Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Freedom Force

Képregénybe illő főhősök, BANG, KABOOM feliratok tömkelege - mindez egy nagyszerű új taktikai akciójátékban.

2002.04.29. 00:00 | szerző: Warhawk | Ismertető/teszt

Fiatalkorom nagy hőse volt Pókember. Szinte őrülten vártam a szombatokat, mert havonta általában azokon a napokon jött hozzánk. Aztán napokig bújtam az akkor még igen vékonyka kis füzeteket. Miután az esetem nem volt egyedi, ezért alakítottunk egy ún. Képregény Klubot, melyben laza szabályok között egy nagy ládába gyűjtöttük mindenki füzetecskéit, hogy mindenki mindenkiét elolvashassa. Ekkorra már elég sok képregényfajta volt kapható, így havonta éltük bele magunkat Batman, vagy éppen X-Men legújabb kalandjaiba. Aztán szépen kinőttünk ebből a korból, a képregények dobozokba kerültek a következő olvasógenerációra várva, mi pedig már nem olvassuk Pókembert, hanem irányítjuk (mondjuk PC-n), sőt, nemsokára moziban nézzük meg. Viszont amíg van fiatalság, addig lesznek mindig képregények.

Freedom Force

Kérdezhetitek, miért írtam ezt a piciny nosztalgiázást, mikor egy játékról kellene értekeznem. Nos, aki csak egy pillanatra is ránéz a Freedom Force képeire, az láthatja, miért. A program egy képregény monitorra vetített változata, annak minden jellemvonásával: egyszerű jellemek, egyszerű, lendületes történet, és sok, nagyon sok POW, BANG és KABOOOM felirattal körbevett harc.

Az Irrational Games nem vásárolta meg semelyik képregény-sorozat licenszét, inkább kitaláltak egy saját világot, saját hősökkel, antihősökkel, és főgonoszokkal. A program szerint Patriot City-ben járunk, valamikor a Hidegháború alatt. Hirtelen elkezdenek szuperhősök és szupergonoszok feltűnni, melynek oka a városra hullott nagymennyiségű Energy-X konténer. De hogy ezek a konténerek hogy kerültek a városba? Véletlen, vagy valami ördögi elme terve ez? Nos, majd a kedves játékos meglátja, nem lövöm le a poént.

Freedom Force

De milyen játék is ez a Freedom Force? Hiszen éppen nemrég hagytuk abba az Activision Pókemberes játékát, tehát joggal várhat mindenki egy hasonló csihi-puhi akciót. Hát nem. Ha pontosan definiálni akarnám, a FF egy stratégiai-akció-szerepjáték. Érdekes, mi? Na, kicsit pontosítom a dolgot. Szóval adva van tetemes mennyiségű szuperhős, melyekből maximum négyet kiválasztva kell az aktuális missziót végrehajtani. Minden "fejezet" végén karaktereink bizonyos mennyiségű tapasztalati pontot kapnak, melyek szintlépés után ún. karakter-pontokká alakulnak, ezeket pedig elkölthetjük hőseink speciális képességeinek felturbózására, illetve újak megvételére.

Maga az akció részt úgy képzeljük el, mint például a Commandost, csak valamivel kevesebb lopakodással (szégyen, de az univerzum hősei is jobban teszik, ha hátulról közelítik meg az ellent...). Karaktereink speciális képességeit kihasználva kell egymáshoz igazítani, majd azok kombinációjával oldani meg a felmerülő problémákat.

Freedom Force

Ha már hőseinknél és képességeiknél tartunk, elmondom, hogy az előbb említett Commandossal ellentétben, itt nemcsak hat-hét emberünk van, hanem már alaphelyzetben is olyan 15. Ha ehhez hozzávesszük azt is, hogy könnyedén tudunk pillanatok alatt készíteni egy teljesen egyedi, hozzánk szabott hőst is, akkor láthatjuk, hogy igazából embereink száma erősen a végtelen felé hajlik. (Képregénygyűjtőknek ajánlom a www.freedomforcecenter.com címet, ahol már a DC és a Black Horse képregények hőseinek nagy részét letöltheti). Persze nem minden hőst irányíthatunk egyszerre. Bizonyos részük maguktól csatlakozik, ahogyan a történet alakul, másokért (és a játékos által készítettek is ide tartoznak), bizonyos mennyiségű presztízs pontot kell fizetnünk. Ezeket szintén minden pálya végén megkapjuk, mennyiségük attól függ, hogy mennyire voltunk jóságosak és kedvesek. Teszem azt, ha továbbjutásunkat egy lakóház akadályozza, akkor azt megkerülhetjük, átugorhatjuk, de akár le is rombolhatjuk. Azt hiszem érezhető, hogy a legutóbbit nem igazán kedvelik. Megéri jónak lenni, mert némelyik későbbi, combosabb karakter veszettül sok pontba kerül. Saját karaktereink értékét már készítés közben láthatjuk, így nem vagyunk abban a veszélyben, hogy az abszolút tökéletes hős megalkotása után nem fogjuk tudni használni, hiszen nem lesz elég presztízs pontunk. (Illetve a veszély fennáll, de legalább nem lehet mondani, hogy nem tudtuk, hogy ez lesz.)

A szereplők speciális képességei elég változatosak, viszont mindig illik a személyiségükhöz. (Persze itt csak az alap, játékban megtalálható karakterekről beszélek.) Például El Diablo nevéhez híven tűz alapú képességekkel van "megáldva", míg Mentor indirekt, agyra ható varázslatokat használ, melyek legtöbbje magukban nem sebeznek, de például megvakíthatják az ellenséget. Hőseink képességeit öt szinten keresztül erősíthetjük. Az alap hősök általában olyan 8-10 képességgel vannak megáldva, ezekből az erősebbeket használatuk előtt még igen nagy karakterpont mennyiségért kell megvenni. Tekintve, hogy nem sokszor lépnek szintet embereink a történet folyamán, erősen megéri elgondolkodni, hogy mire használjuk fel a pontokat. Ráadásul a képességeken kívül pontjainkat különböző attribútumokra, passzív képességekre is beválthatjuk. Ezek általában többe kerülnek, mint a többi képességünk, viszont néha nagyon jól jönnek. Itt lehet például megtalálni a repülés, vagy a különböző fajtájú támadások elleni ellenállást növelő képességeket.

Freedom Force

Látható, hogy a játék szerkezete nem a legegyszerűbb, viszont mindez egy olyan kényelmes kezelőfelülettel párosul, hogy nagyon észre se vettem a komplexitást, míg le nem írtam. Igazából pusztán az egérrel tökéletesen lehetne irányítani mindent, de azért pár hotkeyhez megéri a billentyűzetet is használni.

Persze a játék mit sem érne, ha a nagyon jó belbecs mellé nem jönne kitűnő külcsín. Nos, az Irrational Games itt is nagyot alkotott. Patriot City minden egyes részletét tökéletesen kidolgozták. Mindenhol tűéles, látványos textúrák vannak, speciális képességeink használatakor pedig olyan fényjáték jár, ami már szinte valótlanul szép. Ráadásul ezekből az effektekből nem is kevés van, így egy jó ideig nem lesz unalmas a látvány.

Freedom Force

A látvány mellett a zene és a hanghatások is nagyon passzolnak a játékhoz. Minden karakternek kitűnő szinkronhangja van. Például Minute Man, a tipikus amerikai hős, olyan mély hanggal és hanglejtéssel beszél, melyet már sok rajzfilmben hallhattunk. A zene pedig egyenesen csodálatos, némelyik pályán csak azért várakoztam egy biztonságos helyen, mert a zenét hallgattam.

Persze minden programban vannak hibák, sajnos ez alól a Freedom Force sem kivétel. Érdekes például a karakterek mozgása, hogy ugyanúgy emelnek fel egy szemetesládát, mint egy autót. Vagy érdekes (bár nem kifejezetten zavaró), hogy a nem a feladathoz kiválasztott karaktereink is kapnak tapasztalati pontot. De talán a legnagyobb hiba, hogy akad egy-két olyan bug a játékban, melyek meggátolják akár a továbbjutást is!

Összefoglalva a Freedom Force egy meglepően jó játék lett. Élvezetes, lendületes, látványos, és egyszerűen kezelhető. Azt hiszem, más nem is kell a kitűnő szórakozáshoz. ■

értékelés

Freedom Force

Pozitívumok
  • Csodaszép, élvezetes játék
Negatívumok
  • Néhány hiba a játékmenetben
9,0
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 8
hangulat 9
Freedom Force
A legutóbbi Freedom Force cikkek, hírek

hozzászólások (8)

[Gareth]
[Gareth] 2002.04.29. 22:58
Áhh fejletlen keleti nép ;-P
Zoltano
Zoltano 2002.04.30. 15:52
Köszi előre is!
Zsivány
Zsivány 2002.05.08. 15:11
Nektek is eltakar mindent a járda és a fű?
Mert nekem minden alatta van. Még a karakterem sem látom. az úton ott van az emberem de a járdán meg a füvön nincs. Olyan mintha alá mennének!
gorgi
gorgi 2003.02.01. 15:26
Valaki meg tudna dobni egy működő Freedom Force CD code-dal?? Előre is köszi!
gorgi
gorgi 2003.02.02. 22:45
Bizti hogy senkinek nincs elfekvőben egy kódja? :) Nem tudok nélküle játszani... :(
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?