Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Might and Magic IX

Kilencedik részéhez ért a legendás RPG sorozat. Ezúttal a LithTech engine-re építették a játékot.

2002.04.19. 00:00 | szerző: Đuke | Ismertető/teszt

Ismét egy újabb rész, és ismét szép ígéretek és újítások hangzanak el a Might and Magic sorozat új fejezetével kapcsolatosan. Szkeptikus voltam, és talán nem is ok nélkül: körülbelül a sorozat ötödik részétől kezdve azt éreztem, hogy a játék korunkhoz képest technikailag egy-egy lépéssel mindig le van maradva. Addig igazán nem lehetett panasz, de a későbbiekben valahogy „fáziskésés” volt tapasztalható. A legújabb rész „A szerepjáték új dimenziója” megnevezést viseli dobozán, s ezzel talán felkeltheti a figyelmet. A kérdés már csak az: okkal-e?

Might and Magic IX

A háttértörténet talán annyira nem is lényeges, a kézikönyv bőségesen elmagyaráz mindent. A lényeg talán annyi, hogy meg kell védenünk Chedian és hazánk békéjét a gonosz Beldonian horda inváziójától, mely már-már a városkapukon kopogtat. A kalandra kezdetben négy játékost kell kiválasztanunk, akiket a későbbiekben akár le is lecserélhetünk más karakterekre, illetve kibővíthetjük őket egyéb játékosokkal (csapatunkban maximum heten lehetnek). A karakter generálásakor 4 faj közül választhatunk: ember, elf, törpe és fél-ork. Kezdetben kétféle foglalkozás lehetséges, harcos vagy ún. „beavatott”, melyek aztán tovább fejlődhetnek a kalandok során, így előbb utóbb lehet zsoldos (gladiátor, fejvadász), lovag (paladin vagy ranger), tudós, gyógyító stb. Generáláskor a szerepjátékokban megszokott módon meg kell még adnunk azokat a tulajdonságokat, melyben figuránk leginkább jártas (pl. íj használata, csapdák felfedezése, kereskedés), majd csapatunkkal nekivághatunk a kalandoknak.

Ami a játék újításait illeti: a korábbi részhez képest valóban új, a korábbiaknál némileg színvonalasabb és élethűbb háromdimenziós környezetet készítettek a játék alkotói, a Monolith LithTech engine-jére építve. Ellenfeleink – melyekből talán most nincs annyi – intelligensebbek lettek a fejlesztéseknek köszönhetően, velük szemben az elfutásos stratégia nem annyira célravezető. Új lett a párbeszéd-szerkezet is, ezért azok olyan eseményekhez kötődnek, melyekben már korábban részt vettünk. A csapatunkhoz csatlakozó NPC-k is e szerint fognak majd viselkedni és az események menete beépül a párbeszédekbe a játék előrehaladtával. Végül meg kell emlékeznünk a varázslatokról, melyekből most még több van s melyeknek új rendszere gyökeresen szakít a korábbiakkal. Akkor ugyanis a varázslatok egy bizonyos „varázslat-csoporthoz” tartoztak. A M&M IX-ben viszont pl. egy gyógyító varázs kibocsátásához egy elemi készség és egy fény készség szükséges. Minden mágiahasználó megtanulhatja a gyógyítás alapjait, azonban csak a magasabb szintű fénymesterek és nagymesterek azok, akik a legjobb eredménnyel használják ezeket. A játékban 65 küldetés közül választhatunk, több mint 40 szinten keresztül. Az új varázslatrendszeren kívül említésre méltó még az új interfész is (bal egérgomb a harc, jobb egérgomb a varázslás). Megmaradt a korábbi részekből már ismert valós idejű (real-time) illetve a forduló alapú (turn-based) harcstílus is. A kettő között az Enter megnyomásával választhatunk.

Might and Magic IX

Hogy milyen az összhatás? Lesújtó! Nem, nem és nem. Mint az elején is írtam, a korábbi részeknél is érzékelhető egy „fáziskésés”, ami itt is megragadható. Hiába új a 3D-s engine, hiába vannak új varázslatok, intelligensebb ellenfelek és szebb, interaktívabb környezet, az egész összhatása mégsem üt meg egy jó 2 évvel ezelőtti szintet sem! Hiányzik belőle valami lélek, valósághűbb szituációk, és lények, amik segítenének ahhoz, hogy az ember ténylegesen beleélje magát a helyzetbe. Ehelyett csak megyünk, harcolunk, és valahogy érezzük, hogy a valós világban vagyunk: csak ülünk a számítógép előtt és nyomkodunk.

A M&M-sorozat legújabb részeinél mindig azt gondolom: „na ez lesz ám a nagy dobás”, aztán mindig hoppon maradok. Várnunk kell még erre. Talán a jubileumi X. rész tartogat komoly, korunkhoz illő újításokat, amire már tényleg mondhatom, amit a sorozattal kapcsolatban már oly rég óta szeretnék mondani. ■

Might and Magic IX
Might and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IXMight and Magic IX

értékelés

Might and Magic IX

Pozitívumok
  • Új 3D-s engine
  • Új varázslatok
Negatívumok
  • Gyenge grafika és hangok
  • Nem mai színvonalú 3D engine
6,5
grafika 7
hangok 6
játszhatóság 7
hangulat 6
Might and Magic IX
A legutóbbi Might and Magic IX cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?