Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

2001.01.23. 00:00 | szerző: Thomas | Előzetes

A Fallout 2 megjelenése után a készítőkhöz több észrevétel érkezett, ezek többségében két dolgot hiányoltak, a multiplayer lehetőséget és a csapattagok feletti nagyobb uralmat. Ezzel párhuzamosan az Interplaynél is felmerült egy ötlet, hogy egy, a Fallout eddigi részein alapuló, csapatszintű játékot készítsenek, ahol a hangsúly inkább a harcon van, nem a történeten. Ezekből az ötletekből született a Fallout Tactics, ami egy csapatszintű, külső, izometrikus nézetű kalandjáték, sok-sok RPG elemmel és egy jól kidolgozott multiplayer résszel. A középpontban nem egyetlen ember, hanem egy kisebb csapat áll, a korábbi részekben már szereplő Acél Testvérisége (Brotherhood of Steel) egy szakasza. A csapat parancsnokaként mi irányítjuk a csapattagokat, a mozgástól a használt fegyvereken át a fejlődésig mindenbe beleszólhatunk. Ez a játék nem a sikeres sorozat harmadik része lesz, hanem egy attól független szál, ami valamikor a Fallout első és második része közötti időszakban játszódik.

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

A parancsnokkal együtt maximum hat karaktert irányíthatunk majd, akiket a legjobb harcosok (kb. 30 db) közül választhatunk ki. A Fallout: Tactics-ben az eddigi részekhez képest nagyobb szerepe lesz majd a harcnak, de az RPG elemek többsége megmarad - pl. karaktergenerálás, tapasztalati pontok, karakterek fejlődése, NPC-k, rengeteg fegyver és felszerelési tárgy, stb. Szerencsére a történetet sem hanyagolják el, melynek középpontjában a Testvériség fog állni. Összesen huszonöt küldetést kell majd teljesítenünk, amik hat fejezetre lesznek felosztva. Ezek mellett számos véletlenszerűen generált, és választható küldetés garantálja majd a változatosságot. Ez utóbbiak nem lesznek hatással a történetre, de tökéletes lehetőséget nyújtanak némi extra tapasztalati pont szerzésére. A történethez tartozó és választható küldetések mindegyike több módon is teljesíthető lesz, akár lopakodással és csendben, akár harccal. Az azonos fejezethez tartozó küldetések hatással lesznek egymásra. Valószínű, hogy a játékhoz küldetésszerkesztőt is mellékelnek majd.

A grafikai motor egy részét teljesen átdolgozták, de megmarad a már jól bevált külső, izometrikus nézőpont. A felbontás 1280x960-ig lesz növelhető, akár 32 bites színmélységet is választhatunk majd. Újdonságként megjelennek a dinamikus, színes fények, amiknek főleg éjszaka lesz jelentőségük. Az új engine támogatja a DirectX kompatibilis 3D kártyákat is, amiket használva a grafika várhatóan nem lesz szebb, de gyorsabb biztosan. A minimális hardver követelmény a tervek szerint PII 266 MHz. A karakterek jobban illeszkednek majd a környezetbe, és ugyanannak a karakternek több, különböző színű változata is lesz. Ez főleg multiplayer módban jön jól, ahol a csapatok más-más színű ruhát viselhetnek. A térképek lényegesen nagyobbak és többszintesek lesznek, így akár felmehetünk a lépcsőn a tetőre, hogy onnan lövöldözzünk az utcára. Egyetlen új térképbe több, régi Fallout térkép is belefér, így várhatóan sokkal kevesebb töltögetéshez lesz szerencsénk. Az egész területen szabadon mozoghatunk majd, bárhová visszatérhetünk, akár egy már teljesített küldetés helyszínére is. A helyszín a mai Chicago és Dener közötti terület lesz, pontosabban az, ami az atomháború után abból megmaradt. A terep tehát többnyire a szokásos lesz, koszos porfészkek, pusztaságok, városok és gyárak romjai, leomlott felhőkarcolók, barlangok, katonai bázisok, de lesznek újabbak is, pl. az Acél Testvériségének erődjei. Bármikor átrendezhetjük a környezetünket, felrobbanthatjuk a hordókat, betörhetjük az ajtókat, stb. A napszakok változnak, és ennek hatása lesz a játékmenetre is. Ez elsősorban abban fog jelentkezik, hogy sötétben nehezebben vesznek észre, vagy találnak el. Átdolgozták az interfészt is, a térkép egy része például mindig látható lesz, ezzel is megkönnyítve a navigációt. Mivel a játék a csapatszintre lett kihegyezve felgyorsították a karakterek közötti váltogatást az inventory elérését és a tárgyak karakterek közötti mozgatását.

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

Számtalan fegyverkategória közül választhatunk majd, a pusztakezes harctól az ütőszerszámokon, késeken, géppisztolyokon, puskákon vagy rakétavetőkön át egészen az aknákig. A fegyverek módosíthatóak lesznek, így kiegészíthetjük, bővíthetjük azokat. Új karaktertulajdonságként megjelenik a csapdák készítése, így a megfelelő eszközöket kombinálva kedves kis meglepetésekkel kedveskedhetünk ellenfeleinknek. Minden karakter adott látótérrel rendelkezik, amit ki lehet használni, hogy pl. elbújjunk előlük. A karakterek már nem csak állni fognak, letérdelhetnek, akár le is feküdhetnek majd. A legtöbb, a Fallout valamelyik részéből ismerős karaktertípussal találkozni fogunk, de lesznek újak is. Egyszemélyes játéknál meghatározhatjuk a nemet, a kort, a bőrszint, a hajszint, stb., de csak emberek lehetünk. Multiplayer módban sokkal nagyobb a választék, indulhatunk akár mutánsként is.

A járművek sokkal fontosabb szerepet kapnak, és már nem csak utazásra használhatjuk őket, hanem a harcból is kiveszik a részüket. Az egyszemélyes felderítőtől a tankon át a hatszemélyes csapatszállítóig számos járműfajta közül választhatunk. Ezek háromszor gyorsabban mozognak, mint a gyalogosok, erősebb a páncélzatuk és a fegyverük. Nem elhanyagolható az sem, hogy felszereléseink egy részét is szállítják. Mi mondhatjuk majd meg, hogy ki legyen a sofőr, a tüzér és az utas, és bármelyikkel ki fogunk tudni lőni a járműből, de akár el is üthetjük az ellenfeleket. A járművek elleni harcnál célozhatunk a sofőrre, bármelyik utasra, vagy a jármű különböző részeire.

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

Az új engine kétféle harci módot támogat, és mi dönthetjük el, hogy melyiket szeretnénk használni. A körökre osztott mód lényegében ugyanaz lesz, mint az eddigi részekben, de az egy karakterrel való lépés idejét korlátozhatjuk, így felgyorsítva a játékmenetet. A másik harci módot folyamatos körökre osztott módnak hívják, ami átmenet a valós-idejű és körökre osztott között. A mozgás nem lesz korlátozva, de az akciók, mint pl. a tüzelés, akció pontokba kerülnek, amik idővel regenerálódnak.

A többjátékos mód fontos része lesz a játéknak. Csak helyi hálózatos és interneten keresztüli játékot támogat, soros portos, vagy direkt modemes kapcsolatot nem. Nyolc térkép készült direkt multiplayer játékra, de elérhetőek lesznek az egyjátékos térképek is. Öt játékmód közül választhatunk, köztük természetesen lesz cooperative és deathmatch is. Lehetőség lesz nagyobb csatákra is 2-18 játékos között, fejenként legfeljebb hat karakterrel, de játékonként a maximum harminchattal.

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

A Fallout Tactics megjelenése 2001 márciusára várható, addig pedig két demo is megjelenik (illetve az egyik már megjelent), egy egyszemélyes és egy multiplayer változat. ■

Fallout Tactics: Brotherhood of SteelFallout Tactics: Brotherhood of SteelFallout Tactics: Brotherhood of SteelFallout Tactics: Brotherhood of SteelFallout Tactics: Brotherhood of SteelFallout Tactics: Brotherhood of Steel
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel
A legutóbbi Fallout Tactics: Brotherhood of Steel cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.