Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

1999.01.05. 00:00 | szerző: LeMon | Ismertető/teszt

Van még olyasvalaki eme világon, aki nem hallotta még Lara Croft nevét? Ő az a "néni", akinek lassan már több hódolója van, mint Michael Jacksonnak. Ő egy új iparág, mely több pénzt hoz az Eidosnak, mint amennyit a cég egész pályafutása alatt bezsebelt. Félretéve a nagy áradozást, a Tomb Raider tényleg egy stílusteremtő játék, és végre megnyitotta a kaput a hölgyek előtt. Sokak szerint már kezd elmúlni Lara Croft varázsa, hisz már két éve annak, hogy a művésznő színre lépett. Ennek ellenére lesz Tomb Raider film, és már hónapok óta piacon vannak a különböző Lara termékek is. No de lássuk, mi van a mával, az új epizóddal.

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

Több millió évvel ezelőtt meteor csapódott az akkor még meleg éghajlatú Déli-sark felszínébe. Évezredekkel később a nagy hideg ellenére egy polinéz népcsoport fejlett társadalmat hozott létre. Hitük szerint a kráter adja nekik az energiát. Generációk múlva azonban hirtelen eltűntek. Napjainkban egy kutatócsoport munkálkodik ugyan ezen a területen. Váratlanul bukkannak rá a hatalmas szobrokra, melyeket az ősök hagytak ránk, valamint egy tengerész sírjára, aki még Darvin hajóján dolgozott. Előkerült egy napló is, mely szerint több olyan szobor is van a Föld különböző pontjain, amilyen után Lara Croft Indiában nyomoz. A történetbe itt kapcsolódik be a játékos, s az első pálya után az is kiderül, hogy ez a különleges kő rejtélyes energiával is rendelkezik... A játék készítőinek ismét sikerült irdatlan nagyságúra elkészíteni a pályákat, s ráadásul nem is akármennyit. Miután kijutottunk a kígyóktól, békáktól hemzsegő erdőből, és megszereztük az Infada követ, megjelenik egy pályaválasztó képernyő, ahol London, Csendes-óceán szigetei és Nevada állam közül választhatunk. Ezzel már meg is oldódott, hogy a játék története ne legyen egysíkú, lineáris.

Még mielőtt belekezdenék egy küldetésbe is, érdemes ellátogatni Lara Croft szerény otthonába. Mivel a program menüje maradt a régi, ide a polaroid kép segítségével léphetünk. Lara lakása sem sokat változott, inkább csak bővült. (Talán a negyedik részben a játék enged minket már zuhanyozni is :) Lehetőségünk van a mozgások teljes repertoárját kipróbálni és betanulni. Megmaradt az alsó szinti tornaterem és a medence, a kertben pedig időre ugrálhatunk a zsámolyokon. Új, hasznos mozdulat a guggolás és a kúszás. Rengeteg olyan résszel találkozunk utunk során, ahol kénytelenek vagyunk négykézláb előrehaladni. A hirtelen megfordulást most már használhatjuk ugrás, illetve úszás közben is, ami inkább az akciójeleneteknél jöhet jól. A "kiképzőterepen" ki tudjuk próbálni a kötélen való átcsúszást, s miután találtunk fegyvert, akár a célbalövészet művészetét is elsajátíthatjuk. Nagyon aranyos a komornyik, mikor céltáblával a mellkasán védekezik tálcájával a lövedékek ellen. Ha kellő módon uraljuk az irányítást, a rendes játékot a már megszokott útlevéllel kezdhetjük. Játék közben itt tudunk majd menteni és betölteni is állást.

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

Mind az öt epizód csodálatosra sikerült, mindegyiknek teljesen más a hangulata. A játék már nem csak lövöldözésből áll, hanem nagyon sok logikai feladvány elé is állít minket. A legszembetűnőbb újítás Lara kibővült ruhatára. Egyik leglátványosabb talán a londoni rész, ahol az épületek és az idő kimondottan élethűen adják vissza a nagyvárosi hangulatot. Lara itt egy testre simuló, fekete öltözéket visel, s a lábain megjelennek a ruha természetes csillogásai. Ami viszont csúnya még mindig a játékban, az az objektumok egymásba olvadása, a síkidomok pixeles körvonala és az elcsúszott textúrák. Talán a 3D gyorsítókártyás gépeken nem annyira látszanak a pixelek, de azokon az idétlen lapos növényeken még az sem segíthet. Inkább térjünk vissza a szép dolgokhoz. Bővült a fegyverek száma, s a pályákon is sokkal több lőszerhez juthatunk. Nos a fegyverek nagyon elegánsak és szépre sikerültek. Érdekes, hogy a készítők számtalan dologban odafigyeltek az élethűségre, másrészt viszont ott vannak azok a szörnyűséges 2D bokrok. Kifejezetten látványos, ahogy röpködnek a hüvelyek és füstölög a fegyver, miután abbahagytuk a lövöldözést. Összesen 8 különböző fegyvert tudunk küldetésünk során magunkhoz venni. Alapban nálunk van a két kifogyhatatlan pisztoly, későbbiekben hozzájuthatunk sörétes puskához, uzihoz, rakéta és gránátvetőhöz, szigonypuskához... Sötétebb zugokban most is tudunk jelzőfénnyel tájékozódni, ami elég hasznos dolog. Érdemes egy-két ilyen petárdát bedobálni a sötét sarkokba, előszeretettel bújnak meg ott az ellenséges teremtmények, vagy esetleg találhatunk ott hasznos dolgokat is.

Apropó ellenségek. Rengetegfajta van belőlük most is. Dzsungelben főként tigrisek és kígyók támadnak, a majmok viszont szemtelenül elhordják előlünk a cuccot. Londonban ránk vadászik a világ összes fejvadásza, az alagútrendszerben pedig furcsa zöld emberkékkel hoz minket össze a sors. Természetesen nem maradhatnak el a dinoszauruszok sem, amik gyakran bizonyulnak erősebb félnek. A vizekben sem mindig díszhalak úszkálnak. Ha nem az áramlat, akkor piránya sereg visz magával. Vannak olyan tavak, folyók, ahol nem csak a levegőnk mennyiségét kell figyelnünk, hanem azt is, hogy meddig bírjuk még az embertelen hőmérsékletet. De ez a veszély csak a havas epizódban fenyeget. Viszont van más kellemetlen természeti csapás is, a mocsár, melybe ha egyszer belekerültünk, nincs kiút. Egészségünket most is medi pack-okkal javíthatjuk, melyeket elszórva találhatunk, vagy a legyőzött ellenféltől szerezhetjük meg. De vigyázzunk, mert van, amelyik mérgező, s ilyenkor veszítünk életenergiánkból. A zöld kristályok szintén az életerő növelésére szolgálnak, ezeket azonban felvétel után azonnal elhasználjuk. Sokan beleőrültek már az előző két rész végig vitelébe, pedig a játék most még nagyobb óvatosságot követel. Rengeteg csapda, guruló kövek, tüskék, szögesdrótok nehezítik utunkat. Sokszor nagyon feltűnő helyen vannak, mégis érdemesebb inkább mindenhol jól körülnézni, és sétálgatva előrehaladni. A tüskékbe pedig tényleg nem érdemes beleszaladni. De átugrani sem kell őket, csak szépen keresztül kell rajtuk sétálni, mint azt anno Prince of Persiában tanulhattuk. Lassan jársz...

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

A pályák ismét termetesre sikerültek. Nem félek bevallani, de az első túrám több mint másfél óráig tartott, igaz végig is böngésztem minden zugot. Szóval az idegtépő játékmenet egy cseppet sem változott, csak változatosabb lett. Sok olyan pálya van, ahol szinte végig csak járművel érdemes menni. Alkalmunk lesz kipróbálni egy jópofa terepjárgányt, kajakot, víz alatti búvár ketyerét, és az utolsó epizódban befizethetjük magunkat egy Indiana Jones féle bányakocsikázásra.

Hangulatfokozó jelenség az eső, szél és az est is. Mindhárom nagyon találó, Londonban például az egész cselekmény este játszódik, az indiai esőerdőben pedig végig esik. Az erdőben a fák között be-beszűrődik a napfény, a vizek felszíne pedig karikázik az esőcseppektől. A csendes-óceáni szigeteken igazi egzotikus hangulat van, pálmafák, homok, a tengerben színpompás halak. Lara haja pedig külön életet él mikor fújja a szél. Szépek a mozgások a fényhatások és az áttetsző textúrák. A zene már nem mint audio track fut a CD-ről, a beépített zenék igazodnak a játék cselekményéhez. Akár csak egy filmben, itt is együtt fokozódik a zene a hangulattal. A pályák befejezésekor egy statisztika jelenik meg. Itt láthatjuk, hogy mennyi időre volt szükségünk a küldetés teljesítésére, mekkora utat tettünk meg, mennyi lőszert fogyasztottunk és mennyi találatunk volt... Egy-egy pályát és az epizódokat animációk kötik össze. A renderelt animok természetesen jóval szebbek, mint amikor csak a játék karakterei mozognak, és beszéd közben idétlenül rángatják a fejüket.

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

Tulajdonképpen jó játék ez a Tomb Raider 3, sokkal változatosabb és izgalmasabb, mint elődjei. Viszont ugyanolyan hosszú, ami nem lenne tragédia, ha kicsit könnyebb lenne. A pályák felépítése elég lineáris, tehát nem kell sokat gondolkodni, hogy merre menjünk tovább, csak túl sok lehetetlen helyzet elé állít minket. Kár, hogy sok korszakalkotó újítás nincs benne, inkább csak egy átlagos folytatásnak nevezhetjük. ■

Tomb Raider III: Adventures of Lara CroftTomb Raider III: Adventures of Lara CroftTomb Raider III: Adventures of Lara CroftTomb Raider III: Adventures of Lara CroftTomb Raider III: Adventures of Lara Croft

értékelés

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

Pozitívumok
  • Extrém hangulat
  • Szép grafika
Negatívumok
  • Túl hosszú és nehéz pályák
Minimális rendszerigény: Pentium 166, 16 MB RAM, 4xCD-ROM
9,2

hozzászólások (2)

weinbau
weinbau 2005.07.09. 12:31
Hali!Tudna nekem valaki segíteni, mert elakadtam.A Londonos pályán vagyok. Egy kockát kellett tologatni úgy, hogy az elektromos robotizé nekimennyen a kapcsolószekrénynek, ekkor fönt lenyilt az üvegbúra az egyik kapcsolóról amely azt eredményezte, hogy a "3". medencében víz keletkezett. Átúsztam rajta ahol is egy szoba volt ahol kinyírtam egy őrt. A szobába volt egy kapcsoló amit megnyomtam, erre a víz elpárolgott és egy kis ajtó nyílt ki a padlóba. Oda még letuttam ugrani. A kis ajtón lemenve úszni kellett, egy teremhez vezetett. A teremnél vagyok tanácstalanul!
Segítsetek rajtam!:-(
okoska3000
okoska3000 2005.07.11. 13:43
javaslom a www.tombraider.hu-t, rajta vannak a végígjátszások magyarul, a harmadik részé itt kezdődik...
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?