Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Europe Racer

Az illegális autóversenyek világába pillanthatunk bele 15 európai ország városaiban száguldozva.

2001.12.07. 00:00 | szerző: Cseló | Ismertető/teszt

Egy újabb autóversenyt dobtak piacra a Davilex fejlesztői, melyet Europe Racer-nek neveztek el. A játék nevéből is láthatjuk, hogy Európában zajlik, 15 gyönyörű nagyvároson keresztül. Az alaptörténet kulcsfigurája Caesar, aki egykor a legjobb versenyző volt, és most az illegális versenyek szervezője. Ő az, aki felkér minket, hogy vegyünk részt a versenysorozaton, ami nagy megtiszteltetés, mivel csak a legjobbak indulhatnak. Persze a rendőrség nem nézi jó szemmel a dolgokat, és mindent megtesz a verseny megnehezítése érdekében. A legnehezebb ezek közül J. B. Black, aki egy fekete Hummer-rel szaladgál utánunk, néha a sportkocsikat megszégyenítő sebességgel. De persze előbb-utóbb leküzdjük az összes elénk kerülő problémát és megnyerjük a versenyt.

Europe Racer

A játék nem túl nagyszabású intrójának megtekintése után több játékmód közül nyílik választási lehetőségünk. A gyors verseny ugyanaz, mint az eddigi játékoknál: itt lehet függetlenül autót, pályát választani és versenyezni. De hogy ne legyünk elégedetlenek, itt még négy almenüpont közül is választhatunk: egyes verseny, páros verseny, időmérő, hirtelen halál. Ez gyakorlás terén nagyon jó, de nem igazán vagyunk motiválva a minél jobb eredmény elérése érdekében. De mindenképpen ezt ajánlom a játékkal ismerkedés céljából. Indulhatunk különböző bajnoki címekért. Ezek 5 pályát tartalmazó versenysorozatok, melyeket egy autótípushoz kötnek (sportautó, széria kocsi, ATV vagyis terepjáró). Ez már nagyobb motivációt jelent, mint az első, de még nem az igazi, viszont legalább alaposabb felkészültséget kíván, mint az előző módban zajló verseny.

A kaland mód az a versenysorozat, amiről valójában szól a játék. Ha igazán jók vagyunk - márpedig ez a megállapítás igaz - akkor itt kell produkálni magunkat. Végre itt van miért küzdeni, hiszen ez a versenyek versenye. Itt húsz versenyen keresztül harcolunk a végső győzelem kupájáért. A kezdet kezdetén nehézségi szintet kell választanunk. Itt a három szint közül bátran nekivághatunk a középsőnek minimum, mivel nem sikerült elég nehézzé tenni a játékot ilyen szempontból. Ezután klubot kell választanunk, ami nemzetiségre megy. Kerestem a magyar csapatot, de lehet, hogy azért, mert nem gyártunk autókat, nem találtam meg. Na de gondolom mindenkinek van kedvenc márkája, így valószínűleg nem jelent majd gondot a típus gyártójának nemzetiségét kiválasztani. Persze a márkák nevei nincsenek feltüntetve, mivel törnek az autók (pontosabban nehéz úgy licencet szerezni a márkanév felhasználásához, ha az autók törnek egy játékban).

Europe Racer

A játékban a sebességet nem lehet igazán érezni, annak ellenére, hogy 230-300 km/h sebességgel száguldanak járműveink. A kocsik mozgását viszont elég jól szimulálták. Ezalatt azt értem, hogy a sportkocsi nem úgy megy, mint egy terepjáró. A sportkocsi például aranyosan felborul a padkákon, míg a ATV-ket nem viseli meg igazán. Viszont egyik kocsi sem bírja igazán, ha rámegyünk a falra, csak erőteljes ellenkormányzással lehet lejönni róla. Különösen tetszik, hogy mikor terepjáróval kanyarodunk erőteljesen, akkor hullámzik, pattog a hátulja, mint igaziból. A sportkocsik viszont túl jól kanyarodnak, mintha sínen futnának, még elképesztő sebességeknél is. Nagyon tetszett, hogy blokkolt kerekekkel nem lehet kanyarodni, csúszik az autó. Nem találták el viszont azt a részét, hogy típustól függetlenül olyan autónk van, mint egy tank. Nem létezik eltolhatatlan akadály előttünk. A kocsik nem simán ütköznek, hanem lepattannak rólunk.

A versenyzéshez tartozik, hogy mindent az útról kell felszedni. Azt hittem ez már a múlté, de itt most visszahozták. Mondjuk nekem jobban tetszik, mikor a teljesítmény alapján kapjuk a zsetont, de itt még azt is az útról kell felszedni. Három dolog van, amihez így juthatunk hozzá: pénz (euro formátumban :-), csavarkulcs (javítást szimbolizálja), villám (azaz nitro utánpótlás). Mindhárom dolog különböző színekben pompázik, és minél inkább a skála vége felé járunk, annál többet kapunk az adott juttatásból. Minden dologból érdemes felszedni a cuccot, ha másért nem azért, hogy a többieknek ne jusson. Hiba ezzel kapcsolatban, hogy bármennyire zúzzuk a gépet, a következő versenyen akkor is teljesen kifogástalan állapotban tündököl a rajtvonalon, pedig ha jól vettem észre, versenyek között a megszerzett pénzből kéne javíttatni. A pénz szerepe a javítás elvégzése (de ennek az említett okokból nincs sok értelme), nitro vásárlása, tuningolás. Gondoltam a játékban valami frankó tuningolás lesz, mint például a Street Rod 2-ben, de ehelyett mind a három fajtához három csomag vehető (nem lehet lépcsőt kihagyni), és kész. Ez egy kicsit kiábrándító volt. A kocsi külsejét sem lehet csinosítani.

Europe Racer

Az Europe Racer egy átlagos arcade típusú autóverseny, kisebb hiányosságokkal. Aki szereti az ilyen jellegű játékokat, tehet egy próbát, de ne számítson semmi nagyszabású dologra, maximum egy kis száguldozásra Európa városaiban. ■

Europe RacerEurope Racer

értékelés

Europe Racer

Pozitívumok
  • Jó autó mozgások
  • Jó hangulat
Negatívumok
  • Hiányos szimulálása egy jó utcai versenynek, nincs tuning
  • Nem túl nehéz
  • Nincs multiplayer
Minimális rendszerigény: Pentium II 350, 64 MB RAM, 4 MB-os 3D gyorsító
7,0
grafika 7
hangok 6
játszhatóság 7
hangulat 8

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?