Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Shogun: Total War

1999.01.25. 00:00 | szerző: Dino | Előzetes

A Creative Assembly fejlesztésében készülő Shogun Total War érdekes ötvözete lesz a körökre osztott és a valós idejű stratégiai játékoknak. A XVI. századi Japánban játszódó programban egy katonai vezetőt irányítunk. A felügyelete alatt álló népeket irányítva terjeszkedhetünk, a térképen újabb területeket elfoglalva, adót szedhetünk népeinktől, katonai csapatokat állíthatunk össze, vagy új egységeket fejleszthetünk (például szamurájokat, ninjákat vagy gésákat). Terjeszkedés közben, ha ellenséges csapatokkal találkozunk, a játék átvált 3D nézetre. Ilyenkor valami hasonló látványban részesülünk, mint a Myth-ben: a csodálatos grafikájú tájon rengeteg ember mozgolódik, harcol. Csakhogy itt egy csapat több ezer harcosból áll, és mindegyiket külön jelzi a program. Azért hogy ne legyen olyan bonyolult az irányítás, az emberek csapatokba vannak osztva, így nem kell ezer embernek egyesével kiadni a parancsokat. A parancsokat először nem közvetlenül adhatjuk ki, hanem eldönthetjük, hogy egy adott csatában milyen stratégiát használjanak csapataink, a csapatok vezetői pedig ezek alapján fognak cselekedni. Persze az egyes hadvezérek irányítása utána a mi feladatunk lesz. Végső célunk az, hogy mi legyünk a Shogun, Japán katonai diktátora.

Shogun: Total War

A programban a készítők törekedtek a valósághűségre. Egy, a japán hadviselésben járatos, elismert professzort kértek fel szakmai tanácsadónak, akinek segítségével a lehetőségekhez képest minél pontosabban rekonstruálták programjukban a japán csapatok harci szokásait. A legjobban ez az ellenfelek mesterséges intelligenciáján fog meglátszódni. A számítógép által irányított csapatok ráadásul a mi stratégiánkat is figyelembe veszik, és tanulnak belőle, állandóan fejlesztve saját stratégiájukat. Így kénytelenek leszünk mi is fejleszteni harcmodorunkon. Azonban a gép tanulását saját céljainkra is felhasználhatjuk: a számítógép által fejlesztett stratégiát ugyanis elmenthetjük, és bevethetjük a barátaink elleni harcok során.

Mint arra már az előző mondatból következtetni lehet, a Creative Assembly-nél a hálózati játékok kedvelőire is gondoltak. Lesz ugyanis többféle multiplayer játékmód: rövid csaták, küldetések, valamint hosszabb, inkább a megfontoltabb stratégiára építő összecsapások. Sőt, mindezen felül lehetőség lesz e-mailben is játszani, amivel nem sok programban találkozhattunk eddig (például a Panzer Generalban).

Shogun: Total War

Egyszemélyes játékban is megtalálható lesz ez a változatosság. Egy egyszerű küldetéssel akár néhány perc alatt is végezhetünk, egy nagyobb összecsapás pár órát vesz igénybe, míg egy teljes háború végigvitele akár több hétig is tarthat. Lehetőség van csak a stratégiai szinten vagy csak az ütközetek szintjén irányítani a játékot, de választhatjuk egyszerre mindkettőt is.

Grafikailag is egy remek programra számíthatunk. 3D gyorsítókártyával illetve anélkül különböző grafikus módokat állíthatunk majd be, lehetőség lesz például 1280*1024-es felbontásban is játszani. Mindezt 30-120 fps közötti sebességgel ígérik a készítők - természetesen attól függően, hogy gyorsítókártya nélkül vagy Voodoo 2 SLI-vel játszunk... Időről időre pedig rövid filmrészletek színesítik a programot, például egy küldönc hoz híreket a csata alakulásáról, vagy egy ninja tér vissza a kémkedésből.

Shogun: Total War

A Creative Assembly egyébként valószínűleg nem teljesen ismeretlen sokak számára, illetve feltételezhetően nem mindenki tudta róluk, hogy ők álltak a Stunt Car Racer vagy a FIFA International Soccer PC-s változatának elkészítése mögött. Ők készítették a FIFA első CD-ROM-os verzióját is, valamint számos egyéb sportprogramot, például rögbi és krikettjátékokat.

A Shogun Total War megjelenését ez év tavaszára ígérik a készítők. A program ötlete mindenképpen érdekes, a képek alapján a grafika is megfelel az elvárásoknak, kíváncsian várjuk, milyen lesz játszhatósági szempontból. ■

Shogun: Total War
Shogun: Total WarShogun: Total War
Shogun: Total War
A legutóbbi Shogun: Total War cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.