Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Star Wars: Battle for Naboo

Sajnos ismét csalódnunk kellett a LucasArts új Star Wars játékában.

2001.04.10. 00:00 | szerző: Viper | Ismertető/teszt

Azt hiszem nem vagyok egyedül, akinek mostanában meglehetősen vegyes gondolatok keringenek a fejében a LucasArts által készített játékprogramokról. Mint megrögzött Csillagok Háborúja rajongó, nagy várakozással tekintek minden ilyen program elé, csakhogy mostanában jórészt csalódással végződnek a Star Wars univerzumban készült játékokkal való ismerkedések. És sajnos a Battle for Naboo-val sem lett ez másként. Mint már azt az előzetesünkben is írtuk, a Battle for Naboo játékstílusa a korábban megjelent Rogue Squadron stílusát idézi. Azt azonban nem gondoltam volna, hogy ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag a textúrákon és a repülhető eszközökön kívül egy az egyben ugyanazt a programot tartalmazza a korong. Aki tehát ismeri a Rogue Squadront, annak bőven elég, ha annyit mondok, hogy a Battle for Naboo ugyanez a program, csak más épületek és járgányok vannak benne.

Star Wars: Battle for Naboo

De azért nézzük meg egy kicsit alaposabban is! A telepítéskor kicsit elgondolkoztam rajta, hogy a grafika részletességét merjem-e a legnagyobbra állítani, hiszen az újabb játékoknál már igencsak izzad a grafikus kártya, később azonban rá kellett hogy jöjjek, igen naiv elképzeléseim voltak. A következő meglepetés a bevezető képsorok alatt ért. A csodálatos átvezető képeiről híres LucasArts ebben a játékban egy elég gyenge, bár a játék kivitelezésére amúgy meglehetősen jellemző képsorozattal indít.

A főmenüt tartalmazó képernyőn ne is keressük az egér kurzorát, mert nem fogjuk megtalálni. Akárcsak egy játékteremben álló videojátéknál, itt is a joy fel-le mozgatásával és a tűz gombbal lépkedhetünk, ami önmagában még természetesen szikrányit sem vonna el a játék élvezetességéből. Jobban megismerve a játékot azonban tényleg olyan érzésünk lehet, mintha egy egyszerűbb játéktermi videojátékkal állnánk szemben.

Star Wars: Battle for Naboo

Az első igazán mellbevágó élmény az első küldetés indításakor ért. Az átvezető képek alatt leszálló egységek olyannyira szögletesek és egyszerű kivitelezésűek, mint amilyent legutoljára a 3D gyorsítókártyák megjelenése előtt láttam utoljára. Aztán következik a jármű kiválasztása. Ilyen trehány megoldást én még életemben nem láttam: a járműben ülő főhős két egymásra merőleges, kiterjedés nélküli lapból áll, amire aztán a textúra került – pont úgy, mint a boltokban kihelyezett kartonból készült reklámfigurák.

A történet szerint mi alakítjuk a Naboo egyik fiatal, de annál lelkesebb katonáját, Gavyn Sykes-t, aki mindenre kész annak érdekében, hogy megállítsa a Kereskedelmi Szövetség inváziós hadseregét. E nemes tűz ég lapos szívében, miközben Theed utcáin száguldozik, illetve a Naboo vidékei felett suhan a rendfenntartó egységek egyik járművével, vagy ne adj Isten a közeli űrbe kényszerül az egyik N-1 űrhajóval.

Star Wars: Battle for Naboo

Az egyes pályákon gyakorlatilag nem kell mást tennünk, mint eljutni a végére, és közben lelövöldözni a gonoszakat. Ez azért természetesen mindig egy kis történetbe van becsomagolva, tehát pl. meg kell mentenünk egy város ártatlan lakosait, vagy egy potenciális szövetségest kell megnyernünk magunknak, továbbá a bolygó körül keringő eszközökben kell egy kis kárt tennünk, és még sorolhatnám tovább. Mindezek közben magunk előtt láthatjuk a járművünket, illetve annak célkeresztjét, ami nyilvánvalóan a lézersugarak irányzékául szolgál. Ezen kívül általában van még egy másodlagos fegyverünk is, korlátozott munícióval, ami nagyobb rombolóerővel rendelkezik, és bizonyos határok közt képes rárepülni a célpontra.

A pályákon való repkedés alatt nincs túl nagy mozgási szabadságunk. Ha földi robogóval közlekedünk, akkor gyakorlatilag csak két dimenzióban mozoghatunk, és amúgy sincs sok lehetőségünk letérni a falakkal kijelölt útról. A három dimenzió minden irányában mozogni képes járgányokkal már kissé nagyobb a szabadságérzetünk, de azért itt is eléggé be vagyunk korlátozva bizonyos láthatatlan határok közé. Az űrben való repkedés ennek megfelelően felér egy rémálommal, hiszen a kijelzőnkön csak annyit láthatjuk, hogy ki merre van, de azt nem, hogy milyen magasságban – így lehet sokat forgolódni fel és le, míg bele nem ütközünk az alsó vagy a felső pályahatárba, ami igencsak könnyen bekövetkezik. Ráadásul a távoli objektumok csak egy idő után bukkannak fel előttünk a semmiből, akkor viszont gyakran olyan közel vannak már, hogy képtelenség korrigálni a repülési irányunkon. A játék során találhatunk még jó pár rejtett munícióadagot, járművet, vagy életünket növelő felszerelést is, amik vagy jól el vannak dugva, vagy például egy megmentett civil mutat meg nekünk hálája jeléül.

Star Wars: Battle for Naboo

Egy pályán legfeljebb háromszor halhatunk meg, utána újra kell kezdenünk az adott szintet. Márpedig általában elég sokan vannak, akik a vesztünket szeretnék. Ezek főleg a Kereskedelmi Szövetség különböző filmből jól ismert droidjai, tankjai vagy vadászai, amelyeket több-kevesebb találattal pusztíthatunk el.

A grafikára visszatérve sok jót nem lehet felhozni. Színvonala a kb. két évvel ezelőtti korszakot idézi szögletes épületeivel és járműveivel, lapos embereivel, gyenge színösszeállításaival, és a képernyő alsó részén gyakran hibás földdarabbal. A képekkel ellentétben szinte semmit nem fejlődött a játék grafikája a Rogue Squadron óta. Hasonlóan a hanghatások sem érdemelnek különösebb dicséretet, a szövegek ugyanis csak nagy nehezen érthetőek, és a zene minősége is elmarad a tökéletestől. Bár azért a droidok beszólásai valamelyest javítanak a padlót verdeső hangulaton. Többszemélyes játékra pedig a Battle for Naboo esetében nincs lehetőségünk.

Star Wars: Battle for Naboo

Mindent egybevetve számomra kész csalódás a program. Nagyon úgy tűnik, hogy a LucasArtsnál mostanában nincsenek tisztában egy mai PC képességeivel. Nemrégiben azzal az indokkal állították le az Obi Wan PC-re való fejlesztését, hogy ez a platform nem képes színvonalas grafika megjelenítésére. A Battle for Naboot elnézve felmerül az emberben, hogy a LucasArts fejlesztői talán még mindig Pentium I-es kategóriájú gépeken dolgoznak. ■

Star Wars: Battle for NabooStar Wars: Battle for NabooStar Wars: Battle for NabooStar Wars: Battle for NabooStar Wars: Battle for Naboo

értékelés

Star Wars: Battle for Naboo

Pozitívumok
  • Star Wars Epizode I univerzum
Negatívumok
  • Pocsék grafika
4,5
Star Wars: Battle for Naboo
A legutóbbi Star Wars: Battle for Naboo cikkek, hírek

hozzászólások (7)

Gid
Gid 2001.04.16. 23:06
A grafikára szerintem nem a két évvel ezelőtti színvonalat idézi, sokkal inkább a négy évvel ezelőttit.
Mindenesetre ha figyelmen kívül hagyjuk a grafikát ez a játék akkor is halálos sértés egy SW rajongó számára.
Én nem értem, hogy ha régen tudott a Lucasarts tartalmas, színvonalas, tényleg JÓ játékokat készíteni, akkor kb. 3 éve miért nyomatja a szemetet minden lehetséges szinten. :(
andi
andi 2001.04.20. 18:42
A játékban megakatam a 11-ik páján
tudna valaki küldeni elmentést arol amikor
a pályán utojára megyünk amidalával.
A cimem: "andorkacska@freemail.hu"
Elöre köszi!
Easyinternet
Easyinternet 2001.04.24. 19:06
Hát Gid a véleményeddel egyedül vagy...
És Milleniumban ne a területi beállításokat állítsátok át, hanem a nyelvieket!
Johnny Bravo
Johnny Bravo 2002.02.12. 13:10
sziasztok
A rogue squadron nekem nagyon bejött a hangulata miatt
ezt is szeretném kipróbálni
ha valaki eladja vagy átírná....
mailcím az adatlapomon
köszi
kb
kb 2005.04.27. 14:01
Létezik hozza magyarosítás?
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.