Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Master of Orion 3

Egy újabb klasszikus stratégiai játéksorozat harmadik része jelenik meg idén.

2002.01.22. 00:00 | szerző: Blade Runner | Előzetes

A múlt év végén már megjelent egy stratégiai játék sorozat újabb része (a Civilization III), amely a Microprose gazdag hagyatékából maradt meg. A hagyaték jelenlegi tulajdonosa, az Infogrames, elődeivel ellentétben úgy tűnik, hogy tényleg gazdája lesz ezeknek a játékoknak, és sorba megjelenteti a klasszikusok újabb és újabb részeit. Ebbe a sorba illeszkedik egy nagysikerű űr-stratégiai játék a Master of Orion (MOO) III része is. Az előző részek sokak véleménye szerint ennek a típusnak a csúcsait jelentették, és remények szerint a harmadik rész is ebbe a kategóriába fog esni.

Master of Orion 3

A játékról sok és egyúttal kevés az információ egyszerre. Nagyon korrekt és részletes tájékoztatás jelent meg már a játéknak szinte minden aspektusáról, a bolygó-fejlesztésektől a kutatás irányításán keresztül egészen az űrharcig. Az összefüggések és a grafikai részek viszont teljes homályban vannak még, néhány megjelentetett és kiszivárgott képen kívül más információ nem igen áll rendelkezésünkre. Annyi bizonyosnak látszik, hogy a játék léptéke minden eddigi űrbeli játékét felül fogja múlni. Szó szerint több ezer benépesíthető terület (bolygó, hold) áll majd a játékosok rendelkezésére. (A jelenlegi állapot szerint maximálisan 12.000-nél is több bolygó és hold állhat a játékosok rendelkezésére.)

A játék hatalmas volta miatt a játszhatóság érdekében néhány érdekes döntést hoztak a játék előkészítési fázisában. Az egyik az úgynevezett birodalmi fókusz pont (imperial focus point), amely azért lett a játék szerves része, hogy a játékosok ne merüljenek el az ilyen jellegű játékok végső fázisaiban jellemző unalmas mikro-menedzselésbe. A pontokból minden fordulóban egy bizonyos mennyiség áll majd a játékosok rendelkezésére, minden pont egy parancs, esetleg egy bizonyos típusú parancssorozat kiadását teszi lehetővé, és ha a pontokat a játékos felhasználta, nem lesz képes újabb parancsokat kiadni az adott fordulóban. Ez a döntés teszi lehetővé azt, hogy valaki akár 500-1000 benépesített bolygóval, vagy holddal rendelkezhet, mégsem kell egy-egy fordulóban órákat töltenie az egyes bolygók, holdak egyenkénti beállítgatásával. A pontokat mindenki tetszése szerinti módon használhatja fel, így lehetővé válik, hogy mindenki csak az általa fontosnak tartott, illetve kedvelt területtel foglalkozzon, kivéve persze azokat az eseményeket amelyek a játékos azonnali beavatkozását követelik meg.

Master of Orion 3

A másik érdekes döntés pedig az volt, hogy a játékban az űrharc valós idejű, és ezt itt szó szerint kell venni, mert a harc lefolyása nem C&C vagy Starcraft jellegű (nem is értem miért hívnak egy játékot valós idejűnek, ha 5-10 másodpercenként gördül le egy-egy tank a futószalagról) gyors, egérkattintgatós taktikai játék, hanem valóban stratégiai, inkább a Close Combat sorozatban megismert léptékű és sebességű. A döntés oka az volt, hogy egy-egy űrcsatában akár több ezer űrhajó is összecsaphat, és ezeknek egyenkénti mozgatása dög unalomba fulladna.

Az MOO sorozatban eddig megismert fajok egy részét feláldozták a fejlett grafikai megoldások oltárán. Csak 16 faj maradt meg az eredetileg tervezett 32-ből, de ezek valóban idegen életformáknak tűnnek, és nem gumimaszkos színészeknek. Még saját nyelvet is kaptak, amit persze angol tolmácsolásban hallgathatunk.

Master of Orion 3

A rengeteg új megközelítéssel a játékfejlesztők óriási kockázatot vállaltak. A végeredményt ebben a fázisban még senki sem tudja megjósolni. Azt viszont már most is ki lehet jelenteni, hogy a polcokra kerülő játék teljesen új játék élményt jelent majd a játékosoknak, és ha a megvalósítás sikeres, akkor bizonyára követőkre is fog találni. Lehet, hogy ez a játék indítja majd el a fordulónkénti stratégiai játékok reneszánszát? ■

Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3Master of Orion 3
Master of Orion 3
A legutóbbi Master of Orion 3 cikkek, hírek

hozzászólások (4)

Lacus bácsi
Lacus bácsi 2002.01.22. 15:56
Remélem jó lesz! Nekem az I. nagyon bejött, pedig mindenki szapulta pocsék grafikája miatt. A II. már nem tetszett, unalmas volt. Sajnos a mai rts-ek mellett már néha nagyon unalmas a körökre osztott játékok (pedig én inkább ennek vagyok híve, mind a vad klikkelgetésnek, mivel itt inkább számit az agy, mintsem az, hogy ki tud gyorsabban kattintani)
Hun
Hun 2002.01.27. 16:53
Nagy kedvenceim közé tartozik ez a játék, én a II-vel is rengeteget játszottam. Amúgy mindenben egyetértek Lacus bácsival. Nagyon várom már!
Telapo
Telapo 2002.01.27. 18:00
Ha a körökre osztottat szereted meg az agyalást akkor menj a Hodítóra, online ingyenes, magyar középkorban játszódó game. A legkirályabb. a biztonságos kapcsolatú oldal címe: https://hodito.hu :))
Csq
Csq 2002.08.23. 14:51
Télapó, neked nagyon nincs igazad!!! Attól, hogy valaki szereti az AGYÁT is használni, szerintem nem kéne középkori szemetekkel játszania!!!

Az ORION I. eddig a legjobb, a II-t nem is nagyon értem, bár az MI érezhetően fejlettebb.

AMD, GeForce, AMD, GeForce, AMD, GeForce, AMD, GeForce! :)
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.