Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Die Hard: Nakatomi Plaza

Bruce Willis ismét a monitorokon. Kár volt érte...

2002.07.10. 00:00 | szerző: LeMon | Ismertető/teszt

Gondolom, senkinek sem kell bemutatni a Die Hard (Drágán add az életed) című filmet. Egyesek innen számítják az akciófilmek kialakulását. Tény hogy alapmű, beleértve a film másik két részét is. Sőt, az is tény, hogy a filmből készült játék, a Die Hard Trilogy elég bénára sikeredett, és a név sem adta el a programot. Most itt egy újabb FPS próbálkozás, és most sem látok több esélyt.

Die Hard: Nakatomi Plaza

A játék története egy az egyben a filmre építkezik. A los angelesi Nakatomi torony vezetősége és alkalmazottjai karácsonyi ünneplésre készülnek, ahova hivatalos John McClaine new yorki rendőr is. A cég egy limuzint küld McClaine elé. Megérkezése után rögtön feleségét kezdi kutatni az ünneplők között. Hirtelen hívatlan, géppuskás vendégek érkeznek egy hátsó bejáraton, és megkezdődik John McClanie első, igazán rosszra sikerült napja. A játék során hasonló módon előkerülnek a filmből kiszedett jelenetek, de innentől kezdve kicsit felhígul a cselekmény. A film 2 órás sztorija a játékban kb. 13-15 órásra nyúlik. A torony mind a negyven emeletén végig kell verekedni magunkat, azaz kb. ugyanennyi pálya áll a játékos rendelkezésére.

Persze a játék nem csak abból áll, hogy az összes terroristát szétkapjuk, mint albángyerek a segélycsomagot, kisebb missziókat is teljesítenünk kell. Johnnak már a filmben is kellett bombák után kutatni és hatástalanítani, tehát innen sem hiányozhat ez a hobbi foglalatosság. De mivel a film nem szolgál annyi „nyersanyaggal” hogy a játék csak abból táplálkozzon, a készítőknek új feladatokat kellett kitalálni hősünknek. Meg kell hogy mondjam, a játéknak ez a része már gyengére sikerült. Ha fantázia van is a küldetésekben, nem igazán illenek McClane figurájához. Például az, mikor SWAT-os rendőröket kell a kísérgetnünk. Ez nem a jó öreg McClainre vallana. Természetesen előkerül a rádió másik végén egy ismeretlen ismerős hangja is, Al Powel őrmester is, aki John benti munkáját próbálta a filmben is kívülről segíteni. Egyébként ő az egyetlen a filmes szereplők közül, akinek az eredeti színész adta hangját (Reginald Vel Johnson). A játék nagy bakija is ekkor kerül elő. Mivel a készítők megpróbáltak a lehetőségek szerint legjobban a filmre utalni, az első rádiós bejelentkezésnél John azt mondja, hogy az épületet egy tucat terrorista szállta meg, és párat már sikerült lekezelnie. A filmben ez így is volt, de mire a játékban ide eljutunk, már rég túl vagyunk a két tucaton is, a játék végére pedig már több száz embert gyaktunk le. Igazából arra sem kapunk sok segítséget a filmből lopott részekből, hogy mit is kéne csinálnunk, azok tényleg csak díszítésre szolgálnak. Van egy kis előhívható ablak, ahol megnézhetjük, mi is pontosan a küldetésünk, ám a program nem jelez, ha új feladatot kapunk. Tehát érdemes minden ötödik percben megnézni, van-e valami újdonság.

Die Hard: Nakatomi Plaza

Maga a játékmenet jól bevált FPS elemekből lett felépítve. A készítők próbáltak némi újítást vinni a stílusba, de feleslegesen, mert ettől csak lelassult a játék. Ilyen például az egészségi állapot mellett feltüntetett erőnlét, melynek mértéke csökken a futástól és a sok ugrabugrálástól. Aztán ott van a mentális állapotkijelző, ami szintén nem sok mindenre használható. Fegyverek terén sem büszkélkedhet a játék. Kezdetben van nálunk egy Beretta és a jelvényünk. Természetesen bal kézben, ahogy a filmben is. Később aztán kézbe vehetjük a terroristák által használt MP5-ös géppuskát, Steyr langusztát, M4A1-est, vagy M60-ast. A legkényelmesebb természetesen az MP5-ös lenne, hírhedt pontosságáról. Ennek ellenére a játékban eléggé használhatatlan, mert akár fejcélzással is nyugodtan körberajzolhatjuk vele az ellenfelet a falon. Ráadásul egy terrorista megeszik vagy két tárat uzsonnára, és még akkor sem fekszik ki tőle. Mondjuk ez a tölténymennyiség igaz a többi fegyverre is. Nem tudom, hogy csak nálam fordult elő, s hogy hiba volt-e vagy nem, de rögtön a játék elején elém került egy állat, akibe belelőttem a környéken fellelhető összes tárat és nem feküdt ki. Én igen. Következő próbálkozásnál ugyanez a betyár egyszerűen kiakadt, leállt, és miután megint elfogyott a töltényem, elkezdtem ütni a fejét, a hátát, még a lábujját is pisztolyom markolatával.

A játék grafikája a LithTech 3D motorra épül. Ezt használta a No One Lives Forever és az Alien versus Predator 2 is. Nos, mindezek ellenére a Die Hard látványvilága eléggé gyatrára sikerült. A textúrák maszatosak, élettelenek, a figurák és objektumok túl kevés sokszögből állnak, és a karakter-animációk is laposak. Az egyik legnagyobb grafikai hiba az ajtó. Maga a kilincs ugyanis kb. 2 cm-re az ajtótól lebeg, közte semmi. Ráadásul eléggé idétlen, hogy ezek az ajtók mindig kifelé nyílnak, ha bemegyünk a szobába, ha kijövünk belőle. Még mindig hiba, hogy az objektumok egymásba hatolnak. Pl. átlóg a terrorista fegyvere a falon a másik helyiségből és ilyenek. Mindezek ellenére, hogy a játék grafikája ilyen prehisztorikus állapotban nyomul, ha 3-nál több szereplő van a képen, a program szaggatni kezd egy közepes teljesítményű gépen. Nagyobb harcjeleneteknél igazi képregényként élvezhetjük a játékot.

Die Hard: Nakatomi Plaza

Egyedül a zenével vagyok megelégedve, mert az tényleg a Die Hardra emlékeztet. Jól követi a cselekményt, ha akció van, begyorsul, mint egy filmben. A hangok viszont botrányosak. Főleg a szereplőké. John McClaine hangja nem tudom mikor hasonlított Bruce Willisére, de itt nem, az biztos. A terroristák beszéde is inkább kappannyávogás. Véletlenül lelőttem egy női túszt. Na jó, útban volt. Erre ő férfi hangon ordítozva kifeküdt. Hát kérem, erről beszélek.

Tudom, azért vannak olyanok akiknek tetszik a program, mert ők a film szerelmesei. De én már csak miattuk is jobb játékot vártam volna el, nem ezt érdemeljük. ■

Die Hard: Nakatomi Plaza
Die Hard: Nakatomi PlazaDie Hard: Nakatomi PlazaDie Hard: Nakatomi Plaza

értékelés

Die Hard: Nakatomi Plaza

Pozitívumok
  • A Die Hard hangulat néha átjön
Negatívumok
  • Gyenge kivitelezés
  • A játszhatósággal problémák vannak
6,0
grafika 5
hangok 7
játszhatóság 6
hangulat 6
Die Hard: Nakatomi Plaza
A legutóbbi Die Hard: Nakatomi Plaza cikkek, hírek

hozzászólások (4)

okoska3000
okoska3000 2002.07.16. 11:11
Ezé kár volt, harmadosztályú trutyi...

Élvezhetetlen és gagyi...

Kicsit sarkallatosan fogalmaztam, de nagyot csalódtam benne, csalódás...
Laci73
Laci73 2002.07.18. 02:45
Kerüljétek, mint a pestist. Ez a játék a LithTech motor kigúnyolása!!!!
okoska3000
okoska3000 2002.07.18. 10:47
Ja, aszittem én is, hogy LthTech, hú de jó lesz, majd olyan mint a No One, azt csak lestem ki a kukkerom mügöl, néztem is, hogy felraktam a kukkerom, vagy nem és azé ilyen szar, de a kukker rajtam vót, és a game szar...
Mumtaz
Mumtaz 2002.07.20. 04:07
Grafika gagyi! Főleg akkor lehetett látni, amikor Takagi bácsitól Hans kéri a kódot. Na itt ahogy Takagi "lélegzik" és dölöngél előre-hátra a szeme körül eltűnik a textúra és kajakra lehet látni a szemgolyóját.
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?