Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Battle of Britain

2000.11.20. 00:00 | szerző: Viper | Előzetes

Nemrég került szerkesztőségünkbe az Empire fejlesztés alatt álló II. Világháborús repülőgép szimulátorának, a Battle of Britain-nek preview verziója. A korongon található program még kissé távol áll a befejezett állapottól, de a legtöbb dolog már működik benne.

Battle of Britain

Mint a program nevéből is kitűnik, a történelmi hátteret az Angliai Csata adja, vagyis a Luftwaffe hatalmas, Anglia elleni légi-offenzívájának lehetünk részesei. Mindkét oldalon kipróbálhatjuk tudásunkat: a hadjáratban akár a RAF, akár a Luftwaffe kötelékeibe léphetünk, vagyis lehetőségünk adódik mindkét fél szemszögéből sikerre vinni ugyanazon küldetéseket. A játékban repülhető gépek: Spitfire, Hurricane, Bf109, Bf110, Ju87, illetve a Junkers 88, Heinkel 111, Dornier 17 gépekben mint lövészek vehetünk részt az égi csatákban.

Ami elsőként szembetűnik, az a szép és hangulatos kezelőfelület. Minden egyes küldetés kiválasztásakor egy korabeli filmbejátszást láthatunk a képernyő középső részén, ami nagyon hiteles korabeli hangulatot teremt az egész játékban. Mint minden repülőgép-szimulátorban, itt is választhatunk a gyakorló küldetések és a hadjárat közt. Az előbbiben főként az alapvető repülési elemeket gyakorolhatjuk: felszállás, navigáció, leszállás stb.

Battle of Britain

A hadjáratok viszont nem úgy épülnek fel, mint ahogyan a "hagyományos" szimulátorokban megszoktuk: eligazítás, felszállás, harc, leszállás. Miután kiválasztottuk a küldetést, megjelenik az adott terület felülnézeti taktikai képe. Ezen láthatjuk a küldetésben részt vevő egységeinket, valamint az ellenséges alakulatokat is. Az első lépésben megadhatjuk, hogy milyen gépeket szeretnénk bevetni, itt nyilván figyelembe kell venni, hogy milyen feladatot is szeretnénk teljesíteni; vagy azt is beállíthatjuk, hogy milyen napszakban induljanak útnak a kötelékek. Ezek megadása után indul az akció. A képernyő alsó részén található menüsorral szabályozhatjuk az elénk táruló képet. Itt talán a legfontosabb, hogy az idő múlása állítható, vagyis lehet kérni szünetet, meg akár gyorsított időt is. Ettől függően kezdenek el mozogni az egységeket ábrázoló szimbólumok a térképen. Eközben egy csomó segédinformációt is lehívhatunk, mint a levegőben lévő gépek listája és adatai, a navigációs útvonal, az időjárás, vagy a célpontlista stb. No de ez a játék nem egy stratégiai játék, ahol egy sematikus felülnézeti ábrán kellene követnünk az eseményeket. Amint valami fontosabb történik, beleülhetünk az érintett kötelék egyik gépének pilótafülkéjébe. Természetesen akkor is megtehetjük ugyanezt, ha nem történik semmi, így akár magunk is végigrepülhetjük a teljes küldetést, ellenkező esetben a gép irányítja a teljes egységet.

A pilótafülkében ülve kezdődik az igazi megmérettetés. Egyrészt el kell tudnunk navigálni mindenféle radarok nélkül, egyetlen térkép segítségével, másrészt életben is kell maradnunk a levegőben. A repülési modell nagyon élethűre sikerült. Ugyan lehet állítani a repülés nehézségén, de az általánosságban elmondható, hogy nem minden esetben olyan könnyű rábírni a repülőgépre az akaratunkat. A felszállással nincs különösebb gond, a motor elindítása után jöhet a gurulás, felszállás, esetlegesen a kerekek behúzása, és a flaps kezelése. A navigáció is úgy ahogy rendben van, hiszen ott a térkép, és a gép műszereinek segítségével irányba tudjuk állítani magunkat. Viszont a harc közbeni fordulózás már keményebb dió. Igaz nagyon élvezetes, ahogyan gépünk reagál a mozdulatainkra, ugyanis szinte érezni lehet a repülőre ható erőket. És pontosan ez az, ami miatt nem kis rutint igénylő feladat a célkereszt célponton való tartása. A földdel való ütközés ugyan ki lett kapcsolva a tesztverzióban, de a szerzett sérülések így is jócskán megnehezítik az ember életét. Ha találat esetén külső nézetbe kapcsolunk, megnézhetjük, hogy mi miatt is tartunk megállíthatatlanul a földfelszín felé. Rengeteg sérülés létezik, és ha ezek kívülről láthatóak, akkor meg is nézhetjük őket. A leglátványosabbak természetesen az égő vagy füstölő motor, de ezen felül még olyanokkal is számolnunk kell, mint a szétlőtt géptörzs, vagy a sérült szárnyvég.

Battle of Britain

A Battle of Britain grafikájával kapcsolatban meglehetősen vegyesek az érzéseim. Nagy magasságban fantasztikusan néz ki az alattunk elterülő táj, kivéve persze ha a szürkés tenger felett repülünk. Viszont ha lejjebb ereszkedünk, akkor földközelben bizony igencsak lebiggyed az ember ajka: nagy pixelek, szögletes tereptárgyak, lapos fák… Természetesen nem szabad elfelejteni, hogy ezt egy nem végleges verzió alapján állítom. Sejtéseim szerint ezen még jócskán javítani is fognak, hiszen ilyen megjelenítéssel már nem lenne eladható egyetlen komolyabb repülőgép-szimulátor sem.

Mivel egyik oldalon sem egyedül, vagy pár szárnysegéd társaságában repülünk, hanem mindig egy nagyobb rajban, ezért fontos szerep jut a rádiózásnak, ami ismét nagyot dob a repülés hangulatán. Ez főleg akkor jön ki, amikor a Luftwaffe oldalán repülünk, ilyenkor ugyanis a hitelesség kedvéért német kommunikálnak egymással a pilóták és a légiirányítók. A németül nem tudóknak sem kell azért megijedniük, ilyenkor ugyanis az alsó csíkon angolul is megjelenik a szöveg.

Battle of Britain

Összességében tehát elmondható, hogy egy nagyon hangulatos, talán nem a legkönnyebb szimulátor van készülőben. Azt azonban csak remélni tudom, hogy még jópár dolgot átalakítanak a programban, főleg a grafika területén. ■

Battle of Britain
A legutóbbi Battle of Britain cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.