségen túl minden egyes egység előállításához szükség van megfelelő számú finomított nyersanyagra is. Ha tehát mindkét mennyiség a rendelkezésünkre áll, elkezdhetjük az előállítást. Az előállító egységek csak abban az estben nem működnek, ha a bolygó blokád alatt van, vagy felkelés tört ki.

Támogatottság, fennhatóság és diplomácia: A támogatottság jelenti azt, hogy a bolygó lakossága melyik rendszerrel szimpatizál (Birodalom vagy Felkelés), míg a fennhatóság értelemszerűen azt jelenti, hogy melyik rendszer irányítása alá tartozik a bolygó. Ez a két fogalom azonban két különböző dolog: hiszen ha megvan hozzá a megfelelő katonai erőnk, akkor hiába támogatja teljes mértékben az ellenfelet a bolygó, mégis a saját fennhatóságunk alá vonhatjuk. A játék főbb mozzanatai általában kihatással vannak a támogatottságra, sőt esetenként a fennhatóság kérdését is megváltoztathatják. Például ha egy olyan szektorban végzünk diplomáciai küldetést, ahol még számos semleges bolygó található, és sikerül az adott bolygót a diplomácia segítségével a magunk oldalára állítani, akkor azok a bolygók is csatlakoznak esetleg hozzánk, amelyeknél a támogatottságunk nagyobb volt, mint 50%. Hasonlóan, ha egy bolygót erőszakkal foglalunk el, a bolygón felkelés törhet ki, ugyanis éppen nem minket támogatnak. Vagy ha egy bolygón a civil épületeket bombázzuk, az általában a másik fél támogatottságát növeli az egész szektoron belül. Abban az esetben, ha a Birodalom a Halálcsillag segítségével felrobbant egy bolygót, a Felkelés támogatottsága az egész galaxison belül megnőhet.

Bolygóvédelem és flották: A bolygóvédelmet alapvetően három részre oszthatjuk. Egyrészt a bolygóra kihelyezett katonaság védheti meg a planétát egy külső támadástól: itt természetesen érvényesül a “minél több katona annál jobb védelem” elv, azonban nem árt figyelni arra, hogy olyan katonákat telepítsünk védelemre, amelyek magas védelmi képességekkel rendelkeznek – ezt ellenőrizhetjük a játék adatbázisában. A katonák védelmét szolgálja, ha egy vagy több pajzsot is építünk a bolygóra. Ha legalább két pajzsunk van már, az az egész bolygót lefedi, aminek következtében teljesen eredménytelen a bolygó bombázása – ez jelenti a második védelmi típust. Ha ekkor lézertornyot is telepítünk, akkor nemcsak teljesen védve vagyunk a külső támadások elől, de még arra is van esély, hogy pár ellenséges hajót is levadásszunk a támadó flottából. Ha ionágyút telepítünk a bolygóra, akkor jócskán megnő egy esetleges sikeres evakuálás esélye. Amennyiben egy ellenséges bolygó van felszerelve kettőnél több bolygópajzzsal, akkor nem marad más lehetőség, mint egy szabotázsakcióval megsemmisíteni a pajzsokat. A harmadik védelmi lehetőség, bár önmagában nem nagy jelentőségű, mégis néha jó szolgálatot tesz: a bolygóra telepített vadászhajók. Ha már nagyon úgy néz ki, hogy a bolygót nem tudjuk megmenteni az inváziótól, lehetőségünk van az evakuálásra a bolygó felszínén lévő csapatokat reprezentáló ikon mozgatásával. Ha elegendően nagy birodalmi flotta veszi blokád alá a Felkelők főhadiszállását, akkor azt már nem lehet evakuálni. Egyébként a felkelő főhadiszállás tetszés szerint költöztethető.

A flották felépítése nem okozhat nehézséget: mindkét oldalon számos hajótípus áll rendelkezésünkre, köztük kimondott csatahajók, csapatszállítók, speciális hypertér-blokkoló hajók stb. Annyit nem árt azonban tudni, hogy az egész flotta csak olyan gyorsan mozog a hypertérben, mint a leglassabb flottabeli hajó. A flottákat természetesen kapacitásuknak megfelelően feltölthetjük katonákkal – érdemes nagyobb támadóerejű katonákat alkalmazni –, valamint vadászhajókkal, illetve különböző karakterek is utazhatnak a flottával. Ezek közül a megfelelőek tisztté is kinevezhető a flotta, vagy akár egy bolygó élére. Ezek jelentősége abban áll, hogy megnövelik az alájuk rendelt csapatok képességeit, valamint nő annak az esélye, hogy egy esetleges ellenséges misszió lelepleződjön:

  • Admiral: a flotta taktikai manőverezésének reakciós idejét csökkenti
  • General: növeli a katonák támadó vagy védelmi képességeit
  • Commander: növeli a vadászgépek hatékonyságát

Agent management: Ha a jobb egérgombbal a diplomáciai droidunkra kattintunk, többek közt beállíthatjuk, hogy ő irányítsa helyettünk a termelést, valamint a bolygók helyőrségeit.

Manage Garrisons – ügynökünk úgy szervezi a bolygók helyőrségeit, hogy megvédje az adott planétát egy esetleges felkeléstől, valamint minimális védettséget nyújtson egy invázió ellen. Mindez azt jelenti, hogy a bolygókra mindig eggyel több katonai egységet helyez, mint amennyi egy felkelés megakadályozásához elegendő. Ha szüksége van katonai egységekre, de ilyen nem áll sehol sem rendelkezésére, akkor automatikusan megépítteti magának a megfelelő számút. Ha valahol felkelés tör ki, az ügynök a helyszínre vezényli vagy építteti a megfelelő számú katonai erőt. Ha a szükségesnél több katonai egységet észlel, akkor a feleslegeseket megszünteti, hogy csökkentse a fenntartási költségeket.

Manage Production – ügynökünk a termelés maximalizálásának érdekében a lehető legtöbb bánya-finomító párt készíti el a rendelkezésünkre álló bolygókon. Először a bányák számát növeli, majd minden bánya mellé épít egy finomítót is. Ha a finomítók száma nagyobb, mint a bányák száma, akkor lebontja a felesleges finomítókat, hogy növelje a beépíthető helyek számát, azonban semmilyen más épülethez nem nyúl a termelés miatt.

Csata az űrben: Abban az esetben, ha egy bolygó orbitális zónájában két ellenséges flotta találkozik (ebbe beleszámítanak a bolygón levő vadászok is), űrhajós ütközetre kerül sor. Elsőre áttanulmányozhatjuk a szükséges információkat az ellenfél ellenünk felvonultatott katonai erejéről, valamint a bolygón elhelyezett további katonai egységekről. Ezek alapján eldönthetjük, hogy mit szeretnénk csinálni: visszavonulni / hagyjuk, hogy a számítógép helyettünk elvégezze a csatát, és mi csak ennek a szimulációnak az eredményeire vagyunk kíváncsiak / saját magunk akarjuk levezényelni az ütközetet. Ez utóbbi esetben megjelenik a csatatér 3D-s képe, ahol minden egyes hajót láthatunk. Ezek mindegyike akár egymástól függetlenül vezérelhető, beleértve a vadászgépeket is, de akár nagyobb egységekbe is szervezhetjük hajóinkat. Lehetőségünk van, hogy hajóinknak egy vagy több konkrét célpontot adjunk a támadási sorrend meghatározásával, vagy egy támadási programot hajtassunk végre velük: vadászokat támadjanak, támadják a legközelebbi zászlóshajót, vagy ne adj Isten visszahívjuk vadászainkat; a hajók balról, vagy jobbról, felülről, vagy alulról támadjanak, esetleg megkerülve a célpontot maradjanak lőtávolban. Továbbá kijelölhetjük hajóinknak a követendő támadási útvonalat is. Ha mindennel elkészültünk, elindíthatjuk a csatát, de ha bármikor kedvük tartja, ismételten leállíthatjuk a parancsmódosítások erejéig. Érdemes még kipróbálni a zoomolást: ekkor jó nagy nagyítás esetén a jól ismert StarWars szimulátorok hangulatát idézhetjük elő.

Karakterek: a játék egyedi hangulatát a Csillagok Háborúja univerzumának különböző karakterei adják. Minden karakternek megvannak a saját képességei – ezeket szintén a játék enciklopédiájában ellenőrizhetjük. Ezek alapján nevezhetjük ki őket hadseregünk élére, küldhetjük őket szabotázsakciókra, indíthatunk velük kutatásokat, küldhetjük őket diplomáciai küldetésre stb. Természetesen, minél jobbak a kiszemelt karakter megfelelő képességei, annál nagyobb valószínűségű a küldetés sikeressége. Egyszerre több karaktert is küldhetünk egy misszióra, vagy kinevezhetünk “csali” karaktereket is. Ezeknek az a feladatuk, hogy eltereljék a figyelmet a küldetés valódi végrehajtójáról. Érdemes erre a feladatra olyan karaktert küldeni, aki akár egyedül is elvégezhetné a küldetést, valamint nagy tapasztalattal rendelkezik a kémkedés területén (Espionage). Azonban arról sem szabad megfeledkezni, hogy 2 vagy 3 ember sokkal könnyebben belopakodhat egy ellenséges helyre, mint 10 – tehát ne vigyük túlzásba a küldetésben résztvevő embereink számát. Természetesen a sérült karakterek nem képesek semmiféle küldetésre.

Jedik: a játék során egyes karakterek képesek az Erő használatára is. Ezek a szereplők képesek arra, hogy növeljék képességeiket, és gyorsabban meggyógyuljanak. Ha elég erősek, képesek arra is, hogy megtalálják és leleplezzék az ellenséges Jediket, vagy megtalálják az árulókat a saját embereink között. Az Erő használatának 5 lépcsője van:

  • Novice (10+)
  • Trainee (20+)
  • Jedi student (80+)
  • Jedi Knight (100+)
  • Jedi Master (120+)

Minden egyes alkalommal, amikor valakitől olyan üzenetet kapunk, hogy növekedett benne az Erő, egy ponttal lép előre az Erő használatának létráján, valamint egy ponttal nőnek a vezető, harci, és kémkedő képességei is. Ahhoz, hogy valakiről kiderítsük, képes-e használni az erőt, azonos bolygón kell lennie Luke-kal vagy Vaderrel. Míg Darth a játék elejétől fogva képes erre, addig Luke csak miután elérte a Jedi Student rangot, ami általában az után következik be, mikor visszajön a Dagobah-ról. Úgy növelhetjük ezek után ezeknek a karaktereknek az Erő-képességeit, hogy Luke-kal (miután Jedi Knight) vagy Vaderral egy nem ellenséges bolygón Jedi Tréningre küldjük őket, vagy sikeres küldetéseket hajtunk végre velük.

Küldetés Célpont Feltételek
Reconnaissance N/A Nem hajthatják végre karakterek
Espionage Bolygó Nincs
Diplomacy Barátságos vagy semleges bolygó Nincs
Incite Uprising Ellenséges bolygó Nincs
Subdue Uprising Barátságos bolygó felkeléssel Nincs
Abduction Ellenséges karakter Nincs
Assassination Felkelő karakter Csak birodalmi karakter
Sabotage Minden nem barátásgos épület, katonai egység, különleges karakter, hajó (nem használható a Halálcsillag ellen) Nincs
Death Star Sabotage Halálcsillag Csak Felkelő karakter
Recruitment Barátságos bolygó Felkelés: Luke, Leia, Han, Mon Mothma
Birodalom: Darth, Emperor
Ship Research Barátságos bolygó hajógyárral Hajótervezési képesség
Troop Research Barátságos bolygó Training Centerrel Katona-fejlesztési képesség
Facility Research Barátságos bolygó Construction Yarddal Épülettervezési képesség
Jedi Training Barátságos bolygó Erőt használni képes karakterrel és Luke vagy Vader Felkelés: Luke és egy Erőt használni képes karakter
Birodalom: Darth és egy Erőt használni képes karakter

Különleges alakulatok küldetései

Felkelők Célpont Küldetés
Longprobes Bolygó Reconnaissance
Bothans Bolygó Espionage
Guerillas Birodalmi/semleges bolygó
Lázadó bolygó felkeléssel
Incite uprising
Subdue Uprising
Infiltrators Birodalmi karakter, Birodalmi/semleges hajó, épület;
Ellenséges különleges alakulat, Halálcsillag
Elfogott Felkelő karakter
Abduction
Death Star Sabotage
Troop Sabotage
Rescue

Birodalom Célpont Küldetés
Probe Droid Bolygó Reconnaissance
Espionage Droid Bolygó Espionage
Imperial Commandos Felkelő/semleges gyár, hajó;
Felkelő különleges alakulat, katonai egység
Felkelő/semleges bolygó
Birodalmi bolygó felkeléssel
Sabotage
Incite uprising
Subdue Uprising
Noghri Death Commandos Felkelő karakter
Felkelő karakter
Elfogott birodalmi karakter
Abduction
Assassination
Rescue

Küldetés tulajdonságai

Küldetés Felhasznált tulajdonságok
Abduction Végrehajtó karakter Combat pontjai mínusz célpont karakter Combat pontjai
Assassination Végrehajtó karakter Combat pontjai mínusz célpont karakter Combat pontjai
Diplomacy Végrehajtó karakter Diplomacy pontjai mínusz a bolygó ellenség iránti szimpatizálása
Espionage Végrehajtó karakter Espionage pontjai
Incite Végrehajtó karakter Leadership pontjai mínusz a bolygó ellenség iránti szimpatizálása
Subdue Végrehajtó karakter Leadership pontjai mínusz a bolygó ellenség iránti szimpatizálása
Recruitment Végrehajtó karakter Leadership pontjai mínusz a bolygó ellenség iránti szimpatizálása
Rescue Végrehajtó karakter Combat pontjai
Sabotage Végrehajtó karakter Combat pontjainak és Espionage pontjainak átlaga
Death Star Sabotage Végrehajtó karakter Combat pontjainak és Espionage pontjainak átlaga
Jedi Training Használni tudja az Erőt
Ship Research Hajótervezési képesség
Facility Research Épülettervezési képesség
Troop Training Research Katona-fejlesztési képesség

Fejlesztési eredmények

Hajók
Felkelés Birodalom
Dreadnaught (Alliance) Carrack Light Cruiser
Escort Carrier Death Star
Bulk Cruiser Galleon
Bulk Transport Dreadnaught (Empire)
Corellian Corvette Escort Carrier
Medium Transport Imperial Star Destroyer
X-wing TIE Fighter
Y-wing Victory Destroyer
Nebulon-B Frigate TIE Bomber
Mon Calamari Cruiser Lancer Frigate
A-wing TIE Interceptor
Corellian Gunboat Star Galleon
B-wing Assault Transport
CC-7700 Frigate Interdictor Cruiser
Assault Frigate Victory II Star Destroyer
Liberator Cruiser TIE Defender
CC-9600 Frigate Strike Cruiser
Dauntless Cruiser Imperial Star Destroyer II
Bulwark Battlecruiser Super Star Destroyer

Katonai egységek
Felkelés Birodalom
Army Army
Fleet Fleet
Sullustan Stormtroopers
Mon Calamari War Droids
Wookiees Dark Troopers

Épületek
Felkelés Birodalom
Construction Yard Construction Yard
GenCore I GenCore I
Mine Mine
LNR I LNR I
KDY v-150 KDY v-150
Refinery Refinery
Shipyard Shipyard
Training Center Training Center
Advanced Training Advanced Training
Advanced Construction Advanced Construction
LNR II Death Star Shield
Advanced Shipyard LNR II
GenCore II Advanced Shipyard
GenCore II

Események a játék közben: Történnek olyan dolgok is a játékban, amelyeket mi magunk nem irányíthatunk. Ezek az események teljesen függetlenek tőlünk, a gép generálja őket a megfelelő időpontokban. Példának okáért, amikor egyes szereplőket elhurcolnak a Dagobah-ra vagy Jabba palotájába, addig nem adhatunk ki nekik parancsokat, amíg maguktól vissza nem térnek.

Galaktikus események
Esemény Előfordulás Kihatása
Natural disaster Minden 1-400 nap Bányahelyek, energia és épületek megsemmisülése
Resource events Minden 1-500 nap Újabb nyersanyaglelőhelyeket fedeztek fel
Prisoner escape Minden 1-30 nap Valahol elszabadult egy rab

Rendszerbeli események
Esemény Előfordulás Kihatása
Uprising events Amikor a lakosság fellázad a vezetés ellen Épületek elvesztése, rabok kiszabadulása, ellenséges karakterek fogságba esése, bolygó feletti fennhatóság elvesztése kevés katonai erő esetén
Informants Minden 30-100 nap, olyan helyeken, ahol kicsi a rendszer támogatottsága, főleg csempészetkor és felkeléskor Az ellenfél információhoz jut az adott bolygó jelenlegi állapotáról

Karakterek eseményei
Esemény Előfordulás Kihatása
Injured Ha egy karaktert lelepleztek, vagy másik karakterrel csap össze Egy barátságos bolygón meggyógyulhat
Addig nem adható neki parancs
Ha nem fő karakterről van szó, 25% eséllyel megölik
Minor character discovers force ability Amikor a karakter Luke-kal vagy Vaderral van küldetésen A karakter képes lesz használni az Erőt

Luke eseményei
Esemény Előfordulás Kihatása
Dagobah A 100-1000 napok intervallumában, amikor nincs küldetésen Képességei az Erővel gyarapodnak
Encounter with Darth Találkozásukkor Első találkozás – felfedezi, hogy Vader az igazi apja
Ha elfogják, és az Erő-pontjai 60 felett vannak, Vader elviszi a Császárhoz a végső csatára
Ha elfogják, és az Erő-pontjai 60 alatt vannak, úgy kezelik, mint minden más rabot
Minden alkalommal, amikor nem sikerül elfogni, Erő-pontjai 25%-kal megnőnek
Final battle   Ha Erő-pontjai 100 alatt vannak, elfogják és megsérül
Ha Erő-pontjai 100 felett vannak, Vader és a Császár esnek fogságba
Encounter with Emperor   Ha nem esik fogságba, Erő-pontjai 25%-kal megnőnek
Evasion bonus   Erő-pontjai megnőnek

Han Solo eseményei
Esemény Előfordulás Kihatása
Bounty Hunters Minden 1-100 nap, 30% eséllyel csapnak össze Ha sikeres az összecsapás, elviszik Jabbahoz He sikertelen, értesítik a Birodalmat tartózkodási heyéről
Jabba’s Palace Ha sikeres a fejvadászok küldetése Ha fogságbe esik, Luke, Leia, és Chewie maguktól elindulnak a kiszabadítására, miután mindhárman befejezték esetleges addigi küldetésüket
Ha sikertelen a mentőakciójuk, fogságba esnek
Ha mindhárman fogsába esnek, Vaderhez kerülnek
Ha sikeres a mentőakció, Han kiszabadul
Minden más karakter mentőakciója sikertelen
Millenium Falcon Amennyiben Han egy küldetés résztvevője, vagy egy olyan csapattal mozog együtt, amelyben nincs különleges alakulat Minden karakter +50 hypertér-gyorsítóval utazik

Leia eseményei
Esemény Előfordulás Kihatása
Discovers heritage Miután Luke felfedezi, hogy Vader az igazi apja, és Luke egy küldetésben van Leiával Leia felfedezi Jedi-képességeit, Erő-pontjai 10-re emelkednek
Encounter with Empire Ha már Jedi, és összecsap Vaderrel vagy a Császárral Erő-pontjai eggyel növekednek
Evsion bonus Ha már Jedi, és nem sikerül elfogni Erő-pontjai eggyel növekednek

A Császár eseményei
Esemény Előfordulás Kihatása
Seat of Power Császár a Coruscanton Minden birodalmi vezető képességei 50%-kal megnőnek

Halálcsillag: Ha valaki ellenállhatatlan vágyat érez, hogy bolygókat változtasson aszteroida-felhővé, és a Birodalom oldalán játszik, annak nem kell mást tenni, mint építeni egy (vagy több) Halálcsillagot. Mindez hatalmas fegyvert jelenthet az ember kezében, de nem mondható olcsó mulatságnak. Ugyanis igen sok “fenntartási költség” pontba kerül, és igen sok ideig tart megépíteni. Csatákban igencsak könnyen sebezhető célpontja a kisebb vadászhajóknak, tehát ha valaki egy bolygó védelmére állítja a Halálcsillagot, érdemes egy speciális védőpajzsot építeni. Ha pedig támadófegyverként alkalmazzuk, ellenőrizzük, hogy van-e elegendő vadászunk az ellenséges vadászgépek ellen. Amennyiben a Halálcsillagot egy bolygó ellen vezényeljük hyperhajtóműves vadászgépek védelme nélkül, akkor a Felkelésnek lehetősége lesz legalább egy Halálcsillag Megsemmisítő Missziót indítania.

Értékelés: Ismételten ki kell emelnem a játék hangulatát, ami a Csillagok Háborúja univerzumnak köszönhető. Szerintem sokak előtt ismert az az effektus, amikor éjfélkor megjegyzi: “még csak 5 percet hadd játsszak, amíg Luke befejezi a küldetését”, aztán végül hajnalban kel fel a játék mellől. Mindezt csak azért, mert saját magunk irányíthatjuk az egész Felkelést vagy Birodalmat, az összes jól ismert karaktert, a hatalmas csatákat. Viszont arra azért kíváncsi lennék, hogy vajon akkor is ennyire magával ragadó lenne-e a játék, ha mindez nem a Csillagok Háborúja univerzumban játszódna? Nos, ebben nem vagyok olyan biztos. Szintén fantasztikusra sikerültek a moziszerű demo és átvezető képek, amelyek a főbb célok elérésekor megjelennek. A játék kezelése olykor nehézkessé válik, amikor egyszerre sok mindent szeretnénk tenni, ehhez ugyanis rengeteg ablakot kell megnyitni, aztán amikor éppen a legalsó ablakra lenne újra szükségünk, akkor meg mindegyiket egyenként bezárni. Maga a játék amúgy eléggé összetett – mint az a leírás terjedelméből is látszik, pedig lenne még miről írni –, de némi gyakorlás után könnyen megtanulja és átlátja az ember az egészet. A vége felé kicsit unalmassá válik a játékmenet, amikor már csak a vezető személyeket kell megkeresni és elfogni, akkor ugyanis az összes bolygót végig kell nézni. Amúgy sem nehéz megtalálni a megfelelő stratégiát, amin aztán a játék végéig nem is kell változtatni, hogy célunkat elérjük. A hangeffektusok szintén a jól megszokott LucasArts színvonalúak, csak dicsérni lehet ezt is. Mindezeket egybevetve megoszlanak a vélemények a játékról a két szélsőség közt, ezért zárszónak csak annyit: mindenki próbálja ki maga, és döntse el. ■

Star Wars: Rebellion

értékelés

Star Wars: Rebellion

Pozitívumok
  • Csillagok Háborúja univerzum
  • Jó hangulat
  • Szép animációk
Negatívumok
  • Ablakok kezelése
  • Mentett játékállások nehézkes kezelése
9,0

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?