Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Salt Lake 2002

Az idei téli olimpia hivatalos játéka sajnos igen gyenge lett.

2002.02.26. 00:00 | szerző: Dino | Ismertető/teszt

Az elmúlt hetekben bizonyára mindenki elkapott legalább 1-2 részletet a TV-ben az idei téli olimpiából (például a venezuelai szánkó-versenyzőnő borulását az első kanyarban vagy a norvég sífutók egyszerre beérkezését a második helyre). Miután 2000 tavaszán az Eidos hat évre szóló szerződést kötött a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal a játékok hivatalos programjának kiadásáról, a Sydney 2000 után most ismét az ő nevük fémjelzi a Salt Lake 2002 programot, melyet a nyári olimpia programjához hasonlóan az Attention to Detail készített el.

Salt Lake 2002

A játék a téli olimpia rengeteg számából összesen hatot tartalmaz, melyeken négyféle játékmódban indulhatunk. Az olimpiai játékmódban az érmekért folyik a harc, a tournament játéktípusban éjszakai versenyek vannak, kieséses rendszerű küzdelemmel. A csak egyszemélyes módban játszható, klasszikusnak nevezett játékban három életünk van, és folyamatosan növekszik a nehézség, míg a negyedik játéktípus a gyakorlás. Mindegyik versenyszám előtt kis intrót láthatunk, mely a tájat mutatja be, és többszöri ismétlődés után már igen unalmas. Az általunk irányított részt pedig minden esetben a pontszámkijelzőre pillantás, majd a visszajátszás követi. A sportágak mindegyikében néhány gombra van szükségünk, ezek megfelelő sorrendben történő leütésével érhetjük el a jó eredményt.

Kétféle lesiklószám került a játékba, a férfi óriás-műlesiklás és a női alpesi szlalom. Ezekben az indulást egy gombnyomással kell jól elkapni, majd a kurzorral fordulhatunk jobbra-balra. Az óriás-műlesiklás során értelemszerűen le is guggolhatunk lécünkön, a szlalomban erre nincs lehetőség de nem is lenne értelme. Valamelyest hasonló szám a férfi snowboard parallel szlalom, ebben azonban egyszerre ketten csúsznak le a párhuzamosan elhelyezett pályákon. A legunalmasabb a síugrás, melynél az indulás és elugrás, valamint a leérkezés pillanatát választhatjuk meg, illetve a levegőben lécünk orrát állíthatjuk megfelelő pozícióba, hogy minél szebben sikerüljön az ugrás. A leglátványosabb a női freestyle légi akrobatika lehetett volna, csakhogy ugrás közben nagyon oda kell figyelni, mit és mikor nyomunk meg (alul szalad egy sáv a megnyomandó gombokkal), a visszajátszás során pedig a gép kameraváltása nem éppen a legjobb. Végül az utolsó szám a férfi kétszemélyes bob, ahol a nagy lendületet két gomb gyors váltott nyomkodásával érhetjük el (gondolom sokaknak eszébe jutnak erről a C64-en a joystickeket igencsak igénybevevő különböző sportjátékok), majd csúszás közben a nyilakkal irányíthatjuk a bobot.

Salt Lake 2002

Sajnos a játék kivitelezése nem úgy sikerült, ahogy azt manapság elvárjuk. A grafika elnagyolt, elég csúnya textúrákkal, és szinte csak a versenyzők kidolgozottságára figyeltek oda jobban a készítők. Igaz, erre se maximálisan, mozgás közben például sokszor minden ok nélkül változik a ruházat árnyalása sötétebbre-világosabbra. Vagy ha már odakerült az egyik pálya mellé egy sífelvonó, legalább arra gondolhattak volna, hogy azon az ülések egyenlő távolságra vannak elhelyezve a kábelen. Síelőnk pedig megálláskor olyan nyomot húz léceivel, melyet a valóságban soha nem láthatunk. Kicsit olyan az ember érzése, mintha ismét egy konzolátiratot kaptunk volna.

Ez utóbbi érzést erősíti az irányítás is. Már a menükezelésben is ütközhetünk akadályokba, de az egyes sportágak vezérlése se az igazi. A megfelelő elsajátításhoz elengedhetetlen a kézikönyv tanulmányozása, de még azzal együtt is bonyolultabb a kelleténél. Látszik is, hogy konzolról vették át az irányítást, ennek megfelelően hivatkoznak rá a kézikönyvben is (A és B gomb, miközben a billentyűzeten ezeknek a Z és az A felel meg). Összesen négy játékost állíthatunk be a vezérlőknél, de ezek közül csak az egyik játszhat billentyűzetről. Egy átlagos számítógéphez meg nem nagyon szokott egynél több gamepad csatlakozni, így nem hiszem, hogy sokan használnák ki a kettőnél több játékos lehetőségét.

Salt Lake 2002

Végül essen pár szó a hangokról. Az effektek nem olyan vészesek, a zene pedig a snowboard és gördeszka programok feelingjét hozza, különböző rock stílusú zenekarokat szedtek össze, igaz, elég ismeretleneket: Selby Tigers, Next2Nothing, Pollen, The Stereo, stb. A gyors lefolyású számokban ráadásul alig kezdhetnek bele az éneklésbe, már le is keveri őket a program, és kezdődik elölről egy újabb szám.

Sajnos a Salt Lake 2002 egy olyan játék lett, mely nem igazán méltó az Eidoshoz. Az Attention to Detail fejlesztőcsapat korábban még igen színvonalas grafikát tudott szállítani a Rollcage programba, így nem igazán értem, miért lett újabb játékuk ennyire elmaradott. Csak bizakodhatunk, hogy az elkövetkező két évben megemberelik magukat, és a következő olimpiai játék - a 2004-es nyári - már egy profi kivitelezésű program lesz. ■

Salt Lake 2002
Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002Salt Lake 2002

értékelés

Salt Lake 2002

Negatívumok
  • Színvonaltalan grafika
  • Rettenetes irányítás
Minimális rendszerigény: Pentium III 450, 128 MB RAM, 16 MB 3D gyorsító, 4xCD-ROM, 500 MB HDD
Ajánlott konfiguráció: Pentium III 800, 128 MB RAM, 32 MB 3D gyorsító, 8xCD-ROM, 700 MB HDD
5,0
grafika 5
hangok 6
játszhatóság 4
hangulat 5
Salt Lake 2002
A legutóbbi Salt Lake 2002 cikkek, hírek

hozzászólások (3)

Ghoost
Ghoost 2002.02.26. 18:51
bazzeg minek csinálják az ien olimpia játékokat ugyse tudják rendesen megcsinálni az egész olimpiát max. 2-3 sportágat tudnak normálisan megcsinálni a többi meg *****.
Dino
Dino 2002.02.27. 00:18
De még azt a párat se tudták jól megcsinálni.
Érdekes, a C64 idejében mennyit játszottam (és gondolom sokan mások is) a különböző olimpiai játékokkal, akkor még élvezetesek voltak (no meg joystick-rongálók)...
Ghoost
Ghoost 2002.03.04. 19:38
hát ez van:(((
nem játszottam a játékkal de valkószinüleg ez a tipikus ha már megvann a jog dobjunk össze vmi játékot és szedjük meg magunkat mégjobban játék az Eidos nagyon ezt csinálja és csodálkoznak hogy nem rég a csőd szélérők kelett visszajönniük...
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.