Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Fighter Squadron: The Screamin' Demons Over Europe

1998.12.02. 00:00 | szerző: Viper | Előzetes

Az Activision is hamarosan betársul azoknak a cégeknek a sorába, akik a közeljövőben egy II. világháborús repülőgép-szimulátort dobnak piacra. Mivel azonban mostanában az átlagosnál több hasonló kategóriájú program is megjelenik, a készítők különböző egyéni ötletekkel igyekeznek színesíteni saját játékukat. Így van ez a Fighter Squadron esetében is, amelyben elsősorban a repülési jellemzők olykor a valóságnak túlságosan is megfelelő változataival találkozhatunk.

A szimulátor időben a II. világháború eseményeinek közepébe lett elhelyezve, amiből természetesen egy sor tényező azonnal adódik: nyugodtan elfelejthetjük a mai technika "fire and forget" típusú rakétáit, hiszen a fegyverarzenálunk legfőképp egy vagy több gépágyúból, valamint szabadesésű bombákból fog állni. A kor repülőgépeinek szerelmesei vélhetően elégedetten nézik majd végig a repülőgépek kiválasztó képernyőjét, ahol a következő nevek állnak majd: P-38J, B-17G, P-51D, Lancaster MK I, Mosquito FB VI, Typhoon MK I, JU-88A4, Fw190A, Me 262. Természetesen mindegyik géptípus egyedi modellezés alapján készült el. A légicsatákat akár három oldalról is lejátszhatjuk: az amerikaiak, angolok, illetve a németek légierejének pilótájaként. A küldetések sikeres végrehajtása érdekében többek közt nagyobb kiterjedésű légtér felügyelete, bombázás, kíséret, valamint a "légtér kitakarítása" tartozhat feladataink közé, de akár nagyobb lélegzetvételű inváziókban is részt vehetünk. A missziók helyszínei pedig olyan kulcsfontosságú területek lehetnek, mint Dover, a Rajna vidéke, vagy Észak-Afrika.

Visszatérve a játék különlegességeire: a küldetések eligazítása során senki ne nézzen utána történelemkönyvekben, hogy vajon az adott küldetés hogyan illik bele a történelmi események sorába, ugyanis sokkal inkább hipotetikus, mint tejes historikus pontosságú helyzetekben kell helytállnunk. Mindehhez egy ultra-realisztikus repülési, fizikai, illetve sérülési modell is társul annak érdekében, hogy a pilóták a lehető legtöbb változatosságot tapasztalhassanak meg a repülés során, ami csak kihozható az adott gépből és helyszínből. A készítők különösen büszkék a fent említett sérülési modellre, amelynek köszönhetően az egyes gépek 24-40 különböző sérülési ponttal rendelkeznek. Ezek azok a pontok, ahol gyakorlatilag eltörhet a gépünk. Ha például letörik az egyik oldali szárny, akkor az egy teljesen külön objektummá válik, amire ugyanúgy hatnak a megfelelő fizikai törvények. Ennek következtében ilyenkor gépünk legfontosabb részét forogva és füstölve láthatjuk a föld fele esni, miközben persze kárt tesz mindenben, ami az útjába kerül. A repülő megmaradt része pedig pontosan úgy fog reagálni, mint ahogyan egy félszárnyú gép viselkedne a valóságban. Mindez természetesen elmondható számos más fontos alkotóelemre is - propellerek, kerekek stb. Másik érdekes területet jelentenek hajtóműveink, hiszen ezek is meglehetősen kritikus pontjait jelentik a repülőgépeknek. A harc kellős közepén a legkülönbözőbb okok miatt gyulladhat ki a gép motorja: a legkézenfekvőbb, hogy találatot kap, de lehet akár az olaj elfolyásának következménye is. Ilyenkor először csak egy kisebb tüzet lehet észlelni a gépünkön, de ha huzamosabb ideig nem teszünk semmit sem ellene (mondjuk nem kapcsoljuk ki a megfelelő motort), akkor egyre nagyobbá válhat a tűz, sőt, erősebb idegzetűek még azt is megvárhatják, míg egyenesen lerobban vasmadarunkról a hajtómű. Ilyenkor aztán mintegy bombaként hasznosíthatjuk az égő hajtóművet, ugyanis a földre érkezve tüzet fognak tőle a közeli épületek is, ráadásul a széliránynak megfelelően a tűz még terjeszkedni is képes.

Mindezeket a "különlegességeket" 3 nagyobb hadjárat során lesz alkalmunk megfigyelni, amelyek mindegyikéhez közel 30 küldetés tartozik. További kiegészítőként szolgál a küldetéskészítő, és természetesen a multiplayeres játékról sem érdemes elfeledkezni. ■

Fighter Squadron: 
The Screamin' Demons Over Europe

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.