Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

F1 Racing Championship

2001.04.13. 00:00 | szerző: Cseló | Ismertető/teszt

2001 márciusát írjuk, és örömmel vesszük észre, hogy a Video System előrukkolt egy Forma 1-es szimulátorral. Betesszük a gépbe és várjuk, hogy a megszokott módon játszunk egyet. De nem ez történik. Egy igen jó szimulátort sikerült a fiúknak összedobniuk. Igaz, hogy az autószimulátorok közel állnak a szívemhez, de eddig igazán csak a rallyt kedveltem. Megpróbáltam már jó pár Forma 1-es szimulátort is, de pár kör után mindig jött az érzés, hogy egy rallyautó (WRC), azért mégiscsak rallyautó. Ez volt az első eset, mikor a pár körből pár óra lett, és a pár órából az, hogy napok óta ki sem szállok a virtuális McLaren-ből. Aki ismeri a Forma 1 világát, annak olyan a játék, mint ha TV-t nézne a kocsikra szerelt kamerákból.

F1 Racing Championship

A játék a tavaly előtti szezonba visz vissza minket, amikor még Irvine a Ferrarinál volt, és pár csapatot máshogy hívtak, mint napjainkban. A bajnokság 16 pályán játszódik, és persze nem is kell mondanom, ugyanúgy, mint a nagyoknál. Minden van a pályán rajtmaradó féknyomoktól kezdve, a szélen integető zászlós pályabírókig. De ne ugorjunk ennyire előre. A bevezető képsorokban egy jó adag boksz-jelenet után gyönyörködhetünk a szép verseny közben történő eseményekben, amik közül ugyan hiányoltam egy kicsit Häkkinen tavalyi dupla előzését, mikor egy lekörözött pilótát és Schumachert egyszerre utasította maga mögé. De aki ismeri a témát, annak nem kell ezt magyaráznom, tudja miről beszélek. Egyszóval jó a bevezető képsor.

Az intro után választanunk kell a single vagy multiplayer opció között. Nézzünk ki magunknak egy szimpatikus versenyzőt. Mindegyiknek megvan a saját, életben is elfoglalt helye, istállója és autója. Pusztán egy becenevet adhatunk neki, ami csak a betöltésnél játszik szerepet. Így sajnos nem versenyezhetünk egy McLaren-ben Gipsz Jakab fedőnévvel. De ezen nincs időnk búsulni, mert újabb választás előtt állunk. Itt lehet dönteni, hogy sima versenyen, nagydíjon, bajnokságon keserítjük meg ellenfeleink életét, vagy csak gyakorlunk, illetve hajtjuk a jobbnál jobb időeredményeket. A pályák közt is itt böngészhetünk, amiben nagyon tetszett, hogy végre végig tudtam nézni a pályákat az ideális ívről, persze úgy, hogy a kamera, ahol kellett, ott lassított, ahol lehetett nyomni neki, ott ment. Tudom, ez csak apróság, de az embereket ilyen kis dolgokkal lehet igazán megfogni. Itt állíthattuk továbbá az opciókat, mely magában foglalja az ellenfelek tudását és a sajátunkat. Ezalatt értem azt, hogy a kipörgésgátló és az ABS hány százalékon fut, amit lehet négy előre beállított módra állítani a kezdőtől a profiig (100-80-40-0), továbbá, ha valakinek saját igénye van, azt természetesen beállíthatja bármilyen értékre, de erre nincs igazán szükség. Továbbá mindent be lehet állítani, amit egyáltalán el tudtok képzelni: a szokásos felbontás, színmélység, grafikai finomságokon kívül, időjárás, ideális ív, stb. Nekem leginkább az tetszett, mikor sérthetetlen volt az autó: akár 320-szal is a falnak lehetett menni, meg se kottyant; de ha ezt kikapcsoljuk, mert úgy izgalmasabb a verseny, akkor bizony néha elrepülnek a kerekek, vagy a szárnyak, de hát ilyen az élet. Ha kevés versenyző ellen akarunk kiállni, beállíthatjuk őket személy szerint is. Ha ezeken a beállításokon túl vagyunk, örülünk, hogy már versenyzünk is, de ez nem így van. Itt jön bár negatívum, amit észleltem. Függetlenül attól, hogy versenyt, vagy egy másik menüpanelt töltünk be, a többi progihoz képest egy kicsit hosszadalmas ez a folyamat, de azért elviselhető. Biztonság kedvéért egy kis innivalót tartsatok magatoknál. Igaz jobb gépen ez nem tűnhet fel annyira. Végre megjelenik a vezetés előtti utolsó menülap, de itt aztán minden van, mi szem-szájnak ingere. El tudjátok képzelni, mi mindent lehet egy forma egyes kocsin állítani. Na az itt mind megtalálható, hogy mást ne mondjak a négy telón kb. 40 dolgot lehet állítani százféle módon. De utána még ott van az üzemanyag mennyisége, gumik, áttételek, felfüggesztések, szárnyak, minden. Igaz, sok mindent beállít magától. Amíg nem ismerjük a progit, nem érdemes igen vacakolnunk ezekkel, mert csak elveszik a kedvünket az egésztől. Na de ha ezen túl vagyunk, már repülhetünk a győzelem felé.

F1 Racing Championship

Ha nagydíjon, vagy bajnokságon veszünk részt, akkor persze, még ott van a két szabadedzés, az időmérő és a bemelegítő, de ha ezeken túl vagyunk, vagy kihagyjuk őket, már ott düböröghetünk valamelyik rajtkockán. Indulni teljes gázzal kell, utána azonnal visszavenni, mert rögtön ledaráljuk a gumikat. Igaz legalább szép csíkot hagyunk a pályán, ami egész addig ott van, ameddig kinn tartózkodunk. Itt jött pár kisebb probléma. Az első kör alatt tölti be a gép a pálya egészét, ebből egy kis szaggatás következik. De az első kör után félelmetesen jól megy a játék, még ha mind a 22 kocsi kinn tobzódik a pályán, akkor is. Kellemes meglepetés volt, pár elvont program után, hogy az autó engedelmeskedik a fizika törvényeinek. Itt nem lehet visszafordítót bevenni 160-nal. Kanyar előtt fékezni kell. Ezt a gép kis ikonnal jelzi is időben, ha túl gyorsan megyünk. Persze azt is, hogy a következő kanyarra milyen sebességet és fokozatot javasol. Ez nem mindig helyes, úgy 5%-ot téved általában lefelé. Az egyenes pályára beállított kocsi 350 fölött megy egy kicsit, igaz, van olyan pálya, amin 320-at is művészet elérni a beállítás miatt. Emelkedőn jobban fékeződik, rosszabbul gyorsul, lejtőn ugyanez van fordítva. Szóval, mint az igazi autó. Ha sikerül az úton tartani nincs nagy baj, de füvön kavicságyban nem megy jól a gép. Az egyetlen dolog, amit észrevettem a Forma 1-gyel ellentétben itt ki lehet jönni mindig a kavicságyból, és ha ki akarsz fékezni valakit, könnyen neked megy. Igaz ez mérséklődik, ha okosra állítod őket, viszont akkor szinte megfoghatatlanok lesznek. A legjobb a játék ABS és kipörgésgátló nélkül, igaz ilyenkor igen csak ismerni kell a pályát, de erre a kétórás szabadedzés alatt van idő. A versenyben persze lehet büntetést elérni; nem engedsz el valakit, levágod az S kanyarokat. Meg persze ha nem box asistance-szel mész ki a boxból és tolod neki, mint egy eszement, akkor is. 4 pit stoppot ha összeszedsz kizárnak. Meg ha 3 körön belül nem teljesíted őket, akkor is. A box asistance-ról még annyit, hogy néha nekimegy ugyannak a falnak 3-szor. Nekimegy, visszatolat, nekimegy újra. Ilyenkor a mesterséges intelligenciát kétségbe lehet vonni, de hát csak egy gép ez a szerencsétlen.

Egészében véve igen jó a játék, nagyon realisztikus, nagyon szép, és hangulatos, igaz a pezsgős jelenet mindig ugyanaz, csak más szereplőkkel. Ha egyszer elkezdi az ember rendesen, nemigen tud felállni a gép mellől. Ezzel számolni kell, a többi meg majd jön magától. Jó játékot. ■

F1 Racing Championship
F1 Racing ChampionshipF1 Racing ChampionshipF1 Racing ChampionshipF1 Racing Championship

értékelés

F1 Racing Championship

Pozitívumok
  • Szép grafika
Negatívumok
  • Nagy gépigény a szép grafikához
Minimális rendszerigény: Celeron 500, 64 MB RAM, TNT2 kategóriájú videokártya
8,5

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.