Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Rendezvények

GDC Europe 2002

A játékfejlesztői konferencia második alkalommal Európában.

2002.09.02. 00:00 | szerző: Dino | Rendezvények

Immáron második alkalommal rendezték meg a világ legnagyobb játékfejlesztői konferenciájának, a fantáziadús nevű Game Developer Conference-nek az európai változatát. Bár a kontinensünkön megrendezett konferencia kisebb fajsúlyú, mint az Amerikában megtartott „eredeti”, a megjelentek között rengeteg nagy múlttal – és minden bizonnyal jövővel is – rendelkező fejlesztőt találhattunk.

GDC Europe 2002

Általában elmondható volt, hogy az események mindig egyszerre több helyen zajlottak, a látogató, legyen akár maga is fejlesztő, egy kiadót kereső csapat főnöke vagy csak egy érdeklődő laikus, általában megtalálja a neki tetsző témát. Ezek választéka ugyanis meglehetősen széles, az egészen technikai jellegűtől kezdve a program fejlesztési stádiumainak metodológiáján át egészen a regionális problémákig. Sajnos néhány érdekes téma ütközése elkerülhetetlen volt, de ez velejárója a konferenciáknak. Az előadásoknak kétféle típusa volt: az egyik keretében egyetlen előadó ismertette nézeteit, eredményeit, míg idén igen sok vitafórum is helyet kapott a fórumban, ahol 4-5 szakmabeli beszélgetett a megadott témáról, sokszor egymás véleményét ütköztetve. Minden napot egy-egy fogadás zárt, ahol aki akart, elbeszélgethetett a hozzá hasonló érdeklődésűekkel.

A keddtől csütörtökig tartó konferencia első napja reggeltől estig tartó összefüggő témákat kínált. A Microsoft bemutatta készülő DirectX 9 technológiáját és az Xbox-ról tartott részletes ismertetőt, az ATI pedig legújabb, DirectX 9-hez tervezett hardver-technológiáját mutatta meg a közönségnek. Emellett a szakma elméleti oldala iránt érdeklődők az IGDA (International Game Developers Association) „akadémiai napján” vehettek részt. Itt a fő téma a játékfejlesztés oktatása volt, például esettanulmányokat hallhattunk három egyetem ilyen irányú képzéséről.

GDC Europe 2002

Szerdán reggel a technológiai változásokról szóló vitafórummal nyitott a konferencia, melyen mások mellett Peter Molyneux (Black & White), David Braben (Elite), Demis Hassabis (Theme Park) képviselte magát. Ezután Mark Cerny, aki több konzolos játék (pl. Spyro the Dragon) fejlesztését irányította már, mutatta be, hogy szerinte milyen a játékfejlesztés hatékony metódusa. A délután folyamán már párhuzamosan folytak a különböző előadások a harmadik nap végéig. Ezek közül talán érdemes kiemelni Jonty Barnes (Black & White) előadását a nagy sikerű isten-szimulátor szkriptezéséről, ennek keretében ugyanis ha csak egy perc erejéig is, de beletekinthettünk a már készülő második rész hangulatába. Zárásul a legjobb számítógépes játék kiválasztását célul kitűző, könnyedebb hangvételű előadás keretében hét neves szakember mutatott be egy-egy általuk kiválónak tartott programot. Ezután a közönség tapsának hangereje alapján került be két játék a döntőbe, a Mario 64 és a Tetris, melyek közül végül az előbbit hozták ki győztesnek.

Összességében egy jól megszervezett, érdekes programot hoztak össze a szervezők, melyen rengeteg érdekes előadást hallhattunk. A tavalyi rendezvényhez képest mindenképpen sok javulást hozott az idei GDCE, a szervezőknek csak gratulálni lehet hozzá, bízunk benne, hogy jövőre ismét sikerül túlszárnyalniuk eddigi teljesítményüket. ■

GDC Europe 2002
GDC Europe 2002

hozzászólások (0)

cikkajánló

MondoCon 2016. ősz

Itt az ősz, eljött az ideje egy újabb MondoConnak.

EXKLUZÍV: 100 éves a tank – beszámoló a Wargaming londoni sajtóeseményéről

Megnéztük, hogyan vonul át a Trafalgar Square-en egy Mark IV-es tank. Beszámoló és video.

E3 2016: Ubisoft sajtótájékoztató összefoglaló

Ismét meglepetéssel zárult a bemutató.

PlayIT - Szeged 2016.

A hazai játékshow ismét a szegedi volt Baumaxban várta a játékosokat.

EA Play 2016 sajtótájékoztató

Összefoglaló az Electronic Arts bemutatójáról.