Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Icewind Dale: Heart of Winter

Az Icewind Dale küldetéslemezével nemcsak új pályákat, hanem egy szebb, modernebb engine-t is kapunk.

2001.04.18. 00:00 | szerző: Đuke | Ismertető/teszt

A nagysikerű Icewind Dale nem úszhatta meg, hogy – folytatás hiányában – küldetéslemez ne készüljön hozzá. Ez volna a Heart of Winter. Nos, a történet pont ott kezdődik ahol az előző rész abbamaradt: Belhifet legyőzése után nincs időnk a pihenésre. Új veszély kezdte fenyegetni Ten-Towns-t, amikor az ismeretlen északi barbár hordák egyesültek egy, a halottaiból feltámadott rejtélyes, erős vezér zászlaja alatt. Miután napfénye került az új veszély közeledése, csapatunk Ten-Towns legfiatalabb falujában Lonelywoodban találja magát, ami Faerum legészakibb települése. Innen indulunk.

Icewind Dale: Heart of Winter

Valahogy így kezdődik a Heart of Winter. Amit a starthoz nem árt tudni: Lonelywood falujának van némi problémája: először is a hó elzárta őket minden kereskedelmi útvonaltól. Ezen sajnos mi nem nagyon tudunk segíteni. Másodszor pedig nem messze tőlük a már említett barbár horda táborozott le, ami némi kellemetlen érzetet ad a falu lakóinak. A bajokat tetézi, hogy a halottaiból feltámadott barbár törzsvezér, Wylfdene úgy gondolja, hogy az ő ősi földjük épp ott van, ahol a falu fekszik. Kézenfekvő tehát (nekik), hogy a falut le kell igázni. Ez volna az első menet.

A Black Isle Studios megtette, amit úgy érzett, hogy egy küldetéslemezhez meg kellett tennie – egy jó adag újítást eszközölt: több lett a felfedezésre váró terület, több a szörny, vadi új fegyverek, páncélok, tárgyak és varázslatok kerültek a programba. Sőt, az engine is továbbfejlesztésre, illetve egész pontosan teljes cserére került: a Baldur’s Gate II grafikus motorját kapta meg. Ezáltal nemcsak a 800*600-as felbontás és a teljes képernyős megjelenítés lett pergőbb, hanem a menükezelés is számos – részint a BGII-ből átvett – mutáción ment át. Mondjuk az is tény, hogy a BG I is már olyan szép volt, hogy azt nehéz túlszárnyalni... És talán nem is kellene. Szintén újdonság néhány portré és hang, nem beszélve arról, hogy tapasztalatpontjaink itt már akár a 30. szintre is képesek felrepíteni bennünket. Ugyanakkor bizonyos 3D-s mozgások kifinomultabbak lettek és most már a program támogatja az OpenGL-t is.

Icewind Dale: Heart of Winter

Ami a játék felépítését illeti: nos, 5 új pálya van. Lonelywood, a barbár tábor (ami elég kicsi), egy temetkezési sziget (kellemes élőhalottakkal), egy gleccser (Gloomfrost) és végül egy másik sziget barlangokkal és föld alatti templomokkal. Természetesen minden helyszínnek megvannak a sajátos teremtményei. A temetőszigetnek pl. a wightek, amik tulajdonképpen gyors csontvázharcosok. Ugyanitt vannak a szellem sámánok, drow harcosok és gonosz varázsló szűzek is. Gloomfrostnál jégszalamanderek, és óriások, jég és hótrollok valamint – és ezek újak – jéggólemek továbbá jégbogarak (Remorhaz) szaporítják a szót. A végső helyszín menüje: trollok, különféle csontvázharcosok, yetik és Sahuaginok (halszerű szörnyek a BGII-ből). Jó étvágyat! Végül nem szabad kihagyni a zenét, ami – már megszokott módon – elsősorban szimfonikus hatást kelt és tökéletesen beleillik ebbe a “fantasy-középkorias” hangulatvilágba. Mellesleg ismét észleltem azt az idegesítő hibát – amit a BGII-ben nagyjából kiküszöböltek -, hogy ha csoportosan akarnánk bemenni valahová, akkor gyakran van, hogy ez nem sikerül és a játékosok, csak idegbeteg módon egy helyben toporognak.

A fent említetteken kívül a HoW alapvetőleg ugyanolyan, mint az Icewind Dale, ezért erre felesleges a szót vesztegetni. Amit ebben is és abban is hiányoltam, az az volt, hogy – főleg azért, mert a figurákat mi generáltuk, és nem felszedtük – a szereplők között szinte semmilyen kommunikációs kontaktus nincs, ide értve a párbeszédeket, beszólásokat, egyes figurák jellegzetes mondatait. Véleményem szerint az ilyen apró dolgok rendívül nagyot dobhatnak a játék egészén (ld. BG I-II). Ezek ellenére az útvesztők nagyon jól szerkesztettek, és az egész hangulat magával ragadó.

Icewind Dale: Heart of Winter

Végül egy megjegyzés: az új epizódot a játék elején külön is elkezdhetjük, de ebben az esetben nem árt 8-as szintű játékosokkal nekiindulnunk a kalandoknak. Ha ezt nem fogadnánk meg, akkor hamarosan látni fogjuk, hogy itt minimum 6-os alatt nem boldogul az ember. ■

Icewind Dale: Heart of WinterIcewind Dale: Heart of WinterIcewind Dale: Heart of WinterIcewind Dale: Heart of WinterIcewind Dale: Heart of WinterIcewind Dale: Heart of Winter

értékelés

Icewind Dale: Heart of Winter

Pozitívumok
  • Új szörnyek, gyorsabb engine
Negatívumok
  • Kissé fantáziátlan, néhol sablonos játékmenet
Minimális rendszerigény: Pentium 266, 64 MB RAM, eredeti Icewind Dale
8,0
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 7
hangulat 7
Icewind Dale: Heart of Winter
A legutóbbi Icewind Dale: Heart of Winter cikkek, hírek

hozzászólások (6)

Đuke
Đuke 2001.04.19. 00:54
Igen, azt hiszem ki is hagytam a cikkből, de engem is zavart a játék rövidsége. Nem tom, de olyan illúzióim voltak, hogy hosszú lesz és hasonló feeling. Ez utóbbi még csakcsak, de a játék vége engem (is) kb. egy jó adag hideg zuhany erejével ért. "Ennyi?" - kb ezzel az arckifejezéssel nézhettem a monitorra. Ennyi.
Demeter
Demeter 2001.04.21. 19:18
Igen jól mondod csak " ennyi "!!! :(
Nem tudom, hogy miért de én úgy gondoltam, hogy - ez nem lehet a vége... - valamiképp még ha csak egy kicsit is de folytatódnia kell a történetnek. De sajna rá kellett döbbennem, hogy itt a vége fuss el vége. :( És ezennel végérvényesen lezárultak kalandjaim a Világ Hátán amit fájó szívvel vettem tudomásul. De megcsillant a remény, hogy nem teljesen végleg, hogy miért is?? Mert lassan de biztosan eljönnek azok a Sosemvolt téli éjszakák.... :))
fulgur
fulgur 2001.05.25. 20:12
Igy elbaltázni valamit! A sárba tiprása mindannak, amit a (C)RPG jelent! Fos hekkendszless á la Diablo. Tipikus esete a kereskedelmi szempontok felülkerekedésének az igaz fanok elvárásainak. A Durlag Tower az hipercool volt. Ez most az antitézis.
Uff!
theelf
theelf 2001.05.26. 07:03
fulgur: Kicsit kultúráltabban, ha lehet. Nálam már az Icewind Dale sem jött be annyira, igaz elsősorban azért, mert folyton hiányérzetem volt. Összesen két olyan kereskedelmi CRPG van, aminél nem éreztem ezt a hiányérzetet az egyik a Planescape Torment, a másik a jó öreg Wizardry VII.

Általában jellemző, hogy a nagyobb Open Source játékok, amik sikeresebb projektek messze túlszárnyaljk minőségben a kereskedelmi termékeket, de sajnos nem sok helyen jelenik meg róluk ismertető, és nem terjednek el. Ebben talán annak is van szerepe, hogy az átlag játékosnál a telepítés menetéről (./configure ; make ; make install) parancshármas jut eszébe, és ugye a hivatkozott libraryk is kevésbé elterjedtek mint a DirectX.

De mindig vannak jó (C)RPG-k, és aki keresi őket az jó eséllyel talál is egyet. És míg a make fut, bizony szívesen elmondja, az Open Source játékok között számos jót lehet találni. Egyes játékokat nem ajánlok, mert:

- Reklám
- Ízlések és pofonok kérdése
- Nem tudom kinél mi megy el

De érdemes az Open Source piacon is körülnézni, mikor játékba kezdenél. És egy véglegesnek szánt (nem béta, nem 0.X) open source játékban kevesebb a bug...

És a biztonági másolat készítéséhez való TÖRVÉNYBEN RÖGZÍTETT jogodat, amit a szerzői jogról szóló egyezmények is garantálnak nem tiporják sárba trükkös másolásvédelmek.
fulgur
fulgur 2001.05.28. 11:42
theelf: Bocs a stílusért.

Egyébként hasonló lehet az ízlésünk, a 2 legnagyobb favorit nálam is a Torment és a Wizardry 7. Bár én a Betrayal at Krondort is hozzájuk teszem. Abszolút csúcsok.

Egyébként honnan lehet Open Source játékokhoz hozzájutni. Esetleg tudnál ajánlani valamit?

Üdv: fulgur
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?