Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Grand Prix 3 interjú

2000.03.30. 00:00 | szerző: Jay [PCD] | Interjú

A Grand Prix 3 júniusi megjelenése kapcsán Geoff Crammondot, a fejlesztést vezető programozót, játéktervezőt kérdeztük új Forma-1 játékáról.

Grand Prix 3 interjú

Mivel foglalkoztál a GP2 megjelenése óta? Egyből nekiláttál a GP3 megtervezésének, vagy inkább a játékoktól visszavonultan pihentél?
Mindannyian egy jól megérdemelt, körülbelül három hónapos szünetet tartottunk, utána viszont folyamatosan a GP3-on dolgoztunk.

Mi a véleményed az utóbbi időszakban megjelent Forma 1-es programokról?
Nem szeretek mások munkája felett ítélkezni.

Grand Prix 3 interjú

Megközelítette-e szerinted bármelyik is a GP2 színvonalát, vagy a GP3 lesz az első, amelyik többet nyújt majd?
A GP2 olyan jó volt, amilyen jó csak lehetet. A GP3 szintén a tudásunk legjavát tükrözi.

Mi a véleményed arról, hogy mostanában viszonylag sok cég kapott Forma 1-es program fejlesztésére engedélyt.
Ez a legkevésbé sem befolyásolt minket a fejlesztés közben. Függetlenül attól, hogy a többiek mit csinálnak, mi azon vagyunk, hogy a világ legjobb Forma 1-es programját írjuk meg. Nem változtatott volna semmit, ha csak nekünk lett volna erre engedélyünk, vagy ha még 20 másik csapatnak.

Grand Prix 3 interjú

Mi volt az akadálya annak, hogy a 99-es idényben indult csapatok összetételét használjátok a programban? Csupán engedélyek hiányoztak, vagy valami másról van szó?
Nagyon sok szezon-specifikus beállítást kell alkalmazni ahhoz, hogy egy igazán élethű programot írjál. A megjelenés dátuma csúszott volna nagyon ki, ha ragaszkodtunk volna a 99-es csapatok összetételéhez. Elsődleges célunk volt a határidők betartása. A 99-es adatok hiányát majd utólag megoldjuk valahogy.

A GP3 engine-je egy teljesen új fejlesztés, vagy csak a 2-es javítása?
Szinte teljesen új.

Grand Prix 3 interjú

Mennyiben befolyásolta a munkátokat a piacon egyre nagyobb teret hódító 3D-s grafikus gyorsítók?
Lényegében véve nem változtatott semmit a munkamenetünkön. Csupán a támogatásukat kellett megoldanunk, ami egy kis időbe került.

A GP2 megjelenése óta, a Forma 1-ben bevezetett újítások közül melyekkel fogunk majd a harmadik részben találkozni?
Mindennél fontosabb volt számunkra ezen újítások programba való átültetése. Az első ilyen változtatás a kocsik újszerű aerodinamikája, a megemelt orr, a vezető melletti légterelők, stb. A kocsik tapadása, útfekvése is megváltozott a bordázott kerekeknek köszönhetően.

Grand Prix 3 interjú

Dolgoztatok-e igazi Forma 1-es mérnökökkel a program fejlesztése során?
Nagyon sok segítséget kaptunk bizonyos csapatoktól. Ezek közé tartozik a nagy adatmennyiség, amit a rendelkezésünkre bocsátottak, illetve lehetőségünk volt a pályákat és a fejlesztőbázisokat is felkeresni.

Milyen grafikai újításokkal fogunk a programban találkozni?
Nem nagyon szeretünk "titkokat" előre elárulni. Legyen annyi elég, hogy nagyon meg voltam elégedve azzal, hogy az ECTS-en csupán a demo verzió alapján is kiérdemeltük a "kiállítás PC-s játéka" díjat. Mellesleg megjegyzem, hogy ott még nem is volt minden látható a programból...

Grand Prix 3 interjú

Milyen új hanghatások lesznek hallhatók a játékban?
Teljes palettánk van igazi Forma 1-es motorok hangjából.

Lesznek-e különleges szimulációs hatások is a programban, mint mondjuk Safety Car, vagy animált szerelők a box utcában?
A részletekbe most nem szeretnék belemenni, de annyit azért elárulhatok, hogy szeretnénk a sorozat programjait évről évre realisztikusabbá tenni.

Grand Prix 3 interjú

Szerepet kapnak-e majd megint az időjárási tényezők a programban?
Igen, természetesen.

Mennyiben fogják ezek majd a vezetést befolyásolni?
Az egész teljesen életszerűen fog viselkedni, egészen a kis pocsolyákig.

Grand Prix 3 interjú

Fejlesztettetek-e a kocsik sérülékenységén? Lesznek-e kicsúszások, eldurranó kerekek, műszaki problémák, kiesések, stb.?
A GP3-ban a kocsik darabokra tudnak törni. A letört részek is majd elég valósághűen fognak a pályán "pattogni".

Érezhető lesz a kocsi teljesítményén egy üldözött kocsi szélárnyéka?
Igen, mindenre kiterjedő aerodinamikai modellt tettünk a programba.

Grand Prix 3 interjú

Milyen különbség lesz a gép által irányított pilóták vezetésében a GP2-hez képest?
Véleményem szerint mindenki sokkal élőbbnek fogja az ellenfeleket tartani.

Mennyire lesz támogatott a billentyűkkel való irányíthatóság? A sorozat korábbi részei szinte elkényeztettek minket ilyen téren. Érezhető lesz-e esetleg a mostanában nagy sikernek örvendő kormányok térhódítása, vagy azért gondoltatok-e azokra is, akik nem rendelkeznek ilyen segédeszközökkel?
Annyi külső csatolót fogunk támogatni, amennyit csak az időnk enged, de továbbra is nagyon fontos számunkra a billentyűzettel való könnyű kezelhetőség is. Érezhető lesz azért a programban a joystickek és kormányok közötti különbség is.

Grand Prix 3 interjú

Mi lesz a várható minimális konfiguráció, amin a program még futni fog?
Figyelembe vettük azt, hogy nagyon sok felhasználó csak az utóbbi időben jutott hozzá olyan hardverhez, amivel a korábbi változatot SVGA felbontásban tudta játszani. Ezért most az volt a célunk, hogy minél kisebb konfigurációval is elinduljon, és játszható legyen a GP3. Természetesen minél erősebb gépen fog futni a program, annál több effektet fog megjeleníteni.

A GP3 fejlesztéséhez nőtt-e a csapat létszáma? A játék mely tulajdonságaiért érzed magad teljes mértékben felelősnek?
Nagymértékben bővült a csapatunk létszáma és ez így lesz a következő részeknél is. 100 %-ig benne voltam a szimuláció alapjainak lefektetésében és a különböző programrészek fejlesztésében is. Viszont el kell ismernem a Microprose Motor Sport részlegének kimagasló teljesítményét. Az ő segítségükkel számíthattok rá, hogy ezentúl évről-évre új játékkal fogunk előrukkolni.

Grand Prix 3 interjú

Van-e szerinted bármilyen olyan hatás, aminek megvalósításában a technikai korlátok fognak akadályozni?
A szélben lobogó haj effektus kemény diónak ígérkezik.

Köszönjük az interjút!

Grand Prix 3 interjú
Grand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjúGrand Prix 3 interjú
Grand Prix 3
A legutóbbi Grand Prix 3 cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 1. rész

Sándor Csabát kérdeztük a Los Angeles-i rendezvényről.