Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Z: Steel Soldiers

A Bitmap Brothers elég sok éve adta ki Z című stratégiai játékát. A folytatás hamarosan megjelenik, ezúttal teljes 3D környezetbe helyezve az egészet.

2001.04.04. 00:00 | szerző: Wotan | Előzetes

Emlékeztek a Bitmap Brothers Z játékára, amikor a piros és kék színű robotok csépelték egymást és zászlóval ellátott területekért folyt a harc? Az 500 évig tartó háború végül is egy fegyverszünetben állapodott meg, de egy parancsnok leleplez egy a felső vezetésig terjedő árulást és konspirációt, aminek következtében újra kitör a véres-pontosabban olajos háború. Ez lesz az alaptörténete a Z hamarosan megjelenő folytatásának. A játékot egy távoli bolygón kezdjük, mint egy leszerelésre váró szakaszparancsnok, de az élet közbeszól leszerelésének, vagyis kezdetét veszi a háború.

Z: Steel Soldiers

A játékban 30 küldetésen és 6 bolygón keresztül kell rátermettségünket bizonyítanunk. A pályák lineárisan követik egymást, ahogy a történet halad előre. Az adott misszióknak nemcsak az a céljuk, hogy lemészároljuk ellenfelünket, hanem bizonyos feladatokat is el kell végeznünk.

Az első részben megismert zászlófoglalás itt is meglesz. Az egyes területeket különböző pontszámok jelölik. Minél nagyobb ez a szám, annál gyorsabban termelődik rajta a fő nyersanyag, a Xenonite. A különböző területeknek így más és más gazdasági értéke lesz, de ez nem jelenti azt, hogy az a célravezető, ha a legnagyobb lelőhelyet próbáljuk elfoglalni, mert minél értékesebb egy terület, annál nehezebb lesz védeni. Tehát előfordulhat, hogy a kisebb kincsmező a jövedelmezőbb, hiszen a kibányászott pénzt nem az adott terület védelmére kell majd elköltenünk. Hasonlóan jobb a kis mennyiségű erőforrást biztosító fennsík, mint a több Xenonite-tal ellátó völgy, mert stratégiailag jobban alkalmazható.

Z: Steel Soldiers

A gazdálkodás a játékban nem kap központi szerepet, így jobban tudunk majd a harcra koncentrálni. Erre szükségünk is lesz, mert a készítők egy nagyon fejlett mesterséges intelligenciát ígérnek, ennek köszönhetően olyan érzésünk lesz, mintha nem is gép ellen játszanánk, hanem egy másik ember ellen. A különböző egységek más és más módon reagálnak a parancsokra és a kialakult szituációkra, mert robotjaink emberi tulajdonságokkal is fognak bírni. Mindkét fél több mint 30 féle egységet gyárthat és 20 féle létesítményt építhet. Az első résszel szemben itt már tengeri és légi haderő is lesz. Az egységeket mai technikáról mintázták, így a játék kevésbé lesz futurisztikus. Figyelembe kell majd vennünk, hogy a különböző egységeink különböző előnyökkel és hátrányokkal rendelkeznek majd. Olyan extra robotjaink is lesznek, mint például technikus, bombaszakértő és kém, sőt, a területeket kémkamerával is figyelhetjük. A terepadottságokat érdemes kihasználni, mert egy dombról messzebbre fogunk látni, mint például egy erdőből vagy egy völgyből. A terepet mi is átszabhatjuk némi robbanóanyag segítségével, így például egy völgyet berobbanthatunk, ami a legolcsóbb védelem, és az ellenségnek is új támadó útvonalat kell keresnie.

A játék teljesen 3D grafikájú lesz, és módunkban áll majd a kameraállást 30 és 60 fok között változtatni. A játékban váltakozni fognak a napszakok és az időjárás is, így a látótávolság és a fény-árnyék viszonyok folyamatosan módosulnak. A terepet a robbanások is fogják alakítani, a becsapódások helyszínén például kráterek maradnak.

Z: Steel Soldiers

Egy igen jó külcsínnel és belbeccsel kecsegtető játékot ígérnek a készítők, igen erős történeti szállal, melyet a Ponyvaregény féle kissé morbid humorral fűszerezték. A sztorit egyébként Martin Pond írta, aki többek között az Imperium Galactica 2 és a PlayStationös Medievil játékok univerzumán is dolgozott.

Várhatóan hamarosan egy teljes ismertetőt is közölhetünk a Z folytatásáról, mely áprilisban jelenik meg. ■

Z: Steel Soldiers
Z: Steel SoldiersZ: Steel SoldiersZ: Steel Soldiers
Z: Steel Soldiers
A legutóbbi Z: Steel Soldiers cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.