Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Allegiance

2000.03.13. 00:00 | szerző: Viper | Előzetes

A Microsoft fejlesztésében készülő űrhajós szimulátor alapötlete nagyon hasonlít a Descent sorozatéra: vagyis egy olyan inkább a lövöldözős stílus felé hajló űrhajós szimulátort szeretnének készíteni, amiben a játékosok egymás ellen vívhatnak Deathmach küzdelmeket, vagy éppenséggel egymással szövetkezhetnek, illetve Capture the Flag játékot játszhatnak. Vagyis a jól ismert első személyű lövöldözős játék mozgástere kibővül három dimenziósra. A Descenttel ellentétben itt azonban nem bonyolult labirintusok a csatározások színterei.

Allegiance

A first person játékok mostani divatos irányzatának megfelelően ez a játék is elsősorban többszemélyes csatákhoz készül, amikor is sok-sok ember kergeti egymást valamilyen küzdőtéren. Az Allegiance-ban legfeljebb 6 csapat vehet részt egyszerre egy viadalban, amelyek mindegyikét 3-tól 15 fő alkothatja. A csapatmunka elsődleges feltétele a kapcsolattartás, amit teljes egészében a csapattagok hanggal történő kommunikálásával oldottak meg a készítők. Ezen túl különböző billentyűket is használhatunk parancsok gyors kiadására, például a "támadd az én célpontomat" lenyomásakor a csapattársaink egy emberi hangon hallják az utasítást, és a kijelzőn egy nyíl jelzi a kérdéses célpontot.

Az űrben való csatározás alapfeltétele egy jó űrhajó. Először is - akárcsak egy igazi hadseregnél - különféle hajóosztályok vannak, mint vadászok, kém-űrrepülők, csatacirkálók, illetve 16 különböző vezérhajó. Aztán a különböző hajók egyes paramétereit is megváltoztathatjuk bizonyos extrák felszerelésével. A csatagépek kezelése természetesen más és más módszerekkel történik, amiket értelemszerűen kulcsfontosságú, hogy a lehető legjobban elsajátítsunk. Aztán amiben a legprofibbak vagyunk, abban a szerepkörben érdemes részt venni a csapatjátékokban. Ezek a szerepkörök a hajók sokféleségéből adódóan meglehetősen változatosak: kém, vadászpilóta, ágyútorony-kezelő, bombázótiszt stb.

Allegiance

Az FPS elemeken túl az Allegiance stratégiai vonásokkal is bír, ugyanis fontos része a játéknak a nyersanyagokkal való gazdálkodás, illetve újabb technológiák kifejlesztése. További eltérő elem, hogy a játékosok képességeit figyelembe véve ki kell osztani a szerepköröket a csapatokon belül, sőt ezen túl valakinek a harmadik személyű stratégiai áttekintő térképen kell állandó jelleggel figyelemmel kísérni az eseményeket, hogy koordinálni tudja a többieket.

Grafikailag a játék igencsak ígéretesnek tűnik. A környezet rendkívül részletes kidolgozott, és mozgalmas, köszönhetően az aszteroidáknak, a különböző bolygóknak, illetve a katonai és a civil forgalomnak. Az más kérdés aztán, hogy mindez hogyan fog működni mondjuk egy modemes kapcsolaton keresztül…

Allegiance

Az Allegiance január közepe óta béta tesztelés alatt van, és letölthető a játék hivatalos honlapjáról. A megjelenést márciusra ígérik. ■

Allegiance
Allegiance
A legutóbbi Allegiance cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.