Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

2000.01.13. 00:00 | szerző: Đuke | Előzetes

Véleményem szerint 1998-ban az év AD&D RPG-je egyértelműen a Baldur's Gate. Engem szinte az Eye of the Beholder óta nem hozott ekkora lázba ilyen típusú program. Hatalmas sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy ez sem kerülhette el a sikerprogramokra jellemző folytatást. Ugye nehéz dolog egy jó programot felülmúlni? Hát igen, ebbe gyakran bele is törik a programozók bicskája (mint pl. az EoB III esetében is). Nézzük tehát röviden, hogy mit ígér a Bio Ware.

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

A kerettörténettől most eltekintenék, azt hiszem nem ez a legfontosabb, de a történek nagyjából ott fog kezdődni, ahol a BG befejeződött. Elég annyi, hogy a Sword Coast déli részéről indulunk, a dátum 1370 DR (Dale Reckoning). Ez a hely Forgotten Realms Amn tartományának egy részének felel meg. Ez a terület olyan részeket foglal magában, mint pl. Tethir-t elf erdők, vízalatti városok, a Cloudpeak hegyek, Underdark városok, Astral síkság, az Abyss vagy Amn fővárosa, Athkatla. A játékot bebörtönözve kezdjük. Imoen kiszabadít minket, ám a közelben lévő Jaheirát és Minsc-et nem tudjuk (akkor még) kiszabadítani, mivel nincs kulcsunk. Mivel rabok voltunk természetesen se pénzünk, se fegyverünk - kínos szitu.

Magáról a játékról mindenek előtt lehetne kezdeni a "még szebb", "még jobb", "még csodásabb" és hasonló patetikus jelzőkkel, de azt gondolom, hogy, hogy a száraz konkrétumok ez esetben célravezetőbbek. A 100-150 órásra ígért BG II természetesen tartalmazni fog új fajokat (bár már a BG-ben is elég sok volt), varázslatokat, és tárgyakat, melyekhez némi új szabályzat fog járulni (alapvetően az AD&D Second Edition szabályrendszerére épül a program, kisebb módosításoktól eltekintve), ám a készítők ígérik, hogy bonyolításról szó sem lesz. Bizonyára sokunknak megfordult a fejében, hogy nem lenne-e jobb a program, ha first person-szerűen átalakítanák. Nos, a válasz nem. A Bio Ware nem tervezi, hogy ilyen téren elmozdulna a BG-hez képest. Őszintén szólva ezen én személy szerint nem is csodálkozom. Így is gyönyörű, nem kellene (egyelőre) ehhez hozzányúlni. A játékmenet marad, és az engine is (a Bio Ware Infinity Engine). Tehát a játék továbbra is alapvetőleg real-time lesz, de módunkban áll majd - mint az előző részben is - leállítani a programot. Azonban itt is jön egy újítás a "pseudo-turn-based system". Ezt a szépnevű funkciót ha bekapcsoljuk, akkor a program automatikusan pause módba lép át, ha pl. valamelyik játékosunk megsérül, elér egy nagyon alacsony életerő pontszámot vagy pl. eltörik a fegyvere, stb. Azt hiszem, ez egy jelentős újítás (egyeseknek könnyítés) a BG-hez képest. Könnyíteni fogja még a játékot az ún. hotkey funkció is (az, hogy mi a hotkey, azt talán mindenki tudja). Ezt teljes mértékben majd mi állíthatjuk be, sőt olyan nüánszokat is, mint pl. külön billentyűt állíthatunk be a normál nyílvesszőkre és különt a mágikus nyílvesszőkre.

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

A BG egyik - véleményem szerinti - nagy előnye, mely nagyon feldobta a játékot azok a hangok és a porték változatossága és életszerűsége volt. A BG II-ben ezek száma természetesen megnő, sőt a BG-ből a portrékat át lehet konvertálni (akár a sajátunkat is - hangunkal együtt -, ha csináltunk korábban) nem is szólva a saját figuránkról (a Planescape: Torment vagy az Icewind Dale figurái viszont nem átkonvertálhatóak). Az új portrékkal új NPC-k is megjelennek. Szám szerint 15 db, melyek közül 5 visszatér a BG-ből (pl. Minsc - és hörcsöge Boo -, Imoen és Jaheira), azonban a csapatunk maximum létszáma 6 fő marad. Ehhez természetesen még hozzácsatlakozhatnak szörnyek, elbűvölt (elvarázsolt) élőlények, és ami újdonság: a varázslók tarthatnak követőket, a vándorok pedig fogadhatnak állati kíséretet is. Jó, mi?

Mint írtam, a BG-ből lesznek, akiket "visszafogadhatunk" a csapatunkba, de lesznek olyanok is, akiket - sajnos - nem. Pl. az előző részből találkozhatunk többek között Corannal vagy Garrickkal, akik nem fognak csatlakozni hozzánk. Ha már az NPC-knél tartunk: szerencsére tulajdonságaik, személyiségeik ugyanolyan változatosak lesznek (ha nem változatosabbak), mint a BG-ben. A játék második részében szereplő összes figura mozgása, animációja az előző részhez képest részletezőbb és kifinomultabb lesz, megközelítőleg kétszer annyi fázisból fog állni. Praktikus újítás, hogy a pihenés gomb kikerül a főképernyőre (mivel elég idegesítő volt egy idő után, hogy mindig egy játékos invertory-ját kellett lekérni ahhoz, hogy ez a gomb megjelenjen). Akik játszottak a BG-el tudják, hogy milyen sok drágakövet lehet találni (és jó áron eladni), de egy drágakő ugyanannyi helyet foglalt el, mint pl. egy lándzsa. Apróság, de lényeges elem, hogy külön drágakőtartó zsákocskánk lesz.

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

A minimum konfiguráció szerencsére nem túl magas: P200-as, 32 mega RAM-mal és 2 MB-os videókártyával (nem kell 3D-s kártya, de nem árt, ha van, így az effektek látványosabbak lesznek). Természetesen a játék használni fog néhány "extrát" is, mint amilyen pl. a 3D-s hang (várhatóan EAX és A3D támogatással), és lehetséges, hogy lesz a programból DVD verzió is. A játék terjedelme kb. ugyanannyi lesz, mint a BG-é, négy, vagy maximum öt CD korong. Pályaszerkesztőt nem fognak kiadni hozzá, de terveznek egy másik játékot is, mely kimondottan többjátékos üzemmódban lesz játszható, és a saját modulok készítése is központi szerepet kap, ez lesz majd a Neverwinter Nights. ■

Baldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of AmnBaldur's Gate II: Shadows of Amn
Baldur's Gate II: Shadows of Amn
A legutóbbi Baldur's Gate II: Shadows of Amn cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.