Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Global Ops

A Homeworld: Cataclysm fejlesztői egy kooperatív multiplayer FPS-en dolgoznak.

2001.11.06. 00:00 | szerző: Thomas | Előzetes

A kanadai Barking Dog Studios nem tartozik a legismertebb csapatok közé, bár nem is teljesen ismeretlenek, hiszen többek között a Homeworld folytatását a Cataclysmt is nekik köszönhettük. Ez a csapat most egy Global Operations című programon dolgozik, ami stílusát tekintve egy multiplayer módra kihegyezett, csapatszintű FPS lesz.

Global Ops

A Global Ops központi része a multiplayer kooperatív csapatjáték lesz, ahol egyszerre maximum huszonnégyen irthatják egymást. A jelenlegi verzió 13 küldetést tartalmaz (ez persze változhat), melyek mindegyike valós helyszíneken játszódik – pl. Kenya, Sri Lanka, Mexikó, Bejrút, vagy Észak-Amerika. A feladatok is változatosak, a túszmentéstől a robbanószerek hatástalanításán és VIP-k kíséreten keresztül bázisok elfoglalásáig többféle lehet. A küldetések többségét valós események inspirálták és a teljesítendő feladatok is ennek megfelelően lettek kialakítva - pl. Peruban terroristák foglalják el a kanadai követséget, feladat a túszok kiszabadítása. Pályánként változatos terepviszonyok és bejárható épületekben teljesítendő elsődleges ill. másodlagos feladatok és előre definiált szintidő vár majd a játékosokra. A küldetésekhez hasonlóan az összesen 28 alakulathoz tartozó, kétszáznál is több játékos és ellenfél modellt is valóságban létező különleges alakulatok, terrorista csoportok, békefenntartók, lázadók, ill. gerilla csoportok inspirálták.

A játékos hat eltérő képességű karakterosztály közül választhat majd, ezek: a mesterlövész, a felderítő, a felcser, a nehézfegyverzetű tüzér, a kommandós és a robbantási szakértő. Ezek mindegyike eltérő képességgel, felszerelésekkel és fegyverzettel rendelkezik. A különböző osztályok nem határolódnak el élesen, nem lesz korlátozva például, hogy ki milyen fegyvert használhat. Lesznek fegyverek, amikkel az egyik karakter pontosabban lő, mint a másikkal, de ez nem jelenti azt, hogy nem tudja használni a többit is, ha arra van szüksége, vagy a sajátjából kifogy a lőszer. A hat osztály mellett lesz egy hetedik is, a hírszerző tiszt, de ez nem egy választható képesség, hanem sokkal inkább beosztás. Ő nem harcol, feladata az információk gyűjtése és a csapat stratégiájának kidolgozása. Folyamatosan figyelemmel kíséri a csapattagok helyzetét és állapotát, egyes információkhoz pedig csak ő jut hozzá (pl. a következő erősítés érkezésének időpontja, az adott pálya teljesítésére maradó idő, a teljesítendő feladatok).

Global Ops

Minden játékos hordoz egy kamerát, ezeknek (persze csak a csapattagokét), és a pályákon elhelyezett fix kameráknak (pl. biztonsági kamerák) a képeit a hírszerző tiszt látja. Az összegyűjtött információk alapján szöveggel, rádióparancsokkal vagy élőszóban utasítja a csapattagokat, és navigációs pontokat helyez el a térképen, kijelölve ezzel pl. a gyülekezés, vagy támadások helyét. Az elhalálozott játékosok bizonyos idő elteltével visszatérhetnek a pályára. Ez az idő pályánként eltérő, általában egy perc körül lesz. Ez idő alatt kapcsolatban maradnak a saját hírszerző tisztjükkel és követhetik az eseményeket, szükség esetén akár más karakterosztályba is átléphetnek. A visszatérő játékosok nem csak egyszerűen megjelennek a pályán, hanem a legkülönfélébb módon, erősítésként érkeznek meg a helyszínre – pl. ejtőernyővel, helikopterrel, csapatszállítóval vagy akár partraszálló járművel.

A készítők nagy komolyan vették a részletes kidolgozást és az élethűséget. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy felfogadtak egy fegyverszakértőt, hogy segítsen a fegyverek kidolgozásában. Ennek eredménye 32 olyan fegyver, melyek mindegyike létező modellek alapján, maximális pontossággal készült. Ez a pontosság a kinézetük mellett a jellemzőikre, a kezelésükre és a hangjaikra is kiterjed. A kínálat a pisztolyoktól a géppisztolyokon és karabélyokon át a mesterlövész puskákig és a rakétavetőig terjed. Ezek mellett olyan katonai felszerelésekkel is találkozhatunk, mint az éjjellátó, a gránát, a hőérzékelő, a távcső, a orvosi csomag, a kés és különböző robbanószerkezetek. A készítők egy komplex ballisztikai rendszert ígérnek, ahol a program figyelembe veszik a különböző anyagok sűrűségét, keménységét, a falak vastagságát, a lövedékek kaliberét, a tüzelő játékos képességeit (pl. mennyire jól tudja kezelni az adott fegyvert), stb., és ezek alapján produkálják az adott anyagnak megfelelő bemeneti ill. kimeneti nyomokat. Megfelelően nagy erejű fegyverrel akár a falakon is át lehet majd lőni.

Global Ops

Bár a Global Operations elsősorban multiplayer játéknak készült azért lesz egyjátékos mód is, ahol a csapatagokat és az ellenségeket az MI által irányított botok helyettesítik majd. ■

Global OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal Ops
Global Ops
A legutóbbi Global Ops cikkek, hírek

hozzászólások (6)

Mefisto
Mefisto 2001.11.30. 21:10
Szerintem király lesz ez a...
...alig várom, hogy kiadják
Bojko
Bojko 2001.12.01. 22:54
Szerintem is király lesz.Csak nehogy az legyen velemint a counterral.Ha azzal valaki játszani akar,akkor is egy csomó szar cucc kell hozzá. Ha ez meg fog jelenni,biztos letaszítja a mostani királyt a trónról.de csak akkor,ha azok,amiket ígérnek tényleg benne is lesznek a játékban. A kérdés még a botok AI-je lesz. HA az jó,akkor sokkal többen -akiknek nincs v. lassú a net- fognak vele játszani.Remélhet?leg majd nem kell egy atomer?m? a rendes futtatásához. Mindenesetre ha megjelenik én biztos beszerzem. És ne lep?djetek meg,ha majd a neten egy Mr. Dead nevezet? egyén egy rakétavet? h?vös csövét a kezében szorongatva szétlövi a fejeteket.:)
Na legyetek jók.És ha majd lesz egy jó szerver,akko valaki legyen olyan szíves és írja meg nekem a címét!
Good Henting!!!
Daedalus
Daedalus 2002.04.20. 07:55
Hát, mind a hárman tévedtetek. A GOPS egy nagy shit, nem ér semmit. Az AI-n röhögni lehetne- a botok egyhelyen áldogálnak, nem válaszolnak a lövésekre, beakadnak az ajtókba. Ez bizony nagy szégyen!
Az a harmatgyönge 13 pálya felépítése is mélyen a CS alatt van.
Végülis az egész tele van bugokkal.
De én figyelmeztettelek titeket!

Dae
okoska3000
okoska3000 2002.04.22. 11:02
Pedíg jó játékot ki lehetett volna hozni belőle, csak elszúrták...
Death man
Death man 2002.04.27. 23:14
Elég jó a GAme cska egy klón.
A nagya CS ami nem az meg RTCW és eléggé erlontva.Nekem jobban bejön a CS meg az RTCW.
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.