Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Last Ninja IV

1999.02.19. 00:00 | szerző: Đuke | Előzetes

Úgy tűnik, a legendák újjáéledéseiének a korát éljük. Nemcsak régi nagy zenekarok állnak újra össze néhány koncert vagy esetleg egy-két új album erejéig, hanem a régi, egyesek által már-már elfeledett számítógépprogramok sorozatainak újabb részei, esetleg átiratai jelennek meg PC-n. Nos, a fent említett program is ide tartozik. Ha már ninjáról van szó, akkor bizonyára sokaknak a C64-es egyik csúcs programja Last Ninja sorozat ugrik be, helyesen. A már-már legendásnak számító program első része 1987-ben jelent meg, a második rá egy évre 1988-ban, míg a harmadik 1991-ben. Senki sem gondolta volna, hogy a negyedik részt is elkezdi a System 3 C64-re, pedig a helyzet ez volt. A kételkedésnek az volt talán a fő oka, hogy mint más programoknál is, míg az első rész volt a legjobb, a második rész - a szokatlan környezet ellenére is - elég jól sikerült, addig a harmadik rész már kifejezetten vontatott és fárasztó volt, annak ellenére, hogy talán ez sikerült a legszebbre, beleértve természetesen a profi intrót is. A zenével szintén ez a helyzet. Míg az első rész zenéje (Ben Daglish és Antony Lees) és az ezt követő második rész zenéje (Matt Gray) nagyon klassz volt, és az adott helyszínhez szinte mindig tökéletesen illett (különösen az első részben), addig a harmadik rész zenéje, bár helyenként az aktuális helyszínhez illett, már nem volt olyan "igazi". A zenéről azért ejtettem szót, mert igenis nagyon fontos, hogy a zene mennyire alkalmazkodik a programhoz. Ez nagyon sokat tud dobni egy programon, és varázsát alapvetően befolyásolhatja. A Last Ninja 4-et eredetileg C64-re kezdték írni még 1992-ben, de a "jó öreg" végelgyengülése miatt csak néhány kép, animáció és egy kevés zene készült el az amúgy igen ígéretes programból. Ezek közül a tervezett C64-es címképet is láthatjátok itt oldalt.

Last Ninja IV

Ki hitte volna, hogy a harmadik rész után 8 évvel várhatóan elkészül a negyedik rész, az egyik legjobb és legsikeresebb C64-es software cég, a System 3 jóvoltából. Most tényleg úgy tűnik, hogy lesz a dologból valami, ugyanis a Last Ninja-tortúra már évek óta tart. Néha fel-felüti a fejét az a hír, hogy, nemsokára meg fog jelenni, de aztán semmi sem lesz az egészből. Most már olyan mértékben foglalkozik a sajtó a dologgal, hogy úgy tűnik, a dolog biztos. Sajnos a negyedik rész zenéi nem Matt Gray, és nem is az első rész két zseniális zeneszerző munkája, ettől függetlenül nagyon kíváncsi vagyok, mennyire sikerült a pálya atmoszféráját a zenével alátámasztani, hisz atmoszférikus keleti dallamok fogják a játék pályáit végigkísérni.

Íme néhány adat ízelítőképp a nemsokára megjelenő Last Ninja IV-ről (az adatok 2 külföldi számítógépes újságból a The Edge, és a PC Games-ből származnak):

Last Ninja IV

  • A programozók meghagyták az eredeti három részre is jellemző képernyőváltásos-technikát, tehát a képernyőkből ki lehet menni és utána az új képernyő tereptárgyai "kiépülnek".
  • A PC-n eredetileg 3rd person-szerű 3D-s felépítést később elvetették, mert úgy gondolták - helyesen -, hogy a programnak jobban kell alkalmazkodni a hagyományokhoz, így nem alakították át a programot csak azért, mert a piacon manapság ez divatos.
  • A figura szabadon mászkálhat bárhova, tehát megszűnik az a kötöttség, amit a C64-es és Amiga verzióra volt jellemző, nevezetesen, hogy csak a kijelölt ösvényeken lehetett mászkálni.
  • Az egyes pályák helyszíneinek számát radikálisan emelték a korábbi 25-30 képhez képest: a játék 5 nagy szintből fog állni, és mind az 5 szintet 20 kisebb pálya tagolja, melyek mindegyike kb. 100 képet tartalmaz majd, így a játék igen hosszú lesz. A főpályák kísértetien hasonlítanak majd a Last Ninja első részének pályáihoz. A Last Ninja IV fő pályái a következők: a puszták (Wastelands), a kastély kertjei (Palace Gardens) egy labirintussal nehezítve, a Kazamaták (Dungeons) és a Shogun pompázatos lakosztályai (Shogun's Chambes).
  • Nagy felbontású, káprázatos hátterek, élethű animációk, sokszínű harc-kombinációk.
  • Nem "csak" egy verekedős játék lesz, hanem, mint ahogyan azt az előző három részben megszokhattuk, gondolkodnunk is fog kelleni. A megfelelő dolgot kell a megfelelő helyen használni (a megfelelő időben).
  • Meg kell választani a megfelelő fegyvert az ellenfelünkkel szemben, a csapdákat hatástalanítani kell, és élelmet is kell találnunk magunknak (ez utóbbi egyébként a befejezetlen C64-es verzióban is szerepelt).
  • A pályák nehézségük szerint vannak felépítve. A nehezedés egyik jele az ellenfelek erősödése; igen sokféle ellenfél teszi a játékot változatossá és nehézzé. Lesznek nyilasok, részeg őrök, vadkutyák, óriásrákok, sárkányok, óriásgyíkok és még sok minden más, melyek majd megnehezítik az életünket, de ezek ellen szerencsére mágiát is használhatunk. Ez fontos újítás az előző részekhez képest! Minden pálya végén le kell gyűrnünk egy különösen kemény főellenfelet a továbbjutáshoz. A képekből kitűnik, hogy megszűnik a C64-re jellemző, egy képernyőn csak egy ellenfél tematika is, így számos ellenféllel kell számolnunk egyszerre, ami persze egyáltalán nem fogja megkönnyíteni a helyzetünket, sőt.

    A program egyik fontos jellemzője, hogy nem kell mindenféle csúcsszuper masina, meg irreálisan sok memória a program futtatásához. Mint láthatjátok, az optimális konfiguráció nem egetverő. Ez a magatartás egy teljesen tudatos szembeállás a System 3 részéről a legtöbb manapság megjelenő és hardware igényt egymással túllicitálni akaró játékkal szemben. A 3Dfx kártya használata sem "kötelező", csupán még szebbé teszi a játékot. E magatartás fő gondolata teljesen világos: a System 3 mindenki számára elérhetővé akarja tenni a '99-es év egyik készülődő nagyágyúját, a Last Ninja IV-et. ■

Last Ninja IV
Last Ninja IV

hozzászólások (8)

Screw
Screw 2002.08.09. 17:40
Azért mondjuk én kiváncsi lennék, ki mit vár ettől a gamétól?!?! Mert ez megencsak a Név eladása lesz...Lelki szemeim elött már látom s sok csalódott, a régi hangulatot hiányoló (és érthetetlen) "öreget" :)))
Ez mé ilyen? Ez máá nem olyan! :))) Ahogy ez szokott lenni, régi nagy nevek esetén...
Már nem is emléxem melyik részét nyomtam anno...Nem is érdekel az újabb része sem. Mitől lenne jó? Vagy rossz? (ennyi, abba hagytam)
:)
Đuke
Đuke 2002.08.10. 00:28
Sokaknak csalódás az lesz biztosan. Nyilván mindenki a régihez hasonlítja...csakhogy azóta eltelt (a 3. rész óta) 11 év...márcsak azért sem lesz könnyű a kettőt összevetni nem is szólva az egyik legalapabb különbségről: a IV. rész 3D-s lesz...a régebbiek meg mind izmetrikusak (ál-3D-s) voltak.
Végülis szerintem az összehasonlítás felesleges lesz, bár ezt elkerülni nyilván szinte lehetetlen, inkább csak a "feeling" az ami számítani fog. Az előzetes képek alapján iszonyat jól néz ki. Kínácsian várom.

ui. akiket érdekel: a Defender of the Crown "remix"-e állítólag elég hibrid lett. Sokan húzták az orrukat.
'Tacker Takk'
'Tacker Takk' 2002.08.12. 15:40
A Defender of the Crown-ról, én is elég érdekes képeket láttam...
Az egyik képen mintha 3D-s lenne a másikon meg mintha valami régi szerepjáték lenne.
De képkről nem sokat lehet megállapítani. (legalább is én nem sokat tudok...)
Đuke
Đuke 2002.08.13. 01:48
A játék (DoC) kipróbálható (Flash demó):

http://www.cinemaware.com/news.asp?news=dotcbrowse

Sajna előtte kell a regisztráció.
Jasper
Jasper 2005.11.07. 16:22
Lehet, hogy kicsit elkéstem a kérdéssel,:-D ilyen létezik?
Mert én sehol se találtam! Gamespot-on sincs kinnt!:-/
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.