Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Tom Clancy's Ghost Recon

Ha neked is 12 évig kellett oroszt tanulnod, most nyugodtan mondhatod, hogy: igyi dámoj!!!

2002.02.14. 00:00 | szerző: Lacko | Ismertető/teszt

Amikor először meghallottam, hogy befejezik a Rainbow Six és Rouge Spear sorozatokat, és helyette valami újjal próbálkoznak, méghozzá egy nyílt téri katonai szimulációval, nagyon szkeptikus lettem. Ennek az az oka, hogy nagyon szerettem az R6-ot, de szerintem az engine-e – ami tökéletesen működik a beltéri terrorista elhárító harcokban – alkalmatlan az ilyenfajta játékhoz. Ennek ellenére nagyon vártam. Sokakkal ellentétben én szerettem az R6 előkészületeit, hogy egy másfél perces akció előtt néha fél órát is kellett tervezgetni, hogy minden pakkul menjen. Ennek okán persze egyből csalódás ért, amikor megtudtam, hogy a Ghost Reconban nem így van. De azonnal kárpótolt a látvány.

Tom Clancy's Ghost Recon
Ezt nem ússzuk meg szárazon...

Csapjunk a lovak közé. Az új Tom Clancy játék immár nem magányos vagy kis csoportba verődött terroristák ellen folytatott harcról szól, hanem a kislétszámúnak igencsak nem nevezhető Orosz Hadseregről. A történet 2008-ban játszódik, amikor is egy szélsőséges szovjetimádó elnök jut hatalomra a Kremlben. Tervei között olyan kis lépések is szerepelnek, mint a Szovjetunió területi egységének visszaállítása. Ezért aztán azonmód meg is támadja Grúziát. Akik szerencsétlen elhagyatottságukban kihez is fordulnának, mint a nagy és dicső Egyesült Államokhoz. Samu bácsi (Uncle Sam) küld is nekik egy kicsi, de annál elszántabb csapatot: a Szellemeket. Ezek volnánk mi. Feladatunk egyszerű meg kell állítani és ki kell kergetni a muszkákat.

Csapatunk állománya – mint az az R6-ból megszokhattuk – folyamatosan bővül, azonban közülük csak párat (egész pontosan csak hatot) vihetünk akcióba. De valljuk be őszintén: hat tökös amerikai felér az egész rusnya és tehetségtelen Vörös Hadsereggel. Így aztán gond egy szál sem. Minden emberünk saját karakterisztikával rendelkezik: egyedi egyenruhája van (izé akkor ez miért is egyenruha?), természetesen saját arca van és megfelelő tulajdonságai: jól céloz-e, tud-e lopakodni, mennyire strapabíró és milyen tehetsége van a csapatvezetéshez. De nem az a helyzet, hogy aki jobb az egyikben, az rosszabb a másikban. Az elején majdnem mindegyikük béna mindenben, viszont a harc hevében, a tűzkeresztségben újabb és újabb bónusz pontokat nyernek, melyeket felhasználhatunk valamely tulajdonságuk fejlesztésére. Így aztán érdemes a legtöbb küldetésbe ugyan azokat az embereket vinni, hogy őbelőlük készíthessünk szuperkatonákat. Persze nem lehet mindig ugyan azokat vinni, néha kell egy-két specialista is, máskor meg nem.

Tom Clancy's Ghost Recon
A taktikai irányító panel

Ezen kívül vannak olyan embereink, aki már eleve hősnek születtek. Ők egyből magas tulajdonsággal kerülnek a csapatba, ezért érdemes őket is választani. De nem csak tehetségük, hanem fegyverzetük miatt is. Nekik speciális fegyvereik is vannak. Például a – most még csak tesztelés alatt álló – OICW, amely nagyon csúnya (mintha egy cipősdobozzal harcolnál) de annál halálosabb. Illetve a hangtompítós MP5, mely a néma besurranásra alkalmas. Már persze csak azoknak, akik nem szeretik a szimpla lerohanást. Hangtompítós MP5??? – kérdezi gyanakodva a veterán R6 játékos. De hiszen az alapfegyver, bár mikor, bármelyik katonának választható. Hát ez már csak a múlté. A Ghost Reconban nem válogathatjuk össze a felszerelést. Az elsődleges fegyver mindenki számára fix. A másodlagosban válogathatunk 3-4 kiegészítő között, de az is katonánként megszabott.

Aki azonban először látja meg a Ghost Recon felszerelő képernyőjét, az hirtelen nem is tud háborogni a jól megszokott feature-ök hiányán. Hiszen a látvány magával ragadó. A kiválasztott emberünk a képernyő közepén izeg mozog 3D-ben. Nagyon hatásos. Ezen kívül a látványt szolgálja még – meg persze a nagyarcúságot – a katonák kitüntetése. Küldetések után – teljesítménytől függően – különböző jenki kitüntetéseket kaphatnak embereink, melyek ott sorakoznak a nevük mellet és büszkén mutogathatjuk felebarátainknak, a nekünk szerzett dicsőséget.

Tom Clancy's Ghost Recon
A hős és a cipősdoboz

A játék során 15 küldetést kell megcsinálnunk, melyek mind igen változatosak és kellően könnyűek ahhoz, hogy ne törje le az embert. Ennek okán viszont túlságosan hamar véget ér az egész, amin az sem segít, hogy a küldetések egy – Tom Clancy által papírra vetett – történet alapján vannak egymás után fűzve. Ezekben megélhetjük Grúzia elvesztését és Litvánia fenyegetettségét, de végül mégis mi győzünk és eltiporjuk a gonoszokat. Nekünk sikerül az, ami Napóleonnak és Hitlernek nem: elfoglaljuk Moszkvát.

A küldetések között sok féle van: el kell lopni haditerveket, ki kell szabadítani foglyokat, fel kell robbantani hidakat és tengeralattjárókat és persze le kell lőni egy csomó specnazt és orosz tengerészgyalogost is... Talán a legnehezebbek, amikor más egységeket – akiket nem mi irányítunk – kell segíteni és megvédeni. Ezekben rohannunk kell, hogy lépést tarthassunk velük és persze így könnyen hibázunk. Azonban a többi küldetésben nem sürget az idő. Szép lassan egymást fedezve juthatunk előre. A hátunkba soha többé nem kerül ellenség, amit már megtisztítottunk, oda nem szivárog be újabb vörös. Ennek többek között az az oka, hogy a terünk – az R6-ból szokott módon – határos és véges. Ezt azonban ügyesen oldották meg, ha nem direkt akarunk olyan helyre menni, ahova nem mehetünk akkor észre sem vesszük azt, hogy például nem tudunk átugrani egy félméteres kerítést, vagy nem tudunk megmászni egy romhalmazt.

Tom Clancy's Ghost Recon
Íme a jó ellenség

A grafika nagyon szép. Élénkek a színek és bár a járművek textúrái hagynak kivetni valót maguk után és a fák lombjai sem az igaziak, a táj és az emberek frenetikusan jól néznek ki. A környezet változatos. A fák hajlonganak a szélben. Az egész összhatásában gyönyörű. A kedvenc részem az utolsó pálya, ahol a Vörös Teret kell megtisztítanunk a szemét maradékától. Hát ez mellbe vágó érzés volt. Életre kelt – ráadásul 3D-ben – mindaz amit oroszból tanultunk általánosban. A Kreml hagymakupolái, a GUM áruház (skála vengrij gum), ami sajnos romokban hever. És ahogy ott lopózok a következő célpontot keresve egyszercsak jobbra nézek és... És ott állok a Lenyin mauzóleum előtt. Egy pillanatra elveszítettem a játék fonalát és csak álltam döbbenten és röhögtem. Ez nem lehet igaz.

Aztán szilveszterkor voltak nálunk litván fiatalok, akiknek megmutattam a vilniuszi részt. És bár eléggé elszomorította őket, hogy romokban hever egyértelműen beazonosítottak épületeket és tereket. Azóta már fényképeket is küldtek róluk. (Azért az életben – napsütésben – szebbek.)

Tom Clancy's Ghost Recon
Az eligazítás nagy térképe

Persze akarva akaratlanul össze lehet hasonlítani a nemrég megjelent párjával: az Operational Flashpointtal – mint ahogy azt én is megtettem egy korábbi cikkben. De természetesen a Ghost Recon egy önálló játék, ami különbözik az OFP-től. Saját élete van. Nemsokára megjelenik hozzá az első küldetés lemez. És valószínűleg olyan sikeres lesz, mint az ősei: a Rainbow Six játékok. Állok elébe! ■

Tom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost ReconTom Clancy's Ghost Recon

értékelés

Tom Clancy's Ghost Recon

Pozitívumok
  • Ragyogóan szép
Negatívumok
  • Rövid
  • Picit túl könnyű
8,0
grafika 8
hangok 7
játszhatóság 8
hangulat 9
Tom Clancy's Ghost Recon
A legutóbbi Tom Clancy's Ghost Recon cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.