Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Global Ops

Az EA se akart kimaradni a csapat alapú taktikai akciójátékokból.

2002.06.18. 00:00 | szerző: Đuke | Ismertető/teszt

Az elmúlt időszak számos színvonalas first person akciójátékkal örvendeztetett meg minket. Gondoljunk csak a Rainbow Six-sorozat újabb epizódjaira, az Operation Flashpoint-ra, a Return to Castle Wolfenstein-re vagy a Soldier of Fortune 2-re. A Global Operation jellegében inkább a Rainbow Six csapat alapú taktikai akció kategóriába sorolható be, noha rengeteg kisebb-nagyobb különbség lelhető fel. A kérdés: van-e olyan szintű ez a program, hogy a fenti (nem teljes) listába besoroljuk.

Global Ops

A Global Operations egy taktikai elemeken alapuló FPS akciójáték, mely részben kitalált, részben korunk valós háborús gócpontjaihoz irányít el bennünket. A fellelhető helyszínek: Sri Lanka, Csecsenföld, Kolumbia, Kanada, Észak-Afrika, Uganda, Argentína, Peru, Antarktisz, Nyugat-Európa, USA, Dél-Kína, Mexikó. Minden helyszínnek megvannak a sajátos nehézségei, atmoszférája és katonai alakulatai, akik ellen, vagy - jobb esetben - akikkel harcolni fogunk. Összesen 26 féle ilyen alakulat van, az izraeli Sayeret Matkaltól vagy az argentin Los Roja Esquadrillától (vörös brigád) egészen az MPA marxista néphadseregig. Küldetéseink közt van túszszabadítás, bomba hatástalanítsa, kábítószeres hálózat felszámolása, VIP kíséret és védelem egyaránt.

A játék elején az eligazításban mindig tájékoztatnak bennünket a részletes háttérről, megmutatják a célpontokat, majd ki kell választanunk, hogy milyen szakképzettségű katonával kívánunk lenni. Ezek:
Sniper, azaz mesterlövész – halkan közlekedő és nagy távolságból pontosan (mondjuk ez rajtunk is múlik) célzó katona.
Demoman, azaz robbantási szakértő – robbanóanyagok elhelyezése és hatástalanítása az elsődleges feladata (annak ellenére, hogy ez utóbbit egyszerűbb bombák esetében a többi katona is képes).
Recon, azaz felderítő – gyors, könnyűpáncélzattal felszerelt, közelharcra kiképzett katona, akinek nagy előnye, hogy felszerelték életjelet jelző készülékkel.
Commando, azaz kommandós – az egység talán legsokoldalúbb katonája, aki különösen közelharcban hatékony, hisz combos gépkarabéllyal, mind rakétavetővel felszerelhetjük.
Heavy Gunner, azaz a nehézfegyverzetű gyalogos – lassú, de igen komoly károk okozására képes, mivel elsődleges fegyvere, a nehézségi gyorstüzelő ami a legtöbb dolgon kapásból átlő, a (másodlagos fegyver) sörétes puskáról nem is szólva.
Medic, azaz orvos – talán nehéz elhinni, de elsődleges feladata a gyógyítás, mellyel igen hasznos szívességet tesz nekünk, mivel harc közben is képes gyógyító dózisokat beadni.

Global Ops

Újdonság a pénz jelenléte a játékban. A kezdő fizetésünkből fegyvert és – ha tudunk – védőfelszerelést vásárolhatunk. A kezdőpénz mindenkinél más-más, így pl. a mesterlövészé 3500 dollár, míg a felderítőé csak 1200. Természetesen a vastagabb kezdőfizetés drágább fegyvereket is takar. És ha már a pénznél tartunk: a játék alatt különböző cselekményeinkért különböző fizetséget kapunk, így pl. segítségnyújtás egy ellenség eliminálásához 250 dollár, túszhoz eljutás 150 dollár, stb. (az ellenség megölésének a bérezése változó). Ha tehát a későbbiekben biztonságosabb védőruhát, jobb fegyvert szeretnénk vásárolni és hozzá kiegészítőket (póttöltényeket, távcsövet, lámpát, stb.), akkor nem árt, ha aktívan részt veszünk az akcióban. A kurrens „számlánkat” a játék közben a jobb alsó sarokban láthatjuk. A fegyverekkel kapcsolatosan érdemes megjegyezni, hogy a játékban 8 féle pisztoly, 4 féle sörétes puska, 4 féle géppuska, 6 féle géppisztoly, 6 féle gépkarabély, 4 féle mesterlövész puska valamint 8 féle speciális (gránátok, rakétavetők, stb.) fegyver van. Külön könnyítő adalék a gázmaszk, az éjjellátó készülék és hasznos és igen szép a játékban a hőlátó szemüveg. Persze ezek használata pénztálcánk vastagságától is függ.

A játék során, mint szó volt róla nem egyszemélyes hősködésről van szó, hanem komoly csapatmunkáról, ahol annak ellenére, hogy van egészségszint, sokszor elég egyetlen jól irányzott lövés is, és máris padlót fogunk. Ha csak sebesülésünk volt, érdemes az orvost hívni, aki visszaszólva elfogadja vagy akár meg is tagadhatja a segítségnyújtást. A sebesülések lehetősége ellenére a játék és nem utolsó sorban a pénz miatt nem érdemes passzívnak lenni, mert ugyan a küldetést – persze attól függően, hogy kivel játszunk – így is véghezvihetik a többiek, könnyen lehet így, hogy a végén egy petákot sem kapunk.

Global Ops

Be kell valljam, hogy nem igazán ragadott meg a játék. Noha az egész jó ötleteken alapul, a sok aprólékos részlet, a sokféle fegyver és ellenfél igen jó, véleményem szerint mégsem üti meg a Rogue Spear vagy az Operation Flashpoint szintjét, ahol tényleg jókat lehetett izgulni. Noha itt is vannak izgalmas küldetések szép számmal, rengeteg a játékhangulatot alapvetően negatívan befolyásoló tényező, mint amilyen a szaggatottság, a gyenge robbanási effektek, a levegőn járó, rezgő figurák, a néhol nevetségesen mesterkélt hangok és így tovább. Sok a pontatlanság is, amikor pl. mesterlövész puskával lövöm az ellenfél fejét és csak a hatodikra esik el színpadiasan (a földön haldoklókat meg nem lehet lelőni), vagy vérzik de szaladgál nyugodtan tovább, stb. Azt hiszem, hogy ha lehetne a koncepciót értékelni, akkor biztosan magas pontszámot adnék, de így csak... ■

Global OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal OpsGlobal Ops

értékelés

Global Ops

Pozitívumok
  • Jó koncepció
  • 30 féle fegyver
  • 13 hadizóna
  • Változatos játékmenet
  • Pénz
  • Sérülések
Negatívumok
  • Buta ellenfelek
  • Rengeteg kisebb-nagyobb pontatlanság és hiba
7,5
grafika 8
hangok 6
játszhatóság 8
hangulat 7
Global Ops
A legutóbbi Global Ops cikkek, hírek

hozzászólások (12)

bedrock
bedrock 2002.06.27. 15:53
Hello MINDENKINEK!!!!

Segítsetek!!!

Tud valaki a játékhoz 1 seria számot?????

Nagyon megköszönném!!!!!!

Balu
Moken
Moken 2002.06.27. 16:20
Vedd meg eredetiben és akkor majd kapsz egyet.
okoska3000
okoska3000 2002.06.27. 17:13
Biztos elhagyta szegény :))
okoska3000
okoska3000 2002.06.27. 17:16
Amúgy én tényleg csak 1 órára néztem bele a játékba és annyi elég is volt, hogy megállapítsam, elég uncsi, hogy ezzel töltsem az időm, olyan másodosztályú...

Inkább végignyomtam még egyszer a Wolfit...
Osmium
Osmium 2002.07.05. 11:59
Véleményem szerint is eléggé gyengécskére sikeredett! Az ellenfelek "butaságán" kívül, megemlítendő az öngyilkosjelölt csapattársak butasága is, akik azon kívül, hogy egy-egy pályán hová kell menni gyilkoni az ellenfeleket semmit nem tudnak, de még ezt is úgy csinálják, hogy az ember alig tudja követni őket az összecsapás helyszínére első alkalommal. Ezen kívül roppant mód kiábrándító és alattomos fegyver a kézigránát, amit az ellenfelek hol teljesen ügyetlenül,hol pedig olyan alattomos módon használnak,hogy az ember nem is tudja,hogy mitől is halt meg 1 sec alatt. Ez betudható a robbanás hangjának és vizuális effektjének borzasztó gyenge elkészítésének is, mivel alig látszik/hallatszik valami belőle, ugyanis rögtön alkalmazza az emberre a "megsüketültél a robbanástól abban a pillanatban" effektust. Mindamellett nevetségesen kevés darabot vihet magával belőle az ember egy egy bevetésre, holott közelben lévő nagy számú ellenfél kiiktatására kitűnően alkalmazható volna. Azt már jobb meg sem említeni, hogy a csapattársak egyáltalán nincsenek tekintettel arra,hogy ha az ember előrenyomul az ellenségek közelébe, hogy alaposan és hatákonyan irthassa őket, akkor nem kellene esetleg mellém hajigálniuk két három gránátot melyeket -éppen alattomos voltuk miatt- nem lehet észlelni de hatákonyan kiirtanak vele, anélkül, hogy az ellenségnek akár haja szála is meggörbült volna. Ezt nem egyszer tapasztaltam, tehát jobb is,ha az ember nem megy esze nélkül előre, ki kell tapasztalni minden pályán, hogy ezek az őrültek mire lettek beprogramozva, hogy hová dobálják a gránátjaikat. Azt is meg kell említeni, hogy az ellenség lövései hol halál pontosan célba találnak és pillanat alatt földön találja magát az ember, hol pedig fél órán át állhatok a tüzükben, akkoris éppenhogy veszítek valami életerőt.
Ezen "csekélységektől" : ) eltekintve viszont tetszett a játék, a mozgásszabadság és cselekvési szabadság igen magas, a leghatékonyabb figurának a "commando" fazont találtam, mert sokféle és jó fegyvereket vehet magának, a leggyengébb és legkevésbé kihasználható karakternek pedig a mesterlövész bizonyult. "Medic"-kel pedig csak akkor játsszunk, ha nem idegesít minket, hogy lövöldözés közben még a haverokat is gyógyítgatni kell, ezzel gyakran kitéve magunkat az azonnal halálnak, de legalábbis közvetlen életveszélynek. Na jó játékot! Csáááá
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.