Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Tom Clancy's Splinter Cell

Újabb, ezúttal nem csapat alapú Tom Clancy akciójáték várható karácsonyra.

2002.08.16. 00:00 | szerző: Daedalus | Előzetes

Az interneten áramló játékbemutatók, előzetesek, képek és videók rengetegében nagyon nehéz kimondottan eredeti és ötletdús játékra bukkanni. A többmilliós reklámkampányokon alapuló játékok fergetegében ritkán találunk olyan egyedi és ötletes darabokat, amelyeknek sikerül kitörni a szokásos, (sajnos) az utóbbi években elterjedt, sematikus játékmodellekből. Lehet, hogy észre sem vesszük, de ebben leginkább mi, a játékosok vagyunk hibáztathatóak! A fejlesztőcsapatok inkább olyan játékokon dolgoznak, amelyek koncepciója már bevált, ismert a játékosok körében. Így nem csoda, hogy egyre gyakrabban találkozunk olyan játékokkal, amelyek játszása során nem tudunk megszabadulni olyan érzésektől, mintha azt már valaha játszottuk volna.

Tom Clancy's Splinter Cell

Az újabbnál-újabb játékok igazából már nem tudnak többet nyújtani, mint szebb, elkápráztatóbb grafikát. Valljuk be őszintén, ezzel elégedettek vagyunk? Bízok benne, hogy nem, és remélem, hogy a jövőben, még sok olyan játékkal fogunk találkozni, amelyek ezt bizonyítják.

Legalábbis azt, hogy a játékoknak még mindig megvan a sajátos varázsa, bizonyítja a Ubi Soft montreali fejlesztőcsapatánál készülő Splinter Cell nevezetű akciójáték. A híres francia származású író, Tom Clancy könyvei alapján már nem egy filmmel vagy játékkal lehettünk gazdagabbak. Tom Clancy nevével minden bizonnyal leginkább azok a játékosok találkozhattak, akik kedvelői a különböző taktikai-akciójátékoknak. Biztosan sokat mondó például a Red Storm csapattól megjelent Rainbow Six sorozat, de a Ghost Recon, vagy a hamarosan Európában is megjelenő The Sum of All Fears játékok is nagy játékostáborra tettnek már szert. Míg ezekben a játékokban egy antiterrorista, 6-10 tagú kommandós csoport irányításával foglalaskodtunk, a Splinter Cell-ben a terroristák elleni harcban csakis egymagunkra hagyatkozhatunk majd.

Tom Clancy's Splinter Cell

Játékunk főhőse Sam Fisher, egy jólképzett, hivatásos kommandós. Az ő szakterületén talán a legjobb. Fisher egy igazi kemény fickó, a harctechnikákban és a fegyverek használatában páratlan teljesítményeket nyújtó profi. Ami viszont érdekesebbé teszi a játékot, hogy ezt a képességét nem igazán fogja tudni majd kihasználni. Mivel az ellenség a legtöbb esetben túlerőben lesz, nem igazán lesz jó ötlet nagy ricsajjal, lövöldözéssel felvenni ellene a harcot. Természetesen az egyedül vagy párokban haladó őrszemeket nem gond saját kezűleg likvidálni, a lényeg, hogy csendben tegyük ezt meg. A játékban különféle feladatok várnak ránk: behatolni terrorista- ill. állami szervezetek épületeibe, fontos dokumentumokat, információkat megszerezni, vagy azokról másolatot készíteni, merényleteket elkövetni, vagy államellenes szervezkedéseket leleplezni. Lehetőleg mindezt nyomtalanul.

Főhősünk a titkos, NSA nevű szervezet tagja, amelyet csak a "harmadik csoport" néven ismernek. A szervezet a lehető legmodernebb, kizárólagosan katonai célokra használt technikával látja el Fishert. Ez a kémfelszerelés sok kilátástalan helyzetből segítheti majd minket tovább. Ilyenek például: egy parányi kamera, amelyet akárhova felszerelhetünk (még magunkra is!), lézeres szenzorok, hő-, gáz- és hangérzékelő gránátok, éjjellátó, vagy az ujjlenyomatok másolatát elkészítő ketyerék, plusz 13 fegyver.

Tom Clancy's Splinter Cell

Annak érdekében, hogy a játék kivitelezése a lehető legrealisztikusabb legyen, az Ubi Soft nemcsak Tom Clancyvel és a Red Storm fejlesztőcsapatával konzultált, hanem az amerikai SWAT és SEAL kommandós csoportok tagjai véleményét is kikérte.

A Splinter Cell egy külső nézetes akciójáték, melyben 11 küldetésben, összesen 26 pályán keresztül irányíthatjuk főhősünket. A játék grafikai kivitelezéséről az új Unreal motor fog gondoskodni, és az eddig megjelent képek alapján ez csakis a játék pozitívumává válhat. A termek hihető, realisztikus megjelenítését még fokozza az árnyékokkal való játék, amelyekben szükség esetén Sam fogja majd menedékét lelni. A játék hangulatához fog nagymértékben hozzájárulni a tökéletes aláfestő zene és a hangeffektusok. A Splinter Cell legnagyobb ásza viszont a játékos szabadsága. A küldetéseinket többféle módon vihetjük végig. Kizárólag rajtunk áll, hogy feltörünk-e egy számítógépet, vagy erőszakkal szerezzük meg a belépés kódját. Biztonsági ajtókat iktathatunk ki, vagy ha úgy tetszik, a szellőzőrendszeren keresztül próbálhatunk meg tovább haladni...

Tom Clancy's Splinter Cell

Nagy elismerés a játék számára, hogy már megjelenése előtt a grandiózus Metal Gear Solid második részével hasonlítgatják. E két játék mindenképpen azon kevés darabok közé sorolható, amelyek még nem veszítettek ötletességükből, változatosságuk és egyediségükből. Véleményem szerint a télen megjelenő Splinter Cell-nek, minden esélye meg van rá, hogy az év akciójátéka legyen... ■

Tom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter CellTom Clancy's Splinter Cell
Tom Clancy's Splinter Cell
A legutóbbi Tom Clancy's Splinter Cell cikkek, hírek

hozzászólások (27)

Dino
Dino 2002.08.25. 17:21
Pénteken, az ECTSen találkozunk velük. Épp most írom ki innen a kérdéseiteket :-)
Daedalus
Daedalus 2002.08.25. 17:49
Sok szerencsét, és jó utat!!!

Dae
bizmut
bizmut 2002.08.26. 20:56
Teccik a cikk csak néhány dologra kaptam fel a fejem. Asszongya beszéltek swattal meg a seallel. Aztán melyikkel? Mert swatja már minden falunak van, sőt a nagyvárosokban majdhogy nem kerületenként egy. A sealnek is van egy rakás alcsoportja és abból igazán kevés a tényleges végrehajtó csapat.Mondjuk ez még elmegy, de könyörgöm ez a játék nehogy ultra realisztikus legyen mert akkor ki fog vele játszani. Ultrarealisztikus az ugye teljesen valósághű ??? Szóval napokat fogok a gép előtt ülni és semmi nem történik. Majd 5 perc eksön és utána három hét utólagos vizsgálat meg értékelés. Legyen inkább jól játszható, izgalmas, lebilincselő ( hehe) a realitást meg hagyjuk meg a szürke hétköznapoknak.
Moken
Moken 2002.08.28. 23:03
Húúú de várom már hogy Dinoék hazajöjjenek a friss infokkal.
Nagyon kíváncsi vagyok a véleményükre.
kato64
kato64 2009.08.31. 10:55
Szerintem a SPLINTER CELL egy király játék!:-D
cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.