Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Total Annihilation: Kingdoms

1999.01.25. 00:00 | szerző: Thomas | Előzetes

A Cavedog a Total Annihilation egy érdekes változatán dolgozik. Képzeljük el az utóbbi idők egyik legsikeresebb real-time stratégia programját fantasy környezetben. A készítők nem kevesebbre vállalkoztak, mint megtörni a stílus eddigi királyának, a Warcraft 2-nek az egyeduralmát.

Total Annihilation: Kingdoms

A Kingdoms több mint 10000 évvel a TA cselekménye előtt játszódik. Négy, egymástól eltérő tulajdonságú csoport küzd Darien misztikus világa feletti uralomért. A mindegyik csoport a négy őselem (tűz, víz, levegő, föld) egyikét képviseli. Mindegyiknek megvan a saját előnye és hátránya, a saját története. Mindegyiknek van másmilyen egysége is, de egy adott területen kiemelkedően jó. A VÍZ rendkívül erős hajókkal és más vízi egységekkel rendelkezik. A FÖLD a fizikai világ ismerője, ijászok, lovagok, katapultok és egyéb harci eszközök vannak a birtokában. A LEVEGŐ különböző repülő lényeket birtokol, míg a TŰZ követői veszélyes varázslatokat használnak, a pokol teremtményinek parancsolnak. Ha a légifölényt kedveled, akkor mindenképpen a LEVEGŐ-vel, ha a varázslatokat, akkor a TŰZ-zel ajánlott játszanod. Mindegyik csoport vagy a jó, vagy a rossz oldalhoz tartozik. A jó oldalnál a hangsúly a gyógyítási és az építési varázslatokon, míg a rossz oldalnál a természetes romboló varázslatokon van. A négy csoport egyenként 40 egységgel és eltérő épületekkel fog rendelkezni.

Az új program a TA jól bevált enginjét használja, sok-sok javítással és módosítással. A grafika 16-bites lesz, és támogatni fogja a 3D kártyákat. Új effektek is megjelennek, mint például az átlátszó víz, köd, fényeffektek a varázslásoknál, stb. Természetesen a hardverigény is magasabb lesz, a minimum konfiguráció várhatóan egy P166-os lesz. A tájak hasonlóak, mint a TA-nél voltak, de realisztikusabbak lesznek, nem lesznek annyira sterilek. Találkozhatunk régi mágiákat rejtő romokkal, utakkal, farmokkal és egyéb épületekkel. A négy királyság kinézetében is eltér. Ismét fontos szerepe lesz a domborzati viszonyoknak, a magaslaton elhelyezett ijászok vagy katapultok messzebbre látnak és lőnek. Természetesen ezek az egységek képesek lesznek rá, hogy átlőjenek a várfalakon is. Sajnos animálva még nem láttam az egységeket, de az ígéretek szerint csodálatosan fognak kinézni.

Total Annihilation: Kingdoms

A küldetések száma legalább 40, sajnos a történetről nincsenek információk. Annyi biztosnak tűnik, hogy történetet a küldetések közötti FMV-k (full motion video) formájában ismerhetjük meg.

Komolyabb győzelmi feltételeket ígérnek a készítők. A harcok során mindegyik oldal összetűzésbe fog kerülni a másik hárommal, de lesznek belháborúk is (pl. a TŰZ a TŰZ ellen).

Total Annihilation: Kingdoms

Az ásványok és energia helyett mannát és Margriumot kell bányásznunk. A lelőhelyek számát csökkentik a TA-hez képest, így fontosabb lesz a védelmük. Cserébe az építés felgyorsul. Az egységek fejlettségük szerint ismét három csoportba lesznek sorolva, és ugyanúgy lesznek konstrukciós egységek.

A játék összefuthatunk NPC-kkel és egyéb szörnyekkel, akik a küldetésünktől függetlenül kóborolnak a térképen. Tetszés szerint meg lehet támadni, vagy el lehet kerülni őket, a küldetésre nincsenek hatással.

Total Annihilation: Kingdoms

A kezelés nem sokban változik, de megjelenik egy új parancs, mellyel a sereg formációját tudjuk beállítani. A háromszintű zoom segítségével könnyebben áttekinthetjük az eseményeket. Az egységek tapasztalati pontokat kapnak és néha szintet lépnek. A veterán egységeink grafikailag is változnak, és néhány esetben továbbvihetjük őket a következő küldetésre. A kiegyensúlyozottság miatt egyes egységeinket csak korlátozott számban építhetjük - pl. az "akármi 7 lovagja", mint a név is mutatja maximum hét darabbal rendelkezhetünk belőle. A jól bevált commander megmarad, de itt monarch-nak fogják hívni. Nem lesz annyira erős, de azért néhány kellemes varázslattal fel lesz szerelve.

A zenét ismét Jeremy Soule készíti, ő szerezte az eredeti TA zenéjét is.

Total Annihilation: Kingdoms

A Kingdoms-hoz mellékelnek egy, már lassan kötelező tartozéknak számító térkép- és küldetésszerkesztőt. Ez egyaránt alkalmas lesz egyéni és multiplayer küldetések készítésére. Mint már a TA-nél megszokhattuk, bizonyos időközönként új egységeket lehet majd letölteni a Cavedog-tól.

A fejlesztők nagy hangsúlyt fektetnek a multiplayer részre. Helyi hálózaton 10, interneten 6 játékos irthatja majd egymást. A Kingdoms több játéktípust fog támogatni - pl. free for all, capture the flag, stb. A Cavedog ráadásul saját szerverén keresztül biztosít majd játéklehetőséget internetes összecsapásokhoz.

Total Annihilation: Kingdoms

Az eddigi információk alapján a TA:Kingdoms egy szuper, fantasy környezetben játszódó real-time stratégia program lesz, méltó utódja a Warcraft 2-nek. ■

Total Annihilation: KingdomsTotal Annihilation: KingdomsTotal Annihilation: Kingdoms
Total Annihilation: Kingdoms
A legutóbbi Total Annihilation: Kingdoms cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.