Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Interjú

Tomb Raider: The Last Revelation interjú

1999.10.11. 00:00 | szerző: Dino | Interjú

Novemberben jelenik meg a Tomb Raider sorozat negyedik része, a The Last Revelation. A játék újdonságairól kérdeztük a Core Design PR managerét, Susie Hamiltont.

Tomb Raider: The Last Revelation interjú
Részlet az átvezető videóból

Mikor kezdődött a negyedik rész fejlesztése? Rögtön az előző epizód befejezése után?
Nem, az új részen már 1998. tavaszán, tehát csaknem fél évvel a harmadik rész megjelenése előtt elkezdtünk dolgozni.

Röviden ismertesd légy szíves a Last Revelation történetét.
Az előző résszel ellentétben a negyedik epizód egyetlen helyszínen, Egyiptomban játszódik. Míg eddig a történet elsősorban a különböző helyszínek összefogására szolgált, most már szerves része lesz a játéknak. A játékos folyamatosan jut előre a sztoriban, miközben újabb és újabb feladatokkal kerül szembe. A játék néha átmegy egy-egy átvezető jelenetbe, vagy videóba, de mindez teljesen folyamatosan történik, nem lesznek töltési képernyők. Amúgy 11 video lesz a játékban, összesen mintegy 20 percnyi animációval.

Tomb Raider: The Last Revelation interjú
Lara az animáció-szerkesztőben

A történet maga az ősi mitológia és a csillagok ezredfordulós együttállása körül forog. Lara magára ismer egy ősi jóslatban, és feladata saját magának és az egész emberiségnek megmentése lesz. A játéktér Egyiptomra történő leszűkítése egyébként nem jelent óriási korlátozást. Többek között Karnakba, Kairóba, Alexandriában és a Királyok Völgyében folyik a cselekmény. Egy-egy helyszín kisebb lesz, mint a korábbi programokban, de ez csak a fölösleges mászkálások kiiktatása miatt van így. A játék teljesítése még így is elég sok időt fog igényelni, mivel több megoldandó feladat lesz.

A játékban egyébként Larán kívül még két fő szereplőt ismerhetünk meg, akik korábban befolyással voltak Lara életére. Ezek a szereplők igen fontosak lesznek a játék során.

Tomb Raider: The Last Revelation interjú
A pályaszerkesztő

Mik a játék főbb újdonságai?
Legelőször azt fogja majd mindenki észrevenni, hogy Lara lakása kimaradt a programból. A gyakorlásra ezúttal egy külön pálya szolgál, melyet mindenkinek végig kell vinnie induláskor. Ezen a pályán a 16 éves Larát kell irányítanunk. Itt ismerhetjük meg Lara mentorát, Von Croy-t. Az első pályán tulajdonképpen ellene kell versenyeznünk.

Megújult a tárgyak kezelésének módja is. Teljesen eltűnt a sokak szerint idegesítő gyűrűs megoldás, és az útleveles rendszer. Az új leltár inkább az olyan kalandjátékokéra hasonlít, mint például a Monkey Island. Lehetőség lesz a nálunk lévő tárgyak kombinálására is. Így lehetőség nyílik például arra, hogy egyszerre használjuk a pisztolyt és a fáklyát. Lesz távcső, iránytű, valamint egy napló is a programban.

Az eddigieknél nagyobb szerepe lesz a tárgyaknak, sok feladatot kell megoldani ezek segítségével. A szükséges dolgok mindig Lara közelében lesznek, hogy azért nem kelljen túl sok időt eltölteni keresgélésükkel. A megoldandó feladatokhoz, illetve a továbbjutáshoz kötelek, lépőkövek, időzített karok, kerekek, kapcsolók állnak a rendelkezésünkre. Az aktivált ajtók és egyéb objektumok megtalálása nem lesz olyan nehéz, mint eddig, ugyanis a kamera nem csak átugrik arra a helyszínre, hanem Larától kiindulva mutatja az odavezető utat, vagy legalábbis a helyszínt.

Mire szolgál az említett napló?
Lara kalandjai során különböző feljegyzéseket készít, melyeket később bármikor elolvashatunk. A történet során többször szükség lehet a továbbjutáshoz végignézni a naplót, hátha találunk benne valami segítséget egy-egy feladat megoldásához.

A mászkálás során Lara térképet is készít, ez is a naplóba kerül bele. Miután egy helyszín összes részét feltérképeztük, elérhetővé válnak a titkos helyszínek is.

A napló ad majd lehetőséget a játékállás elmentésére is. A játék folyamán bármikor választhatjuk majd ezt a funkciót.

Mik a Last Revelation engine-jének főbb újdonságai?
A játék motorja 90%-ban új. Az előbb ismertetett újfajta leltár-kezelésen kívül több változást is tartalmaz. Ilyen például az, hogy Lara már nem céloz automatikusan az ellenségre, a játékosnak kell kiválasztania a célpontot. Ráadásul a körülöttünk lévő tárgyakra is lehet célozni. A mesterséges intelligenciát is fejlesztettük. Az új szerkesztőrendszernek köszönhetően sok 3D objektum került a pályákra, melyeket Lara a kalandjai során használhat. Egyes falakat fel lehet robbantani. Dinamikus fények kerültek a játékba. A textúrák az eddiginél élethűbbnek látszódnak majd az environment-mapping használatának köszönhetően, például a fémes felületen tükröződni fog a környezet.

Milyen újítások vannak a játék mesterséges intelligenciájában?
Sok ellenfél lesz képes olyan mozgásokra, mint Lara. Nem mehetünk majd Larával egy biztonságosabb helyre, onnan lövöldözni a rosszakat, mert azok üldözni fognak minket. Néhány ellenséget nem lehet majd egyszerűen elintézni. A csontvázakat például nem lehet lelőni, mert azok már eleve halottak. Más módot kell találnunk kinyírásukra, például csapdába kell ejteni őket. Az ellenfelek megmérgezhetik Larát, akinek megfelelő ellenszerrel kell rendelkeznie ahhoz, hogy ezt túlélje.

Változott Lara a Tomb Raider III óta?
Igen. Több poligonból épül fel, teljesen újramodellezték őt. Pislogni is tud, és a száját is mozgatja, például az átvezető jelenetekben. Lara hangját is lecseréltük az új részre. Mivel a játék végig egy vidéken játszódik, Lara ruhatára nem túl nagy, szinte végig ugyanabban a ruhában lesz, de ezen a téren még gondolkodunk kisebb változtatásokon. Még egy példát emelnék ki az újítások közül: amikor Lara kijön a vízből, csöpögni fog róla a víz.

Lesznek új mozgáskombinációk? Természetesen ezen a téren is bővült a program. Köteleket használva átlendülhetünk egy szakadék felett, vagy felmászhatunk egy magas helyre. Larát nem fogja már megállítani egy falon függeszkedés közben történő oldalazás során egy sarok, lazán továbbmászik majd. Az ajtókat kézzel fogja Lara kinyitni, de segítségül hívhat egy feszítővasat is. Lehetőség lesz ezen kívül a lelőtt ellenfelek megmotozására is.

Mi a helyezet a járművekkel?
Két fő jármű lesz a programban, egy dzsip és egy oldalkocsis motorkerékpár. Ezen kívül szerepelni fog egy vonat is a programban. A kaland egy epizódja ennek a tetején játszódik.

Vannak új fegyverek a játékban?
A történet olyan, hogy most sincs szükség hi-tech dolgokra, így az elsődleges fegyver most is a két pisztoly. Emellett lesz puska, uzi, revolver, kézigránát és íjpuska a játékban. Ez utóbbi igen jó fegyver, mellyel jól lehet célozni. Használatakor a nézőpont first-person-re vált.

Az egyiptomi környezet gondolom az ellenségeket is meghatározza?
Igen, többek között múmiák, csontvázak, szfinxek ellen kell majd harcolni. Lesznek még óriási skorpiók és bogarak is, helyenként pedig ősi istenek kelnek életre egy szoborból.

Lesz esetleg multiplayer lehetőség a programban?
Nem, egyáltalán nincsenek ilyen irányú terveink.

Gondolkodtatok azon, hogy egy egészen más típusú játékot készítetek Lara főszereplésével, például egy point-and-click kalandjátékot?
Nem, ez meg se fordult a fejünkben, mivel a játék kedvelői maximálisan elvárják a jól megszokott és bevált akció-kaland stílust Tomb Raider programjainktól.

Mi lesz az első dolga a csapatnak, mikor elkészül a játék?
A programozók elmennek hosszú szabadságra. Szinte a Core Design épületében élnek a fejlesztés utolsó heteiben, így mire befejeződik a fejlesztés, teljesen kimerülnek. A többiek lélegeznek egy nagyot, és a karácsonyi partynkon ünneplik meg a játék befejezését.

Végül: van valami hír a Tomb Raider mozifilmről?
Egyelőre nincs, de várhatóan pár hónap múlva többet fogok tudni elárulni ezzel kapcsolatban. A filmet a tervek szerint jövő év vége felé mutatják majd be.

Köszönjük az interjút!

Tomb Raider: The Last Revelation
A legutóbbi Tomb Raider: The Last Revelation cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Wargaming: interjú Tom Putzkival

Az elsősorban a World of Tanksről ismert, folyamatosan bővülő cég szóvivőjével beszélgettünk.

PlayStation VR - videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével

Interjúnk harmadik részében Sándor Csaba a Sony VR-eszközéről beszél.

A POSSIBLE Games játékai - videointerjúk

A stúdiólátogatás után a cég munkatársai prezentálták fejlesztéseiket.

HyperX interjú Edward Baily-vel

Két évvel ezelőtt vált külön márkává a HyperX - eredményekről és tervekről beszélgettünk.

E3 2016: videointerjú a Sony PlayStation hazai üzletágvezetőjével - 2. rész

Interjúnk folytatásában a Gran Turismo Sportban szerezhető FIA versenyzői licencről esik szó.