Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

Emperor: Battle for Dune végigjátszás

Részletes végigjátszásunk első részében bemutatjuk a nemzettségeket, a hozzájuk tartozó épületeket és egységeket, sok-sok hasznos tanács mellett.

2001.09.01. 00:00 | szerző: Blade Runner | Egyéb

Általános megjegyzések:

Emperor: Battle for Dune végigjátszás

Akár többjátékos üzemmódban, akár egyjátékos üzemmódban a legfontosabb tevékenységünk az, hogy biztosítsuk a folyamatos pénz utánpótlást a seregünk számára. Úgy győzhetünk a legegyszerűbben, ha egyrészt védjük a saját betakarítóinkat, másrészt megpróbáljuk megölni az ellenség betakarítóit. Ha ezt sikerül elérnünk, akkor rövid idő alatt túltermeljük az ellenséget, és kis túlzással egyszerűen csak besétálunk a bázisába, és agyoncsapjuk. Persze az sem mindegy, hogy milyen egységeket használunk, és milyen taktikát választunk. Ha mi vagyunk a támadók, akkor a játék elején csak egy bázisgyártónk van néhány egység kíséretében. Ekkor a legfontosabb feladatunk, hogy megkeressük a legközelebbi, elegendő építési felülettel rendelkező sziklát, és ott felépítsük a bázisunkat. Ha védekezünk, akkor kész bázissal indulunk, ami persze egyszerűsíti a játék elején a helyzetünket. Amint lehetőségünk van arra, hogy gyalogos egységeket építsünk, a legelső feladatunk az, hogy három-négy felderítőt készítsünk. Ezek előnye az, hogy gyorsak, álló helyzetben láthatatlanok, és olcsók is, így a lehető legjobban használhatók (micsoda meglepetés!) felderítésre. Általában az ellenség bázisa a térkép átellenes pontján helyezkedik el, de ez alól vannak kívételek, így a legjobb taktika, ha a felderítőket mind a három átellenes sarokba beküldjük, így biztosan már a játék elején sikerül az ellenség helyét és bázisát felderítenünk. A másik fontos dolog pedig az, hogy lehetőleg már a játék elején, amikor még a küldetés elején kapott pénzünk tart, biztosítsuk a további folyamatos pénz utánpótlást. Általában a számítógép elleni harcban elegendő két, maximum három fűszer-finomító építése, de többjátékos üzemmódban nem ritka, hogy négy-öt fűszer-finomítóval is rendelkezem. Ekkor egyszerre gyakran öt-hat különböző helyről kapom folyamatosan az egységeket. No meg az ellenség és a férgek is pusztítják a betakarítóimat. A támadás előkészítése abban is áll, hogy a bázist úgy építsük ki, illetve úgy töltsük fel katonai egységekkel, hogy az ellenség támadását ki tudjuk védeni. Csak akkor érdemes már támadáson gondolkodni, ha a bázisunk a támadásunk idején nem válik (nem válhat) egy esetleges ellenséges támadás áldozatává. Persze egy korai csapás is érdekes lehet, de általában a jó játékosok a kezdet kezdetén építenek néhány védelmi épületet, amivel a korai támadásokat könnyen kivédik, így mi magunkat hozzuk hátrányos helyzetbe, ha a játék legelején támadunk. Ez alól persze vannak kivételek, de ezt majd a részletes leírásban tárgyalom meg. A másik fontos taktikai elem, amely minden házra érvényes a hordozó repülő használata. Gyakorlatilag azonos egységekről van szó. Mind saját, mind ellenséges egységeket képes ide-oda szállítgatni a térképen. Saját egységként érdemes lassú, de hatékony támadó fegyverzetet dobatni vele az ellenség bázisába, vagy támadtatni vele az ellenséges betakarítókat. A másik hatékony felhasználása, ha felkapunk vele egy támadót, és a levegőben tartjuk, amíg a többivel végez a védelmünk, majd utána a legjobban védett pont előtt letesszük a fegyvereink martalékaként. Persze arra figyeljünk, hogy tényleg könnyedén legyűrjék a csapataink, különben magunkat hozzuk nehéz helyzetbe. Másik gyakori taktika az ellenség betakarítóinak lopkodása hordozó repülővel. A védelmi épületek többé kevésbé hasonlóak. Az első szintű védelmi épület minden nemzettségnél főleg a gyalogság ellen hatásos, a második szintű a gyalogság és a harcjárművek ellen is. A második szintű védelmi épület légvédelmi szerepet is betölt, kivéve az Ordos nemzettségé. Falat igazán nem érdemes építeni, az utolsó küldetés kivételével, de erről majd ott hosszaban mesélek. Több játékos üzemmódnál sem látom értelmét a fal építésének, mert nem véd hatékonyan, viszont a rendelkezésre álló építési területet csökkenti. Valójában pedig ez az utóbbi az, amiből a legkevesebb van.

A három fő nemzettség taktikailag önmagában is eléggé különböző, ehhez még hozzájadódik az öt kiegészítő nemzettség, így a variációk száma tényleg óriási. Elég sok variációt kipróbáltam, de néhány így is kipróbálatlan maradt. Másrészt vannak olyan kisebb nemzettségek, akik stílusa nem passzol az én játék stílusomhoz, így azokkal csak minimális időt töltöttem. Elsőként áttekintjük mind a három fő nemzettséget mind végigjátszásban, mind többjátékos üzemmódban. Másodikként a kisebb nemzettségeket vesszük sorra.

Végigjátszás:

A játék felépítése lehetetlenné teszi a küldetésenkénti végigjátszást, mivel a játékos játék közben dinamikusan dönt arról, hogy mikor melyik területen milyen ellenfél ellen és melyik kisebb nemzettséggel szövetségben kezdeményezi a harcot. Másrészt újrajátszás esetén is a számítógép eléggé szabadon keveri a mi és az ellenség kezdő bázisának helyét, így egy olyan típusú leírásnak, hogy mondjuk: "Menj északra, és lődd szét a rakétás tornyot!" nem sok értelme lenne. Így ezekről a küldetésekről egy általános leírást adok, ami többé-kevésbé megfelel a többjátékos startégiai leírásnak is. Szerencsére van néhány „kötött” speciális küldetés is. Ezek mindig azonos térképen játszhatók, így ezeket részletesen le is fogom írni. Akkor most vágjunk a közepébe:

Az Atreides nemzettség:

Az Atreides nemzettségnek három erős direkt támadó fegyvere van. A Minotaurosz (Mino), a Monguz (Mongi) és a csapkodó szárnyú repülő (repülőgép). Mind a Mino, mind a Mongi elég lassú, így ezek elegendő időt hagynak az ellenségnek, hogy a védelmét meg, illetve átszervezze. Ha Harkonnen (vagy Attreides többjátékos módban) ellen játszunk, soha se küldjük a Minot egyedül támadni, mert a harci repülők ellen nincs védelme. A Mongi elég hatékony fegyver mind a gyalogság, mind a harcjárművek ellen, és a légvédelme is kiválló, így érdemes keverni a Minokkal. A Mino az egyik leghatékonyabb fegyver a gyalogság ellen. Harcjárművek ellen is nagyon hatékony és az épületeket is kiválóan rombolja. A másik kulcsfigura a javító jármű. Gyakran egy-egy javító jármű meg tudja fordítani a csata kimenetelét. Érthető módon az ellenség megpróbálja mindig a javító járműveket szétlőni. Mivel addig sem támadják a többi egységünket, így már önmagában ezért megéri javító járműveket gyártani. A hangágyús tank is hatékony fegyver, de vigyázni kell vele, mert a saját csapatokban is komoly károkat tud okozni. A legésszerűbb felhasználását abban látom, ha látjuk, hogy az ellenség a bázisának valamelyik pontját nem, vagy csak nagyon gyengén védi, érdemes hordozó repülővel bedobni a bázisba, és ott aztán néhány lövéssel komoly károkat tud okozni. Más egységekkel keverve soha ne használjuk! A homok-motor elég komolytalan fegyver, könnyű a páncélzata, gyenge a fegyverzete, és nem is a leggyorsabb egység. Általában nem építek egyet sem belőlük. Az Attreides gyalogos egységeket főleg területvédelemre használom, bár vannak játékosok, akik támadnak is velük, szerintem támadás esetén csak ágyútöltelékek. J Védelmre viszont tényleg kivállóan alkalmasak. A könnyű gyalogságnak a játék első egy-két percétől eltekintve nincs jelentősége. Addigra megjelennek azok a fegyverek amelyek ellen gyakorlatilag védtelenek. A Kindjal gyalogság már sokkal jobban használható. Ezek az egységek telepítés után elég hatékony fegyvert használnak, a páncéltörő gránátot, amely nem csak járművek, de gyalogság és épületek ellen is hatásos. Vigyázzunk, mert csak parancsra települnek, és ha ezt elfelejtjük, még tankok ellen is az önvédelmi pisztolyukkal harcol(ná)nak. (Néhány pillanatig, azután persze meghalnak. J ) A másik kiváló védelmi egység a mesterlövész. Tankok és épületek ellen egyaránt hatástalan, de a támadó ellenséges gyalogságot már nagy távolságból és pontosan leteríti. A gyalogságot mindig érdemes az úgynevezett gyalogsági sziklákra küldeni, illetve ott telepíteni, mert egyrészt védelmi pluszt kapnak, másrészt a járművek nem tudják őket eltaposni, harmadrészt a férgek ellen is védettek. A végére hagytam a repülőket. Főleg a számítógép ellen, de kezdő játékosok ellen is az egyik leghatékonyabb támadó fegyver. Nagyon gyors, és bár nem túlzottan erős a páncélzata, de a rakétái álló célpont ellen halálosak. Tizenöt-húsz egység képes a teljes harc menetét megfordítani. Arra is figyelnünk kell, hogy készítsünk leszálló pályákat a részükre, ahol támadás után fel tudják a fegyverzetüket tölteni. A másik trükk pedig az, hogy a javító jármű képes a földön kijavítani őket. A végére hagytam a legjobb légvédelmi egységet, az Atreides légi robotot. Elkészítésük után a kijelölt hely körül keringenek, és hihetetlen hatékonysággal pusztítják el a támadó repülőket. (Olyannyira, hogy a következő pecsben visszafogják mind a pontosságukat, mind a rakétáik hatékonyságát. Jó Attreides játékos ellen eddig egyszerűen nem volt érdemes bármilyen légi támadást vezetni.) Néhány trükk, amit érdemes megjegyezni: Ha egy három sávos gyalogos tisztet visszaküldünk a kaszárnyába, akkor a további azonos tipusú gyalogos egységek már tisztként kerülnek ki. Ezt maximum három esetben ismételhetjük meg, így a végén a gyalogosaink három sávos tisztekként kerülnek ki közvetlenül a kaszárnyából. A másik a mérnök támadás. Az Attreides szállító harcjármű lopakodó képességekkel rendelkezik. Ezt ki lehet használni arra, hogy óvatlan ellenség bázisát elfoglaljuk. Először óvatosan belopjuk a PSZH-t a bázisba, (rövid távolságra mozgatva láthatatlan marad) majd ott kipakoljuk a mérnököket, akik gyorsan elfoglalják az ellenség legfontosabb épületeit. Győzelem!

A Harkonnen nemzettség:

A Harkonneneknek nincs olyan egyértelmű szuper fegyvere, mint az Attreides Mino. A Harkonnen megfelelője a Mino-nak a Romboló (Devastator, Devi) lenne, ha nem lenne a teljes játék leglassúbb egysége. Gyakran előfordul velem, amikor Harkonnent játszom, hogy elindítok egy komoly Devi offenzívát, és mire a szerencsétlenek odaér(né)nek, régen vége a háborúnak! J A leghatékonyabb alkalmazása a Devinek, ha két-három hordozóval ledobjuk őket az ellenség bázisának közelébe, majd a hordozók ismét fordulhatnak, és másik két-három Devit ledobnak. Amint egy komolyabb, mondjuk 5-10 egységből álló erő jön össze, szépen le lehet velük hengerelni a bázist. A másik nagyon hatékony felhasználásuk a saját bázis, vagy egyéb terület védelme (mondjuk a legközelebbi főszer lelőhely). A Devik nemcsak földi célpontok ellen hatásosak, de légvédelmük is elfogadható. Öngyilkos taktikaként, ha egy épület nagyon az utunkban áll, mondjuk az ellenség gyártó épülete, ledobhatjuk melléje, és megpróbálhatjuk szétlőni. Ha az ellenség védelme túl erős, és látjuk, hogy ez nem fog sikerülni, akkor megparancsolhatjuk a atomerőmű túltöltését, és ezzel egy miniatűr atomrobbanást hozhatunk létre, ami komoly károkat okoz, esetleg el is pusztítja a környékben levő épületeket. A másik komoly támadó vegyver az Attreides repülő Harkonnen párja az ágyúnaszád. Ez is repülőgép, amely egy kicsit lassúbb, mint az Attreides, de jobban páncélozott. Ha az ellenfél elfelejtette a légvédelmet, ezzel az egységgel komoly árat fizetetthetünk vele! A különféle tankok részben a gyalogság ellen, részben a többi harcjárművek ellen hatásosak, (a rakétás tank a légi egységek ellen is hatásos) de általában azt mondhatjuk, hogy sem az Attreides, sem az Ordos harcjárművek hatékonyságát nem érik el. Az egyetlen hatásos támadó erő ellenséges bázisok ellen nagy mennyiségű rohamlöveg bevetése. (Itt tényleg nagy mennyiségről van szó! Legalább 30 esetleg még több szükséges a hatásos támadás érdekében!) Máskülönben keverten szoktam őket használni, elsősorban támadás visszaverésére, illetve a betakarítók védelmére. Vegyesen nagy tömegben is elég hatékonytalanok, sokszor egymást akadályozzák a támadásban. J A másik elég furcsa egység, ami támadásban is hatásos a légvédelmi ágyú. Egyetlen hátránya a lassúsága, de a légvédelemmel nem rendelkező egységeket, pl. az Attreides gyalogságot könnyedén levadássza. Ellentétben a többi légvédelmi eszközzel, mind légi, mind földi célok ellen hatásos. A bázisunk felett elhelyezett nyolc-tíz ilyen egység nagyon komoly fejfájást tud okozni a támadóknak. Ha az ellenfél elhanyagolja a légvédelmét, vagy a bázisán kívül légvédelemmel nem rendelkező egységeket von össze, már néhány ilyen egységgel komoly veszteségeket lehet okozni neki. Körfürészt nem szoktam építeni, mert huzamosabb használata esetén képes szinte teljesen tönkretenni a fűszer lelőhelyeket, és a játék megnyerése érdekében a legfontosabb a pénz folyamatos termelése. Meg egyébként is gyenge egység, csak gyalogság ellen hatásos. A Harkonnen gyalogság nem rendelkezik olyan kiválló egységekkel, mint az Attreides. A felderítő és a könnyű gyalogság gyakorlatilag azonos szerepet játszik (illetve a könnyű gyalogság esetében nem játszik J ) mint az Attreides megfelelőik. A harcos egy nagyméretű rakétavetőt cipel, ezért lassú. Mivel a rakéta nem irányított, ezért a pontossága mozgó célpontok ellen nem kielégítő. A támadó Harkonnen, vagy Attreides repülők támadás közben lebegnek, ezért kissé hatékonytalan légvédelemként érdemes néhányat a bázisunkban tartani. A lángszórós gyalogság ellenséges gyalogság ellen hatékony, feltéve, ha elég közel tud hozzájuk kerülni. Mesterlövészek ellen még csak gondolatban se küldjük öket! Telepített Kindjal-ok, vagy egyéb gyalogos egységek ellen már elég hatékonyak lehetnek, mivel egy lövéssel általában több gyalogos egységet is elpusztítanak. Személy szerint inkább a lángszórós tankot részesítem előnyben velül szemben, amelyek sokkal gyorsabbak és hatékonyabbak a gyalogság ellen. Harkonnenként nem könnyű jó játékos ellen nyerni, de ha a bázis védelme megfelelő (mind légi, mind normál egységek ellen), és elegendő pénzt tudunk begyűjteni, akkor Devikkel és/vagy Rohamlövegekkel sikeresek lehetünk.

Az Ordos nemzettség:

Az Ordos egységei eléggé egyediek, és egyedi taktikát követelnek meg a hatékony használatukhoz. Először is az Ordos nemzettség (gyakorlatilag) nem rendelkezik légi egységekkel, és légvédelmi épületekkel. Ennek ellensúlyozására az Ordos nemzettség a játék leghatékonyabb légvédelmi fegyverét kapta: az irányítható légvédelmi rakétás gyalogságot. Akár melyik nemzettség ellen harcolunk, az egyik legfontosabb tevékenységünk, hogy folyamatosan feltöltsük a bázisunkat légvédelmi gyalogsággal. (Amennyiben Kobrákat telepítünk, ne felejtsünk el feltölteni néhány PSZH-t légvédelmi gyalogsággal, és a Kobrák mellé küldeni, amelyek teljesen védtelenek a légitámadásokkal szemben.) Az Ordos minden harcjárműve automatikusan önjavító. Ha elegendő egységet megöletünk vele, egyre magasabb rangot kap, és rövid pihentetés után sokkal hatékonyabb (gyorsabb, erősebben és messzebre lő, stb) és egyúttal teljes értékű egységeket tudunk a harcba vetni. Az egyetlen olcsó, de a többi nemzettségéhez képest mégis hatékony egység az egész játékban az Ordos Por Lovag (Lovag). Hihetelenül gyors, és főleg a gyalogság ellen nagyon hatékony. Rajtaütésszerű támadásban nincs párjuk az egész játékban. Az egyetlen egység, amely nemcsak hogy be tud menni a pormedencékbe, de ott olyan jól álcázza magát, hogy az ellenség számára láthatatlan marad. Innen tud azután rajtaütés szerüen lecsapni a közelébe merészkedő ellenségre. Sajnos eléggé gyengén páncálozottak, de ezt jól ellensúlyozza gyorsaságuk. A másik nagyon komoly fegyver a Kobra. Normál állapotban lánctalpon, de elég gyorsan közlekedik (Jó lehet a leglassúbb harcjárműve az Ordosnak, mégis köröket tud űrohanni a Devi körül J ) Ilyenkor az ágyúja csak a menetirányban tud tüzelni, ami egy kicsit hatékonytalanná teszi, főleg gyors ellenséges egységek ellen. Szerencsére telepíthető is. Ilyenkor nem tud mozogni, viszont bármely irányban, sokkal pontosabban és messzebbre lő. A falak felett is könnyedén át tud lőni. Mind védekezésben, mind támadásban hatékony. Érdemes Lovagokkal keverni, ekkor egy támadó gyalogsági alakulat szinte pillanatok alatt eltűnik. Egyszerre 10 vagy több telepítésekor a támadóknak szinte esélyük sincs. (Persze egy nagyobb Mino különítmény ilyenkor is gondot tud okozni. Ezek ellen legjobb a gyorsan mozgó Lézer tankokat bevetni.) Mivel telepítés után a Kobrák nem mozognak, érdemes a légvédelmi egységeinket a várható támadás irányával ellentétes oldalra mozgatni, mivel a Kobra önjavító és elég jól páncélozott is, ami a légvédelmi gyalogságról nem mondható el. Érdemes néhány Áttérítő tankot is építeni. Ezek ugyan bár elég gyorsak, de nem túl erősen páncélozottak. A gáz, amit a rakétákban elhelyeztek, találat esetén a megtámadott egységet rövid időre a mi kezelésünkbe adja. Érdemes megpróbálni a legerősebb ellenséges fegyvert eltalálni (mondjuk egy Mino, vagy egy Devi) és figyelni, hogy a drága pénzen az ellenség által épített egység milyen szép nagy pusztítást végez saját csapataiban. J Ez a fegyver főleg egy kupacban támadó ellenség ellen hatásos (vagy idegesítő, attól függ hogy mi használjuk, vagy ellenünk használják J ). Az Ordos szintén rendelkezik aknavetős gyalogsággal. Ezek használata gyakorlatilag azonos az Attreides Kindjal gyalogságéval. A vegyi támadó gyalogság a mesterlövészhez, és a lágszórós gyalogsághoz hasonlóan gyalogság ellen hatásos. Ugyan az a hátránnya is, mint a Harkonnen lángszórós gyalogságnak, ezért ne használjuk őket mesterlövészek ellen. Speciáis egység a szabotőr. Olyan gyalogos egység ez, amely öngyilkos élő bombaként veti magát az ellenséges egységekre, vagy épületekre amelyekben komoly károkat képes okozni. A Lézer tank bár nagyon gyors, és a fegyverzete is elég erős, gyenge páncélzata miatt (és azért is mert nem tapossa el az ellenséges gyalogságot, hanem kerülgeti) nem alkalmas arra, hogy önmagában eldöntse a háború kimenetlét. Gyorsasága miatt viszont kivállóan alkalmas a támadó ellenség megtizedelésére, vagy a telepített Kobrák védelmére. A végére hagytam azt a két egységet, amiért érdemes Ordosként is hangárt építeni. Az egyik a légi akna, amely a támadó ellenséges repülőgépek megjelenésekor automatikusan felrobban, és sok rakétát küld szét, amely a támadókat megtizedeli, a másik pedig az Égi szem, amely szabotőröket hordoz a meghatározott pozícióba. Mivel viszonylag lassú és gyengén páncélozott, ezért erős légvédelem esetén ne használjuk. Ilyenkor is van értelme az építésüknek, mivel a támadó harci egységek sebesség szerint szétszóródnak. Ilyenkor a légvédelemmel nem rendelkező ellenséges egységek közé dobva a szabotőröket komoly pusztítást tudunk okozni. A szabotőröket soha se hagyjuk a bázisban, mert támadáskor felrobbannak, és a közelükben levő saját épületekben komoly károkat okoznak. Utoljára hagytam egy érdekes trükköt. Az áttérítő képes az ellenség betakarítóját is áttéríteni, amely ilyenkor először a mi konyhánkra hozza a pénzt! Utána meg szét lehet lőni! Nem is olyan rossz dolog ez!

Épület és egység statisztika:

Csak a fő nemzettségeket tartalmazza.

A táblázat adatai:

Költség: Mennyi pénzünkbe kerül egy-egy egység felépítése.

Építési idő: Az adott egység felépítéséhez szükséges relatív idő. Mnnél nagyobb a szám, annál hosszabb idő szükséges a felépítéshez.

Sebesség: Az adott egység sebessége.

Látótávolság: Minél nagyobb a szám, annál messzebb lát az adott egység.

Ellenálló képesség: Minél nagyobb a szám, annál ellenállóbb a rombolásának.

Homok féreg figyelem: Az egység mennyire hat a homok féreg figyelmére. Minnél nagyobb a szám, annál nagyobb a valószinűsége, hogy a homok féreg megtisztel látogatásával. (és esetleg jóízűen efogyasztja az adott egységet :-) )

Első, második és harmadik szintű veterán: Milyen előnyt szerez az adott egység a veterán szint elérésekor.

Elsőként nézzük az Atreides nemzettség egységeinek adatait.

Név Költség Építési ido Sebesség Látó távolság Ellenálló képesség Homok féreg figyelem Első szintű veterán Második szintű veterán Harmadik szintű veterán
Felderítő 30 130 Gyors 40 200 3 Semmi Semmi Semmi
Könnyű gyalogság 60 170 Elég gyors 14 600 3 800 ellenálló képesség, 50 százalékkal több rombolás Önjavítás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Mester lövész 150 200 Elég gyors 30 600 3 50 százalékkal több rombolás Önjavítás Lopakodó, ha nem mozog
Kindjal gyalogság 150 300 Lassú 20 600 3 800 ellenálló képesség, 50 százalékkal több rombolás Önjavítás 50 százalékkal nagyobb lőtávolság, 100 százalékkal több rombolás
Mérnök 400 700 Lassú 12 400 3 Semmi Semmi Semmi
Homok sikló 300 300 Nagyon gyors 8-16 1200 4 50 százalékkal kevesebb rombolás éri Sebesség növekedés 50 százalékkal nagyobb lőtávolság, 50 százalékkal több rombolás
Monguz 800 920 Gyors 8-16 1600 6 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri 50 százalékkal nagyobb lőtávolság 75 százalékkal több rombolás
Minotaurosz 1300 1200 Elég gyors 8-16 2500 7 50 százalék plusz páncélzat 50 százalékkal több rombolás 75 százalék plusz páncélzat 75 százalékkal több rombolás
Javító jármű 650 1000 Elég gyors 8-16 1100 5 Semmi Semmi Semmi
PSZH 600 1000 Elég gyors 8-16 1200 5 50 százalékkal kevesebb rombolás éri Sebesség növekedés 75 százalék plusz páncélzat
Hangágyús tank 1400 1300 Lassú 8-16 2000 7 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri 25 százalékkal több rombolás, 50 százalékos lőtáv növekedés
Légi szállító 1100 900 Villám gyors 8-16 1600 Nincs Semmi Semmi Semmi
Csakodó szárnyú repülő 1000 1000 Villám gyors 8-16 1600 Nincs 25 százalékkal több rombolás Sebesség növekedés 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Fejlett légi szállító 1800 1300 Nagyon gyors 8-16 900 Nincs Semmi Semmi Semmi
Mozgó épületgyár 2000 1700 Lassú 24-28 4500 1 Semmi Semmi Semmi
Betakarító 1000 1000 Lassú 8-12 3500 2 Semmi Semmi Semmi

Másodikként pedig a Harkonnen nemzettség egységeinek adatait.

Név Költség Építési ido Sebesség Látó távolság Ellenálló képesség Homok féreg figyelem Első szintű veterán Második szintű veterán Harmadik szintű veterán
Felderítő 30 130 Gyors 40 200 4 Semmi Semmi Semmi
Könnyű gyalogság 50 170 Elég gyors 12 600 4 25 százalékkal több rombolás Önjavítás 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Harcos 90 100 Elég gyors 24 300 4 25 százalékkal több rombolás Önjavítás 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Lángszórós gyalogság 150 300 Lassú 24 800 3 25 százalékkal több rombolás Önjavítás 50 százalékkal több rombolás, 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Mérnök 400 700 Lassú 12 600 4 25 százalékkal kevesebb rombolás éri 50 százalékkal kevesebb rombolás éri 75 százalékkal kevesebb rombolás éri
Körfűrész 350 360 Nagyon gyors 8-16 1300 5 Sebesség növekedés Önjavítás 50 százalékkal több rombolás, 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Roham löveg 900 1000 Lassú 8-16 2400 7 25 százalékkal több rombolás Önjavítás 50 százalékkal több rombolás, 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Lángszórós tank 900 1000 Elég gyors 8-16 1800 7 25 százalékkal több rombolás Önjavítás 50 százalékkal több rombolás, 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Rakétavető tank 1200 1180 Elég gyors 8-28 1100 6 25 százalékkal több rombolás Önjavítás 50 százalékkal több rombolás, 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Harci-gáz katapult 1000 1180 Gyors 8-32 2000 7 25 százalékkal több rombolás 25 százalékkal kevesebb rombolás éri 50 százalékkal több rombolás, 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Pusztító 1750 1300 Lassú 8-16 5000 8 25 százalékkal több rombolás Önjavítás 50 százalékkal több rombolás, 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Légi szállító 1100 900 Villám gyors 8-16 1600 Nincs Semmi Semmi Semmi
Ágyúnaszád 1000 1000 Nagyon gyors 8-16 2600 Nincs 25 százalékkal több rombolás Önjavítás 50 százalékkal több rombolás, 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Légvédelmi platform 1500 1500 Nagyon lassú 8-16 1200 Nincs 25 százalékkal több rombolás Önjavítás 50 százalékkal több rombolás, 50 százalékkal kevesebb rombolás éri
Fejlett légi szállító 1800 1300 Nagyon gyors 8-16 900 Nincs Semmi Semmi Semmi
Mozgó épületgyár 2000 1700 Lassú 24-28 4500 1 Semmi Semmi Semmi
Betakarító 1000 1000 Lassú 8-12 3500 2 Semmi Semmi Semmi

Az Ordos nemzettség egységeinek adatai.

Név Költség Építési ido Sebesség Látó távolság Ellenálló képesség Homok féreg figyelem Első szintű veterán Második szintű veterán Harmadik szintű veterán
Felderítő 30 130 Nagyon gyors 40 200 3 Semmi Semmi Semmi
Vegyi támadó gyalogság 50 170 Elég gyors 16 575 3 Önjavítás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri 50 százalékkal több rombolás
Légelhárító gyalogság 100 100 Lassú 16 300 3 Önjavítás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri 50 százalékkal több rombolás
Aknavető gyalogság 100 300 Lassú 16 700 3 Önjavítás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri 50 százalékkal több rombolás
Mérnök 400 700 Lassú 12 400 3 Semmi Semmi Semmi
Szabotőr 150 520 Elég gyors 16 600 3 Semmi Semmi Semmi
Por lovag 350 300 Nagyon gyors 8-16 1100 4 50 százalékkal kevesebb rombolás éri 75 százalékkal kevesebb rombolás éri 50 százalékkal nagyobb lotávolság, 50 százalékkal több rombolás
Lézertank 700 860 Nagyon gyors 8-16 800 (300 pajzs generátor) 7 50 százalékkal kevesebb rombolás éri 50 százalékkal nagyobb lőtávolság 50 százalékkal több rombolás
PSZH 900 100 Nagyon gyors 8-16 500 (500 pajzs generátor) 6 50 százalékkal kevesebb rombolás éri 100 százalék sebesség növekedés 75 százalék plusz páncélzat
Kobra 1200 1200 Lassú 8-16 3000 7 50 százalék plusz páncélzat 50 százalékkal több rombolás 100 százalék sebesség növekedés, 75 százalékkal több rombolás
Áttérítő 950 1300 Elég gyors 8-16 1300 (800 pajzs generátor) 6 50 százalékkal kevesebb rombolás éri 25 százalék plusz hatótávolság 75 százalék plusz páncélzat
Légi szállító 1100 900 Villám gyors 8-16 1600 Nincs Semmi Semmi Semmi
Égi szem 2000 1000 Elég gyors 8-32 1750 Nincs Semmi Semmi Semmi
Légvédelmi akna 600 1000 Lasssú 20 1100 Nincs Semmi Semmi Semmi
Fejlett légi szállító 1800 1300 Nagyon gyors 8-16 900 Nincs Semmi Semmi Semmi
Mozgó épületgyár 2000 1700 Lassú 24-28 4500 1 Semmi Semmi Semmi
Betakarító 1000 1000 Lassú 8-12 3500 2 Semmi Semmi Semmi

Végül a kisebb nemzettségek egységeinek adatai:

Név Költség Építési ido Sebesség Látó távolság Ellenálló képesség Homok féreg figyelem Első szintű veterán Második szintű veterán Harmadik szintű veterán
Tleilaxu pióca 800 1180 Nagyon gyors 8-16 1000 5 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri Önjavítás
Tleilaxu fertőző 300 860 Lassú 24 1000 4 25 százalékkal kevesebb rombolás éri 50 százalékkal kevesebb rombolás éri 75 százalékkal kevesebb rombolás éri
Guild NIAB tank 2000 1440 Gyors 8-16 3000 8 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri Önjavítás
Guild mester 1000 1180 Lassú 8-16 1000 -20 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri Önjavítás
Ixian betolakodó 500 900 Elég gyors 8-16 800 4 Semmi Semmi Semmi
Birodalmi Sardaukar 300 900 Elég gyors 24 900 4 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri Önjavítás
Elit Birodalmi Sardaukar 350 1400 Elég gyors 24 1800 4 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri Önjavítás
Fremen harcos 150 900 Elég gyors 24 800 1 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri Önjavítás
Fremen Fedaykin 250 1200 Elég gyors 48 1000 1 50 százalékkal több rombolás 50 százalékkal kevesebb rombolás éri Önjavítás

És most az épületek statisztikája:

A táblázat adatai:

Költség: Mennyi pénzünkbe kerül egy-egy épület felépítése.

Ellenálló képesség: Minél nagyobb a szám, annál ellenállóbb a rombolásának.

Építési idő: Az adott egység felépítéséhez szükséges relatív idő. Mnnél nagyobb a szám, annál hosszabb idő szükséges a felépítéshez.

Energia felhasználás: Az épület mennyi energiát használ fel a működéséhez.

Mérnök támadás: Mérnökök képesek-e az adott épülettipus elfoglalni?

Látótávolság: Minél nagyobb a szám, annál messzebb lát az adott egység.

Fejlesztési költség: Mennyi plusz pénzünkbe kerül az adott épület fejlettebb változata.

Az épület neve Költség Ellenálló képesség Építési idő Energia felhasználás Mérnök támadás Látótávolság Fejlesztési költség
Épület gyár (con yard) 2000 4000 Nincs Nincs Igen 20 600
Szél csapda 225 1500 480 -100, azaz termelés Igen 20 Nincs
Kaszárnya 225 2500 620 20 Igen 20 800
Finomító 1500 3000 1440 40 Igen 20 1200 / finomító rámpa
Őrszem (radar) 400 2500 480 60 Igen 20 Nincs
Jármű gyár 1000 4000 1740 40 Igen 20 1200
Hangár 1300 3500 1080 50 Igen 20 1200
Leszálló pálya 1600 2000 480 30 Igen 20 Nincs
Űrkikötő 1500 2500 1440 100 Igen 20 Nincs
Palota 1600 3000 2160 150 Igen 20 Nincs

A fenti adatok mindegyik nemzettségre vonatkoznak, kivéve a két védelmi épületet, amelyet külön-külön 3 táblázatba szedtem:

Attreides speciális épületek:

Gépágyús őrtorony 550 2700 480 Nincs Nem 20 Nincs
Rakétás torony 1200 4000 620 75 Nem 24 Nincs

Harkonnen speciális épületek:

Lángszórós torony 550 2700 480 Nincs Nem 20 Nincs
Ágyús torony 1200 3000 620 75 Nem 20 Nincs

Végül az Ordos speciális épületek:

Harci-gáz torony 550 2700 480 Nincs Nem 28 Nincs
Kipattanó torony 1200 3000 620 75 Nem 20 Nincs

Ezzel vége is az első résznek. A második részben az egyes küldetéseket elemzem végig. Addig is jó játékot! ■

Emperor: Battle for Dune
A legutóbbi Emperor: Battle for Dune cikkek, hírek

hozzászólások (3)

MagicMoment
MagicMoment 2001.09.05. 08:50
Hö!
Blade!Teccik a leirás!Elég részletesen lenyomtad!Csak egy tipp:
Az uccsó pályák végigjáccása az ami szerintem lényeg!!Vagyis nekem!És főleg a a Harkonnenek re lennék kiváncsi!!
THX
Eric
Eric 2001.09.08. 14:45
Jó lenne, ha más játékoknál is ilyen részletes leírásokat alkotnátok!!
Most pl. az Arcanumhoz nagyon szívesen látnék egy ilyet!
Bobi
Bobi 2001.09.08. 17:45
Jó lenne ha meglenne:)
cikkajánló

John Scalzi: Vörösingesek

Scalzi megmutatta, hogyan kell egy remek sci-fivel fityiszt mutatni a sci-fi műfajnak.

Assassin’s Creed - Alvilág [könyv]

Egy ifjú indiai és egy ikerpár története a viktoriánus Londonban.

Év játéka 2015.

Olvasóink szavaztak, mi pedig most kihirdetjük a győzteseket.

John Scalzi: Árnyékszövetség

Négy önálló, de összekapcsolódó novellával bővült a Vének háborúja univerzum.

Ernest Cline: Armada [könyv]

Egy olyan erős kezdés után, mint a Ready Player One, nagyon nehéz újra megugrani a szintet. Ernest Cline-nak sikerült.