Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Egyéb

Game Developer Conference Europe

Az ECTS előtti két napban a játékfejlesztőknek tartottak konferenciát sok érdekes előadással.

2001.09.08. 00:00 | szerző: Dino | Egyéb

Az idén első alkalommal került megrendezésre az Amerikában már régóta évről évre megtartott játékfejlesztői konferencia, a Game Developer Conference (avagy röviden GDC) európai változata (a továbbiakban GDCE). Mivel az ECTS miatt amúgy is igen sokan jönnek Londonba szeptember elején, a szervezők úgy döntöttek, ezt kihasználva a kiállítást megelőző két napra helyezik a GDCE-t. Mindkét nap reggeltől estig követték egymást az előadások, melyek között mindenki találhatott számára érdekeset.

Game Developer Conference Europe
Peter Molyneux

Az előadások között voltak komoly szakmai témák, mint például tájak generálásához használható algoritmusokról, kifinomult MI programozásról, az Xbox hangrendszeréről vagy a PS2-re történő fejlesztésről. Hallhattuk az IDSA (szoftverfejlesztők érdekvédelmi egyesülete) elnökétől a kalózkodás elleni harcról szónokolni, Louis Castle-t a Westwood 16 éves történetéről beszélni, az egyik leginkább várt előadás pedig Peter Molyneux beszámolója volt a Project Ego-ról.

Elég sok előadás inkább áttekintő jellegű volt, összefoglalva egy-egy terület eredményeit, vagy átfogó képet adva egy-egy témából. Ilyen volt például a mobiltelefonokon játszható programokról szóló, vagy a rövid játéktörténeti áttekintést adó előadás, de igazából Molyneux előadása alatt is inkább csak a játék pozitív tulajdonságairól hallhattunk, mint a fejlesztésben Xboxra való áttérés lépéseiről. Ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy unalmas órákat töltöttünk el a GDCE-n, csak valahogy másra számítottam. Persze az is lehet, hogy egyszerűen csak rosszul sikerült kiválasztanom az előadásokat, amire beültem :-). Az előadások 1-1 órás időtartama mindenképpen rövidnek bizonyult, szinte mindenki kicsúszott a rendelkezésére álló időből. Érthetően valahol meg kellett húzni a határt az egyes előadásoknál, de véleményem szerint jobb lett volna inkább eggyel több naposra szervezni a rendezvényt, és több időt adni minden előadónak. A nem sajtó részéről érkező látogatók 400 fontos belépődíja túl soknak tűnik ahhoz képest, hogy ezért 12 órányi előadást hallgathassanak meg.

Game Developer Conference Europe
Matthew Stibbe

Peter Molyneux előadását kicsit jobban is részletezném, hiszen majdnem biztos vagyok benne, hogy ez vonzotta a legnagyobb tömeget (ennek ellenére nem a legnagyobb teremben tartották meg). Az előadás az előzetes kiírás szerint az Xbox fejlesztésre való átállásról szólt, melyet a Lionhead szatellit stúdiójaként működő Big Blue Box fejlesztőcsapat Project Ego játékának példáival mondott el a Populous sorozattal híressé vált játéktervező -programozó. Ez a játék egy egyszemélyes RPG lesz, melyben egy tizenéves fiút kell különböző kalandokon keresztül irányítani, miközben folyamatosan nő, egészen 30-40 éves koráig. Mivel a konzollal általában a TV-től messzebb ülve játszanak az emberek, igen fontos, hogy a lényeges részletek elég nagyok legyenek a képernyőn, hiszen egy pár pixel méretű tárgyat bajosan lehetne másként észrevenni. Másik fontos változás a PC-s RPG-khez képest, hogy míg egy PC-s játékos általában képes hosszú órákat is eltölteni a gép előtt egy-egy pálya teljesítésével, a konzolos játékos sokszor csak rövid időre vesz elő egy-egy játékot. Így egyrészt biztosítani kell számára a lehetőséget, hogy bármikor félbehagyhassa azt, másrészt pedig fontos, hogy a játékba visszakapcsolódva azonnal átlássa az egészet, emlékezzen a történet legfontosabb részleteire, és a kezeléshez se kelljen újra hozzászoknia. Emiatt a Project Ego története alapvetően lineáris lesz, annak ellenére, hogy kisebb alküldetések és oldalágak is előkerülnek majd a kalandok során.

Az Xbox winchestere lehetőséget teremt a dinamikusan változó világ megteremtésére is. Ha például gyerekként letaposunk egy facsemetét, és tíz évvel később elmegyünk ugyanoda, akkor ott nem fogunk fát találni. Vagy ha hősként betérünk egy faluba, egy későbbi visszatérés alkalmával csodálkozva tapasztalhatjuk, hogy leutánozták öltözködésünket vagy hajviseletünket a helybeli rajongók. Ehhez rengeteg információ tárolása szükséges, mely a winchester nélkül igen nehéz (talán lehetetlen) feladat lenne.

Game Developer Conference Europe
Louis Castle

Az illusztrációul bemutatott képek és videók igen szépek és látványosak voltak, és az előadás során bebizonyosodott, hogy Peter Molyneux ismét egy színvonalas program fejlesztésében közreműködik. Kár, hogy Xboxra készül a Project Ego, és jelen pillanatban nem igazán szerepel a tervek között egy PC-s verzió. ■

Game Developer Conference EuropeGame Developer Conference Europe

hozzászólások (0)

cikkajánló

John Scalzi: Vének történetei és más írások

A Vének háborúja sztori két még hiányzó része érkezett meg végre magyarul, mellettük rövidebb írásokkal.

John Scalzi: Vörösingesek

Scalzi megmutatta, hogyan kell egy remek sci-fivel fityiszt mutatni a sci-fi műfajnak.

Assassin’s Creed - Alvilág [könyv]

Egy ifjú indiai és egy ikerpár története a viktoriánus Londonban.

Év játéka 2015.

Olvasóink szavaztak, mi pedig most kihirdetjük a győzteseket.

John Scalzi: Árnyékszövetség

Négy önálló, de összekapcsolódó novellával bővült a Vének háborúja univerzum.