Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Battle Realms

A középkorba, a messzi keleti tájakra visz a Ubi Soft 3D-s RPG játéka.

2002.02.12. 00:00 | szerző: Wotan | Ismertető/teszt

Azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy a középkorban nem volt könnyű az élet. Főleg, ha a messzi keletet vesszük alapul, megspékelve mágikus és meseszerű elemekkel. A Battle Realms segítségével, egy olyan 3D-s RTS-be csöppenünk, ahol hősök vívják meg középkori környezetben mindennapi élet-halál harcukat, egy szebb jövő reményében.
Négy hatalmas, mindenre elszánt klán küzd egymással a hatalomért és ennek érdekében nem riadnak vissza semmilyen eszköztől. A Kígyó, a Lótusz, a Sárkány és a Farkas klán egymást hol segítve, hol kijátszva törnek a hatalom felé. Mi, a Kígyó klán jövendő vezére, Kenji bőrébe bújva tapasztalhatjuk meg a háború borzalmait.

Battle Realms

Kalandozásunk legelején máris döntenünk kell, hogy egy égő faluban a banditák mellé állunk helyre rakni a renitens parasztokat vagy pedig a parasztoknak segítünk az elnyomás ellen lázadni. Ha a parasztoknak segítünk, akkor a Sárkány klán színeiben próbálhatjuk meg ismét naggyá tenni Kígyó klánunkat, ha pedig a banditák mellé szegődünk, akkor már eleve a Kígyó klánban találjuk magunkat, ami apánk halála után, egy Shinja nevezetű rosszfiú kezébe került. Így a döntésünktől függ, hogy mi leszünk a jó vagy a rossz fiú a játékban (továbbá növeli még vezetői döntésszabadságunkat, hogy a küldetések között, lehetőségünk van különböző tartományok között választanunk, hogy merre folytassuk a háborút).
Miután lelkiismeretünkre hagyatkozva választottunk, azonnal az események forgatagában találjuk magunkat. Megtudjuk, hogy apánk - a Kígyó klán hajdani vezérének - meggyilkolásával minket gyanúsítanak, így épp itt az ideje, hogy tisztára mossuk nevünket, és újra egyesítsük klánunkat.

Mint szinte mindegyik RTS-ben, itt is a gazdaság beindítása az alapja egy jó véres háborúnak. Szerencsére a játék e része nincsen túlbonyolítva, hiszen parasztjainknak csak vízről, rizsről illetve a rizsföldek öntözéséről kell gondoskodniuk (bár igazából még a rizsföldeket sem kötelező öntözni, mert idő után magától -hála az esőzéseknek- újra kinő éltető táplálékunk). Sőt, még a parasztok gyártásáról sem nekünk kell gondoskodni, mert ők maguktól "gyártódnak" a megfelelő épületben. Persze ennek is van hátránya, mégpedig az, hogy minél több egységünk van, annál lassabban termelődik az utánpótlás. Miután már rendelkezünk a kellő nyersanyagbázissal, neki is kezdhetünk katonai karrierünknek.

Battle Realms

Mielőtt bárki is azt gondolná, hogy ez a rész is könnyű és zökkenőmentes a játékban, sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy koránt sincsen így. Katonáinkat ugyanis szorgos kis parasztjainkból nyerjük, természetesen miután felépítettük a katonai létesítményeket. De hisz még ez sem lenne olyan nagydolog, hiszen nem túl megerőltető a parasztokat beküldeni épületekbe. Az igazán időt és nyersanyagot felemésztő momentum a játékban, hogy parasztjainkat nem csak egyszerűen be kell küldenünk, mondjuk a közelharcosokat kiképző épületbe és akkor máris lesz egy kardos emberünk, hanem, hogy ha egy erős katonát akarunk kiképezni, akkor bizony lényegesen több épületbe kell beküldeni őket. Ha például fogunk egy parasztot és elküldjük fejlődni az első épületbe, akkor mondjuk, kijön egy lándzsás harcos, ami az égadta világon semmire sem jó. Ha a másik épületbe küldjük, akkor pedig kijön egy íjász, ami szintén nem túl sok mindenre használható. Ha viszont mindkét épületbe beküldjük parasztunkat képzésre, akkor kapunk egy karddal ellátott katonát, aki még mágikus lövést is tud. Természetesen minél több épületbe küldjük be az embereket, annál több tulajdonsággal bíró harcosokat kapunk, akik megállják a helyüket a harcmezőn. Nem sorolom fel, hogy mikor milyen katonát nyerünk, hiszen a játékban és annak könyvében részletesen megtalálható az igen széles és színes skálán mozgó képzések menete, ebből mindenki megtudhatja, hogy mely épületek használatával nyerhető a legjobb harcos mind a négy klánban.

Sajnos, mint már említettem, borzalmasan sok időbe és energiába kerül egy ütős hadsereg létrehozása. Akkor, kérdezhetnétek jogosan, hogyan lehet több száz fős sereget hadrendbe állítani. A válasz nagyon egyszerű: sehogy. Ugyanis igen meglepő módon, hadseregünk száma igen véges. Kezdetekben a parasztokkal együtt, mindössze húsz(!) főt enged a gép, mely a későbbiekben harminc majd negyven főre bővül. Ilyen kis létszámmal bizony nagyon meg kell gondolnunk, hogy mit is lépünk, főleg amikor két klán ellen kell már harcolnunk, hiszen nekik összesen nyolcvan fő áll rendelkezésükre. Szerencsére azért nem olyan rossz a helyzet, mint azt elsőre gondolnánk. Katonáinkat ugyanis nem csak úgy tehetjük még erősebbé, hogy ide-oda küldözgetjük őket az épületek között, hanem lehetőségünk van speciális tulajdonságokkal upgradelni is őket, melyeknek köszönhetően növekszik életük, támadóértékük, és különböző igen hasznos varázslatokat is elsajátíthatnak (futáshoz és a varázslatokhoz egyaránt a magától regenerálódó stamina szükséges) . Viszont sajnos itt is van egy bökkenő. Ugyanis nem rizsért és vízért cserébe bővíthetjük katonáink tulajdonságait, mint az épületekben, hanem Yin és Yang pontokért cserébe kapnak extra tudást. Yin és Yang pontokat viszont csak harcért kapunk, vagyis bizony rendszeresen ki kell csapni az ellenségre, hogy aztán a harcokért kapott pontokat hadseregünk tuningolására felhasználhassuk. Életben maradásunkat segítik továbbá az ideig-óráig (attól függően, hogy a politikai kocka hogyan fordul) mellénk szegődő hősök, akiket nem tudunk képezni semmilyen módon, viszont alapból tudnak valamilyen varázslatot. Természetesen rájuk érdemes több figyelmet fordítani, mert igen hasznos, ha a harcok alatt folyamatosan igénybe vesszük mágikus tulajdonságaikat, ha viszont meghalnak, szerencsére nincsen vége az adott pályának, bár érzékeny veszteség ér minket. Egyedül akkor van baj, hogy ha mi magunk, azaz Kenji hal hősi halált, mert akkor automatikusan vége távol-keleti pályafutásunknak.

Battle Realms

Jól jöhet a csatákban, ha zsoldosainkat lóra ültetjük. Ehhez természetesen istállókat kell építeni, majd a térképen mászkáló és békésen legelő vadlovakat kell befogni parasztjaink segítségével (nagyon mókás, amikor többszöri sikertelen próbálkozás után végre sikerül parasztunknak betörni az állatot, ilyenkor a paci feje fölött szívecskék jelennek meg :). Hátasukon gyorsabbak lesznek katonáink, ráadásul a csatában előbb a ló élete fogy el katonáinké helyett, viszont a lóra ültetett harcosok nem képesek mágikus tulajdonságaikat használni, így nem túl célszerű a leghasznosabb varázslatot tudókat pacira ültetni. Ha nincs kedvünk katonáinknak lovat adni, akkor a parasztok veszik jó hasznát az igáslónak, mert segítségükkel több rizst és vizet tudnak egyszerre behordani bázisunkra.

Városunk védelmében igen nagy segítséget nyújtanak az őrtornyok, melyekre egy emberünket felküldhetjük (természetesen célszerű mondjuk egy íjászt), valamint ha az ellenség elkezdi püfölni a tornyot, akkor attól függően, hogy melyik klánnal vagyunk, egy varázslat aktivizálható, mely pár másodpercre megnehezíti a támadók dolgát. Védelmünket nem alapozhatjuk csak a tornyokra, mert sajnos csak pár darab építhető belőlük, ráadásul hamar kigyulladnak és bizony mire a parasztok vízért rohannak, hogy eloltsák, már késő, valamint az ellenség nem mindig áll le szöszmötölni ezek elpusztításával, hanem egyszerűen megkerüli ezeket, és inkább a fontosabb épületeket veszi támadás alá. Ezért érdemes mindig egy bizonyos létszámú sereget otthon hagyni védelemnek, mialatt mi messze földön csatázgatunk. Nagyon fontos szerepük van a gésáknak (őket szintén parasztokból nyerhetjük, de jobb nem is belegondolni abba, hogy mi történik egy paraszttal, mielőtt gyönyörű gésa lesz belőle :), akik képesek meggyógyítani a harcban megfáradt katonáinkat, így mindig optimális szinten tarthatjuk seregünk életerejét (egy bizonyos szintig a gésák segítsége nélkül is gyógyulnak embereink).

Battle Realms

Nagyon jól jöhet, ha rendszeresen odafigyelünk az RTS-ekben jól megszokott kistérképre, mert ha éppen egy erdő mellett ütöttünk tábort és veszélyes hordák tartanak felénk, akkor itt megláthatjuk, amint a madarak felszállnak a fákról, ami biztos jele az érkező támadásnak. Természetesen, ha éppen táborunk környékén vagyunk, akkor meg is halljuk a madarak felröppenését.

A Battle Realms egy ötletes, szép, ám igencsak nehéz játék. RTS guru legyen a talpán, aki a csalás gondolata nélkül végigviszi a küldetéseket. A mesterséges intelligencia figyelemre méltó, nem lehet egykönnyen elpáholni az ellent, főleg nem a skirmishekben, amikor mi magunk választhatjuk meg a pályát, klánunkat és a többi jól megszokott custom beállítást.

Battle Realms

A játék grafikája mutatós, a harcok és varázslatok megjelenítése és koreográfiája igen látványos. Kifejezetten szemet gyönyörködtető, ahogyan a különböző katonák harcolnak, varázsolnak vagy, éppen ha nem adunk nekik parancsot, akkor unalmukban különböző mozgásokat végeznek (a szamurájok imádkoznak, a tüzérek a fejükre húzzák az ágyúcsövet stb.). Növeli a játék realisztikusságát, hogy a nagyon sebesült katonák lassan vonszolják magukat és a magaslatokra egységeink lassabban jutnak fel, de innen viszont messzebb tudnak lőni. Emeli a hangulatot a csodás vízesések, a felröppenő madarak és ugráló nyuszik látványa, valamint a változó időjárás. Viszont sajnos a többi 3D-s RTS-hez képest nem forgathatjuk a kameraállást (mindössze az épületeket), csak pár fokos szögben változtathatjuk a látószöget.
A játék audio része nem rossz, a harci zajok és a játékhoz passzoló kellemes zene rendben van és egységeink beszédei is jól eltaláltak.

A legnagyobb hibának saját embereim eszét tartom. Míg az ellenség igen okos, addig katonáink kb. azon a szinten vannak, mint Forrest Gump Vietnámban. Jó párszor előfordult, hogy a kiadott parancsot nem teljesítik. Ha megtámadjuk az ellenséget és látjuk, hogy nincs esélyünk, hiába adjuk ki a menekülés parancsot, egy rakás katonánk önhatalmúlag visszafordul szinte 0 HP-vel, és csak azért is tovább harcol a biztos halál tudatában. Vagy amikor a seregben valakinek elfogy a staminája, utána már hiába adok ki futás parancsot, a többiek addig nem hajlandóak futni, amíg az említett delikvens staminája nem töltődik vissza. Emiatt nagyon sokszor halt meg a hadseregem, mert ahelyett, hogy futottak volna, szép lassan sétáltak szolidaritásból a kifulladt bajtárs mellett, és nem izgatta őket a rájuk eső ágyúgolyó zápor. De a legjobban az tetszett, amikor kiadtam a parancsot egy épület lerombolására, erre a fele csapat elkezdett üldözni egy menekülő parasztot, a többiek pedig szétoszolva különböző épületeket kezdtek lebontani. Sőt volt olyan is, hogy egy hősömet az egész pálya alatt nem lehetett megmozdítani a térkép széléről.

Battle Realms

Igaz, maga a játék grafikája látványos, de sajnos a pályák közötti átvezető bejátszások a játék grafikus motorjával készültek és hát közelről igencsak négyszögletesek az emberek. Kissé furcsállom azt is, hogy például mondjuk az Otomo nevezetű hősöm meghalt egy pályán, erre a következő bejátszásban vígan ott társalgott a többiekkel, és persze a következő pályán is ott volt. Hát igen, valakiért hiába jön a kaszás.

Mindent összevetve nem rossz játék a Battle Realms és a játék élettartamát növeli, hogy a négy klánban más és más épületek, harcosok és varázslatok vannak, valamint a jól kidolgozott multiplayer is a játék előnyére válik. Személy szerint mindenkinek ajánlom ezt a korszakalkotónak nem mondható, de igen kellemes RTS-t. ■

Battle Realms
Battle RealmsBattle RealmsBattle RealmsBattle RealmsBattle RealmsBattle RealmsBattle RealmsBattle RealmsBattle RealmsBattle RealmsBattle RealmsBattle RealmsBattle Realms

értékelés

Battle Realms

Pozitívumok
  • Látványos mozgás és harc
  • Sokszínű hadsereg
  • Értelmes ellenfél
Negatívumok
  • Parancsmegtagadás
  • Nagyon nehéz mission és skirmish pályák
  • Vontatott hadseregképzés
Minimális rendszerigény: Celeron 400 MHz, 64 MB RAM, 16 MB-os 3D gyorsító, 600 MB HDD
Ajánlott konfiguráció: Pentium III 750 MHz, 128 MB RAM, 32 MB-os 3D gyorsító, 600 MB HDD
8,0
grafika 8
hangok 8
játszhatóság 8
hangulat 8
Battle Realms
A legutóbbi Battle Realms cikkek, hírek

hozzászólások (1)

Draconar
Draconar 2002.04.04. 19:37
Ez egy nagyon király játék!Nekem semmi gondom nem volt az egységeim irányításával.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?