Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Rendezvények

ECTS 2001: Blizzard

A kiállítás harmadik napján bejutottunk az egyik legnépszerűbb fejlesztők szigorúan őrzött standjára is.

2001.09.18. 00:00 | szerző: LeMon | Rendezvények

Mondanom se kell, a kiállítás egyik legjobban megkörnyékezett részlege a Blizzard főhadiszállása volt. A cég díszes stand helyett egy kis "szobában" mutatta be játékait a kiváltságosoknak. Nagyon sokan próbáltak bejutni, nem volt olyan perc mikor ne várakozott volna valaki az ajtójuk előtt, remélve, hátha elcsíp valami morzsát a nagyok asztaláról. Szerencsére sikerült előre időpontot egyeztetni a cég illetékesével, úgyhogy elterveztük, hogy interjút készítünk. Nagy izgalommal vágtam volna bele a kérdésekbe, de a szűkös időbeosztásuk miatt csak egy rövid beszélgetés született a találkozásból. Hozzáértő emberek részletesen elmondták nekünk a két játékról, a Warcraft III-ról és a World of Warcraftról érdemes tudnivalókat, és válaszoltak kérdéseinkre, miközben szájunkat tátva csodálkoztunk a monitorra.

ECTS 2001: Blizzard
Chris Metzen, LeMon és Bill Roper

Megpróbáltam azért minél több és főként hasznos információt kiszedni belőlük. A Warcraft III azon kívül, hogy eszméletlen tetszetős, nagyon ötletes is. Szép színes lesz a játék, de ez egyáltalán nem zavaró, ugyanilyen színesek voltak az előző részek is. Egyelőre még nem dőlt el, hogy kiveszik-e a játékból a nézet forgatási lehetőségét, én nagyon remélem, hogy marad. Kérdéseim inkább konkrétumokra specializálódtak, ilyanokra, mint például mik lesznek az egyes fajok között a legszembetűnőbb különbségek. Az emberek a már bevált módon működnek, sőt, igazából az orkok is. Egységekben és képességeikben térnek egymástól, ahogy ez eddig is volt. Az élőhalottaknál viszont előjön a titokzatos nyálka, mellyel ez a faj terjeszkedik. Ez valamiféle rothadást megidéző átok, felperzseli a füvet, megrohasztja a fákat. Olyan ez, mint a Starcraftban a Zergeknél a lila slejm. Elég gusztustalan faj, az egyszer biztos. A sötét elfek működése a legérdekesebb. Ők ugyanis - mivel bázisukat alapvetően fákon építik fel - teljesen mobil épületekkel rendelkeznek. Nem egyszerűen arrébb gurulnak vagy repülnek, hanem szó szerint életre kelnek a fák, hatalmas treantokká változnak. Ilyenkor akár még támadhatunk is velük, igaz, védekezni egyáltalán nem tudnak, így nem árt jól vigyázni rájuk. A sötét elfek még a napszakváltakozást is kihasználják, hiszen női nemű egyedei a sötétben láthatatlanok az ellenfelek számára. Legalábbis álló helyzetben képesek elrejtőzni. A hímnemű mágusok pedig szempillantás alatt akár a levegőbe emelkedhetnek. Vannak olyan varázslatok, melyekkel a fákat eltüntethetjük, ha éppen ki akarunk kerülni valamit. De akár újra is növeszthetjük őket, ha pl. menekülünk valaki elől, így elzárva magunk mögött az utat. (Nem véletlen, hogy egyes elf bázisok erdei tisztásokon kapnak helyet a játékban.) [GAME:Warcraft III]

A World Of Warcraft annak ellenére, hogy szép meg minden, első ránézésre kicsit olcsó húzásnak tűnik. Az engine és a karakterek adottak, csak a játékmeneten kell kicsit bütykölni. Ennek ellenére nagyon ígéretesnek tűnik a program. A játékot Chris Metzen, a Blizzard művészeti részlegének vezetője demonstrálta, akinek munkáját már számtalan kézikönyvben is megcsodálhattunk. Elmondása szerint inkább akcióorientált lesz a játék, sok kalanddal fűszerezve. Ez az arány amúgy tapasztalatom szerint általánosan jó a Blizzard játékaiban: az akció kontra kaland, valamint az élethűség és játszhatóság. Minden programjuk egyszerre szép és játszható, félretéve most a játékosok sokrétű ízlését. Végeredményben mindig egy kellemes programot kaptunk. Már elég nagy százalékban kész van a WoW is, úgyhogy előre el lehet mondani mindezt erről a programról is. S a program főként az akcióra koncentrál, a játék menet afféle "nyomd az egeret, amíg működik" típusú lesz.

ECTS 2001: Blizzard

Aki még ne tudná, a World of Warcraft egy kizárólag interneten keresztül játszható játék lesz, melynek lesz plusz havi költsége, ahogy ez lenni szokott. Idehaza biztos sokan húzzák a szájukat, és valahogy meg is értem. Amerikában viszont nagy sikere van az online játékoknak, mint például EverQuest és az Anarchy Online. Ennek egyik oka lehet az olcsó telefon és internet tarifa. Azt még pontosan Chris sem tudta, hogy milyen és mekkora térben fog ez az egész játék zajlani. Az Anarchy-ban irtó nagy terület áll rendelkezésünkre, sok településsel és metropolisszal. Fennállhat a WoW-nál ez a lehetőség is, de akár játszódhat több szinten is, ezt még nem döntötték el. Egyelőre csak három faj van kész, az ember, az ork és a tauren. A játékosnak módjában áll nemet, bőrszínt, hajviseletet választani. Még nem eldöntött az se, hogy képesek leszünk-e saját textúrákkal díszíteni emberkénket. Sok minden hiányzott még a teljességtől, de ennyi elég meggyőző volt, lesz mire várni a Warcraft III után. [GAME:World Of Warcraft] ■

ECTS 2001: BlizzardECTS 2001: BlizzardECTS 2001: BlizzardECTS 2001: Blizzard

hozzászólások (0)

cikkajánló

MondoCon 2016. ősz

Itt az ősz, eljött az ideje egy újabb MondoConnak.

EXKLUZÍV: 100 éves a tank – beszámoló a Wargaming londoni sajtóeseményéről

Megnéztük, hogyan vonul át a Trafalgar Square-en egy Mark IV-es tank. Beszámoló és video.

E3 2016: Ubisoft sajtótájékoztató összefoglaló

Ismét meglepetéssel zárult a bemutató.

PlayIT - Szeged 2016.

A hazai játékshow ismét a szegedi volt Baumaxban várta a játékosokat.

EA Play 2016 sajtótájékoztató

Összefoglaló az Electronic Arts bemutatójáról.