Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Insane

Insane interjú

2000.11.22. 00:00 | szerző: Dino | Interjú

A külföldön a Codemasters kiadásában pénteken megjelenő Insane offroad autóversenyt készítő Invictus csapat vezetőjét, Kozák Tamást kérdeztük játékukról és terveikről.

Insane interjú

PC Dome: Először is röviden mondj valamit légy szíves magatokról.

Kozák Tamás: 1996-ban Diviánszky Ákossal és Tóth Leventével alapítottuk az Invictus csapatot, melynek első programja az Amigára megjelent, onEscapee című akció-kalandjáték, amolyan Flashback-klón volt. Ákossal programoztunk, Levente pedig a zenét szerezte.

Insane interjú

PCD: Tehát ekkor még nem volt a csapatban Nagymáthé Dénes, a Terep 2 készítője.

K.T.: Pontosan. Kb. két és fél évvel ezelőtt találtunk rá a sokak által kedvelt Terep 2-re, melyet Dénes írt. Megkerestük, és felvettük vele a kapcsolatot, hogy készítsünk együtt egy komoly PC-s játékot a programjából. Ezt először Off the Roadnak neveztük el, amit egy hasonló című konkurens játék miatt a kiadó javaslatára meg kellett változtatnunk. Az általuk javasolt cím nekünk nem tetszett, végül pedig az Insane-ben egyeztünk meg.

Insane interjú

PCD: Az Insane alapötlete tehát Dénestől származott, de ő egyedül érthetően kevés volt a projekthez. Hány főre bővítettétek a csapatot?

K.T.: Jelenleg velünk együtt hat programozó, öt grafikus és két zenész dolgozik az Invictusban, az Insane intróját pedig külsős grafikusok készítették (amúgy ők készítették az Imperium Galactica II intróját is).

Insane interjú

PCD: Miben nyújt többet az Insane a többi autóversenynél?

K.T.: Úgy érzem, rengeteg olyan dolog van, ami egyedi a programban. Igen komoly fizikai engine-re épül az egész, nagyfokú szabadsága van a játékosnak, szinte bármerre mehetsz a terepen, rengeteg különböző játékmód van a programban, és online is játszható. Sokféle jármű közül lehet választani, a négykerekű motoroktól kezdve a teherautókon és rendőrautókon keresztül a terepjárók négy kategóriájáig (4x4, Sport, Pickup és Extreme). Emellett pár bónusz jármű is belekerült a programba, például Pod-dal, illetve rally kocsival is lehet versenyezni.

Insane interjú

PCD: Pontosan milyen játékmódok kerültek a játékba?

K.T.: Összesen hétféle versenyzési mód van. A Jamboree során mindig az aktív kapu elérése a cél, aki elsőként halad át, az kap pontot. A Catch the Flag játék tulajdonképpen egy fogócska, melyben a zászló megszerzése a cél. Ha nálunk van a zászló, másodpercenként kapjuk a pontokat. Ha a zászlóval átmegyünk a soron következő kapun, bónusz pontokhoz juthatunk. A Gate Hunt-ban a kijelölt kapuk birtoklásáért folyik a verseny. A Return the Flagben ismét szerepet kap a zászló, azonban a pontokat akkor kapjuk, ha a zászlóval egy adott helyre megyünk. akiknél nincs a zászló, értelemszerűen az ellen küzdenek, hogy ellenfelük ne futhasson be a pontszerző helyre vele, így stratégiai szövetségek is alakulhatnak, hogy valaki például kergeti a zászlót, míg a másik védi a pontszerző helyet. A Gate Trail módban elsőként kell áthaladnunk mindegyik kapun. A Destruction Zone játékban a többiek járművének összetörése a cél, de különböző helyek birtoklásával bónusz pontokhoz is juthatunk. Végül az Off Road Race a hagyományos versenytípus, a kapukon végigmenve elsőként kell a célba érnünk.

Insane interjú

PCD: Mondanál pár szót az engine-ről? Mi kapta a nagyobb hangsúlyt, a realizmus vagy a látvány?

K.T.: Mind a kettő. Igaz, egyiket se nevezném tökéletesnek, de nem is ez volt a célunk, mert az Insane nem egy szimulátor. Volt például felező, és egykoron fogyott az üzemanyag is, de ezeket kivettük, a játszhatóság kedvéért, de a járművek viszont törnek benne. A grafika elég szép lett, rengeteg poligonból épül fel minden, mind a táj, mind a járművek, de még a bennük ülő sofőrök is. A grafikus motor dinamikusan változtatja a megjelenítendő objektumokat, hogy tartani lehessen a megfelelő 25 FPS sebességet.

Insane interjú

PCD: Az ősz során több terepjárós program is megjelenik, gondolunk itt az ugyancsak magyar fejlesztésű Screamer 4x4-re és a Take 2 kiadásában megjelenő 4x4 Evolution-re. Mi a véleményetek ezekről, mennyire érzitek konkurenciának?

K.T.: Egyáltalán nem, mivel teljesen más típusú programok. A 4x4 Evolution valamivel korábban jelent meg, csak körverseny van benne, nem törnek az autók, és szerintem a mesterséges intelligencia és a fizikai modell se az igazi. A Screamer 4x4 inkább egy komolyabb szimulátor, a versenyben pedig elsősorban a triál szerepel.

Insane interjú

PCD: Sokáig kellett kopogtatni, míg elértetek kiadótokhoz, a Codemastershez?

K.T.: Igen, elég sok munkánkba került a kiadóra találás. Tizenegy cégnek küldtünk el egy CD-t, rajta az Insane játékot bemutató videóval és a Terep 2-vel. Közülük hatan válaszoltak. A legkomolyabb érdeklődő az SCi és a Codemasters volt. Az előbbi játékai kevésbé voltak szimpatikusak számunkra, főleg a Carmageddonnal nem nagyon békültünk ki, nem tetszett az agresszív játékmenete. A Codemasters igen sokszor felhívott bennünket, és az ajánlatuk is kedvező volt, így választottuk végül őket.

Insane interjú

PCD: Kívülről nézve úgy tűnik, hogy igen jól jártatok a Codemasters-szel, az idei ECTS-en a Ti programotokat helyezték a középpontba.

K.T.: Igen, hat gépen az Insane-t lehetett kipróbálni a kiállításon, míg a Colin McRae Rally 2.0 csak két gépen futott. Emellett egy 4000 font értékű kis terepjáró járművet is az Insane-hez kapcsolódóan lehetett megnyerni. Amúgy azóta is szervezik az újabb és újabb Insane versenyeket, például a londoni taxisok számára. Ennek mi mind nagyon örülünk, mert egyetlen magyar programot nem hirdettek még ennyire ezelőtt.

Insane interjú

PCD: Milyen előnyeitek, esetleg hátrányaitok származtak abból, hogy a Codemasters lett a kiadó?

K.T.: A Codemasters filozófiája az, hogy egy játékot csak akkor adnak ki, ha az tökéletes. Tehát nem érdekli őket, ha késik a megjelenés, de ne legyen hibás a program. Ebből az az előny származik, hogy valóban minőségi termékek készülnek. Hátrány viszont, hogy egy-egy új ötlet esetén még azt is bele kell tenni a programba, ha úgy érzik, hogy az sokat segít a játék eladhatóságán. Az Insane fejlesztése során is több ilyen momentum volt.

Insane interjú

PCD: A Codemasters játékszerverét úgy hirdetik, hogy azon keresztül különböző platformon futó játékok között is lehet egymással játszani. Az Insane-ről is elmondható lesz ez, lesz konzolos verziója?

K.T.: Egyelőre a PC-s verzió jelenik meg, vannak viszont tervek PS2-es és később esetleg egy Xboxos verzióra is, azonban ezek között nem lehet majd egymás ellen játszani. Ehhez az kellett volna, hogy a fejlesztés kezdetétől szem előtt tartsuk ezt a szempontot is, így utólag már túl sok munka lenne ezt megvalósítani. A PC-s változat viszont maximálisan támogatja az internetes játékot. Igyekeztünk úgy megoldani a hálózatkezelő részt, hogy lassabb netkapcsolat esetén is folyamatos legyen a játék, így például egy kisebb adatkimaradás esetén ellenfelünk autója nem ugrik át hirtelen egyik helyről a másikra, inkább becslések alapján mozgatjuk járművét, majd a beérkező adatok alapján pontosítjuk ezt.

Insane interjú

PCD: Lesz a játékból magyar verzió? Ha igen, milyen formában, külön korongon, vagy választható nyelvként?

K.T.: A boltokba kerülő CD alapból tartalmazza a magyar nyelvet, melyet az installálás során választhatunk ki. Mind a menük nyelve, mind a kommentátor szövege magyarul lesz ekkor a játékban.

Insane interjú

PCD: Lesznek később különböző kiegészítések az Insane-hez, esetleg egy küldetéslemez?

K.T.: Igen, mindenképpen szeretnénk letölthető járműveket, pályákat, talán még új játékmódokat is megjelentetni. A küldetéslemez szóba került, de nem biztos, hogy el fog készülni.

Insane interjú

PCD: Mikor jelenik meg az Insane?

K.T.: A hivatalos megjelenési dátum november 24., a magyarországi megjelenés viszont attól függ, mikorra készül el a magyar doboz és kézikönyv.

Insane interjú

PCD: Mi lesz az első dolgotok a játék befejezésekor?

K.T.: Természetesen pihenünk egy nagyot. Emellett pedig végre lesz időnk válaszolni a rengeteg levélre, mely a demo megjelenése óta összegyűlt.

Insane interjú

PCD: Mik a további terveitek, lesz Insane 2?

K.T.: Mindenképpen maradunk ennél a stílusnál. Nem lenne értelme egy kalandjátékba vagy egy first-person shooterbe belekezdenünk, abban már mások jók, nehezebb lenne náluk jobbnak lenni. Az Insane-t folytatva egy új autóversenyt fejlesztünk, a tervek szerint azonban ezúttal nemcsak PC-re, hanem várhatóan PS2-re és Xboxra is.

PCD: Köszönjük az interjút, további sok sikert a fejlesztéshez! ■

Insane
A legutóbbi Insane cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Csaba86
Csaba86 2007.06.02. 16:54
Fantasztikus játékprogram, mindenkinek csak ajánlani tudom! :)
cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.