Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

WarCommander

Ismét egy második világháborús RTS, ezúttal a partraszállásról.

2002.05.03. 00:00 | szerző: Wotan | Ismertető/teszt

Ismét megjelent egy II. Világháborús RTS a CDV gondozásában, melyben a partraszállás napjától vehetjük ki részünket a háborúból az amerikaiak oldalán.

WarCommander

A játékban két küldetéssorozat közül választhatunk, de nem szövetséges-német leosztásban, hanem ezúttal mindkét küldetéssorozatot az amerikaiak oldalán. A különbség a két mission között, hogy Omaha Beachen vagy Utah Beachen szállhatunk partra, ahonnan máris belevethetjük magunkat az események forgatagába.

Miután eldöntöttük, hogy hol „szeretnénk” partra szállni, megnézhetjük a terület térképét, ahol a fő- és több mellékküldetést megjelölték. Ahhoz, hogy egy adott pályát teljesítsünk, elég, ha csak a fő feladattal foglalkozunk, de ha hosszabban akarunk egy pályát teljesíteni, akkor érdemes a mellékfeladatokkal is foglalkozni. Miután befejeztünk egy adott pályát, lehetőségünk van egy másik térképen kiválasztani következő bevetésünk helyét, és így egyre mélyebben benyomulhatunk a Harmadik Birodalom területére.

WarCommander

Minden pályát egy adott létszámú csapattal kezdünk, melyre érdemes nagyon vigyázni, tekintve, hogy új seregek gyártására nincsen lehetőségünk. Mivel mi deszantos egység vagyunk, így mindig egy maroknyi csapattal kell felvennünk a harcot az igencsak túlerőben lévő németek ellen. A játékot talán úgy lehetne a legjobban jellemezni, mintha a Commandos és Sudden Strike keresztezéséből született volna. Egységeink tapasztalati pontokat kapnak, és csatában, ha meghal egy olyan szereplő, aki igen fontos szerepet játszik egy pályán, bizony hiába vagyunk fölényben, a küldetést újra kell kezdenünk.

Seregünk sokféle katonából áll, és mindegyik igen fontos szerepet játszik a küldetések alatt. Mindegyik katonánk típusától függően képes harcolni pisztollyal, puskával, gépfegyverrel vagy kézigránátokkal, és mindegyiknek van speciális tulajdonsága is. A parancsnok képes küldetésenként egyszer légi támogatást kérni és meggyógyítani embereinket. A felderítő álcázó tulajdonságának köszönhetően értékes információkkal segíthet minket. Lángszórósunk alapfegyverén kívül képes még tűzbombákat is telepíteni, melyek irtózatos pusztításra képesek. A sima katona képes rohamozni, melynek köszönhetően közelharcban nagyobb sebzést okoz az ellenségnek. A szanitéc értelemszerűen katonáink egészségéért felelős, bár sajnos munkáját igen lassan végzi. Mesterlövészünk az egyik legfontosabb katonánk, képes magát a felderítőhöz hasonlóan álcázni és nagy távolságból egy lövéssel az ellenséget likvidálni. Rakétás egységünket képesek vagyunk beállítani olyan támadási módra, hogy először tankokat, járműveket lőjön a harcokban, és csak utána pazarolja munícióját a gyalogosokra. Nehézgéppuskás egységeink képesek másodlagos tüzelésben páncéltörő golyókat szórni az ellenséges járművekre, illetve az aknamezők telepítéséért is ők a felelősek. Rádiósunk kérhet légi támogatást és felderítőgépet. Gránátvetősünknek köszönhetően messziről megszórhatjuk az ellenséget, vagy pedig akadályok leküzdésében segít az időzített bombája. Az utász az egyik legfontosabb katonánk, mert egyedül ő képes aknákat, bombákat hatástalanítani és az ő segítségével építhetünk tábort vagy javíthatjuk meg a már meglévő épületeinket.

WarCommander

Mivel egységeink muníciója igen szűkös, ezért célszerű mindig a feladatokra koncentrálni és nem érdemes felesleges vérontásokba bocsátkozni. Szerencsére nemcsak gyalogosokkal szállhatunk szembe a németekkel, hanem harcunkat segítik különböző dzsipek, tankok, teherautók és repülőgépek. Sajnos mi semmilyen járművet nem tudunk gyártani, hanem a pályákon kapottakkal vagyunk kénytelenek gazdálkodni.

Már említettem, hogy egységek gyártására nincsen lehetőségünk, de ettől függetlenül utászunkkal a pályák többségén építhetünk bázist. Bázisunk kevés, de annál fontosabb épületből áll össze. Főházunk tulajdonképpen csak arra szolgál, hogy katonákat beküldve védelmi szerepet lásson el. Lőszerraktárunkban tudnak egységeink muníciót vételezni, míg a kórházban sebesüléseiket orvosolhatják. A garázsban járműveinket javíthatjuk meg, a radarállomás pedig a pályán való eligazodást segíti. Bázisunk védelme érdekében építhetünk, bunkereket, megfigyelőtornyokat, géppuskafészkeket, és telepíthetünk szögesdrótokat, homokzsákokat. Legfontosabb épületünk pedig a kiképzőközpont, ahol katonáink tapasztalati pontjait növelhetjük, így látótávolságuk és harci képességeik növekednek.

WarCommander

A játék grafikája szép, a robbanások, torkolattüzek, bombázások látványosak, ráadásul módunkban áll a zoomolás is, mely egy RTS-ben igen nagy segítség a jobb áttekinthetőségben. A hangok kielégítők, bár sajnos egységeink beszólásai nem elég „katonásak”, nincsen bennük semmi harci láz.

Sajnos a játék legnagyobb hibája az irányíthatóság. Elég nehéz parancsokat kiadni a katonáknak, ráadásul azokat nem is mindig teljesítik. A mesterséges intelligencia is kíván némi javítást, mert sokszor találkozhatunk egyhelyben álldogáló németekkel, akiket egyáltalán nem zavar, ha lövik őket.

WarCommander

Mindent összevetve nekem az a benyomásom a játékról, hogy még ráfért volna a fejlesztés, mert az alapgondolat nem rossz, de sajnos a hiányosságoknak köszönhetően hamar feledésbe fog merülni a játék. Kezdőknek nem is igen ajánlanám, viszont fanatikus RTS rajongóknak érdemes kipróbálni, míg a Sudden Strike 2-re várunk. ■

WarCommanderWarCommanderWarCommanderWarCommanderWarCommanderWarCommanderWarCommanderWarCommanderWarCommanderWarCommanderWarCommanderWarCommanderWarCommander

értékelés

WarCommander

Pozitívumok
  • Érdekes játék jó ötletekkel
Negatívumok
  • Eszméletlen nehéz és sok a hiányosság benne
Minimális rendszerigény: Pentium II 450, 64 MB RAM, 600 MB HDD
Ajánlott konfiguráció: Pentium III 700, 128 MB RAM, 600 MB HDD
7,5
grafika 8
hangok 7
játszhatóság 7
hangulat 7
WarCommander
A legutóbbi WarCommander cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.