Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Mafia, The City of Lost Heaven

További részleteket olvashattok a cseh fejlesztésű maffiás akciójátékról.

2002.08.07. 00:00 | szerző: Daedalus | Előzetes

A cseh Illusion Softworks, amely szárnyai alatt ma már 150 alkalmazottat számlál, nem mindennapi sikereket tudhat maga mögött. Sikert sikerre halmozva jelentek meg a jobbnál jobb játékok, amelyek célja nem kevesebb volt, mint az európai játékpiac meghódítása. Eredeti céljaikat túlszárnyalva lett világhírû a Hidden and Dangerous taktikai akciójáték, amely ma már az ilyen mûfajt kedvelõ játékosok között alapfogalomnak számít. Pillanatnyilag az IS hét csapattal dolgozik együtt, összesen hét játékon, amelyekbe mindenki nagy reményeket fektet. Ezek közé tartozik a már-már befejezettnek tartott Mafia, a Hidden and Dangerous 2, illetve a még hivatalosan be nem jelentett Chameleon és Bloodline, melyekbõl az utóbbi egy horror hangulatú kalandjáték lesz. Egy szó mint száz, az Illusion Softworks egy olyan nagy méreteket öltõ céggé fejlõdött fel, amelynek minden lehetõsége megvan arra, hogy világratörõ, sikeres játékokat produkáljon.

Mafia, The City of Lost Heaven

No de térjünk is át cikkünk fõ témájához, a Mafia-hoz! A teljes néven Mafia: City of Lost Heaven címmel készülõ játékon már három éve dolgoznak. Kezdetekben nagy problémákba ütköztek a fejlesztõk, elõször ugyanis a H&D engine-jére építették a programot, azonban az képtelen volt nagyobb helyszínek kezelésére és összekapcsolására. Legnagyobb problémája viszont az volt, hogy nem felelt meg a grafikai elvárásoknak. Ezért aztán kimondottan a Mafia részére készítették el az LS3D-nek elnevezett engine-t, amely olyan flexibilisnek bizonyult, hogy azon nyomban megkezdték a H&D2, illetve a Chameleon átírását is erre az új motorra.

A fõ designer és a játék atyja, Daniel Vávra három évvel ezelõtt állt elõ a játék ötletével, amelynek lényege egy maffiavilág felépítésének és mûködésének bemutatása az 1930-as évekhez hûen. Mindez 3 dimenziós környezetben. Ahhoz, hogy a játék ezt az alvilági környezetet hûen ábrázolni tudja, nem volt elég az akkori autók, városok, emberek és a ruházat kinézetét modellezni, az élethû akciójáték elkészítése gondos programozást igényel, valamint reális autóvezetési modellt, és egy olyan várost, amely remekül ábrázolja a benne lejátszódó mindennapi életet. Az információgyûjtés fõképp az ilyen jellegû könyvekbõl, filmekbõl, dokumentumokból, könyvtári adatbázisokból és mindenféle, "maffiózó jellegû kapcsolataikból" :) merítették.

Mafia, The City of Lost Heaven

Pontos modelleket készítettek az akkori autókról és emberekrõl. Például az akkori ruhákat kivették jelmezkölcsönzõbõl és így próbáltak pontos képet alkotni róluk. Átdolgozásra kerültek még az arcok, amelyekhez egy érdekes történet fûzõdik: némely szereplõ arctextúrája nem más, mint a fejlesztõ csapat tagjainak arcképe! A mozgásokhoz pedig természetesen motion capture technológiát használnak.

Az igazi kihívást azonban az autók reális fizikai modellje illetve a mesterséges intelligencia jelentette. Az autók viselkedésének részletes elemzésével foglalkozván több szakemberrel konzultáltak, míg a munkálatokba belekezdtek. (Például külön a gumiabroncsok fizikai modelljével.). A hosszú, többéves munkálatok eredménye egy olyan reális modell, amely olyan behatásokkal is számol, mint például a gyorsulás, súly, gumiabroncsok, vagy súlypont, összesen száz különbözõ paramétert szimulálva!

Mafia, The City of Lost Heaven

A Mafia sötét, alvilági történetét két személy testében éljük majd át. Az elsõ Tommy, egy maffiatag, aki eredetileg taxisként dolgozott, de a sors beleszólásával élete másként alakult. A másik pedig Norman nyomozó. A történet az 1930-as évek elején kezdõdik, mikor Tommy egyszerû taxisként dolgozott. Azonban amikor egy utcai lövöldözés közepén néhány fegyveres tag ugrott a kocsijába, élete gyökeresen megváltozott. Parancsukra, ("Na mi lesz má’! Nyomd a gázt és húzzuk el a csíkot!" :) elvitte õket a tett helyszínérõl egy bárba, ezzel megmentve életüket (és a sajátját is :). A nagy hajsza közepette lerázta a rendõrséget és a konkurens maffiacsalád - Don Marelli - embereit, amivel nagy elismerést vív ki Don Salierinél, mivel pont az õ családjába tartozó maffiatagokat mentette meg.

Miután visszatér, eredeti „taxis éltébe”, egy újabb megrázó esemény szereplõjévé válik. A Marelli család ugyanis híres arról, hogy nem felejt egyhamar, és bosszúból megpróbálják eltenni láb alól Tommy-t, mivel azt hiszik, Salierinek dolgozik. Fõhõsünk szerencséjére csak az autója "nem ússza meg szárazon". Egyetlen esélye, ha életben akar maradni, hogy felkeresi Don Salieri-t és az õ védelme alatt, belép a maffiába.

Mafia, The City of Lost Heaven

Itt vesszük át Tommy irányítását, akivel a maffiacsaládban felfelé próbálunk jutni a ranglétrán. Eleinte csak könnyebb küldetéseket kapunk, és ha ügyesek vagyunk, eljuthatunk a robbantsd fel, rabold ki (a bankot, természetesen :) jellegû küldetésektõl egészen a különbözõ sikkasztásokig, merényletekig és autóversenyekig.

Az egész történet egy Lost Heaven nevû virtuális városban játszódik, amely a '30-as évek amerikai nagyvárosait idézi, mint pl. Chicago vagy New York. Az egész város és a körülötte található faluk és farmok összterülete a fejlesztõk szerint 12 négyzetkilométert tesz ki, ami a Bohemia Operation Flashpoint-ja után hihetõen is hangzik.

Mafia, The City of Lost Heaven

A városban természetesen minden szabályt be kell tartanunk. Tehát nem lövöldözünk "száguldó" autóból (80 km/óra, he-he), nem verjük szét a polgármester díszes Fordját baseballütõvel, és nem rúgjuk szét az ellenlábas gang tagjainak hátsóját, mert különben számolnunk kell azzal, hogy a város összes kopója a nyomunkban lesz. Abban, hogy ne bírjuk ki ezen szabályok megszegése nélkül, segítségünkre lesznek a különbözõ gettók, a kínai negyed, a felhõkarcolók, egy repülõtér, bankok, felrobbantható hidak és egyéb helyszínek, amelyek ideálisak egy maffiaszervezet „tisztességes” mûködtetéséhez. Ebben a nagy kavarodásban az óriási városnegyedek között segítségünkre lesz a játékban egy külön térkép, és persze ahhoz, hogy ezeket a távokat ne gyalog kelljen megtenni, felfeszíthetünk egy közelben parkoló autót.

Térjünk ám vissza a játék történetéhez. Ahogy Don Salieri családjában feljebb és feljebb emelkedünk a ranglétrán, fokozatosan vehetünk kezelésbe jobbnál-jobb fegyvereket. Kezdetben elég, ha jól forgatjuk a baseballütõnket, késõbb viszont ez már kevés lesz a konkurens maffia emberei ellen. A legjobb az lesz, ha igénybe vesszük pl. a korabeli hírhedt Thompson (Tommy) géppisztolyt, vagy az ilyen játékokban már-már klasszikusnak mondható sörétes puskákat, revolvereket.

Mafia, The City of Lost Heaven

A Mafia valójában két különálló részre osztható. A fenti történet mentén 21 küldetést kell teljesítenünk, míg a második részben a korabeli autókkal próbálhatunk sikereket elérni az autóversenyzés terén, mind egyszemélyes, mind többszemélyes módban. (Egy érdekes megoldás: ahhoz, hogy új autókat vehessünk igénybe, elõször azokat az alapküldetésekben el kell lopnunk!) A játékban kb. 60 autó található, és a fejlesztõk szerint mindegyikük különbözõ vezetési sajátosságokkal rendelkezik.

A játék során többször is találkozhatunk majd csodálatos animációkkal, melyek mind a játék engine-jével készültek. Nem maradunk le a pergõ és változatos akciójelenetekrõl, verekedésekrõl, utcai harcokról (nem marad el az utóbbi idõ akciójátékaiból már megszokott, a Mátrixból átvett bullet-time effekt sem), valamint szemtanúi leszünk romantikus, és drámai jeleneteknek is.

Mafia, The City of Lost Heaven

És most nézzük, mit mondanak a cseh bétateszterek a játék fejlesztés alatti verziójáról. Igen pozitív kritikát kapott a versenyautós rész, amely fõképp a multiplayer révén lett nagyon szórakoztató. Sajnálják viszont, hogy a történethez kapcsolódó lövöldözõs rész nem tartalmaz multiplayer lehetõséget. Kiemelten írtak a játékbeli animációkról és úgy általánosságban a játék grafikájáról, amely szerintük tökéletesen sikerült, és nem szorul már javításokra se. A hanghatások és a zene szintén nem részesült negatív kritikában. Kiválónak tartották az üldözéses jeleneteket (például provokáltak egy járõrözõ rendõrt, aki a háztetõkön, tûzlépcsõkön át, mindenhova követte õket), és a maffia családok közötti harcokat is (ilyen például egy múzeumban lejátszódó csetepatét, ahol a környezõ tárgyak is megsérülhetnek, pl. leszakad a szobor feje, keze).

Gépigény szempontjából a Mafia tûrhetõnek bizonyult: 256 MB memóriával, MX400-as GeForce kártyával, 1 GHz-es processzoron a béta verzió nem szaggatott a tesztereknél.

Mafia, The City of Lost Heaven

Ennyi lett volna tehát a Mafia: City Of Lost Heaven újabb elõzetese. Remélem, sok új információval szolgáltam, és jobban ráközelítettem magára a játékra és annak koncepciójára, történetére és elõzetes eredményeire, mint amennyit a korábbi elõzetes cikkbõl megtudhattatok. A játék sokáig húzódó kiadása már-már végtelennek tûnik, de az utólag felszínre szivárgó információk azt sejtetik, nemsokára mi is részesei leszünk egy olyan világnak, ahol sajátos, nem mindennapi szabályok érvényesek, és egy kicsit szokatlan módon kell majd õket érvényesíteni... ■

Mafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost HeavenMafia, The City of Lost Heaven
Mafia, The City of Lost Heaven
A legutóbbi Mafia, The City of Lost Heaven cikkek, hírek

hozzászólások (33)

666
666 2002.10.28. 22:45
Kaptá má magyarosítást????? Ha igen bite írjál a gta2@jakuza.hu-ra.
Danke!!!!!!!!!





A GTA3-hoz tud viki magyarosítást??? Az előző címre írjon vagy küldje ell!!!!!!!!!!!
A legújjabb GTA-ról tud valaki valamit???????????????????
zeee
zeee 2002.11.16. 15:30
Sziasztok,

VAlaki el tudná küldeni az autóverseny utáni mentést a z_szantai@yahoo.com-ra
Nagyon megköszönném,


Zééé
Doggi
Doggi 2002.11.16. 19:02
Hi!
Hát igen, a versenyes küldetés elég gáz (én két napot töltöttem miatta alvás nélkül :) de erőlködj vele szerintem, edzi a jellemet :)
hoho
hoho 2002.12.03. 21:05
Van kormanyod? Azzal 4-5 proba utan nekem sikerult. GTA3 : nem kezel kormanyt. Vegzetes hiba...
splat
splat 2003.03.05. 02:42
Sziasztok!

Tud valaki segíteni?
Van egy feladat, amit képtelen vagyok teljesíteni.
...amikor Sergio Morello-t kell kinyirni a gyártelepén belül...már mindenkit kinyirtam, de Morello-t égen földön nem találom!!
HOL KERESSEM??Már megkattanok...
Mi a megoldás ebben a feladatban?
Ha valaki tud kérem segítsen!
köszi!
cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.